Jump to content

Tekleme Sorunu (Lantis - Familia)


yanarhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Tekleme

 

Arkadaşlar 98 model Lantisim var. Buji ve kabloları değiştirdim tekleme gitmedi. Daha sonra distribütor dediler gittim servisten getirttirdim taktım olmadı =( . Şimdi ise boğaz kelebeği sipariş verdim onu deneyeceğim. Daha önce lantis kullanıcısı olup böyle sorunu olan yada yardımcı olacak birisini arıyorum.

Şimdiden teşekkürler.

 

Ümit bey aracınız benzinde mi yoksa lpg demi tekliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende de aracı ilk aldığım zamanlarda tekleme vardı. Seiwa buji kablosu vardı, orjinalini servisten aldım tekleme düzelmedi.

Bendeki tekleme benzindeydi. benzin pompasının kesesini temizlettim tekleme düzelti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzindeki azıcık tekleme lpg de size on kat olarak döner,sebebi ise lpg nin benzine göre tutuşmasının zor olması ayrıca benzine göre daha kuru bir yakıt olmasıdır.Benzindeki sorununuz çözülmeden lpg ile ilgili hiçbirşey yapmayın zaten lpg ecu su benzin değerlerini taklid ettiğinden lpg ile uğraşmanız yararsız olur.

Benzindeki teklemeye gelicek olursak ya yakıt yok yada ateşleme yok bunu keşfetmeniz lazım,

Bujilerin görüntüsü size bir fikir verebilir ama yeni değişti diyorsunuz ve bujilerin orjinal buji (BKR6E-11) olduğunu varsayıyoruz.

Benzin filtresi önemli ama genelde benzin geri dönüş regülatörü arızalanınca depoya benzini fazla geri gönderir ve uygun enjeksiyon basıncı oluşamaz bu bir seçenek.

Ucuz olan seçeneklerden başlamanız lazım disbiritör değiştirmek son çare olabilir ilk elden bunu yapmamalısınız.

Tekleme hangi devir aralığında,viteste oluyor biraz ayrıntı lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Disbiritör seçeneği masadan kalktıysa o zaman buji kabloları ve bujilere bakmak lazım

ngk bujilerinin piyasada bolca sahtesi var buji kablosuna gelince orjinal alın demicem zaten her gittiğiniz ustada 

bolca TL bırakmıssınız ben seiwa kullanıyorum gayet memnunum doduco da fena değildir,sıfır buji kablosunun bile

hasarlı çıktığına kendim şahit oldum ,kablo normal bir kablo değil ipek üzerine grafit sarılıdır direnç oluşturmak için 

hani şu kurşunkalem malzemesi yokmu birebir aynısı,buji kablosunu değiştirin daha sonra,

bujilerin marka modeli nedir ne kullandınız bilemiyorum ama yukarıda yazdığım kodda buji kullanmanız lazım

bu buji meselesi yüzünden arabasından vazgeçip satan da var.

Denemeden sonra tekrar görüşelim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Disbiritör seçeneği masadan kalktıysa o zaman buji kabloları ve bujilere bakmak lazım

ngk bujilerinin piyasada bolca sahtesi var buji kablosuna gelince orjinal alın demicem zaten her gittiğiniz ustada 

bolca TL bırakmıssınız ben seiwa kullanıyorum gayet memnunum doduco da fena değildir,sıfır buji kablosunun bile

hasarlı çıktığına kendim şahit oldum ,kablo normal bir kablo değil ipek üzerine grafit sarılıdır direnç oluşturmak için 

hani şu kurşunkalem malzemesi yokmu birebir aynısı,buji kablosunu değiştirin daha sonra,

bujilerin marka modeli nedir ne kullandınız bilemiyorum ama yukarıda yazdığım kodda buji kullanmanız lazım

bu buji meselesi yüzünden arabasından vazgeçip satan da var.

Denemeden sonra tekrar görüşelim.

Buji ve buji kablolarını değiştirdim ngk  (BKR6E-11) bujiler de aynı marka. buji ve buji kablosunu değiştirdiğimde tam 1 hafta düzeldi tık demedi ama daha sonra tekrar eski halini aldı. Şimdi disbiritör kapağını değiştirdim enteresan bir şekilde azaldı. Benim düşüncem sabahları araba çılıştığında otomatik jikleye almıyor ısınana kadar ayağımı gazda basılı tutuyorum. Bunun için rolanti bişeyi dediler ve o da boğaz kelebeğinin üstünde olduğunu söylediler. Onu da tek bulamadığım için boğaz kelebeğini komple sipariş ettim. Belki de boğaz kelebeği değişince düzelir umudu ile heyecanlıyım =). Bildiğimden değil sadece umut ediyorum :D :D . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boğaz kelebeğinin üzerinde evet 2 adet sensör var birisi otomatik jikleyi çalıştırır yalnızca o arızalı diye komple değiştirmeye gerek yoktu ama imkanlar ölçüsünde değişebilir.Fakat bunun da teklemeyle alakası yok,buji kablosu ve bujiyi tekrar değiştirmek gerek bence aracınız yağ yakıyor olabilir böyle bir durum benim arkadaşımın mazdasında vardı 2000 km de bir buji değiştirip biniyordu.Bujileri söktüğünde yağdan kurum kaplamış halde çıkıyorlardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boğaz kelebeğinin üzerinde evet 2 adet sensör var birisi otomatik jikleyi çalıştırır yalnızca o arızalı diye komple değiştirmeye gerek yoktu ama imkanlar ölçüsünde değişebilir.Fakat bunun da teklemeyle alakası yok,buji kablosu ve bujiyi tekrar değiştirmek gerek bence aracınız yağ yakıyor olabilir böyle bir durum benim arkadaşımın mazdasında vardı 2000 km de bir buji değiştirip biniyordu.Bujileri söktüğünde yağdan kurum kaplamış halde çıkıyorlardı.

Arkadaşlar arabamda tekleme sorununu çözdüm. Nasıl derseniz aslında çok kolaymış fakat ben zorlanıyormuşum. Adem usta sağolsun gittim 2 dakikada halletti. Usta kelimesinin tam anlamıyla karşılığı ADEM USTA. Sizlere de tavsiye ederim. Tozduman arkadaşım bu arada sana da çok teşekkür ederim. Sende elinden geleni yaptın =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

sorunun nasıl çözüldüğünü bende merak ediyorum. benim tanıdığım birisine aldığımız lantiste de kalkışlarda tekleme yapıyor. özellikle araç ısındığı zaman oluyor. araç otomatik vites ve lpg hiç takılmamış. benzinle kullanılıyor. aracı çalıştırınca devir dalgalı şekilde oluyor bazen stop ediyor. tekrar çalıştırıp d ye alınca da bazen stop ediyor. eğer başarıp 3 bin devir üstüne çıkarsa problem kalmıyor. boştaykende gaza basınca da aynı 3 bin devire kadar teklemeli halde yükseliyor bazen stop ediyor. 3 bin deviri geçince hiç bir sorun kalmıyor. Araç soğukken problem yok gibi biraz yol yapınca problem artarak devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün yüksel ustaya götürdüm. akışmetreye söküp benzinle temizledi. buji kablolarını değiştirdi. en son ise bujileri değiştirdi. sorun bujilerden kaynaklı çıktı eski kablolarını taktık. şu anda stop etme gitmeme gibi bir problemi yok. sadece tek problem rölanti biraz hareketli onun da boğaz kelebeğinden yapabileceğini söyledi. bir ara tekrar götürüp boğaz kelebeğini temizleteceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba bende 96 Lantisimle aranıza katılmıştım.Tekleme problemi ile foruma merhaba diyorum :) bastan sona kadar butun yorumları okudum benzer problemler olsa da benım sorunum bıraz farklı.

Araç benzınde hıc bır sıkıntı yok.7bin deviri rahat çeviriyor ve cok guzel ivmeleniyor.Yanı benzın ve atesleme sistemi ile alakalı bir durum yok sanırım.

Gelelim LPG ye.Nadir de olsa farklı devirlerde hafif tekliyip kafa atıyor ama 5bın devır uzerı tekleme artıyor ve arac sonunda gaz yemıyor stop edıyor.Gecıcı cozum olarak aldıgım kısının yontemını uyguluyorum sımdılık: aracı stop ettıkten sonra benzın/LPG gecıs tusuna basılı tutup aracı calıstırıyorum satan kısının dedıgıne gore LPG yı dırek sısteme gonderıyormus kı hıc mantıklı bır acıklama gelmedı bana :) 

Konu ıle ılgılı ılerleyebılmek adına tecrubelı arkadasların bılgısını rıca edıyorum 

 

Tesekkurler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın benzinde düzgün çalışıyor olması LPG'de de düzgün çalışabileceği anlamını taşımıyor aslında. Benzin ve LPG'nin ateşleme ihtiyaçları, LPG'nin yanma odasına veriliş miktarı, bujinin ateşleme gücü hepsi ayrı ayrı etkenler. Benzin bu kadar hassas değilken LPG tüm bu bileşenlerin daha düzgün çalışmasını istiyor. Sorun bununla alakalı olabilir.

Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG tuşuna basılı tutmak sıralı sistemde gerçekten de benzini devre dışı bırakıp motora direk LPG gönderilmesini sağlıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Burak :

Aracın benzinde düzgün çalışıyor olması LPG'de de düzgün çalışabileceği anlamını taşımıyor aslında. Benzin ve LPG'nin ateşleme ihtiyaçları, LPG'nin yanma odasına veriliş miktarı, bujinin ateşleme gücü hepsi ayrı ayrı etkenler. Benzin bu kadar hassas değilken LPG tüm bu bileşenlerin daha düzgün çalışmasını istiyor. Sorun bununla alakalı olabilir.

Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG tuşuna basılı tutmak sıralı sistemde gerçekten de benzini devre dışı bırakıp motora direk LPG gönderilmesini sağlıyor.

@Burak  sıralı sistemde tuşa basılı tutarak çalıştırmak demek direk lpg de çalışması demek doğrumu anladım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, emekli :

@Burak  sıralı sistemde tuşa basılı tutarak çalıştırmak demek direk lpg de çalışması demek doğrumu anladım

Evet benim bildiğim bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Burak :

Aracın benzinde düzgün çalışıyor olması LPG'de de düzgün çalışabileceği anlamını taşımıyor aslında. Benzin ve LPG'nin ateşleme ihtiyaçları, LPG'nin yanma odasına veriliş miktarı, bujinin ateşleme gücü hepsi ayrı ayrı etkenler. Benzin bu kadar hassas değilken LPG tüm bu bileşenlerin daha düzgün çalışmasını istiyor. Sorun bununla alakalı olabilir.

Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG tuşuna basılı tutmak sıralı sistemde gerçekten de benzini devre dışı bırakıp motora direk LPG gönderilmesini sağlıyor.

Yani aslında hala benzın sıstemı ıle alakalı bır sıkıntı olabılır mı demek ıstedınız ? ben aslında benzın sıstemı duzgun calıstıgı ıcın LPG ekıpmanlarına yönelirim dıye dusunuyordum ama bır cok nedenı olabılecegı ıcın hangı parcanın kontrolunden baslamak gerek onu cozemedım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, emekli :

@Burak  sıralı sistemde tuşa basılı tutarak çalıştırmak demek direk lpg de çalışması demek doğrumu anladım

Ben yıllardır dızel kullanıcısı oldugum ıcın LPG teorık konularına uzak kaldım bıraz aracı satın aldıgım galerıcı bana bu sekılde soyledı ama kendısıne cok fazla ıtıbar etmemekle bırlıkte suan ıcın dedıgını yapıyorum ve ıse yarıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, bcetiner :

Yani aslında hala benzın sıstemı ıle alakalı bır sıkıntı olabılır mı demek ıstedınız ? ben aslında benzın sıstemı duzgun calıstıgı ıcın LPG ekıpmanlarına yönelirim dıye dusunuyordum ama bır cok nedenı olabılecegı ıcın hangı parcanın kontrolunden baslamak gerek onu cozemedım 

Benzin sistemi ile ilgili değil de ateşleme sistemi  ile ilgili diyelim. Eski aracımda ( 2004 Mazda6  ) LPG'de istediğim verimi alamıyordum, benzinde hiç problem yoktu. Servise kontrol ettirdiğimde buji kablolarında kaçak tespit etmişlerdi. Buji kablo değişimi ile sistem kendine gelmişti. Yani benzin bujiden geçen kıvılcımın çok kuvvetli olmasını beklemezken LPG böyle değil. Bu ve benzeri etkenlerin ve en önemlisi de devir aralıklarındaki mapping yani hangi devirde hangi miktar karışım gönderileceği bilgisinin doğru ayarlanmış olması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...