Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Yokuşta ve Düşük Devirde Ses


Reicht
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese iyi bayramlar.

Dik yokuslarda genelde yavaslayip vitesi Manuel e alarak düşük devirde zorlamadan çıkmaya çalışırım. Fakat son zamanlar yokuş çıkma esnasında çok acaip bir ses geliyor motordan. Normal olmayan homurtu lu bir ses. Ve bu ses ile beraber ara sıra gelen bir şıkırtı sesi duyuyorum. Bu ses çok nadir geliyor ama giderek artıyor gibi. Metal çarpma sesi gibi de kayış ciyaklamasi gibide tam anlam veremedim. Bu olaylar özellikle düşük devirde ve 1-2. Viteslerde yapıyor. Yavaş hızlanmaya istiyorum ama araba sanki gitmek istemiyor gibi gaza çok hafif daha dokunsam buseferde vites düşürüp tabiri caizse deli dana gibi hızlanıyor :). AAracım 2015 model 50000 km de. Daha 1 ay önce bakımını yaptırdım. Sizce bu seslerin kaynağı nedir. Sanzuman mi motormu kayış mi . Çözemedim birturlu. Bayramdan sonra servise baktiracagim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her araç motorunun kendine has bir tork egrisi vardir.  Bu tork egrisi bir parabole benzer.  Düsük devirlerde tork da çok düsüktür, belli bir devirde tork maksimuma ulasir, o devirden sonra da tork tekrar düsmeye baslar.  Bu tork egrisinden anlayabilecegimiz önemli sonuçlardan biri sudur:  motor düsük devirlerde iken (1500 - 2500 RPM gibi) onu çok zorlamamamiz gerekir, aksi takdirde uzun vadede motora zarar vermemiz isten bile degildir.

Yazdiklarinizdan benim anladigim kadariyla siz düsük devirlerde dik yokus çikmak istiyorsunuz.  Bunu bilinçli olarak yapiyorsunuz ama gerçekte yaptiginiz hareket motor için pek olumlu degil çünkü torkun düsük oldugu devirlerde motoru zorluyorsunuz.  Benim düsünceme göre dik yokus çikarken motorun en az 2500 RPM ve daha normali 3000 RPM civarinda olmasi beklenir.  Ancak o zaman motor dik yokus çikabilecek torka sahiptir.

Sanilanin aksine motor devri düsük iken (1500 - 2500 RPM gibi) motor daha hassas ve narin çalisir.  Yani bu devirlerde motoru zorlarsaniz (dik yokus, vs) zarar görmesi olasiligi daha yüksektir.  Öte yandan, 3000 - 4000 RPM gibi orta devirlerde motorda yeterli tork vardir.  Bu nedenle motor dik yokuslari daha kolay ve zorlanmadan çikar.  Tabii yüksek devirlerde (4000 - 6000 RPM gibi) hem tork düsmeye baslar, hem de yüksek ses ve yüksek yakit tüketimi gibi pahalli bedeller ödersiniz.  Eger takometrede kirmizi bölgeye girerseniz bu bedeller kat be kat artar ve motora ciddi zarar verme riski ortaya çikar.  Bu nedenlerle, dik yokus çikarken hedefiniz düsük devirler degil, orta devirler olmalidir.

Bu vesile ile mutlu bayramlar dilerim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayhan Hocam Teşekkürler .

Açıkçası bu bilgilere bende haizim. Fakat burada 2500 devirde verilen tork ile daha yüksek hıza çıkacağım. Benim kullandığım yoldaki bayır çok kısa ve akabinde otoparka giriyorum hemen.  Birde otomatik modda çıkmayı istediğimde saçma sapan devir ve vites aralığında o yokuşu çıkmaya çalışıyor. Ya vitesi çok düşürüp deviri arttırıyor çok fazla yada yüksek vitese düşük devirde çıkmaya çalışıyor ve bayiliyor. Bayılma anında o iğrenç ses geliyor. Motoru zorlamamak için bende Manuel çekip 2.  Vitese yavaş bir şekilde hızlanarak Maximum tork devrine ulaşmak istiyorum ama ulaşana kadar ki geçen devir aralığında normal olmayan ses ve sikirti geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Arkadaşlar sorun motor takozlarının değişimi ile halloldu. Böyle birşey ile karşılaşırsanız bilginiz olsun diyeyim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...