Jump to content

2. Nesil Mazzda 3 Yağmur Sonrası Araç Çalışmadı


Mehmet Tahir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Değerli Mazda ailesi öncelikle herkese selamlar. Uzun zamandır yoktum. Umarım herkesin sağlığı sıhhati yerindedir.

Hemen soruma geliyorum. Adana'da yaşıyorum ve birkaç gün önceki sel felaketinde göle dönüşen caddelerde araç kullanmak zorunda kaldık. Sabah işe geldiğimde bayağı suya girerek geldim ve akşam dönüşümde de sorun yaşamadım. Akşam dışarı çıktık yine yağmur vardı. 2-3 saat sonra eve döndük (yine su seviyesi yükselmişti) marketin önüne park ettim. Ondan sonra araba çalışmadı. Yani hiç marş almadı sadece tık tık tık sesi vardı.

Ertesi gün öğlen işten izin alıp geldim ve denediğimde araç çalıştı. Adana Mıçı (mazda servisine götürdüm) akü değerlerini ölçtüler ve sorun yok dediler. Dinamo ıslandığı için olmuştur, kuruyunca geçmiş dedi. Ayrıca araç LPG'li olduğu için subapların da değişmesi gerekiyordu (araçta titreme vardı) neyse bütçemin üzerinde bir fiyat verdikleri için özel bir mazda servisinde subap+takımconta+emzik+periyodik vs.. bakımların hepsini yaptırdım. O ustaya da durumu anlattım birşey olmaz dedi. 

Dün sabah çıktım öğlen eve döndüğümde yine yağmur vardı ama geçenki kadar değildi çok daha azıydı. Eve gelip park ettim bu sabah araç yine çalışmadı aynı şey oldu sadece tık tık tık sesler verdi ve yine marş almadı. Ayrıca araç içi lamlabaların ışık şiddeti de azdı (her iki çalışmama durumunda). 

Ustalar normal dedi(akü sağlam ve bujiler yeni değişti) buna benzer durumu yaşayanlar varsa veya bilgisi olan varsa fikrinize ihtiyacım var. Kusura bakmayın biraz uzun yazdım farkındayım detay atlamamak için. Şimdiden teşekkür ederim. Herkese iyi günler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, üstadım o tık tık tık sesleri sigorta kutusunun olduğu yerden geliyorsa akü bitmek üzeredir, başıma geldi çalışmadı peşpeşe tıktıktık sesleri geldi takviye ile çalıştırdım, akü değişmeye götürdüm ölçtü akü iyi dediler, başka akücüye gittim marşa basmadan farları açtırdı 30 saniye sonra ölçtü seviye yerlerdeydi ve aküyü değiştim. Bir daha sorun yaşamadım önce farklı yerlerde ölçüm yaptırın sonra kablolarda deformasyon var mı diye baktırın su ile temas eden açık uç falan olup şase de yapmış olabilir siz önce ölçtürün sonra ki adımlara geçin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, doganayomer :

Öncelikle geçmiş olsun, üstadım o tık tık tık sesleri sigorta kutusunun olduğu yerden geliyorsa akü bitmek üzeredir, başıma geldi çalışmadı peşpeşe tıktıktık sesleri geldi takviye ile çalıştırdım, akü değişmeye götürdüm ölçtü akü iyi dediler, başka akücüye gittim marşa basmadan farları açtırdı 30 saniye sonra ölçtü seviye yerlerdeydi ve aküyü değiştim. Bir daha sorun yaşamadım önce farklı yerlerde ölçüm yaptırın sonra kablolarda deformasyon var mı diye baktırın su ile temas eden açık uç falan olup şase de yapmış olabilir siz önce ölçtürün sonra ki adımlara geçin derim.

Hocam öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim. Mazda servisinde akü ölçümü yapıldı normal değerde dediler. Kendimde ışığını kontrol ettim akü ışığı yeşil yanıyor. Kontağı çevirdiğimde hız ve motor ibreleri garip oynadı ters filan gitti/geldi. Suya girdikten sonra böyle oldu (çalışmama). Ama 2-3 yaklaşık hafta önce 400-500 km yağmurda geldim hiçbir sorun çıkmadı. (Olmazsa dediğiniz gibi aküyü tekrar ölçtüreyim)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başka bir yerde ölçüm, kutup başlarının oksitlenmesi veya gevşemesi önce basitlerden başlayın, inşallah basit bir sorundur sizi uğraştırmadan çözülür, birde arıza tespit cihazına bağlatsanız sanırım en doğru sorunu bize o söyler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle kendinize "jumper cable" tabir edilen bir akü takviye kablosu alin ve bunu simdilik sürekli bagajda tutun.  Araç içi lambalarin zayif yanmasi akünün düsük akim verdigini söylüyor ama aküyü ölçenler hep yeterli buluyorlar.  Aslinda sehir içi kisa mesafede bu is pek anlasilmayabilir.  Eger olanaginiz olursa daha uzun yol yapip ondan sonra durumu tekrar degerlendirin.  Belki akü kendini toparlayabilir.  En kötü olasilikla yeni bir akü almaniz gerekebilir.  Eger alirsaniz da araca uygun amperajda iyi bir akü alin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Akü Amperini farklı bi yerden daha ölçtürdüm bu sefer de düşük çıktı 9 civarı(1 hafta önce 13 üzerindeydi). Dün aracın aküsünü değiştirdim (garantisi devam ettiği için hiç sorun çıkarmadan ücretsiz değiştirdiler/mutlu akü). Dünden beri bir sorun görünmüyor. Bilgi vermek istedim. İlginiz için hepinize çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.

  • Beğen 3
  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

03.01.2020 at 16:27, Mehmet Tahir :

Merhaba Arkadaşlar,

Akü Amperini farklı bi yerden daha ölçtürdüm bu sefer de düşük çıktı 9 civarı(1 hafta önce 13 üzerindeydi). Dün aracın aküsünü değiştirdim (garantisi devam ettiği için hiç sorun çıkarmadan ücretsiz değiştirdiler/mutlu akü). Dünden beri bir sorun görünmüyor. Bilgi vermek istedim. İlginiz için hepinize çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.

Sorunu gereksiz harcama ypmadan net bir sekilde cozmis olmaniz guzel olmus. 

Ayrica cozumu paylastiginiz icin de tesekkurler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...