Jump to content
AKayhan

Klima A/C ECO

Tavsiye Edilen Mesajlar

AKayhan

Benim arabamda Auto dügmesine bastigimda klima A/C ECO modunda çalisiyor.  Simdiye kadar ben klimayi hep bu modda kullandim.  Aracin kitabinda A/C ECO için "klima sisteminin ekonomik çalismasi için tasarlanmistir" diye yaziyor.  Baska bir ayrinti vermiyor.  Aslinda A/C dügmesine basarak normal A/C moduna geçilebiliyor.  Ben bu ikisi arasindaki farki teknik olarak bilmiyorum.  Bilmedigim için de normal A/C modunu hiç kullanmadim, hep A/C ECO modunu kullandim.  Teknik olarak bu iki mod arasindaki fark(lar) nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

Gerek duyduğunda eco modundan çıkacaktır klima. Benim eski aracımda da hep eco modunda kullanırdım, çok sıcak havalarda kendisi otomatik olarak klima kompresörünü çalıştırırdı. Sizin ya set değeriniz yüksek ya da bulunduğunuz Yer gerçekten sıcak değil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Eğer full auto modda çalıştırılırsa, klima kendisi AC ya da Eco AC arasında geçiş yapıyor. Kendiniz elinizle AC tuşuna basarak bu aradaki otomatik geçişi iptal edebiliyorsunuz. Eco AC modunda, araç kabin içi sıcaklık sensorüne göre hareket ediyor ve içerinin sıcaklığı ile sizin seçtiğiniz derece arasında çok fark yoksa Eco AC moduna geçiyor ve belli aralıklarla klima kompresörünü açıp kapatıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seriatsu
8 saat önce, Tarahumara :

Eğer full auto modda çalıştırılırsa, klima kendisi AC ya da Eco AC arasında geçiş yapıyor. Kendiniz elinizle AC tuşuna basarak bu aradaki otomatik geçişi iptal edebiliyorsunuz. Eco AC modunda, araç kabin içi sıcaklık sensorüne göre hareket ediyor ve içerinin sıcaklığı ile sizin seçtiğiniz derece arasında çok fark yoksa Eco AC moduna geçiyor ve belli aralıklarla klima kompresörünü açıp kapatıyor. 

23.06.2019 at 23:25, Mehmet Özdemir :

Gerek duyduğunda eco modundan çıkacaktır klima. Benim eski aracımda da hep eco modunda kullanırdım, çok sıcak havalarda kendisi otomatik olarak klima kompresörünü çalıştırırdı. Sizin ya set değeriniz yüksek ya da bulunduğunuz Yer gerçekten sıcak değil 

Aslında kompresörü açıp kapatmıyor. 

2 çeşit klima var on / off ve inverter

on/off klimalar  ayarlanan dereceye gelince kapanır. 2 °C sıcaklık farkı olunca tekrar açılır. Kompresör sürekli açılıp kapanır. Kompresör ilk devreye girdiğinde daha fazla enerji tüketir.

inverter klimalar ise; kompresör hiç kapanmaz. sadece gücünü azaltır. yavaşlayıp hızlanır. Klimada ortamı sürekli aynı sıcaklıkta tutmaya çalışır. Sıcaklık farkı yaratmamaya çalışır.

sürekli devreye girip çıkan kompresör olmadığı için demeraj akımını ilk çalıştığı zaman çeker. Böylelikle enerji tasarrufu sağlar.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Arabada inverter sistemi yok, eco modu kompresörü daha seyrek devreye alma sistemidir. 

Proton marka araçlarda da eco modu var. Onlarda expansion valfi iki kademeli oluyor. Kompresör çıkış basıncı düşürülüp daha az sıkıştırma ve daha az motora yük binme aktif oluyor. 

Passatta cama alınca ac düğme ışığı yanmıyor ve kompresör kısa aralıkla devreye giriyor. Şayet ac tuşuna basarsam kompresör ayarlı ısıyı okuyana kadar devrede oluyor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seriatsu
17 dakika önce, Servet :

 

Proton marka araçlarda da eco modu var. Onlarda expansion valfi iki kademeli oluyor. Kompresör çıkış basıncı düşürülüp daha az sıkıştırma ve daha az motora yük binme aktif oluyor. 

sonuçta kompresör kapanmıyor. valf ile basınç düşüyor. pik yüke  tek sefer maruz kalıyor

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Zaten devreye girip çıkma yerine expansion valf ile oynamasa yapılsa daha sağlıklı olur. Gir çık yapan sistemlerin kasnak ömrü kısa oluyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Koray74

Düz mantık soruyorum. Eco modunda kullanmak avantajlı mı oluyor yakıt bakımından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
B.U.K
14 dakika önce, Koray74 :

Düz mantık soruyorum. Eco modunda kullanmak avantajlı mı oluyor yakıt bakımından.

Aracınızda stop-start sistemi ve AC Eco modu aktifse, örneğin bir trafik ışığında durduğunuzda, klima kompresörü de duruyor ve stop -start sisteminin daha uzun süre etkili olmasını sağlıyor. Eğer AC modunda kullanırsanız stop-start kompresör devreden çıkmadığı için motoru daha erken çalıştırmak durumunda kalıyor. Sonuç olarak, AC Eco yakıt tasarrufu sağlar ama bu tasarrufun önemli bir değer olması için aracı yılda 50.000 - 60.000 km kullanıyor olmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...