Jump to content

3.Nesil Mazda3 için Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese tekrar selamlar. 2 buçuk ay sonunda aynı lastiklerin geri geldiğini belirtmek isterim. Ancak Bursa'da lastiklerimi garantiye gönderen bayi çok bilgili ve ilgiliydi ve balans konusundaki sorunu kesinlikle çözdü. Lastikleri internetten aldığım için farklı bir yere taktırmıştım sanırım montaj veya balans makinesinde sorun vardı çünkü şu an titreşimle ilgili bir sorunum kalmadı. Farkında olmadan 140 150yi görüyorum 3-4 gündür umarım ceza gelmez arkadan :D aracın sürüş keyfi kesinlikle çok arttı. Yol tutuş konusundaysa tabiki 6 yıllık ps3lerden çok daha iyi bir yerdeyim ama aracın sınırlarını öğrenmek için yaptığım denemelerde beklentimin biraz altında kaldığını gene tekrarlayacağım. Fiyat konusu göz önünde bulundurulduğunda çamur atılacak lastik değil diye düşünüyorum. Özellikle sessizlik ve konfor konusunda etkisi çok olumlu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
10.09.2020 at 23:21, esperi :

Herkese tekrar selamlar. 2 buçuk ay sonunda aynı lastiklerin geri geldiğini belirtmek isterim. Ancak Bursa'da lastiklerimi garantiye gönderen bayi çok bilgili ve ilgiliydi ve balans konusundaki sorunu kesinlikle çözdü. Lastikleri internetten aldığım için farklı bir yere taktırmıştım sanırım montaj veya balans makinesinde sorun vardı çünkü şu an titreşimle ilgili bir sorunum kalmadı. Farkında olmadan 140 150yi görüyorum 3-4 gündür umarım ceza gelmez arkadan :D aracın sürüş keyfi kesinlikle çok arttı. Yol tutuş konusundaysa tabiki 6 yıllık ps3lerden çok daha iyi bir yerdeyim ama aracın sınırlarını öğrenmek için yaptığım denemelerde beklentimin biraz altında kaldığını gene tekrarlayacağım. Fiyat konusu göz önünde bulundurulduğunda çamur atılacak lastik değil diye düşünüyorum. Özellikle sessizlik ve konfor konusunda etkisi çok olumlu. 

 

PS3 ile Falken arasındaki tek lastik fiyat farkının 750 TL olduğu bir ortamda Falken lastiklerinizden memnun olmanıza en az sizin kadar sevindim. Aynı fiyatlara kormoran starmaxx falan satıyorlar, Allahtan almamışım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bugün itibarıyla 1.5 senesini ve 10.000+ km yi dolduran lastikleri 78.000 km de çapraz yer değiştirttim. Buraya da not olarak ekleyeyim dedim 😉

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Burak :

Bugün itibarıyla 1.5 senesini ve 10.000+ km yi dolduran lastikleri 78.000 km de çapraz yer değiştirttim. Buraya da not olarak ekleyeyim dedim 😉

Bu lastiklerin ilk yıllardan sonra ufak kasisler de bile vuruntu sesinin cok oldugunu söyleyen yorumlar var kasisler de hissedilir bir vuruntu sertlik oluyor mu acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Kırmızı cx 3 :

Bu lastiklerin ilk yıllardan sonra ufak kasisler de bile vuruntu sesinin cok oldugunu söyleyen yorumlar var kasisler de hissedilir bir vuruntu sertlik oluyor mu acaba?

Ben hissetmedim. Tabii ilk günlerindeki performansında değil ki bu diğer tüm lastiklerde de benzer şekilde olur ama öyle ahım şahım da bir fark görmüyorum. Sadece lastiğin yanak darlığından dolayı konforu kısıtlı. Bir 205x55x16 gibi değil doğal olarak. Havasını doğru ayarlamazsanız konforu çok azalabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Burak :

Ben hissetmedim. Tabii ilk günlerindeki performansında değil ki bu diğer tüm lastiklerde de benzer şekilde olur ama öyle ahım şahım da bir fark görmüyorum. Sadece lastiğin yanak darlığından dolayı konforu kısıtlı. Bir 205x55x16 gibi değil doğal olarak. Havasını doğru ayarlamazsanız konforu çok azalabiliyor. 

Aslında konforu kısıtlayan yanak darlığından ziyade (zaten 215/45 çok dar bir yanak değil) tek jant-lastik ikilisinin 26kg'yi bulan ağırlığı. Yanağı yükseltseniz bile, yüksek yanaklı lastik ekstra ağırlık bindirince yaylanmayan kütle ağırlığı yine artıp konforda bir işe yaramıyor (bkz. unsprung mass). Bir nevi ağır kar botlarını sürekli aşağı yukarı indirip kaldırıyor süspansiyonlar.

Yurtdışında bu araçlara autocross veya pist kullanımı amacıyla ultra hafif bir 17 jant takımı takanlar, amaç konfor olmasa bile konforun muazzam arttığını, kısa sert darbelerde çok daha hafif, yumuşak-sessiz tepkiler verdiğini yazmışlar hep, 17'de kalmışlar bu yüzden. Benim pek sorunum yok bu konuda ama düşünüyorum açıkcası hafif jant takımı almayı, aynı ölçü lastik ve 18 jant bile olsa çok farkedecektir. Ne yazık ki orjinal hafif jantlar 15bin tl'den başlıyor 😐

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Merhabalar. Buradaki yorumlar ışığında bugün falken 215/45/R18 93W XL ZE310 (2020 40.hafta)  sipariş verdim ben de. 4 lastik 12 taksitli vade farklı fiyatı 2955 liraya mal oldu. Birçok marka için bu fiyat 2 lastik fiyatı. Aracın üstünde fabrika çıkışlı dunlop sportmaxx vardı. Japon üretimi güzel lastikler, ancak miadını doldurmuşlardı. Bakalım falken lastikler nasıl olacak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

09.02.2021 at 13:10, Leanback :

Aslında konforu kısıtlayan yanak darlığından ziyade (zaten 215/45 çok dar bir yanak değil) tek jant-lastik ikilisinin 26kg'yi bulan ağırlığı. Yanağı yükseltseniz bile, yüksek yanaklı lastik ekstra ağırlık bindirince yaylanmayan kütle ağırlığı yine artıp konforda bir işe yaramıyor (bkz. unsprung mass). Bir nevi ağır kar botlarını sürekli aşağı yukarı indirip kaldırıyor süspansiyonlar.

 

 

Bir araştırırsana  215 45 18  Y serisi  Dunlop sport maxx mı ağır,

yoksa   205 60 16  H serisi  energy saver mı ağır..     

 

bu kadar spesifik modele de girmeden ben kabaca söyleyim,   

18"  lastik 11-12 kg

16" lastik  8-9 kg gelecek.    

 

Mazda 3 ün üzerindeki 7.5 J   18 jant da max 10,5- 11 kg falan gelir.    

Bunun yerine ultra lightweight jant alsan  7,5 -8kg gelir.

 

16 standart mazda 6 jantı da 7J -  en fazla 9kg gelir.    

bu şartlarda 16 jant lastik 18kg.

18 standart jant lastik 23 kg gelir

18 ultra ligthweight olsa bile 20 kg gelir  hadi 19 olsun. ..

 

 

Bu durumda 16 jant lastik her türlü 18 jant lastikten  hafif ve konforludur.   (bkz. unsprung mass)

205 60  16  lastiğin  süspanyonlu- darbe emici  darbe sönümleyici yanak tasarımı da cabası...  

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot Ultra hafif 18 alsan bile 205-60 gibi olmaz biliyorum ama eski aracımda ağır replika 18'lerden hafif bir 18e geçmiştim ve rahatlamıştı süspansiyon. En azından derin çukurda yukarı rebound ederken takozlara vurmuyordu.

Mazda 3'ün orj 18 jantı 26.8lbs (12.1kg) yazmışlar. 24kg'yi buluyor gibi lastikle.

https://www.mazda3revolution.com/threads/oem-wheel-weight.45193/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim  Son kasa mx5 2.0 da   17" forged jant vardı .  eline al oyna,  2 sene tadını çıkardım.

 

Mazda 6 'mda da 18" 8J  10 kg  jantlarım vardı..  orjinal 1. nesil Rx8 jantları. Forged değil ama extra hafif alaşım

Hala da saklıyorum Güzel teklif gelirse satarız  :))   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

Ben de ultraweight jantlara dünya para vermek yerine az yiyip formumu koruyorum 😂

Sen arabanın dönen bir parçası değilsin..   Tamam kendi çapında seninde bi momentin var ama atalet momentin yok  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

Sen arabanın dönen bir parçası değilsin..   Tamam kendi çapında seninde bi momentin var ama atalet momentin yok  :)

Kafa karıştırma, önce unsprung mass dedin ağırlık dedin şimdi işin içine dönüş zımbırtısı karıştırdın. Be simple 😁

Eğer benim ağırlığım bu kadar önemsiz olsaydı Mazda Gram Strategy olmazdı 😁

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Burak :

Ben de ultraweight jantlara dünya para vermek yerine az yiyip formumu koruyorum 😂

Ufuk şuan onu yapamadığı için arabanın koltuklarını falan söküyor,  kilogram stratejisi :D 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Burak :

Mazda Gram Strategy

hay onların allah tepesinden baksın

Bi videoları var,  yok skyativi şöyle yaptık, yok su pompasının verimini bu kadar arttırdık, yağ pompasının verimini %90 arttırdık. kilogramı aşırı düşürdük  öve öve biriemiyor.. 

Grama güvenip gaza basıosun 150 lik passat 165lik m6 nın yanından toz ulup uçuyor..   

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onlar emisyon-tüketim düşük sürtünme için yapılan şeyler. Bunları yapıp sıkıştırmayı arttırırken sevkedilen benzin miktarını sabit tutmayıp düşürüyorlar, eski motorlarla aynı performansı alabilmek için. Ayrıca benzer asalak parçaların verimini düşürme işlemini VW grubu da yaptı, EA200 serisi 1.4-1.5 tsi motorlarda da benzer iyileştirmeler var.

1.4 Tsi 150hp motorun 150hp olduğuna da ancak kadir inanır :) 2.0 skyactiv'den aşağı güçte değil o motorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Zealot :

hay onların allah tepesinden baksın

Bi videoları var,  yok skyativi şöyle yaptık, yok su pompasının verimini bu kadar arttırdık, yağ pompasının verimini %90 arttırdık. kilogramı aşırı düşürdük  öve öve biriemiyor.. 

Grama güvenip gaza basıosun 150 lik passat 165lik m6 nın yanından toz ulup uçuyor..   

Bi kantar bulup çıkarıcam aracı üzerine gram mram bizi yiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hazır konu açılmışken bir yorum eklemek isterim. Benzer tsi motoru ben geçen hafta kullandım (1.5 tsi 150hp act) ve yaklaşık 200 km yol yaptım fakat izlenimlerim biraz daha farklıydı. Düz yolu geçtim, yokuşta  mazda'dan fazla gaz ezmemi istiyordu söz konusu araç (7 ileri dsg).  Vag grubu araçtan binip mazda'ya bindim. Tabi ayak bileği 1.5 tsi'a alıştığı için benzer şekilde Mazda'da gaza dokunup aracı kaldırınca ve bunu dar sokakta yapınca araba altımdan çıkacak sandım açıkçası. Turbo araç  dip gazda tartışmasız şekilde çekişi sonuna kadar hissettiriyor fakat iş sakin-ortalama sürüşte "hamle" yapmaya gelince dsg ve turbo ikilisi mazda'nın geleneksel atmosferiği ve tork konvertörü yanında sanıldığı gibi iş görmüyor. Mazda en azından "benim tork bandım belli" diyor ve gaza ne kadar bastığımdan bağımsız şekilde güç gerektiği yerde motoru uygun tork bandında tutup hafiflik ve çevikliğini hissettiriyor. Diğer araç ise "bende turbo var." kafasında takıldığı için ve matematiksel olarak 1500 devir üstünde kendini tork bandında gördüğü için (o devirler uzun yol hariç kesinlikle yetersiz) size gaz pedalı ezdiriyor, muhtemelen tasarruf için vites küçültmekte biraz daha inat ediyor ve araç o süre boyunca ağır kalıyor. Bana turbonun verdiği tork bandı olan alt devirlerde çeviklik sunmayacaksa ve sürekli o gücü almam için pedalı zorlamamı isteyecekse oraya boşuna 150 beygir, şu kadar torku şu devirde veriyor falan yazmasınlar. 10 yaşındaki atmosferik Mazda çok bariz şekilde  eş değer sınıftaki sıfır kilometre tsi-dsg araçtan daha hafif ve atik bir sürüş sunduğunu söyleyebilirim. Bunun düz yolda, dip gazda daha hızlı gitmesinden daha önemli bir detay olduğunu ve bahsedilen mühendislik çalışmalarının daha çok bu tür senaryolarda sonuç verdiğini düşünüyorum.

2 gün boyunca iki aracı eş zamanlı karma kullanımım sonucu yaptığım yorumdur. Muhtemelen skyactiv'de durum biraz daha farklıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Taze bir kullanıcı olarak bir performans kıyaslaması da benden gelsin 😃 önceki aracım 2014 1.6 fiesta titanium otomatikti. Arkadaşlarımda 2015 fluence, 2015 civic, 2014 golf 7 var. 

Yaşadığım yerde uzun ve dik bir rampa var. Kıyaslamayı bu araçlarla bunun üzerinden  yapacağım. Ortalama 4000 devirde rampanın sonuna gelindiğindeki hızlar; fiesta: 85, fluence:90, golf:100, civic:95... Rampanın başlangıcındaki hız, vites büyütme veya küçültme vb bir takım unsurlardan bağımsız olarak ortalama bu hızlarla o rampanın sonunu getirdiklerini belirtmişlerdi.

Gel gelelim bizim mazda 3lere. Aracı aldığımda ilk olarak o rampada test ettim ve 4000 devirde 110 km hızla rampanın sonunu getirdim. Bence gayet güzel bir değer bu ve tatmin edici. Kaldı ki model yılı olarak bizim araçlar da ufak oynamalar, makyajlar dışında en nihayetinde 2014 model sayılabilecek araçlar. Yani kıyasladığım araçlarla benzer yıl üretimi. Sollamada bir tık hantal kalması dışında gerek ilk kalkışta, gerek yüksek hızlarda vs performans olarak memnun kaldım. Beni sakin kullan diyen bir araç. Ama kusura bakma biraz acelem var dersen de, peki sen bilirsin o zaman yardıralım diyor. 

Wag grubuna gelince, kronik hasta dsg şanzımanını değiştirmeyip kullanıcılarını diken üstünde hissettirdiği sürece isterse uçsun, gözümde hiç değeri yok 😃👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

×
×
  • Yeni Oluştur...