Jump to content

2019 Mazda MX-30, Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Üreticinin ilk seri üretim EV modeli olacak.

Mazda, ilk elektrikli modeli MX-30'u tanıttı. Dışarıdan çok spor iki kapılı bir crossover gibi görünen araç, RX-8'in özel kapı tasarımını kullanarak arkasında ikinci sıra koltuklarını gizliyor. Şimdilik tüm detayları açıklanmayan araç, menzil konusunda pek çok elektrikli otomobil tutkununu üzebilir. Yine de çarpıcı tasarımı ve Mazda'nın ilk elektrikli otomobili olması kendisini özel bir model yapıyor.

2020-mazda-mx-30.jpg

Japon üretici çok fazla detay paylaşmamış olsa da kompakt crossover'ın tek bir elektrikli motor kullanacağı ve 145 beygir gücü üretebileceği söyleniyor. Bu rakamların Avrupa pazarı için geçerli olduğunu belirtelim. MX-30, sınıfının en küçük bataryalarından birine sahip olacak. 35.5 kWs'lik batarya, aracın 210 kilometre gibi bir menzile sahip olmasını sağlayacak. Bu rakam pek çok kişinin başını çevirmesine sebep olacak olsa da Mazda, aracın sürüş tecrübesinin yaşatacağı duygulardan emin olduğunu ifade etmiş.

Aracın karbon ayak izini tamamen ortadan kaldırmak isteyen firma kabin içerisindeki geri dönüştürülemeyen materyallerin tamamını ortadan kaldırmış. Kapı panelleri geri dönüştürülmüş plastikten üretilen aracın döşemeleri de geri dönüştürülmüş materyallerden tasarlanmış. Çok şık bir kabin tasarımına sahip olan aracın orta konsolundaki ekran aracın detaylarını görmenize yardımcı oluyor. En tepedeki 7 inçlik dokunmatik ekran ise klima kontrolleri gibi detayları kontrol etmenizi sağlıyor.

2020-mazda-mx-30.jpg

Mazda, MX-30'un e-Skyactiv adını verdiği motorunun "çarpıcı bir geri dönüş ve pürüzsüz sürüş" dinamikleri sayesinde sürücülerin istediği performansı alabileceği bir ünite olduğunu belirtmiş. Yeni crossover ile bir diğer MX modeli MX-5'in arasında paralel hatlar çizen firma, Miata'nın da bu üniteye kavuşabileceğinin ilk sinyallerini vermiş. 145 beygir gücü Miata gibi bir otomobil için oldukça düşük duruyor olsa da firmanın bu üniteyi geliştirmesi mümkün.  

MX-30, Avrupa pazarına giriş yapacak. Mazda aracın ön siparişlerini önümüzdeki sene başında almaya başlayacak.

 
Kaynak: Mazda

2.jpg

 

3.jpg


Tüm haberi görüntüle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

EV elektrikli araç Türkiye için tamamen bir ütopya.  Bana sorarsaniz halen Avrupa (hatta ABD) için bile öyle.  Her istediginiz yerde aracinizi sarj edebilmeniz gerekir.  Bunun için çok uzun seneler gerekiyor.  Eger devlet çevreyi korumak adina vergi destegi verseydi Türkiye'de hybrid motorlu araçlar yayginlasabilirdi.  Bu da çevre ve sehircilik bakanligina düsen bir görevdi.  Simdilik hybrid trenini de kaçirdik görünüyor.  Benzinli ve dizel araçlara devam.  Yüksek teknoloji mi?  Dalga mi geçiyorsunuz?  Bizim sürücüler LPG kullanmayi tercih ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektirikli araçların yaygınlaşması tamamen fiyatlarla ilgili ne zaman fiyatlar düşer her köşe başına şarj istasyonları yapılırsa kullanımda artar gerisi tamamen fasafiso.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

şöyle bir haber var; mazda, uzun menzilli elektrikli otomobilleri, çevre söz konusu olduğunda dizellerden daha tehlikeli gördüğü için üretmiyor. 

https://www.webtekno.com/haber/amp/82786

yıllar önce elektrikli otomobil muhabbeti  ön plana çok çıkarıldığında pillerin aslında uzun vadede çevre için daha tehlikeli olduğu türünden bir  tartışma alevlendi ve hemen de söndü. hatta itirazlar birden duruldu ya da duyulmaz oldu.  ben ikibinli yılların başlarında alamanya'dayken orada da otomobil programlarında  sıkca tartışılıyordu bu durum ve aslında bana kalırsa elektrikli otomobillerin hiç de masum olmadığına yönelik  argümanlar oldukça sağlamdı ama sonrasında tam olarak ne oldu nereye vardı ve mevcut teknolojide ne türden gelişmeler oldu bilmiyorum.  işin uzmanı ya da açıkçası ilgilisi olmadığım için pek bir bilgim yok.

mazda'nın belli bir kapasitenin üzerindeki pillerin uzun vadede dizellerden daha tehlikeli olduğunu savunuyor olması yine bu türden argümanlara dayanıyor. ben "kedi ulaşamayacağı ciğere mundar der" türünden bir kurnazlık yaptıklarını düşünmüyorum, muhtemelen oturup olan biteni izliyorlardır,  wankel motoru defalarca seri kullanma cesareti gösteren adamlar  hakkında böyle bir tespitte bulunmak muhtemelen sığlık olurdu.

öte yandan elektrikli otomobilin uzun vadede çevre için daha tehlikeli olacağı düşüncesi -ki öyledir ya da değildir bilmiyorum- bilimsel olarak kanıtlansa bile aslında bu durum son kullanıcının  sağduyusuna aykırıdır çünkü bir insanı elektriğin ya da her neyse işte bunun kayanağı olan  bir pilin, gözüyle gördüğü egsozdan cıkan kara dumandan daha kötü ve tehlikeli bir şey olduğuna kolay kolay inandıramazsınız.  

velhasılıkelam durum nedir bilmiyorum. zira malum elektrikli otomobil meselesi hiç yeni değil ve neredeyse pilin ve elektriğin keşfedildiği günden beri otomobil dünyasının da  gündemde aslında ama iste petrol lobisi vs. aşılması güç tekeller olduğu için bugüne kadar hep sekteye uğradı. 

ama bugüne kadar getirilen petrol motorlar binbir çaba ile peyderpey emisyon vs diye bin tane kısıtlamaya uğradı. pilli otomobillere en başından beri şans verilseydi kim bilir nasıl bir dünyada yaşıyor olurduk??

ilgisiz ama aslında ilgili bonus bir video

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu haberde bir sorun var kısa menzilliler çevre dostuda uzun menzillilerin sorunu ne elektikli araçlar nasıl emisyona sebep olabilir ki ??? Bataryanın büyük olmasımı acaba uzun  vadede çevreyi tehdit ediyor ??? Benim bildiğim bataryalar geri dönüşüme uygun çevreye nasıl bir tehdit oluşturduğu açıklanmamış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, NoooFearrrr :

Bu haberde bir sorun var kısa menzilliler çevre dostuda uzun menzillilerin sorunu ne elektikli araçlar nasıl emisyona sebep olabilir ki ??? Bataryanın büyük olmasımı acaba uzun  vadede çevreyi tehdit ediyor ??? Benim bildiğim bataryalar geri dönüşüme uygun çevreye nasıl bir tehdit oluşturduğu açıklanmamış.

artısı eksisiyle verileriyle bir açıklamaya ihtiyaç var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 tekere de 4 elektrik motoru yerleştirip hareket ettirebilecek bir mekanizma yerine bu üreticiler niye 100 yıldır arge yapıp, içten yanmalı motorlara uğraşmış gerçekten akıl ermiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Consumer Reports'dan alıntı (Temmuz 2022):

"The MX-30 is the initial offering in a series of electrified Mazda models. Initially, the MX-30 will be powered by a 143-hp electric motor driving the front wheels and teamed with a 35.5-kilowatt-hour lithium-ion battery. With such a small battery, the EPA-estimated range is a scant 100 miles. That would have been competitive a decade ago, but it’s not in today’s EV market. A plug-in hybrid with a rotary engine is expected as well. The most visually distinct elements are the rear-hinged back doors, sharply raked rear roof pillars, and contrasting-color roof. The MX-30 is currently only sold in California.

Cost: $33,470-$36,480
On sale: Now"

MX-30 143 hp elektrik motorundan güç alıyor.  Menzil sadece 100 mil (160 km).  Rotary motora sahip bir PHEV yani prize takılan hybrid model bekleniyor.  MX-30 şimdilik sadece California eyaletinde satılıyor.

Bu arada, ABD'de EV araçlar için vergi teşviki yeniden düzenlendi.  Buna göre, vergi teşviki yeni EV araçlar için $7,500 ve ikinci el EV araçlar için $4,000 olarak belirlendi.  Daha önce vergi teşvikinde EV üreticiler için geçerli olan 200,000 adet araç tavanı tamamen kaldırıldı.  Çok pahallı EV araçlar (GMC Hummer EV, Lucid Air ve Tesla Model S ve Model X) bu teşvikten yararlanamıyor.  Ayrıca, Kuzey Amerika'da üretilmeyen EV araçlar (BMW i4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Subaru Solterra, ve Toyota bZ4X) bu teşvikten yararlanamıyor.  Bir de, senelik brüt gelir tutarı bekarlar için $150,000 ve aileler için $300,000 üzerinde olanlar bu teşvikten yararlanamıyor.  Geçen hafta yürürlüğe giren kanunun ismi "Inflation Reduction Act" yani Enflasyonu Düşürme Kanunu olarak geçiyor.  Tabii kanunun içinde ABD vatandaşları için başka önlemler de var.  Bu sadece EV araçlarla ilgili olan kısmı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Bugün haber çıktı. Jeneratörlü cx 30 çıkacakmış 830cc wankel jeneratör ile birlikte. 17,3kwh pil var. 50 litre depo ile 650km menzil demişler. 
 

çok fazla değil mi? Yakıt tüketimi için bi gariplik var. 167 beygir 260nm tork güç veriyor. Bana saçma geldi. Nissan 55 litre depoyla 1000km menzil veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bu proje iptaldi ama wankel'e tribute tarzı son bir model olsun diye yaptılar sanıyorum. 

Tüketim verileri düz benzinli araç gibi. Pil desteği nereye gitti bende anlamadım. Sadece motor 15 litre falan mı yakıyor 100km'de nedir. Bir de 73hp de çok az. Piller azalınca 1750kg araç 73hp nasıl olacak o da ayrı.

Bilemedim, ben alırım sırf orijinal bir konsept diye de, bu veriler doğruysa tercih edilecek tarafı yok aracın. Zaten çok da pahalı olur kaçarı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

Aslında bu proje iptaldi ama wankel'e tribute tarzı son bir model olsun diye yaptılar sanıyorum. 

Tüketim verileri düz benzinli araç gibi. Pil desteği nereye gitti bende anlamadım. Sadece motor 15 litre falan mı yakıyor 100km'de nedir. Bir de 73hp de çok az. Piller azalınca 1750kg araç 73hp nasıl olacak o da ayrı.

Bilemedim, ben alırım sırf orijinal bir konsept diye de, bu veriler doğruysa tercih edilecek tarafı yok aracın. Zaten çok da pahalı olur kaçarı yok.


wankel ile tekerin bağlantısı hiç olmayacak. Sadece jeneratör olarak kullanılacak. O yüzden araç sürekli elektrikle gidecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8. Etap Facebook'ta şöyle birşey paylaşmıştı.

Mazda, Mazda MX-30
e-Skyactiv R-EV’yi Avrupa’da tanıttı.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV1, içten yanmalı motoru jeneratör olarak kullanan bir plug-in hybrid model. Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV’nin yakıt tüketimi 1.0l/100km, CO2 emisyonu 21g/km (WLTP).
@MazdaTurkey
 
Mazda Birleşik Krallık sayfasında da 1lt tüketimi olduğu yazmış. 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

8. Etap Facebook'ta şöyle birşey paylaşmıştı.

Mazda, Mazda MX-30
e-Skyactiv R-EV’yi Avrupa’da tanıttı.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV1, içten yanmalı motoru jeneratör olarak kullanan bir plug-in hybrid model. Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV’nin yakıt tüketimi 1.0l/100km, CO2 emisyonu 21g/km (WLTP).
@MazdaTurkey
 
Mazda Birleşik Krallık sayfasında da 1lt tüketimi olduğu yazmış. 


şehir içinde 1 litreye kadar düşebiliyor. Şehir dışında çok yakıyor anladığım kadarıyla. Zaten bu araba dışarıdan da şarj ediliyor. 1 litreye onu da eklemek lazım. yani benim günlük yolum 20km ise yakıtı hiç harcamaz. Sadece şarj ücreti öderim. 
 

fakat uzun yolda anladığım kadarıyla wankel yeteri kadar güçlü olmadığı için fazla yakıt tüketiyor. Alır mıyım? Kesinlikle almam. 
 

nissan teknolojisi daha iyi. Onda da motorun içindeki hidrolik krank iticileri soru işareti. Bozulma ihtimali falan nedir bilinmiyor. İster 8:1 ister 14:1 değişken oranlarda sıkıştırma yapabiliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Plug-in araçların Wltp değerleri gerçekçilikten çok uzak. Plug-in olayının kendisi Wltp'yı yanıltmak için yapıldı zaten. 30 dakikalık testte 2-3 dakika motor açıyor araç, sonra 1lt tüketim çıkıyor. 

Düzenli şarj edilirse ve rota uygunsa ancak bu değerler anlam ifade ediyor ama çoğu kişi dışarıda şarj pahalı olduğu için Plug-in'leri gerektiği gibi kullanmıyor. Normal hybrid gibi kullanıyorlar. Mazda'da da böyle olacak büyük ihtimalle, normal bir benzinli motor gibi ortalama bir değer çıkacaktır, menzilden de belli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :


nissan teknolojisi daha iyi. Onda da motorun içindeki hidrolik krank iticileri soru işareti. Bozulma ihtimali falan nedir bilinmiyor. İster 8:1 ister 14:1 değişken oranlarda sıkıştırma yapabiliyor

Genel olarak otomobil güvenilirliği (bozulma ihtimalinin az olması) konusunda ABD'de belki ilk akla gelen kurum olan Consumer Reports web sitesinde bence ilginç ama mantıklı bir yorum buldum.  Buraya kopyalıyorum.

"In theory, electric vehicles (EVs) should be more reliable than models with gasoline engines because they have far fewer parts and wear items. They also lack complicated transmissions, ignition and fuel systems, valvetrains, and an exhaust system. There’s also no engine oil or spark plugs to change, water pumps to leak, or transmission fluid to worry about. Even the braking system isn’t taxed much due to the regenerative braking that charges the battery.

But CR’s survey data show that as a category, today’s EVs tend to be more problematic than comparable gasoline-powered or hybrid models. Owners of many new EVs reported problems associated with battery packs, charging, electric drive motors, and unique heating and cooling systems that are required on vehicles that lack a conventional engine.

This is due in part to the fact that the latest wave of electric vehicles ride on all-new platforms, rather than benefiting from carrying over major components from existing production cars, as is the norm. They tend to showcase innovations, such as the latest controls, infotainment systems, and even electric-powered glove boxes and door handles. All these new features can often mean new problems. 

Many of the latest EVs are from companies that have been producing gasoline engines for over 100 years and are facing a learning curve when it comes to producing EVs, as evidenced in our latest reliability survey findings. But Tesla and Nissan have been mass producing electric cars for over a decade now, which gives them a clear advantage over many competitors. While others are dealing with the growing pains of change, long-running models like the Nissan Leaf and Tesla Model 3 have very few problems with batteries, electric motors, or charging."

Özetle burada diyor ki, teorik olarak EV'lerin daha güvenilir olması yani daha az sorun yaşaması beklenir çünkü daha az parçaya sahipler (içten yanmalı ile karşılaştırıldığında).  Ancak, Consumer Reports verileri EV'lerin daha sorunlu olduğunu gösteriyor (yine içten yanmalı ile karşılaştırıldığında).  Kısmen bunun sebebi EV'lerin tamamen yeni platformlarda üretiliyor olması ve yeni inovasyonlar içermesi.  Doğal olarak otomobil firmalarının EV ile ilgili bir öğrenme eğrisi bulunuyor.  Öte yandan, Tesla ve Nissan 10 seneden uzun bir süredir EV üretiyor.  Bu da onları bu konuda biraz daha avantajlı yapıyor.  Nissan Leaf ve Tesla Model 3 gibi modeller diğerlerine göre daha az sorun yaşıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

wankel li alınır yav, acaba kaça gelicek. sadece elektrikli olan modelinin ingilterede üst paket fiyatı 35000 pound

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...