Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Katalizör Arızası


Hunnym
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla sıkı duracak bi rakam yok bence, benim aracın sağ arka stop lambasının altında RVM modülü için servis 7100 lira istedi. Çıkmacılarda 400 liraya buldum. Yurtdışındaki çıkmacılar  aynı parçayı 20 € ya satıyor. Servisler acımıyor kimseye..

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Hunnym :

Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.

Bu km'de bir aracın katalizörünün (parçada üretim & montaj esnasında bir sıkıntı olmadıysa) bitmiş olması çok çok zor bir ihtimal, hele o araç Mazda ise.

Sorun 2 numaralı oksijen sensöründe olabilir. Onunda bu kadar düşük km'de gitmesi normal değil ama neyse.

Araç arıza lambası yakınca, arıza kodunu/kodlarını özel bir servisten öğrenin, nokta atışı yapalım.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız benzinli mi? Evet ise;

Katalizörün ömrü ortalama kullanımla değişmekle birlikte 400.000km civarıdır. Orijinal egzoz sistemi + katalizör + işçilik 4500 e değişim periyodu düşünülünce (15-20 sene) ucuz bile. Ama dediğim gibi değişim şart mı araştırmak lazım. Sanayide yerli üretim gerçek katalizörler 1500 den başlıyor. Ona göre kıyaslama yapabilirsiniz. @quiteguide ın dediği gibi arıza kodunu yazın bi görelim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, Hunnym :

Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.

 

51.000 de katalizör bozulmaz.. dolmaz tıkanmaz.  ..  2 dünya bir araya gelse yine olmaz. 

2.sensör bozulmuştur.  arıza kodu olarak katalizör arızalı der.     böyleyse garantiden değişir. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

son 4 bakımdır motul yağ kullanıyorum. önceki bakımda ustam bir sonraki bakımda motul x-clean kullanalım şöyle bir temizlesin dedi. yağı almaya gittiğimde ve yağı araştırırken sorduğum herkes senin aracın benzinli neyi temizleyecek bu gerek yok, zararı olmaz ama faydası da olmaz demişti. fiyat farkı da olmayınca x clean aldım gittim, ustayada söyledim böyle böyle. çok biliyorlar dedi, bu yağ katalizörü temizliyor, kesinlikle faydası olacak dedi. bakımdan sonra alakası var mı katalizör ile bilmiyorum ancak araba inanılmaz sessizleşti ve rahatladı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Anarchist :

son 4 bakımdır motul yağ kullanıyorum. önceki bakımda ustam bir sonraki bakımda motul x-clean kullanalım şöyle bir temizlesin dedi. yağı almaya gittiğimde ve yağı araştırırken sorduğum herkes senin aracın benzinli neyi temizleyecek bu gerek yok, zararı olmaz ama faydası da olmaz demişti. fiyat farkı da olmayınca x clean aldım gittim, ustayada söyledim böyle böyle. çok biliyorlar dedi, bu yağ katalizörü temizliyor, kesinlikle faydası olacak dedi. bakımdan sonra alakası var mı katalizör ile bilmiyorum ancak araba inanılmaz sessizleşti ve rahatladı.

Bunlar nasıl tanımlar yağ. Böyle yağ mı seçilir? Aracın kitapçığında hangi yağı kullanması gerektiği yazar. Kodu yazar yani. O kodu sağlayan yağ kullanılır sadece. Katalizör temizleyen yağ da olmaz. Yepyeni motor hiç yağ eksiltmez. Hele atmosferikte. Yağ yanacak da katalizörü temizleyecek. 
 

4500 komple egzoz için ucuz bir rakam. Ama. Sorun bence katalizör değil. Sensör hatasından dolayı katalizör dolu gösteriyor. 2.sensöre odaklanın. Ya da sistem bir yerden hava alıyor da olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.11.2019 at 19:42, Mustafa Y. :

Valla sıkı duracak bi rakam yok bence, benim aracın sağ arka stop lambasının altında RVM modülü için servis 7100 lira istedi. Çıkmacılarda 400 liraya buldum. Yurtdışındaki çıkmacılar  aynı parçayı 20 € ya satıyor. Servisler acımıyor kimseye..

ne arızası yaşamıştınız acaba rvm mi değiştiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, tansu87 :

Bunlar nasıl tanımlar yağ. Böyle yağ mı seçilir? Aracın kitapçığında hangi yağı kullanması gerektiği yazar. Kodu yazar yani. O kodu sağlayan yağ kullanılır sadece. Katalizör temizleyen yağ da olmaz. Yepyeni motor hiç yağ eksiltmez. Hele atmosferikte. Yağ yanacak da katalizörü temizleyecek. 
 

4500 komple egzoz için ucuz bir rakam. Ama. Sorun bence katalizör değil. Sensör hatasından dolayı katalizör dolu gösteriyor. 2.sensöre odaklanın. Ya da sistem bir yerden hava alıyor da olabilir. 

ben teknik adam değilim, bu sebeple istediğim gibi anlatma hakkım var, çünkü sorumluluğum yok. yaşadığımı anlattım, he eğer sadece teknik olarak anlatacaksak o zaman biz kenara çekilelim. 

gelelim nasıl yağ seçtiğimize. efendim aracın kitapçığında yazmış olan 5w-30 yağ seçildi, sakin olunuz. kafamıza göre üzerinde x clean yazdığı için yağ almadık, yani sizin düşündüğünüz gibi düşünmedik...(kaldı ki yağı seçen kişi skyactive eğitimi almış olan biri)

dip not: yağın türü 5w-30 acea c2-c3, modeli x clean. yani x clean'e takılmamak gerek. 🙂

burada tanım falan yok, yaşanılanı aktarıyorum yağ...

gerçekten çok ilginç. yukarı da ne tanımlamışım bir anlatır mısınız? 

katalizörü temizler temizlemez, zaten bilsem kesin yargı ile konuşurdum. okuduğunuzu anlayabiliyorsanız orada ilgisi var mı bilmiyorum yazıyor. belkide ben anlamıyorum diye teknik detaya girmeden o şekilde aktarıldı, belki de kandırıldım... 🙂 

ama kesin olan bir şey var o da yukarı da tanımlama falan yok, dümdüz kullanıcı yağ değişimi yorumu. 
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Anarchist :

ben teknik adam değilim, bu sebeple istediğim gibi anlatma hakkım var, çünkü sorumluluğum yok. yaşadığımı anlattım, he eğer sadece teknik olarak anlatacaksak o zaman biz kenara çekilelim. 

gelelim nasıl yağ seçtiğimize. efendim aracın kitapçığında yazmış olan 5w-30 yağ seçildi, sakin olunuz. kafamıza göre üzerinde x clean yazdığı için yağ almadık, yani sizin düşündüğünüz gibi düşünmedik...(kaldı ki yağı seçen kişi skyactive eğitimi almış olan biri)

dip not: yağın türü 5w-30 acea c2-c3, modeli x clean. yani x clean'e takılmamak gerek. 🙂

burada tanım falan yok, yaşanılanı aktarıyorum yağ...

gerçekten çok ilginç. yukarı da ne tanımlamışım bir anlatır mısınız? 

katalizörü temizler temizlemez, zaten bilsem kesin yargı ile konuşurdum. okuduğunuzu anlayabiliyorsanız orada ilgisi var mı bilmiyorum yazıyor. belkide ben anlamıyorum diye teknik detaya girmeden o şekilde aktarıldı, belki de kandırıldım... 🙂 

ama kesin olan bir şey var o da yukarı da tanımlama falan yok, dümdüz kullanıcı yağ değişimi yorumu. 
 

Benim sözlerim size değil ki. Öneride bulunan ustaya. Yanlış anladınız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Anarchist :

dip not: yağın türü 5w-30 acea c2-c3, modeli x clean. yani x clean'e takılmamak gerek

Aracın kitapçığında önerilen yağı kullanmıyorsunuz. Bu durum uzun vadede sorun teşkil edebilir. acea c* standart yağları dizel araçlar için kullanılıyor genelde. Benzinli aracınıza acea c3 koyan arkadaş bir daha skyactiv eğitimi alsa fena olmaz. Ya da yağı koymadan önce kitapçığa bir bakabilir. Kitapçıktaki yağ kalitesi kodlarının bir öneminin olduğunu düşünüyorum. Boşa yazmamışlardır yani.

t3HyYWhyG1.thumb.jpg.055ad324e658acbb5aa6cc73475b86cd.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Tarahumara :

Aracın kitapçığında önerilen yağı kullanmıyorsunuz. Bu durum uzun vadede sorun teşkil edebilir. acea c* standart yağları dizel araçlar için kullanılıyor genelde. Benzinli aracınıza acea c3 koyan arkadaş bir daha skyactiv eğitimi alsa fena olmaz. Ya da yağı koymadan önce kitapçığa bir bakabilir. Kitapçıktaki yağ kalitesi kodlarının bir öneminin olduğunu düşünüyorum. Boşa yazmamışlardır yani.

t3HyYWhyG1.thumb.jpg.055ad324e658acbb5aa6cc73475b86cd.jpg

Benzinli gerekssinimine  Api SL  yazan mühendis zaten olaya salakça bi nokta koymuş... 

Api SL : amerikan petrol instütü   nün 15 yıl önce hazırladığı bir standart ve emisyondan vs çok uzak.   25 yıl önce çıkan yağlar bile SL nin gereksinimlerini karşılıyor..   Opet PO  ELF castrol shell kafanıza göre istediğiniz yağı alın,  api sl  yi karşılar. Gidin marketten istediğiniz kutunun arkasına bakın,  Api SL yazar.. 

Madem teknik konuşmak istediniz. Teknik bitti. 

İstediğiniz 5-30 yağı istediğiniz marka koyabilirsiniz..  İşte kitapçık, işte teknik. 

 

 

Reele gelirsek,  motul un çok ucuz yağları da var, çok ii pahalı yağları da.. 8100 xclean   serisindeki clean,  biseyi temizlediği anlamına gelmiyor..   Düşük karbon deposit i bıraktığıni idda ederek reklamsal bi isim koymuşlar. Ha temizlik derseniz, tüm yağlar temizler..  Hepsi deterjanlidir.. Marka ayrımı yapmaya gerek yok. Zaten bu yüzden kararır. Karbonu çözer içine hapseder.  

Neyse sonuç olarak katalog a göre benzinli mazda 3e , neredeyse ayçiçek yağı hariç istediğiniz yağı koyabilir siniz

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.11.2019 at 22:11, tansu87 :

Bunlar nasıl tanımlar yağ. Böyle yağ mı seçilir? Aracın kitapçığında hangi yağı kullanması gerektiği yazar. Kodu yazar yani. O kodu sağlayan yağ kullanılır sadece. Katalizör temizleyen yağ da olmaz. Yepyeni motor hiç yağ eksiltmez. Hele atmosferikte. Yağ yanacak da katalizörü temizleyecek. 
 

4500 komple egzoz için ucuz bir rakam. Ama. Sorun bence katalizör değil. Sensör hatasından dolayı katalizör dolu gösteriyor. 2.sensöre odaklanın. Ya da sistem bir yerden hava alıyor da olabilir. 

Mesajı görünce bir bilgi yanlışını düzelteyim dedim. Motor yeni de olsa eski de olsa yağ eksiltir. Eksiltir ama nasıl eksiltir?

Şöyle ki; piston üzerinde yağ segmanı olduğu gibi kompresyon segmanı da vardır. Fakat silindir duvarı (gömlek) ile segman arasındaki boşluk hiçbir zaman mutlak 0 değildir. Yani gerçekten boşluk yok diyemeyiz. Yağ segmanının yağın tamamını sıyırdığını farz etsek bile, yanma odasındaki basınç kompresyon segmanlarıyla gömlek arasındaki bu bahsettiğimiz mutlak 0 olmayan boşluktan kaçar. Bu kaçak egzoz gazı motorun alt bölümlerinde pozitif basınç oluşturur. Yani burada artık yüksek basınç yaratılıyordur.

E zaten buralarda motor çalışır durumda iken krank ve biyel kolu ile yağ sürekli çalkalanır ve parçalara bölünmeye başlar, bir de egzoz gazıyla yaratılan yüksek basınç da bu çalkalanan yağlardan zerrecikleri kopararak kaçabildiği alana doğru yol alır. Kontrollü şekilde kaçabildiği alan da PCV sistemidir.  PCV hattından emme manifolduna doğrudan veya bazı motorlarda da olan PCV harici vakum hattından (bu genelde emme manifoldundan önce olsa da yine emme hattına gider)  yine yanma odasına gönderilir. Yanmamış atık gazlarla (ki içinde su buharı da vardır) birlikte bu yağ zerrecikleri de yanma odasından katalizöre gider. Bazen de kullanıcılar tarafından atmosfere doğrudan salınır.  Bu durumu gözlemlemek ve kayıp miktarın yoğunlaşmış sıvı halini görmek için PCV hattına Oil Catch Can takılabilir. 

Yukarıda anlattığım kayıp olayı yeni de olsa eski de olsa her motorda yağ eksiltmesi/yakması olayına bir örnektir. Öyle yeni motor hiç yağ eksiltmez diye bir durum yok maalesef.

Ha evet,  yağ eksiltme durumu yeni motorlarda görmezden gelinebilir seviyede az olur.

Ama sıfır değildir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.11.2019 at 00:34, Tarahumara :

Aracın kitapçığında önerilen yağı kullanmıyorsunuz. Bu durum uzun vadede sorun teşkil edebilir. acea c* standart yağları dizel araçlar için kullanılıyor genelde. Benzinli aracınıza acea c3 koyan arkadaş bir daha skyactiv eğitimi alsa fena olmaz. Ya da yağı koymadan önce kitapçığa bir bakabilir. Kitapçıktaki yağ kalitesi kodlarının bir öneminin olduğunu düşünüyorum. Boşa yazmamışlardır yani.

t3HyYWhyG1.thumb.jpg.055ad324e658acbb5aa6cc73475b86cd.jpg

Ben anadoluda yaşıyorum, sorun yok. 

Sizin için şunu da bırakayım buraya, okursunuz...

A3 Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 limitlerini aşan, uzun değişim süreli, düşük tüketimli, yüksek performanslı benzinli motor yağı.

 

C2 Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 2,9 mPa.s’den yüksek olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.
C3 Yüksek Sıcaklık ve Yüksek Kesme Oranı (HTHS), 3,5 mPa.s’den yüksek olan düşük sürtünmeli ve düşük viskoziteli, DPF (Dizel Partikül Filtresi) veya TWC (Üç Yollu Katalist) egzoz emisyonu azaltıcı sistemlere sahip olan yüksek performanslı, benzinli veya dizel motorlu binek ve hafif ticari araçlarda yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı.

 

 

klvz.jpg.89dce3f5426731e940c0a4d2ad3fc385.jpg

27.11.2019 at 07:25, Zealot :

Reele gelirsek,  motul un çok ucuz yağları da var, çok ii pahalı yağları da.. 8100 xclean   serisindeki clean,  biseyi temizlediği anlamına gelmiyor..   Düşük karbon deposit i bıraktığıni idda ederek reklamsal bi isim koymuşlar. Ha temizlik derseniz, tüm yağlar temizler..  Hepsi deterjanlidir.. Marka ayrımı yapmaya gerek yok. Zaten bu yüzden kararır. Karbonu çözer içine hapseder.  

Neyse sonuç olarak katalog a göre benzinli mazda 3e , neredeyse ayçiçek yağı hariç istediğiniz yağı koyabilir siniz

Benimde anladığım temizlikten kastı temizlemek değilde, kirletmemek gibi bir şey olsa gerek. 🙂 Dedim ya, bunlar beni değil teknik insanları ilgilendiren konular. Ben bu yağı koydum ve araçta bariz bir rahatlama fark ettim. Geldim bunu burada paylaştım, Benim görevim burada bitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Merhabalar yaklaşık 1 yıldır mazda3 sahibiyim ve forumu ilk günden beri takipteyim. 2 aydır ben de aynı sıkıntıyla karşı karşıyayım. Aracım 2015 Mazda 3 otomatik 45 bin km de benzinli. Samsun'da yetkili servis olmadığı için çok da elletmek istemedim. Arıza kodu: P0421:00-68 . Açıklaması da "katalitik konvektör ısı verimliliği düşük" şeklinde. Arıza lambasını söndürtmeme rağmen belli km sonra yanıyor. Ya da kendiliğinden sönüp tekrar yanıyor.Birkaç usta yakıttandır dedi katalitik konvektörün dolu olmasına sizler gibi ihtimal vermedi. Shell v-power katkılı yakıt kullanıyordum. Katkılı yakıtı düşük devir kullanıldığı zamanlarda yapabilir dediler. Shell Fuel save ve bp ye döndüm. Würth yakıt katkısı kullandım. Sorun devam ediyor. Arıza lambasıyla birlikte sanki araç güç kesiyor ya da psikolojik. Servise götürmek en iyi çözüm tabiki ama en yakın servis 400 km ve aracı bırakma ihtimalim de olduğu için bir umut söner diye bekledim. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Genellikle evet. Özellikle pandemi zamanı 3-4 ay çok az kullandım. Fakat arıza lambası sonrası 3 bin km ye yakın uzun yol yaptım. Bu süreçte 3-4 kez yandı tekrar söndü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, aytugak :

 

Merhaba

 

Aracınızın katalitik konvertöründe en ufak bir problem yok.

2. oksijen sensörünüz , veya sensörün ısıtıcısı bozulmuş.  kablosu çıkmış yırtılmış yanmış erimiş de olabilir.  kurum bağlamış , bir arıza oluşmuş olabilir

lamba yandığı zaman performansınız da düşmüyor psikoljik o. 

 

katalitiği yakıtı benzini havayı sorgulamanıza veya usta usta gezmenize aklınızı bulandırmanıza gerek yok. 

Bi lifte kaldırıp sağını solunu kurcalatın sensörün. Sorun sensörde. 

Garanti varsa garantiden değişir, yoksa çin malı bulup takın bitane. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

Merhaba

 

Aracınızın katalitik konvertöründe en ufak bir problem yok.

2. oksijen sensörünüz , veya sensörün ısıtıcısı bozulmuş.  kablosu çıkmış yırtılmış yanmış erimiş de olabilir.  kurum bağlamış , bir arıza oluşmuş olabilir

lamba yandığı zaman performansınız da düşmüyor psikoljik o. 

 

katalitiği yakıtı benzini havayı sorgulamanıza veya usta usta gezmenize aklınızı bulandırmanıza gerek yok. 

Bi lifte kaldırıp sağını solunu kurcalatın sensörün. Sorun sensörde. 

Garanti varsa garantiden değişir, yoksa çin malı bulup takın bitane. 

Bende eskiden getz vardı. Sürekli şehir içinde katalizör hata lambası yakardı. Ama ne hikmetse uzun yolda lamba yakmazdı. 1.sensörü değiştim olmadı. 2.sensörü değiştim olmadı. Araba 100 binde. Safım ya, katalizörü kestirdim, yeni euro 3 taktık. Yine olmadı. Egzoz spiralini değiştim olmadı. Ama aracın gidişinde hiç problem yoktu. Devir dalgalanması vs yoktu. 
 

servis komple sistemi değişiriz dedi. Haklıydı. Çünkü risk etmek istemezler. Parça parça uğraşmazlar. Kabul etmedim. Öyle sürdüm sattım. 
 

Katalizör bozuk diyorsa bunu bildiren ikinci O2 sensörüdür. Sensör katalizör sonrası olması gereken değerkerin dışında şeyler okuyor ve kat çalışmıyor diyor. Eğer sorun yanmada olsa, 1.sensör de uçuk değerker okur ve daha başka hata kodları çıkardı. Ama onlar yok sanırım. Sanırım mini kamera ile egzozdan girp veya o2 sensörü söküp oradan kamera atıyorlar ve kat kontrolü yapıyorlar diye duydum. 
 

burada yapılması gereken 2 şey var. Kat kontrolü. 2.sensör değişimi. Kat bölgesi veya daha ileriden içeri hava giriyor mu girmiyor mu? 
 

ayrıca sağlıklı yanma için buji, yağ ve yakıt da kontrol edilmeli. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.09.2020 at 13:53, aytugak :

Merhabalar yaklaşık 1 yıldır mazda3 sahibiyim ve forumu ilk günden beri takipteyim. 2 aydır ben de aynı sıkıntıyla karşı karşıyayım. Aracım 2015 Mazda 3 otomatik 45 bin km de benzinli. Samsun'da yetkili servis olmadığı için çok da elletmek istemedim. Arıza kodu: P0421:00-68 . Açıklaması da "katalitik konvektör ısı verimliliği düşük" şeklinde. Arıza lambasını söndürtmeme rağmen belli km sonra yanıyor. Ya da kendiliğinden sönüp tekrar yanıyor.Birkaç usta yakıttandır dedi katalitik konvektörün dolu olmasına sizler gibi ihtimal vermedi. Shell v-power katkılı yakıt kullanıyordum. Katkılı yakıtı düşük devir kullanıldığı zamanlarda yapabilir dediler. Shell Fuel save ve bp ye döndüm. Würth yakıt katkısı kullandım. Sorun devam ediyor. Arıza lambasıyla birlikte sanki araç güç kesiyor ya da psikolojik. Servise götürmek en iyi çözüm tabiki ama en yakın servis 400 km ve aracı bırakma ihtimalim de olduğu için bir umut söner diye bekledim. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Saygılar.

ekzoz ölçüm yerlerinde, ekzoz çıkış verilerini öğrenin, katalitik konvektörde tıkanma varsa ekzoz değerleri sorunlu çıkar, sorun yoksa arızayı arkadaşların yorumladığı şekilde başka yerlerde ararsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
×
×
  • Yeni Oluştur...