Jump to content

Mazda 3 sedan 2018


Ducks
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba. Bugün mazda 3 sedan power donanım 2018 model aracın test sürüşünü yaptım. 

 

Fiyat da 135 bin son dediler benzinli power donanımlı. Fiyat nasıl?

 

ama asıl sorum 3-5 bin lira ucuz pahalı olması değil, az çok yakması da değil. 

Performansı. Benzinli test aracı olmadığı için dizel kullandım. Dip gaz da yaptım bir sorun yok bana yeterli geldi. 

 

Sorum ise; dizel ile benzinli arasında performansı hangisi daha iyidir. Dizeldeki tork 270 iken benzinlide tork 150.

ama benzinlinin de beygir 120. Dizelin ise 105. Performans olarak hangisi daha iyidir?

mesela araçta 5 kişi var ve bagaj full klimada açık. Otobanda veya her hangi dik rampda beni üzer mi?

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem. Dizel için de geçerli. Aracın her yönünü beğendim. Yakıt, fiyat veya farklı marka önerisi vs konularına girmeden. Sadece bu iki motorun uzun yolda rampada performansı hakkında bilgi bekliyorum. Kullanablar da lütfen bilgilendirsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinlinin performansı düşük atmosferik motor. Güç ve tork için yüksek devir gerekiyor. Ama 4 kişi 3000 devirde rahat yokuşları çıkabiliyor. 

Fakat yine de Tavsiyem dizel almanız yönünde. 2. Elini daha ucuza bulabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunuzun yaniti performans ile tam olarak ne kasdettiginize de baglidir.  Araçlarin teknik verilerini siz de vermissiniz.  Bence her ikisi de iyidir ama aradaki ufak fark sudur.  Benzinli motor düz yolda dizele göre biraz daha iyi bir ivmelenme saglar.  Dizel motor ise benzinliye göre dik yokusta biraz daha iyi bir performans verir.

Ancak, benzinli ve dizel arasinda bence yabana atilmayacak baska bir fark daha vardir.  Benzinli motor istatistiksel olarak dizel motordan daha güvenilirdir.  Bunun anlami, benzinli motorun herhangi bir ariza yapma olasiligi dizel motora göre biraz daha düsüktür.  Bu sadece Mazda ile ilgili degildir.  Tüm araçlar için geçerlidir.

Benim tercihim benzinli motordan yanadir.  Suna dikkatinizi çekerim ki hybrid araçlar her zaman benzinli motor kullanirlar, dizel motor degil.  Bunun açiklamasi yukarida bahsettigim güvenilirlik ile ilgilidir.  Dünyada en çok kullanilan motor türü de benzinlidir.  Dizel daha çok agir tasitlarin tercihidir.  Kolay gelsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Ducks :

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem

bu durumda vazgeçmeniz gerekiyor, almayın. benzinli biraz gidecem derken çok bağırıyor. mazda 3 alınacak araç değil.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Ducks :

Arkadaşlar merhaba. Bugün mazda 3 sedan power donanım 2018 model aracın test sürüşünü yaptım. 

 

Fiyat da 135 bin son dediler benzinli power donanımlı. Fiyat nasıl?

 

ama asıl sorum 3-5 bin lira ucuz pahalı olması değil, az çok yakması da değil. 

Performansı. Benzinli test aracı olmadığı için dizel kullandım. Dip gaz da yaptım bir sorun yok bana yeterli geldi. 

 

Sorum ise; dizel ile benzinli arasında performansı hangisi daha iyidir. Dizeldeki tork 270 iken benzinlide tork 150.

ama benzinlinin de beygir 120. Dizelin ise 105. Performans olarak hangisi daha iyidir?

mesela araçta 5 kişi var ve bagaj full klimada açık. Otobanda veya her hangi dik rampda beni üzer mi?

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem. Dizel için de geçerli. Aracın her yönünü beğendim. Yakıt, fiyat veya farklı marka önerisi vs konularına girmeden. Sadece bu iki motorun uzun yolda rampada performansı hakkında bilgi bekliyorum. Kullanablar da lütfen bilgilendirsin

135 bin tl ye bu donanımla bedava neredeyse ne düşünüyorsunuz hemen alın, corsa olmuş 115 bin :)

Gitmem demez asla 2 vites düşürür çeker gerekirse, bağırır tabi ki ama o bağırtı atmosferik motor da hoşuna bile gider makinayı hissedersin ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence 135bin tl bandında Mazda hiç de mantıklı bir seçim değil. 2. elde satmaya kalksanız o fiyatları bulasıya kadar en az 3-5 sene geçmesi gerek. Performansı düşük. Artıları iç mekan kalitesi, tasarım ve yakıt tüketimi düşüklüğü. 

Öte yandan 105bin tl civarına Opel Astra K 1.6 CDTI Otomatik bulunabilir, performansı dizel C segment içinde en iyilerinden biri, fiyatı uygun, donanımı da fena değil. Performans istenirse Golf ya da Leon 1.4 TSI var. 135bin tl ye D segment premium alınabiliyor. 
Yok ille de Japon olsun ama performans da olsun denirse Civic 1.5 motor 182hp si alınabiliyor. 8.2sn 0-100 cvt şanzıman. Sorunsuz her türlü.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bu aracı beğendim arkadaşlar, mazda testinden önce de v40 test ettim. ama mazda sedan daha çok hoşuma gitti ve daha geniş. şu an aklımdaki tek şey motor. ara hızlanmaları, rampada hızının düşmemesi gibi. bu konular sadece kafamı karıştırıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Ducks :

Ben bu aracı beğendim arkadaşlar, mazda testinden önce de v40 test ettim. ama mazda sedan daha çok hoşuma gitti ve daha geniş. şu an aklımdaki tek şey motor. ara hızlanmaları, rampada hızının düşmemesi gibi. bu konular sadece kafamı karıştırıyor

O zaman hayırlı olsun. 2010 model 1.6 benzinli otomatik aracımdan sonra arkadaşımın 2012 model 1.6 dizel manuelini kullanınca performansı bariz daha iyi hissettiriyordu. Israrla dizelini almanızı öneririm. Benzinlisinin tüketimi uygun olsa da benzin fiyatları nedeniyle yürütme maliyeti artıyor. Dizelin ise en agresif şekilde kullansanız dahi yakabileceği maksimum değer taş çatlası 7-8 lt. dir. Benzinlide ucu yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

O zaman hayırlı olsun. 2010 model 1.6 benzinli otomatik aracımdan sonra arkadaşımın 2012 model 1.6 dizel manuelini kullanınca performansı bariz daha iyi hissettiriyordu. Israrla dizelini almanızı öneririm. Benzinlisinin tüketimi uygun olsa da benzin fiyatları nedeniyle yürütme maliyeti artıyor. Dizelin ise en agresif şekilde kullansanız dahi yakabileceği maksimum değer taş çatlası 7-8 lt. dir. Benzinlide ucu yok.

 

hocam yalnız 135 bin TL benzinli için dip fiyat dediler bana. dizeli ise 150'leleri geçiyor yanlış hatırlamıyorsam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizelin de bakım maliyetlerinin çok olduğu söyleniyor. Tabi Bahsettiğiniz araçlar sıfıra yakın araçlar. Bu sebeple dizel olsa bile kolay kolay masraf çıkarmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, abcsefa :

Dizelin de bakım maliyetlerinin çok olduğu söyleniyor. Tabi Bahsettiğiniz araçlar sıfıra yakın araçlar. Bu sebeple dizel olsa bile kolay kolay masraf çıkarmayacaktır.

Arkadaşımın aracı 90bin km.de kısa mesafede kullanıyor, hiçbir sıkıntı yaşamadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet evet 135 bine D segment var arabadan inince aynaları elle kapatırken kimse görmeden kapamak için sağa sola bakarsın :)

  • Haha 1
  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, AreY :

Evet evet 135 bine D segment var arabadan inince aynaları elle kapatırken kimse görmeden kapamak için sağa sola bakarsın :)

Mazdanın aynalar otomatik 2018de. Distan kapanmiyosa da yapacak bir sey yok. 135 bin tllik araçta kör nokta şeritte tutma gibi özellikler de var ama, bose ses sistemini de unutmayalım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Ducks :

Mazdanın aynalar otomatik 2018de. Distan kapanmiyosa da yapacak bir sey yok. 135 bin tllik araçta kör nokta şeritte tutma gibi özellikler de var ama

D SEGMENT Passat mesela.

Boşline passat alan arkadaşım var da aynaları elle kapatırken utanıyorum diyordu gülerek :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Niye utanılsın ki? Araba teneke sonuçta en kalitelisi de olsa. Otomatik ayna kapamayı ben 2 defa ihtiyaç hissedip de kullanmamışımdır. Önceki aracımda da hiç aramamıştım. 

Kimisine göre donanım önemli, kimisine göre yalıtım konfor önemli. C ile d segment arasındaki fark da azımsanamaz bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selâmun aleykum arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Uzun süredir mazdaclubtr yi takip ediyorum.Kısmet olursa 1 hafta sonra bende 2018 Mazda 3 Power G  aracımı teslim alacağım.Sizlerinde görüşünü almak istedim.Renk baya bi kafamı karıştırdı çelik gri ve sonsuz mavi arasında kaldım.Birde 2018 lerde otomatik kapı kilidi varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Yozgatlı :

Selâmun aleykum arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Uzun süredir mazdaclubtr yi takip ediyorum.Kısmet olursa 1 hafta sonra bende 2018 Mazda 3 Power G  aracımı teslim alacağım.Sizlerinde görüşünü almak istedim.Renk baya bi kafamı karıştırdı çelik gri ve sonsuz mavi arasında kaldım.Birde 2018 lerde otomatik kapı kilidi varmı?

Aleykum selam siz almışınız sanırım teslimi 1 hafta sonra. Ben de almak için hala düşünüyorum, ben bayide maviyi beğenmiştim ama o satılmıştı. Size fiyat ne verdiler?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...