Jump to content

İkinci El Otomobil Piyasası


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

evet arkadaşlar, ikinci el piyasası bu aralar kendi başına bir konuyu hak eden bir piyasa gibi görünüyor.  fiyatları inanılmaz artmış durumda. satılıyor mu satılmıyor mu bilmiyorum ama incelenmesi gerektiği kesin. bunda tabii sıfır araç fiyatlarının yükselmesinin de etkisi büyük. ama şu an piyasa bana kalırsa ki kalmaz, tamamen kontrolden çıkmış durumda. araç satma ve alma arifesinde biri olarak şaştım kaldım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katılmamak elde değil. Kim neye göre fiyatını yazıyor belli değil. Satamayan adam önceden fiyat düşürürdü, şuan her gün fiyat artırıyorlar. Ben de anlamış değilim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 Honda Civic'e 93.000.00 isteyen gördüm, ve alanı da gördüm yakınım olur kendisi, benim 2006 bk M3'ü almak için 38.000.00 veririm dedi başka yerlerimle güldüm, bu zamanda eldekine sahip çıkmak lazım ne alınır ne satılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıfır araba satılmıyor, haliyle piyasada da satılığa çıkan araç az. herkes artık ikinci ele yöneldiğinden rağbet çok fazla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Piyasanın artması çok normal. Çünkü sıfır ile aradaki makas olması fiyatlarının yükselmesine sebep. Bu durum oturana kadar bu şekilde gideceğini söyleyeyim. Sıfır araç geçen ay 90bin bu ay 27 bin adet satılıp ikinci el 600 bin adet civarında bir satış yaptı. Piyasa çok canlı eğer geçen bayilerde araba olsaydı  bu rakamları çok fazla şekilde geçerdi. Şuan 2020 model 2008 aldım ve araçta oluşan sırayı gördükten sonra maşallah demem gelmiyor değil :)  Çok fazla araç piyasasını takip ediyorum ve çoğu markanın ikinci eli satılıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eşimin c3 ü satıp üzerine 10 bin tl koyalım hem model yükseltip hemde km düşürelim mantığı ile kendi aracımızıda satılık ilanına koyup ardından 2.el arayışına girdim, girmez olaydım.

Piyasa o kadar hareketli ki tramersiz temiz araçlar 2. güne kalmıyor anında satılıyor, satılmayanlar bir kaç gün sonra 3-5 bin tl arası zamlar yapılarak ilana devam ediyor. 2 hafta sonunda pes edip satmaktan ve almaktan vazgeçtik. Araç takip edemedim, beynim döndü, gözlerim bozuldu, günlerce baş ağrısı çektim :)

Fakat galericiler hiç memnun değil bu durumdan, elinde ki sermayesi ile 6 arabası varken 3 veya 4 e düştü.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Hatırlarsanız dolar krizinden sonra fazilerle birlikte sıfır araç fiyatları çok aşırı artmıştı, malumunuz milletimizin sermaye, nakit para sorunu hep vardı. Kredisiz dükkan açılmaz, kredisiz ev alınamaz, kredisiz araba alınamaz, kredisiz evlenilmez, hatta tatile bile krediyle gidenler var. Dolayısıyla şuna gelecem, zaten eski fiyatlarda dönen alışveriş krediyle oluyorken, bir de faizler çok çok artınca alım gücü düştü hatta alım - satım durdu. İkinci el araç satan bir firma olarak 3 - 4 ay hiç iş yapamadık, telefonlar bile durdu. Sıfırcıların , bayilerin durumu bizden daha da kötü tabi onlarda fiyatlar dolar/euro artışından dolayı zaten ertelenen zamları vardı, üzerine bir de bu kriz olunca fiyatlar uçtu. "Ooo bu fiyatlara kim araba alacak!" denmeye başlandı. Tabi ikinci eli 70 olan aracın sıfırı 120 lere 130 lara çıkınca bu makasın nasıl kapanacağı merak konusu oldu. Dolarla borçlanan ve batan sıfır araç bayileri ve kiralama firmaları oldu. Derken dolar/euro biraz daha çıktı, biraz daha derken fiyatlar daha da arttı. Fakat burada görünmeyen meselelerden biri de bizim ikinci el piyasamıza en çok ürün tedariği sağlayan sektör, kiralama sektörüdür. Sıfır araçlar pahalanınca, firmalar araç alamaz oldu. Mevcut sözleşmelerini önce 6 ay, 6 ay bitince 1 er yıl daha uzattılar. Bu durum ikinci el de araç tedariği konusunda büyük boşluk yarattı, sıfır araç satılmadığından , bayilere de takasa araç gelmez oldu. İkinci el alımı için tek kaynak kaldı o da görünen ilanlar. Bu sefer arz çok az ama talep çok çok fazla, e millet faiz düşünce paralandı da, fiyatlar zaten olması gerekenin çok altında, başladı bu sefer fiyatlar tırmanmaya... Nereye kadar ? Sıfırlara yaklaşıncaya kadar.

 Öyle bir döneme geldi ki, iş olmaz diye siparişlerin iptal edildiği, bayilerin stoksuz yakalandığı, 2020'lerin bile aylar sonra geleceği bir dönemde, bazı modellerin ikinci el fiyatları , sıfır araçların fiyatlarını bile geçti diyebiliriz. Tabi burada sıfırların fiyat listelerinin de hala belirsiz olması da etken oldu. Daha 1-1.5 yıl önce 150 ye araba mı olur derken ,şu an 250 ye araçlar satılıyor ve talep inanılmaz.

Batak olan ekonomi bu borçlarla , bu alışveriş çılgınlığıyla daha da batar. Sorsan genelin mevduatında para yok, cebinde para yok, kart dolu, ek hesap dolu, kredi limiti dolu. Milletimiz son sürat kapitalizme teslim olmuş, Allah rahmet eylesin diyorum. El Fatiha...

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkinci el honda civic sedan sıfır honda civic sedandan nasıl pahalı oluyor anlam veremedim ben.Belki de cevabı Mazda_ozan ın yazdıklarındadır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ikinci el bir aracin degerine etki eden birçok parametre vardir.  Sadece aracin model yili, km'si, donanimi, vs yeterli bilgi degildir.  Gelismis ülkelerde (ben sadece ABD'yi biliyorum) ikinci el bir aracin degerini hesaplayan algoritmalar bulunur.  Bu algoritmalar sizden araçla ilgili birçok parametre ister ve sonunda aracin yaklasik degerini hesaplar.  Bunlara bir örnek Kelley Blue Book verilebilir.

https://www.kbb.com/whats-my-car-worth/

Türkiye'de ise bu is hala babadan kalma yöntemlerle yapiliyor.  Bu yöntemler de haliyle gerçek degeri vermiyor.  Örnegin, Sahibinden gibi sitelere bakilip baskalarinin koyduklari fiyatlar kopyalaniyor.  Bunlar de gerçek degerleri yansitmadigindan haliyle bunlari izleyenler de gerçek degeri yansitmiyor.  Bilimsel ve analitik bir yaklasimdan yoksunuz.  Baskalarini kopyaliyoruz.

ABD gibi gelismis ülkelerde KBB gibi sitelerin ortaya çikmasini tesvik eden neydi, bilemiyorum ama bizde de artik benzer yöntemlerin kullanilmasi gerekir.  Düsünün, ilkokul mezunu bir adamin baskalarini taklit ederek buldugu fiyat etiketine güvenerek ondan araç almaya kalkiyorsunuz.  Bu ne derece sagliklidir?  Elde objektif bir ölçüm yöntemi bile yok.  Ya adam fiyati yanlis belirliyorsa?

Ben bu gibi nedenlerle insanlara ikinci el bir araç almaktansa mümkünse yeni bir araç almalarini öneriyorum.  Aslinda yeni bir araç ve ikinci el bir araç arasinda büyük uçurumlar yoktur.  Her ikisinin de kendine göre avantajlari vardir.  Biri digerinden daha avantajlidir diyemeyiz.  Sonuçta kisisel bir tercih.  Kimi yeni alir, kimi ikinci el.  Eger herhangi biri daha avantajli olsaydi herkes onu alirdi.   Bu tüm dünyada böyledir.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14.02.2020 at 17:15, AKayhan :

Ikinci el bir aracin degerine etki eden birçok parametre vardir.  Sadece aracin model yili, km'si, donanimi, vs yeterli bilgi degildir.  Gelismis ülkelerde (ben sadece ABD'yi biliyorum) ikinci el bir aracin degerini hesaplayan algoritmalar bulunur.  Bu algoritmalar sizden araçla ilgili birçok parametre ister ve sonunda aracin yaklasik degerini hesaplar.  Bunlara bir örnek Kelley Blue Book verilebilir.

https://www.kbb.com/whats-my-car-worth/

Türkiye'de ise bu is hala babadan kalma yöntemlerle yapiliyor.  Bu yöntemler de haliyle gerçek degeri vermiyor.  Örnegin, Sahibinden gibi sitelere bakilip baskalarinin koyduklari fiyatlar kopyalaniyor.  Bunlar de gerçek degerleri yansitmadigindan haliyle bunlari izleyenler de gerçek degeri yansitmiyor.  Bilimsel ve analitik bir yaklasimdan yoksunuz.  Baskalarini kopyaliyoruz.

ABD gibi gelismis ülkelerde KBB gibi sitelerin ortaya çikmasini tesvik eden neydi, bilemiyorum ama bizde de artik benzer yöntemlerin kullanilmasi gerekir.  Düsünün, ilkokul mezunu bir adamin baskalarini taklit ederek buldugu fiyat etiketine güvenerek ondan araç almaya kalkiyorsunuz.  Bu ne derece sagliklidir?  Elde objektif bir ölçüm yöntemi bile yok.  Ya adam fiyati yanlis belirliyorsa?

Ben bu gibi nedenlerle insanlara ikinci el bir araç almaktansa mümkünse yeni bir araç almalarini öneriyorum.  Aslinda yeni bir araç ve ikinci el bir araç arasinda büyük uçurumlar yoktur.  Her ikisinin de kendine göre avantajlari vardir.  Biri digerinden daha avantajlidir diyemeyiz.  Sonuçta kisisel bir tercih.  Kimi yeni alir, kimi ikinci el.  Eger herhangi biri daha avantajli olsaydi herkes onu alirdi.   Bu tüm dünyada böyledir.

 

   Yorumunuz ve eleştiriniz değerli. Fakat izninizle eklemek istediklerim var. Bahsettiğiniz hesaplamayı, ülkemizde önceden beri sigortalar birliği yapıyor. İnternetin olmadığı dönemde araç fiyatlarının hesaplamasını onlar yapıyordu, biz de kasko bedeli olarak bilinen rakamlara bakarak fiyat veriyorduk. İkinci bir hesaplama da sıfır aracın fiyatından geriye doğru belli bir oranda olan hesaplamadır. Bunu yapabilen firmalar var, tabi yapamayanlar daha çok. Bilmeyenler bazen bilenlerle fikir alışverişinde bulunur, kimisi de kendine göre fiyatlar. Burada mevzu okul okumak değil, üniversite okuyup mesleğini bilmeyen milyondan fazla insanlar var. İşi bilen ve bilmeyen insanlar olarak ikiye ayıralım bence . Bir de namuslu ve namussuz insanlar var. Konu dağılmasın, başa dönersek aslında bir metod var. Ancak bu fiyatlamalara son dönemde uyulmamasının, faktörleri var. Nelerdir ? Bugün sıfır araç fiyatları hala tamamen belli değil, bayilerin ellerinde (stokta) araç yok, bayiler araba siparişi vermekte korkak davranıyor. O da ülkenin mevcut ekonomisindeki dalgalanmalardan kaynaklı. Ötv bir artıyor, bir iniyor, faiz bir çıkıyor, bir iniyor, döviz bir anda 1 lira, 2 lira çıkıyor, ön görülür, risk alınabilir bir piyasa yoktu doğal olarak. Araç bulamayanlar ikinci ele yönlendiğinde, İkinci el araçların karaborsa gibi olması ve talebin fazlalaşması ve gelinen durum ortada. Normal şartlarda Ford Focus dizel manuel olarak arattırdığımda Türkiye genelinde 2010 - 2011 yılları arasında en az 150 ilan çıkması gerekirken, dün 21 araç çıktı arama sonucunda. Yani bu şöyle birşey, Fener-G.Saray maçı var, G.Saray tribününde talep 2 milyon ancak bilet 2500 , şimdi o bilette fiyat sabit kalır mı ?

İşin özü bence normal piyasa şartları olmadığından, doğru fiyatlama olamıyor. Bir üst sınır yok, yani sıfır araç fiyatları belli değil. Dur bu paraya sıfır var denemiyor. Belki de bilerek yapılıyor, göreceğiz. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yetkili satıcılar çok memnun, bir çok marka 30 - 35 gün sonrasına sıra yazıyor milletimiz kapış kapış otomobil alıyor. Bir zamanlar 2 ev parasına doğan şahin almış bu millet bazı alışkanlıklar sanırım genlerimize işlemiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Geleneksel olarak otomobiller kullanıldıkça değerleri azalan ürünlerdir.  Ancak, son bir sene içindeki yüksek enflasyon ve diğer faktörler ikinci el otomobil fiyatlarının normalden daha fazla artmasına neden oldu.  Amerikan otomobil araştırma şirketi Edmunds 3 senelik ikinci el otomobil fiyatları konusunda bir araştırma yaptı.  Araştırmada son bir sene içinde değerleri en fazla artan 10 ikinci el otomobil modeli belirlendi.  Mazda 3 fiyatı son bir sene içinde % 54 artarak bu liste içinde yer aldı.  Listede yer alan otomobiller sırasıyla Dodge Grand Caravan, Nissan Versa, Toyota Prius, Kia Forte, Volvo S60, Chevrolet Sonic, Mazda 3, Audi A6, BMW i3 ve Kia Rio oldu.  Haberin detaylarına (Ingilizce) aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.wsj.com/articles/the-10-used-cars-surging-the-most-in-price-heres-the-list-11644602551?st=85r3jc5h46lupes&reflink=desktopwebshare_permalink

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...