Jump to content
ilki

3. Nesil Mazda 3 Multimedya Arızası ve Mazda'dan Soğumam

Tavsiye Edilen Mesajlar

ilki
Oluşturuldu: (düzenlendi)

sevgili üyeler, içinden çıkamadığım bir sorunla başbaşa kaldım lütfen yardım edin bu sorun canımı çok sıkıyor linkte bahsettim. 

şimdilik bu sorunlardan klima ve ayna problemini zor da olsa hallettim. ama ekran problemi devam ediyor. bu konuda servis harici kesin çözüm öneriniz var mıdır. artık iyice yıpranmış durumdayım. ekran hiçbir yazılım atmamama rağmen donuyor ve kendi kendine tuşa basıyormuş gibi oluyor. bluetoota bağlansam kendi kendine arama yapıyor. sinirlerim hopladı. servis komple değişir diyip kestirip atıyor 8-10k masraf kapısı bu da. bu işi bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

 

edit: videoyu açamayan arkadaşlar için, sorunları daha detaylı anlatmak isterim,

2016 kasım ayında 50 bin kmda aldığım 2014 model mazda 3 skyaktiv 3. nesil aracım şu an 90bin kmde. ilk alındığı günden beri tüm rutin bakımları yetkili serviste yapılmıştır. problemler 2018 yılı başında başladı. ilk olarak klima açıkken videoda yer alan hafif gaza bastığımda cikcik ötme sesi ile başladı. tabiki ilk iş olarak 70 bin bakımı için servise gittiğimde bu durumu da belirttim. bana servis bu durumun bir problem yaratmayacağı idare edeceğim söylendi. fakat aradan geçen 6 aylık sürede sokaktaki insanların bile dönüp bakmaya başlamasıyla durumun hiç de iyi olmadığını anladım ve yine servise gittim. servis incelemesi sonucu klima kompresörü arızası olduğunu defaatle söyleyerek yaklaşık 7 bin tl'lik fatura çıkardılar. ben klimanın soğutma sorununun olmadığını ve bu ücretin çok olduğunu belirtip sorunun başka bir şeyden kaynaklanabilme ihtimalinin olup olmadığını sordum. ve eğer ciddi bir problem ise en azından iyi niyet garantisi kapsamında değişim talep ettim. sonuçta 4 yıllık araçlarda klima kompresörü gibi bir arıza kullanıcı hatası olamayacak kadar büyük bir arızadır diye düşündüm. fakat bana bir şey yapamayacaklarını istersem merkez ile dialoga girmem gerektiğini ilettiler ve ben de merkeze bir kayıt oluşturdum. ve tabiki dönüş olmadı. gel zaman git zaman temmuz ayındayken durduk yere aracımı park ederken birden bire yan aynaların kapatma tuşu çalışmamaya başladı. tabiki servis yolu tuttum. bunun da tuş panelinin değişmesi gerektiği ve en az bin lira tuttuğunu söylediler. tam bu sıralarda bir kaç gün içerisinde ekranda normal olmayan tepkiler farkettim. telefonum multimedya sistemine bağlıyken ansızın sanki dokunmatik yüzeyine basılıyormuş gibi kafayı yedi. kendi kendine başkalarını aramaya başladı. ekran donmaları başladı. hadi dedim bunu da servise bir soralım neyi varmış diye. yine servisin yolunu tuttum. bana tabiki aynı cevabı verdiler. ekranı komple değiştireceklerini ve 7bin civarında bir maliyeti olduğunu söylediler. ekrana yazılım attığımı bile söylediler! peki ben bu arabayı 2,5 yıldır kullanıyorum hiç böyle bir sorun yokken nasıl bir yazılım atmışım ki bunca sene sonra böyle yaptı dediğimde bir cevap alamadım.

asıl kazıklanma hissini malesef dışarıda bir ustama klimayı kontrol etmelerini istediğimde yaşadım. asıl sorunun klima gergi takozundan kaynaklandığını ve basit bir olay olduğunu söylediler. tabiki inanmadım. yok dedim olur mu öyle şey? servis kompresör diyor hocam dedim ne diyorsunuz siz? aldım arabayı bir de kadıköydeki yetkili servisinin yolunu tuttum. ordaki usta da "abi ne kompresörü seni yemişler, araban soğutuyor kliman sağlam, gergi takozun eskimiş, iyi geremiyor, onu değiştirelim "demesiyle beynimden vurulmuşa döndüm. neden servise güvenip neden bunca masrafa girdiğimi sorgulamaya başladım. sonra iş başa düştü diyip önce klima sesi sonra da uzun uğraşlar sonucu ayna problemini çözdürdüm. hem de değişim yaptırtmadan. kaldı geriye ekran sorunu. şimdi bana sevgili yetkili servis diyor ki "hocam ekran değişecek 8-10 bin masraf bu, ama duyduğumuza göre bunu dışarıda yazılım mazılımla halledenler var, zor değil bulup yaptır" ama işte insanoğluyuz yıpranıyoruz. 6 aydır bu aracın basit ama çözülemeyen sorunlarıyla servisin yolunu tuttum, servis işi yapmak istemiyor gibi tavırlar içerisinde. asıl üzüldüğüm ise güvenim kalmadı. bana bunları diyen servise neden götürüp aracımı teslim edeyim ki? ayna ya ayna kapanma sorunu inanın bu ülkede başka arabanın başına gelse 15'dklık iş iki kabloya bakıp çözülecek mevzu ama en az 10 elektrikçi gezdim anlayan var anlamayan var, neden bu duruma düşmek zorundayım?

ekran sorunu için ekrana son güncel versiyonu flash'tan sorunsuz kurmama rağmen, ayrıca 3 tuş basılı tutup reset çekmeme rağmen düzelmedi. bu işten anlayan birisi ya da bir servis tavsiyeniz varsa en azından aracımı satmadan önce sorunsuz olmasını istiyorum. param, zamanım, tahammülüm'üm sonlarındayım. okuyan, dinleyen herkese teşekkürler uzun oldu biraz kusura bakmayın.

ilki tarafından düzenlendi
bilgi ekleme

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Android 9 4gb ramli bir multimedyaya geçebilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

kullanıcının bu şekilde bir şeye sebep olamayacağı kesin, umarım garantiden bir şekilde hallolur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Merhaba öncelikle geçmiş olsun,

Videoda yer alan aracınızla ilgili sorunları yazılı olarak da keşke konu başlığınızın altında paylaşmış olsaydınız.  Video erişim yasağı olan kullanıcılar olabiliyor.

Aracınızın modeli  / servis bakımlı mı değil mi ?

Size bilgiyi veren yetkili servisin adı...

Ayna ve klima sorununu nasıl çözdünüz ?

Aracınıza yakın zamanda elektriksel bir müdahale oldu mu ?

Multimedia sistemde bir güncelleme vs yaptınız mı?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seriatsu
4 saat önce, Mutlu Tekir :

Android 9 4gb ramli bir multimedyaya geçebilirsiniz. 

bildiğim kadarıyla 2014 model araç multi media için bir seçenek.

fabrika çıkışı kullanılan ekran.

bunun dışında ekran veya multimedia sistemi kuruluyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Aracınızın sizdeyken yada sizden önce bir hasar geçmişi var mı ?

Değişen kapı yada tamir gören bir kapı-ayna hasarı oldu mu ?

Yeni nesil Mazda 3'lerde ilk defa duyuyorum ayna sorunu.. Değişim yada tamir sonrası yanlış-eksik işçilik sonrası olabilir mi ?

İzmit'de Mazda Haldız'a gidiyorsanız, son dönem orayla ilgili bayağı bir hayıflanmalar duyuyoruz.

İstanbul'daki servisleri bir denemenizi öneririm. Anadolu yakasında Merser - Avrupa yakasında Evo var.

Aracınız bu güne kadar hep yetkili servis hizmeti gördüyse, iyi niyet garantisinden halledebilirler.

Belki de iyi niyet garantsine vs hiç gerek kalmayacak. Merser yada Evo işinizi halledecek-çözecek.

Olmadı Mazda TR'ye yazılı ve telefonla şikayet oluşturabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
3 dakika önce, İlhan :

Anadolu yakasında Merser - Avrupa yakasında Evo var.

Yazının bir yerinde Kadıköy Yetkili Servise gittim diyor İlker. Yeni eklemiş olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ilki

aracın sadece kapı sacı değişti. çok ufak biri kazadan dolayı. bunu da aynı yetkili servis yaptı. aynayla ilgili daha önce hiç ama hiç bir sıkıntım olmadı. bu kapı sacı olayından 10 ay sonra oldu bu problem. alakalı mı bilmiyorum. tamir eden usta röle değişimi ile kendi çözdüğünü ifade etti. yani o tuş takımını yakan şey daha derinlerdeki şasi yapan bir şeymiş. ama ilginç olan tüm sigortaları sağlam arabada sigorta kutusunda hiç bir problem yoktu yani..

anadolu yakasındayım. zan altında bırakmak istemediğim için gittiğim servisi söylemiyorum ancak avrupa yakasına gitsem iyi olacak sanırım. araca yabancı el değmedi servisten başka ama bunca problemden sonra üzdü doğrusu.

1 dakika önce, Burak :

Yazının bir yerinde Kadıköy Yetkili Servise gittim diyor İlker. Yeni eklemiş olabilir.

hocam şikayetlerimin sahibi kadıköy servis değil, oraya gittim çünkü çare bulamadım ve güven problemi yaşadım. ama yine de anadolu yakasında bu işe iyi yaklaşan kimseyi görmedim desem yerinde olur sanırım. güleryüz vs.

ha bunca söz söyledim şimdi aklınızda asabi, kıl bir adam profili çizmişimdir ama inanın tam tersiyim. belki de böyle davranmamak lazımmış bu ülkede ama bilemedim. özür dilerim yine de sadece üzgünüm ve gerçekten pişmanım. saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
4 dakika önce, ilki :

aracın sadece kapı sacı değişti. çok ufak biri kazadan dolayı. bunu da aynı yetkili servis yaptı. aynayla ilgili daha önce hiç ama hiç bir sıkıntım olmadı. bu kapı sacı olayından 10 ay sonra oldu bu problem. alakalı mı bilmiyorum. tamir eden usta röle değişimi ile kendi çözdüğünü ifade etti. yani o tuş takımını yakan şey daha derinlerdeki şasi yapan bir şeymiş. ama ilginç olan tüm sigortaları sağlam arabada sigorta kutusunda hiç bir problem yoktu yani..

anadolu yakasındayım. zan altında bırakmak istemediğim için gittiğim servisi söylemiyorum ancak avrupa yakasına gitsem iyi olacak sanırım. araca yabancı el değmedi servisten başka ama bunca problemden sonra üzdü doğrusu.

Ben aynadaki sıkıntınızın değişen kapı sacı esnasındaki, elektriksel işçiliğe bağlıyorum.

Zan altında bırakma konusuna gelirsek. Siz "Yetkili Servis" aracımın problemi olarak şunu söylüyor, "X"parça değişmesi gerekiyormuş, fiyatı da buymuş..

Ama bir başka yere götürdüğümde de problemin kaynağı başkaymış, X değil "Y" parça değişmesi gerekiyormuş. Değiştirildi şimdi sorunsuz çalışıyor diyorsunuz.

Dolayısı ile kanımca kimseyi zan altında bırakmış olmuyorsunuz. 

Birde bir şeye değinmeden edemeyeceğim. Yaşamış olduğunuz evet can sıkıcı bir durum.

Lakin sizin yerinizde olsam otomobilimden soğumak yerine, servisimden ustamdan soğurdum ben.

Tamamen servisinizle-ustanızla ilgili bir durum.

Aynı şey her markada başınıza gelebilir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
12 dakika önce, ilki :

hocam şikayetlerimin sahibi kadıköy servis değil, oraya gittim çünkü çare bulamadım ve güven problemi yaşadım

Evet ben de öyle anladım zaten.

Bu arada sorununuzla alakalı olarak. Tuş takımını yakan bir şeyden bahsediyorsunuz. Mazda'da yanlış bilmiyorsam bildiğimiz tarzda bir elektrik sistemi yok. Bir hat üzerinde iletilen değişik komut sinyallerinin iletimi mevcut bu da basit anlamda bir aç kapadan farklı. Doğru mu düşünüyorum @Tarahumara ?🤔

Hal böyle olunca içeride kısa devre yapan bir şey varsa bu o hat üzerinde iletilen tüm komutları etkileyebilir. Ekranda gördüğünüz kendiliğinden tuşa basma da bu şekilde oluyor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Ayna ve klima hakkında bir yorum yapamayacağım ama dokunmatik sorunu ile ilgili bülten var. Özellikle yurtdışında çok sık karşılaşılan bir problem ve bununla ilgili ekran garanti süresini uzatan bir bülten yayınlandı hatta forumda paylaşmış olmam lazım. Bulursam editlerim. Sorun çok basit şekilde ekran içindeki dokunmatik filmin özelliğin yitirip sürekli kendi kendine bir yere dokunması. 10 km/s hızı geçtiğinizde bu sorun ortadan kalkıyor olması lazım eğer dokunmatiğin giderken çalışma özelliğini aktif etmediyseniz. Sistemin komple değişmesine gerek yok. Ana ünitede sorun yok yani. Sadece ekranın değişmesi gerekiyor. İki opsiyonunuz var burada. Ya servise bülten ile gidip ekranın uzatılmış garantiden değişmesini sağlamak, ya da dokunmatik özelliğini devre dışı bırakmak. Eğer yazılımınız güncel sürümse bu fırsatı kaçırdınız. Dokunmatiği yazılım ile tamamen devre dışı bırakarak bu sorundan kurtulma imkanı var çünkü. Bülten yayınlanmadan önce yurtdışında bu sorunun yaşayan kullanıcalar ikinci el ekran alıp takarak bu sorundan kurtuldular. 2014 - 2018 arası araçların ekranları ile değişim yapabilirsiniz. Yani makyajlı kasanın ekranı da 2014-2016 modellere uyuyor. 

 

Servislerden çok bişey bekmemenizi öneririm. Malesef çok kısıtlı bilgileri var aşırı ezbere çalışıyorlar. Hiçbir şekilde araştırma yapma yetileri yok. İşini yapan servisleri tenzih ederim ama çok nadirler. 

 

İlgili postu paylaşıyorum:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ilki

bilgi için sağolun ancak ekrandaki tek sorun istemsiz dokunma değil. donma ve tepkisiz kalma da var. ve ansızın bir anda oldu bu da. şaka gibi ama gerçekten ansızın ekran hantallaştı ve şu an bazen(5-10sn ) tepkiler tutarlıyken, çoğu zaman kontrol tuşlarına hiç tepki vermiyor, ekranın ortasında rehber olduğu için de “telefona bağlansın mı” sorusu geliyor. sürüm şuan  56:00:512 bir aydır bu şekilde dolaşıyorum. mazda merkez hiç dönüş yapmadı. hani ben kurcalasam bişeyler yapsam anlarım da ansızın olması garip değil mi? çıkma bir ekran bulsam ve bunu taktırsam sizce bu çözüm olur mu? gerçi neresi takabilir ki servisten başka :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Hantallasmasinin sebebi de bu. Durmadan birinin ekrandaki bir noktaya dokundugunu düşünün. 56.00.512 ise dokunmatigi kapatmak icin bir script yükleyerek sorunu cozebilirsiniz. Ha yok ben sorunsuz, olmasi gibi calismasini istiyorum derseniz sadece ekrani degistirmeniz gerekiyor. Siz ekrani alin, degistirecek yer bulamazsaniz gelin, ben degistireyim. 10 dklik is. Kendiniz de yapabilirsiniz, tarif ederim nasil yapacaginizi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ilki

hocam neler diyorsunuz siz? sorunum çözülsün de dileyin benden ne dilerseniz :) ankaradan bir çıkmacı buldum o halde sipariş veriyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Isterseniz versiyonunuz uygun. Oncelikle yazilimsal olarak dokunmatigi kapatmayi deneyin. 

https://panel.genresman.com/ozk/Fully-Disable-Touchscreen.zip

Paylaştığım zip içerisindeki dosyaları bir usb diskin ana klasorune kopyalayın ve araca takın. 30 saniye gibi bir süre bekleyin. Bir mesaj çıkacak ve CMU yeniden başlayacak. Cihaz yeniden başlarken usb diski çıkarın. İşlem başarılı olursa dokunmatiğiniz tamamen devre dışı kalacağından sorununuz da ortadan kalkacaktır. Bunu deneyerek, sorunun ekranın kendisinden olup olmadığını da garantilemiş olursunuz.

Eğer bu diski tekrar sokup yine 30 saniye beklerseniz bu kez de tekrar dokunmatiği devreye sokacaktır, yani ilk yaptığınız işlemi geri çevireceksiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ilki
47 dakika önce, Tarahumara :

Isterseniz versiyonunuz uygun. Oncelikle yazilimsal olarak dokunmatigi kapatmayi deneyin. 

https://panel.genresman.com/ozk/Fully-Disable-Touchscreen.zip

Paylaştığım zip içerisindeki dosyaları bir usb diskin ana klasorune kopyalayın ve araca takın. 30 saniye gibi bir süre bekleyin. Bir mesaj çıkacak ve CMU yeniden başlayacak. Cihaz yeniden başlarken usb diski çıkarın. İşlem başarılı olursa dokunmatiğiniz tamamen devre dışı kalacağından sorununuz da ortadan kalkacaktır. Bunu deneyerek, sorunun ekranın kendisinden olup olmadığını da garantilemiş olursunuz.

Eğer bu diski tekrar sokup yine 30 saniye beklerseniz bu kez de tekrar dokunmatiği devreye sokacaktır, yani ilk yaptığınız işlemi geri çevireceksiniz.

size ve diğer deneyimlerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. ilk fırsatta deneyeceğim, buradan detayları yazarım hocam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ÜmitMazda

Umarım sorununuz hallolur. Ancak eğer olmazsa aşağıda linkini verdiğim bir ürün buldum. Araştırıp değerlendirilebilir. Carplay kit için bile 1500 tl istiyor servisler. Böyle bir ekran vadettiklerini yapabiliyorsa fiyatı gayet makul. 

https://tr.aliexpress.com/item/33038340454.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36442efdn1H5CM&algo_pvid=aba0a77d-e9e3-437d-a36d-38f416d94f42&algo_expid=aba0a77d-e9e3-437d-a36d-38f416d94f42-8&btsid=54e4a995-65c3-49b2-aba6-9f6ab7515000&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_52

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ilki
30.09.2019 at 19:06, Tarahumara :

Isterseniz versiyonunuz uygun. Oncelikle yazilimsal olarak dokunmatigi kapatmayi deneyin. 

https://panel.genresman.com/ozk/Fully-Disable-Touchscreen.zip

Paylaştığım zip içerisindeki dosyaları bir usb diskin ana klasorune kopyalayın ve araca takın. 30 saniye gibi bir süre bekleyin. Bir mesaj çıkacak ve CMU yeniden başlayacak. Cihaz yeniden başlarken usb diski çıkarın. İşlem başarılı olursa dokunmatiğiniz tamamen devre dışı kalacağından sorununuz da ortadan kalkacaktır. Bunu deneyerek, sorunun ekranın kendisinden olup olmadığını da garantilemiş olursunuz.

Eğer bu diski tekrar sokup yine 30 saniye beklerseniz bu kez de tekrar dokunmatiği devreye sokacaktır, yani ilk yaptığınız işlemi geri çevireceksiniz.

hocam merhaba paylaştığınız tweak'ı kurdum. dediğiniz gibi dokunmatik çıldırması sona erdi. ekranım dokunmatik değil artık. ancak halen tepkilerde yavaşlık var. örneğin kontrol tuşundan sağa doğru çevirdiğim zaman bir süre tepki vermiyor 4.-5. denememden sonra sağa geçiyor. sonra birden normal devam ediyor. genel bir kasıntılık ve tepkisizlik var. bazı zamanlar 4-5 kere deneyince sağa sola geçiyor. sanırım yeni ekran alma zamanı geldi ne dersiniz?

 

30.09.2019 at 23:04, ÜmitMazda :

Umarım sorununuz hallolur. Ancak eğer olmazsa aşağıda linkini verdiğim bir ürün buldum. Araştırıp değerlendirilebilir. Carplay kit için bile 1500 tl istiyor servisler. Böyle bir ekran vadettiklerini yapabiliyorsa fiyatı gayet makul. 

https://tr.aliexpress.com/item/33038340454.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36442efdn1H5CM&algo_pvid=aba0a77d-e9e3-437d-a36d-38f416d94f42&algo_expid=aba0a77d-e9e3-437d-a36d-38f416d94f42-8&btsid=54e4a995-65c3-49b2-aba6-9f6ab7515000&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_52

hocam sizin bahsettiğiniz ekran da güzel görünüyor. bu çılgınlığa değer mi? bunu nerede taktırabilirim? tarahumara hocam bunu da yapabilir misin :)

saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
21 dakika önce, ilki :

sanırım yeni ekran alma zamanı geldi ne dersiniz?

Eğer navigasyon kartı takılıysa onu çıkarıp bir de öyle deneyin. En azından dokunmatik sorununuz çözüldüğüne sevindim. Dokunmatik yazılımsal olarak kapalı ama hala ekran dokunmaya devam ediyor. Yavaşlığın sebebi hala bu olabilir. Tamamen devre dışı bırakmak için bir yöntem de ekranın arkasındaki dokunmatik data kablosunu çıkarmak. Bunu da bir deneyebilirsiniz. Ya da hiç uğraşmadan sökülmüşken yeni ekranı takabilirsiniz. 

Android çin malı cihaza gelince, bunu takması o kadar basit değil. Üst kısım görece kolay sayılır fakat, tuşların olduğu yere, klima kontrolleri arkasından ve vitesin altından kablo çekmek gerekiyor. Konsol kısmının da sökülüp, orjinak tuş takımının değişmesi gerekiyor. Eğer bu yolu izlemeyi düşünüyorsanız bir elektrikçide yaptırabilirsiniz. Söküp takma işlemi biraz dikkat gerektiriyor. 

Carplay kiti takarken uğraştırmıştı biraz beni.

IMG_20190123_154636.thumb.jpg.a6b848e42d9d6f04078e3b69ee0763d0.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...