Jump to content

Mazda 3 Skyactiv-D, İlginç 2 Durum


Burak Aydın
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔

motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
 

aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
 

1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)

Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?

2- Ve canımı sıkan durum...

Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...

Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;

ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...

 

uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...

Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım dizel olmamasına rağmen birinci maddedeki sorunu birebir yaşadım. Profilimdeki aracı temmuz 2018'de 15.000 km'de Antalya'dan satın aldım. Aracı satın alıp Ankara'ya dönerken yol çalışması nedeniyle oluşan bir konvoyda ağır ağır ilerliyordum ki araçta hafif darbe gibi bir şey hissettim. Hatta birisi arabaya çarptı sandım. O sırada motor arıza ışığı ve güvenlik sistemleri ile ilgili ışıklar yanmaya başladı. Aracı durdurup sağını solunu kontrol ettikten sonra müsait bir yer bulana kadar yola tekrar devam ettim. Ancak sizin belirttiğiniz gibi araç belli bir devri ve hızı geçmiyor, gaz yemiyordu. Sonunda bir benzinlik bulup park ettim ve Mazda Yol Yardım'ı aradım. Beni de oradan bir ustaya bağladılar. Usta, muhtemelen kalitesiz benzin nedeniyle motorun kendisini korumaya aldığını, Opet veya Shell gibi bir yerden depoyu tamamen doldurmamı söyledi. Gerçektende bir saat kadar önce adını hatırlamadığım, tanınmayan bir markadan benzin almıştım. Durduğum yer sadece mazot satan bir kamyoncu mekanı olduğu için benzinci bulmak için yaklaşık bir saattir kontağı kapalı olan aracımı bir daha çalıştırdım. Uyarı ışıkları kaybolmuş ve araç normale dönmüştü. Yola çıktıktan sonra ilk Opet'e girip depoyu tamamen doldurdum. Araç şu an 23.000 km'de ve o günden beri hiç bir sorun yaşamadım.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzeri bir durum benim başıma gelmişti. Konuyu bir gözden geçirin isterseniz. Aracımda şuana kadar tekrar etmedi.

Ayrıca mazda3 dizeller turboludur, atmosferik değil. Benzinliler atmosferiktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, mesut2323 :

Benzeri bir durum benim başıma gelmişti. Konuyu bir gözden geçirin isterseniz. Aracımda şuana kadar tekrar etmedi.

Ayrıca mazda3 dizeller turboludur, atmosferik değil. Benzinliler atmosferiktir.

Bir servis yetkilisinin 2019 yılında Turbosuz dizel olduguna inanması...

Bunların kronik problem oldugunu mazda zaten yanlış hatırlamıyorsam 1. 5 dizeli kaldırdı 1.8 dizel var artık

Dpf çok çabuk doluyor nedense bu da yakıt tüketiminin artmasına neden nerde kaldı dizel motorun ekonomikligi? 

Servis 236 Tl ne yaptı acaba 4 bin devirde tur mu attı hata vermeyen araçta

Bu araçlardaki en büyük korkum garanti bitince ne olacak? 

  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiçbiri problem değil aslında. Dizel motor karakteristiği. Bunları bilmeden alan araştırmayan kullanıcılar da sonradan sorun sanıyor. 

Dpf nin dolmaması için arada devirli kullanmanız lazım. 236 tl verilmesi gereken birşey de değil. Boşu boşuna vermişsiniz. 

2. Olarak ise turbonun en yüksek torku verdiği aralık 1700 3300 devir arasıdır. Siz 1700 den düşük devirde gaza bastığınızda normal olarak turbo tam verimde olmadığı için gitmiyor hissettirir, 1700 den sonra ise torku verdiğinden bir anda gitmeye başlar. Oluşan 1 2 sn lik bekleme ise turbo lag dir turbo gecikmesi denebilir. Çünkü turbocharger egzos gazlarının enerjisini kullanarak daha fazla havanın emmeye çekilmesini sağlar. Haliyle gaza basınca bu süreç vakit gerektirir. 

Bunu da düşük viskoziteli yağ ve yeni mazot filtresi ile bir nebze aşabilirsiniz. Yağ eskidikçe mazot filtresi doldukça bu ortaya çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, Mutlu Tekir :

Hiçbiri problem değil aslında. Dizel motor karakteristiği. Bunları bilmeden alan araştırmayan kullanıcılar da sonradan sorun sanıyor. 

Dpf nin dolmaması için arada devirli kullanmanız lazım. 236 tl verilmesi gereken birşey de değil. Boşu boşuna vermişsiniz. 

2. Olarak ise turbonun en yüksek torku verdiği aralık 1700 3300 devir arasıdır. Siz 1700 den düşük devirde gaza bastığınızda normal olarak turbo tam verimde olmadığı için gitmiyor hissettirir, 1700 den sonra ise torku verdiğinden bir anda gitmeye başlar. Oluşan 1 2 sn lik bekleme ise turbo lag dir turbo gecikmesi denebilir. Çünkü turbocharger egzos gazlarının enerjisini kullanarak daha fazla havanın emmeye çekilmesini sağlar. Haliyle gaza basınca bu süreç vakit gerektirir. 

Bunu da düşük viskoziteli yağ ve yeni mazot filtresi ile bir nebze aşabilirsiniz. Yağ eskidikçe mazot filtresi doldukça bu ortaya çıkıyor. 

Abi haklısın ama ben bu kadar hassas bir motor görmedim farklı markalarda dizel araçlar kullandım 2. Nesil Mazda 3 lerde de PSA Grup motor var euro5 onda da herhangi bir problem olmadı

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorunu yaşayan çok kişi var. Boşuna dememişler dizeli almandan benzinliyi japondan alacaksın diye. Ama mazda ayıp ediyor. Oldukça sık yaşanan bu soruna bir türlü çözüm bulamadılar. Babayiğit bir servis de çıkıp sorunu çözmek için bir yol izlemiyor. Her seferinde sanki bu sorunla ilk defa karşılaşıyormuş gibi tepkiler veriyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, tansu87 :

Bu sorunu yaşayan çok kişi var. Boşuna dememişler dizeli almandan benzinliyi japondan alacaksın diye. Ama mazda ayıp ediyor. Oldukça sık yaşanan bu soruna bir türlü çözüm bulamadılar. Babayiğit bir servis de çıkıp sorunu çözmek için bir yol izlemiyor. Her seferinde sanki bu sorunla ilk defa karşılaşıyormuş gibi tepkiler veriyorlar. 

aynen öyle kimse kabullenmiyor...

ama mazda kullanıcılarınında dizel motoru tercih etmesi pek mantıksızdı.

105 hp 10k bakım aralıgı ve bilinmeyen bir dizel motor.

zaten 1.5 dikiş tutmadı 1.8 geçtiler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mazda41 :

aynen öyle kimse kabullenmiyor...

ama mazda kullanıcılarınında dizel motoru tercih etmesi pek mantıksızdı.

105 hp 10k bakım aralıgı ve bilinmeyen bir dizel motor.

zaten 1.5 dikiş tutmadı 1.8 geçtiler 

Dikiş tutmadı değil aslında, 1.8 e geçmelerinin sebebi emisyon.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel motorlar genel olarak yakit kalitesine karsi (benzinli motorlara nazaran) çok hassastirlar.  Eger yukarida arkadaslarin bahsettigi gibi düsük kalitede mazot bu sorunlara sebep oldu ise bundan sonra sadece markasi bilindik istasyonlardan (Shell, Petrol Ofisi, vs) yakit almakta yarar var.  Ben benzin alirken de buna dikkat ediyorum.

Yukarida Mutlu arkadasimiz "turbo lag"den bahsetmis.  Ben de buna katiliyorum.  Tüm turbo motorlu araçlarda gaza bastiktan çok kisa bir süre (milisaniyeler gibi) sonra turbo dönmeye baslar.  Gerçi siz 1 - 1.5 saniyeden bahsediyorsunuz ama yine de benim aklima "turbo lag" geldi.  Eger süre gerçekten uzunsa turbodan süphe edilebilir.

Bunlari gittiginiz servis ile paylastiginizda onlarin da hemfikir olmalarini beklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis yetkilisinin yanladigi konular söylenmiş, biri hariç. Sözde rakım farkından kaynakli böyle bir durum olusuyormus ya hani.

Barometric Pressure Sensor denen bir sensorumuz mevcut. İnilen çıkılan rakıma göre, ecu bu sensorden aldığı bilgileri optimum hava yakit karışımını elde etmek için, enjektorlere iletir.

O arkadaşı tekrar görürseniz, lütfen sorun. Hayatında bu sensörü hiç görmüş mü, adını felan duymuş mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birebir aynı sorunu ben de yaşadım sebebi de eşimin evden işe sadece çevre yolunda 120 ye sabitleyerek gitmesiydi. @Mutlu Tekir ' in dediği gibi arada ben alıp devirli kullanıp biraz motorun hakkını verdim ve sorun yok artık. Bu arada bütün bu sorunlar sırasında herter ankara @dr_azoom çok ilgilendi bütün parçalar garantiden değişti ve yapıldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.11.2019 at 16:54, Anilcanatan :

Birebir aynı sorunu ben de yaşadım sebebi de eşimin evden işe sadece çevre yolunda 120 ye sabitleyerek gitmesiydi. @Mutlu Tekir ' in dediği gibi arada ben alıp devirli kullanıp biraz motorun hakkını verdim ve sorun yok artık. Bu arada bütün bu sorunlar sırasında herter ankara @dr_azoom çok ilgilendi bütün parçalar garantiden değişti ve yapıldı.

Devirli kullanınca geçti ve tekrar etmedi demişsiniz. Ama sonrasında tüm bu sorunlarda Herter bütün parçalarI garantiden değişti dediniz. Acaba bu sorunda hangi parçalar garantiden değişti ve servisin teşhisi neydi? @dr_azoom Bey de yardımcı olursa sevinirim. 

Haftaya önce lastiklerimi, sonra da 50.000km bakımını erkenden yaptıracağım ve DPF’li Castrol yağ kullanan Merser’de bakım yaptıracağım. 
 

Sorun azalmaya başladı, kendiliğinden geçiyor olabilir. Yakıttan dolayı 1-2 depoluk bir etki olabilir belki. Yakıt filtresi çıktığında göreceğiz. Hiçbir arıza uyarısı yok çünkü... @Anilcanatan‘ ın cevabını bekliyorum. 

@dr_azoom ne der bu konuya? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Burak Aydın :

Devirli kullanınca geçti ve tekrar etmedi demişsiniz. Ama sonrasında tüm bu sorunlarda Herter bütün parçalarI garantiden değişti dediniz. Acaba bu sorunda hangi parçalar garantiden değişti ve servisin teşhisi neydi? @dr_azoom Bey de yardımcı olursa sevinirim. 

Haftaya önce lastiklerimi, sonra da 50.000km bakımını erkenden yaptıracağım ve DPF’li Castrol yağ kullanan Merser’de bakım yaptıracağım. 
 

Sorun azalmaya başladı, kendiliğinden geçiyor olabilir. Yakıttan dolayı 1-2 depoluk bir etki olabilir belki. Yakıt filtresi çıktığında göreceğiz. Hiçbir arıza uyarısı yok çünkü... @Anilcanatan‘ ın cevabını bekliyorum. 

@dr_azoom ne der bu konuya? 

Parçalar değiştikten sonra devirli kullanınca geçti demek istedim doğru ifade edemedim sanırım. Değişen parça da filtre gibi bir şeydi tam hatırlayamıyorum @dr_azoom da bana devirsiz kullanımdan olduğunu söylemişti sonrasında ara ara devirli kullandım ve tekrarlamadı. Bu arada motorlarımız farklı tek ortak noktası dizel aynı yöntem işe yarar mı bilemiyorum. Bu konularda hayli yetkin bir isim olan @Mutlu Tekir den görüş almanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar geç oldu; kusura bakmayın. Yorumlarınızı da okuyup, Merser' de yazılım atıldı arabaya. Yazılım sonrası bahsettiğim sorunlar ortadan kalktı. Hiçbir sorun olmadan, devam ediyorum. 

Mekanik veya herhangi bir motor/şanzıman sorunu olmaması ayrıca sevindirdi. Yazılımı yeniden yüklemek kadar kolaymış iş... 😉

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorunu bende birkaç kez yaşadım. Hız sabitleyici ile dik rampa çıkarken genelde oluyor. Hemen sağa çekip bir aç kapa yapınca düzeldi her seferinde. Kronik bir sıkıntı olduğu belli ama otoyolda bir anda gaz kesen bir araç güvenlik açısından çok tehlikeli bence bu sorun giderilmeli.

Ayrıca bi kere -17 derecede sabah aracımla giderken gaz yememe defalarca stop etme sorunu yaşadım ancak bu kalitesiz mazottan kaynaklanabilir diye çok üstünde durmadım.

Aracınız garanti kapsamında mı bilmiyorum ama öyleyse dpf temizliği için para almaları saçma olmuş. Umarım yazılım ile giderilebilir sorunlardır hepsi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Eski bir konu farkındayım ancak benzer bir durum ben de yaşadım. Daha önceki aracımda da yaşamıştım. Daha önceki aracım F30 kasa 2012 model 3.20 dizel BMW F30'du. Çok fazla sorun çıkardı. 2 kere yolda kaldım ve en sonunda sattım. En az sorunlu araç diye Mazda'yı tercih ettim ama iyi mi ettim bilemedim. Mazda için asla kötü araba diyemem. Şimdi hiç kıyaslama olayına girmeden yaşadığım olayı anlatayım. Geçtiğimiz günlerde ilk defa araçla yurtdışına çıktım ve çıktıktan sonra 2 saat sonra DPF yanıp sönmeye başladı. Orada bir şekilde hallettikten sonra Türkiye'de cihaza bağlandığında bunun fark basınç sensöründen kaynaklı olduğu görüldü. Bu arada 3. silindirde hata verdi. Ustam büyük ihtimalle enjektördendir dedi ama enjektörden olmaması durumunda motora kadar gidebileceğini de belirtti. Umarım gitmez. Ve yokuş ile ilgili : Ben de yurtdışında fazla tırmandığım ve az mola verdiğim bir anda motorun sarı ışık lambasının yandığını farkettim. Kısa bir süre sonra uzunca bir mola verdim ve ışık sonrasında söndü. Bir daha da aracın çekişi, gidişi ile ilgili de bir sorun yaşamadım. Sonra aklıma BMW ile kartepeye çıkarken aracın verdiği tahrik ikazı geldi. Demem o ki böyle tırmanmalı yollarda giderken araca biraz daha nazik davranıp biraz daha molalı kullanmak ve araca nefes aldırmak faydalı oluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Markadan bağımsız olarak size bu benzinli/dizel seçimi konusunda kendi fikrimi ve de objektif bazı gerçekleri aktarayım.  Dizel motorlar benzinli motorlara göre birazcık daha sorunlu ve uygulanan bakım programına daha hassas olabiliyor.  Eğer sorunsuz bir araç sizin ilk önceliğiniz ise ben benzinli motor tercih etmenizi önerebilirim.  Ayrıca, tipik bir dizel araç eşdeğer bir benzinli araca göre takribi 10 kata kadar daha fazla NOx salınımı (Nitrojen Oksitler) yapıyor.  Çevreci hibrid motorlarda her zaman benzinli motor tercih edilmesi muhtemelen bu nedenledir.  Dünya genelinde dizel motorlar yaygın olarak kütlesi çok büyük araçların (kamyon, otobüs, toprak makineleri, gemiler, vs) tercihidir çünkü bunlarda dizelin dezavantajları pek ön plana çıkmaz.  Ben otomobil deyince hep benzinliden yanayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, AKayhan :

Markadan bağımsız olarak size bu benzinli/dizel seçimi konusunda kendi fikrimi ve de objektif bazı gerçekleri aktarayım.  Dizel motorlar benzinli motorlara göre birazcık daha sorunlu ve uygulanan bakım programına daha hassas olabiliyor.  Eğer sorunsuz bir araç sizin ilk önceliğiniz ise ben benzinli motor tercih etmenizi önerebilirim.  Ayrıca, tipik bir dizel araç eşdeğer bir benzinli araca göre takribi 10 kata kadar daha fazla NOx salınımı (Nitrojen Oksitler) yapıyor.  Çevreci hibrid motorlarda her zaman benzinli motor tercih edilmesi muhtemelen bu nedenledir.  Dünya genelinde dizel motorlar yaygın olarak kütlesi çok büyük araçların (kamyon, otobüs, toprak makineleri, gemiler, vs) tercihidir çünkü bunlarda dizelin dezavantajları pek ön plana çıkmaz.  Ben otomobil deyince hep benzinliden yanayım.

Her seferinde bu sefer dizel almayacağım, bu sefer dizel almayacağım deyip yine de bir türlü dizelden vazgeçemiyorum 🙂. Önceden benzin fiyatı mazottan %20 pahalıydı ve yılda 25-30.000 km yapan benim gibi bir kullanıcı için dizel mantıklı oluyordu. Şu anda öyle bir şey de yok ama yine de vazgeçemiyorum. Not : Evet benzinli her anlamda daha mantıklı ama bugüne kadar en büyük sorunu da benzinli bir araçta yaşadım (35000km'deki araçta komple şanzıman değişti; neyse ki garantiden değiştiği için bir sıkıntı olmadı). Tabi bunun benzinli olmasıyla bir ilgisi yok ama yine de soğudum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
×
×
  • Yeni Oluştur...