Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Dizel Motorun Yağ saçması ve Hava Üflemesi


MarinaVista
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 

°Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)

°Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)

°Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)

°Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)

 

Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.

Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazdiklarinizi okuyunca anormal bir durum goremedim. 
Motor kapagi acikken araba calisiyorsa acik yerden yag sicratmasi normal. 
Sesin yuksek gibi gelmesi psikolojik de olabilir.  Ekleme: Kayis rulmanlarinda deforme filan olduysa onlarda sesin yuksek gelmesine sebep olmus olabilir. 
Yag ve filtreleri (mazot filtresi dahil) degistirip tekrar deneyin bence. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Lupara :

Yazdiklarinizi okuyunca anormal bir durum goremedim. 
Motor kapagi acikken araba calisiyorsa acik yerden yag sicratmasi normal. 
Sesin yuksek gibi gelmesi psikolojik de olabilir.  Ekleme: Kayis rulmanlarinda deforme filan olduysa onlarda sesin yuksek gelmesine sebep olmus olabilir. 
Yag ve filtreleri (mazot filtresi dahil) degistirip tekrar deneyin bence. 

Evin 2nci aracı 1.6 Dizel Egea ve bu durum o araçta olmayınca kafam fena halde karıştı. Ne hava üfleme ne de yağ püskürtme. 

 

Cevabınız için teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, MarinaVista :

Evin 2nci aracı 1.6 Dizel Egea ve bu durum o araçta olmayınca kafam fena halde karıştı. Ne hava üfleme ne de yağ püskürtme. 

 

Cevabınız için teşekkür ederim

Aynı araç bende de vardı yakıt kalitesiz ise de olabilir. 100k olmadıgı için agır bakımda yapılmadı. 8 sene de oldu bu araçlar trafiğe çıkalı en yakın zamanda bakımını yaptırın 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, Mazda41 :

Aynı araç bende de vardı yakıt kalitesiz ise de olabilir. 100k olmadıgı için agır bakımda yapılmadı. 8 sene de oldu bu araçlar trafiğe çıkalı en yakın zamanda bakımını yaptırın

Bende de vardı dediğiniz Egea mı? öneriyi hangi araç için yaptınız? Mazda3 mü?

Bu arada yakıtı daima aynı yerden alırım Total

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, MarinaVista :

Bende de vardı dediğiniz Egea mı? öneriyi hangi araç için yaptınız? Mazda3 mü?

Bu arada yakıtı daima aynı yerden alırım Total

Mazda 3 hocam 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Renegade :

Acilen motor yağınızı ve yağ filtresini değiştirin, sorunun bittiğini göreceksiniz. kaliteli ve uygun normda yağ koyun.

Cevabınız için teşekkür ederim fakat bakımlarını yetkili serviste aracın yanında durarak yaptırıyorum. Yağ olarakta Castrol 10w-40 kullanıyorum ki bu yağı kendim tedarik ediyorum. Bakımı 93binde yapıldı. Mazot filtresine kadar değişti. Sorun ondan kaynaklanıyor olmamalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, MarinaVista :

Cevabınız için teşekkür ederim fakat bakımlarını yetkili serviste aracın yanında durarak yaptırıyorum. Yağ olarakta Castrol 10w-40 kullanıyorum ki bu yağı kendim tedarik ediyorum. Bakımı 93binde yapıldı. Mazot filtresine kadar değişti. Sorun ondan kaynaklanıyor olmamalı

Her yağ buharlaşır bu normaldir. Azlık, çokluk derecesi yağa göre değişir. Külbütörde basınç oluşumu da normal. Bu basınçla birlikte buharlaşan yağ; kapağını açtığınızda oradan kaçacaktır. Normalde turbo girişine verilir motor tarafından yakılması sağlanır.  Çabuk buharlaşan yarı sentetik yağlarda bir miktar daha fazla buhar olabilir.

Yağ seçiminizi 10w-40 olarak yapmanız gerektiğini neye göre belirlediniz? Yarı sentetik kalın bir yağ. Normal şartlardaki seçim 5w30 üzerine olması gerekiyor. Çok sıcak ve zor koşullar için eksiltme fazla ise 10w40 a geçilebilir ama normal koşullar için kullanılması gereken yağ 5w30. 


Tercih araç sahibinin tabi. 
 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, ibrasoft :

Her yağ buharlaşır bu normaldir. Azlık, çokluk derecesi yağa göre değişir. Külbütörde basınç oluşumu da normal. Bu basınçla birlikte buharlaşan yağ; kapağını açtığınızda oradan kaçacaktır. Normalde turbo girişine verilir motor tarafından yakılması sağlanır.  Çabuk buharlaşan yarı sentetik yağlarda bir miktar daha fazla buhar olabilir.

Yağ seçiminizi 10w-40 olarak yapmanız gerektiğini neye göre belirlediniz? Yarı sentetik kalın bir yağ. Normal şartlardaki seçim 5w30 üzerine olması gerekiyor. Çok sıcak ve zor koşullar için eksiltme fazla ise 10w40 a geçilebilir ama normal koşullar için kullanılması gereken yağ 5w30. 


Tercih araç sahibinin tabi. 
 

Cevabınız için teşekkür ederim. Daha önce Mersin'de ikamet ederken tek nokta yetkili serviste 5w30 kullanıyorlardı (60bin km'ye kadar) Samsun'da 10w40 önerdiler  93bine kadar kullandım. Kimin ne dediğini anlamak güç

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, MarinaVista :

Cevabınız için teşekkür ederim. Daha önce Mersin'de ikamet ederken tek nokta yetkili serviste 5w30 kullanıyorlardı (60bin km'ye kadar) Samsun'da 10w40 önerdiler  93bine kadar kullandım. Kimin ne dediğini anlamak güç

 Mersinde sıcak ilkim, yayla dağ yolları vs zorlu şartlardan dolayı 10w40 dense bi dayanağı var diyeceğim. Ama Samsun da 10w40 önermelerine mantıklı bir açıklama bulamadım. Araçtaki motor psa/focus motoru. Titreşim ve tüketimi düşürüyor diyerek focuscular 0w30  koyarken... 

Tam sentetik 5w30 bir yağ bakın bir sonraki değişimde. Soğuk havalarda ilk marşta aşınmanız ve motor titreşim/gürültüsü fazla olur bu şekilde. Ben serviste konulan mobil3000 5w30 a bile 6000km dayanamadım, tekrar değiştirdim yağı; siz 10w40 yağ ile iyi kullanıyorsunuz aracı.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, ibrasoft :

 Mersinde sıcak ilkim, yayla dağ yolları vs zorlu şartlardan dolayı 10w40 dense bi dayanağı var diyeceğim. Ama Samsun da 10w40 önermelerine mantıklı bir açıklama bulamadım. Araçtaki motor psa/focus motoru. Titreşim ve tüketimi düşürüyor diyerek focuscular 0w30  koyarken... 

Tam sentetik 5w30 bir yağ bakın bir sonraki değişimde. Soğuk havalarda ilk marşta aşınmanız ve motor titreşim/gürültüsü fazla olur bu şekilde. Ben serviste konulan mobil3000 5w30 a bile 6000km dayanamadım, tekrar değiştirdim yağı; siz 10w40 yağ ile iyi kullanıyorsunuz aracı.

İlk mesajimda dediğim gibi araçtan anlamıyorum üstadım. Ama dediğiniz titreşim arkada oturanlara kadar hissediliyor ilk marşta. Hatta öyle ki takur tukur ses çıktığı da oluyor. 

 

Ne öneriyorsunuz hocam şimdi? Marka ve numara olarak yağda?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, MarinaVista :

İlk mesajimda dediğim gibi araçtan anlamıyorum üstadım. Ama dediğiniz titreşim arkada oturanlara kadar hissediliyor ilk marşta. Hatta öyle ki takur tukur ses çıktığı da oluyor. 

 

Ne öneriyorsunuz hocam şimdi? Marka ve numara olarak yağda?

Ben Motul x-clean efe 5w30 kullanıyorum. Tavsiye ederim. 
Titreşimin gövdeye fazla yansıması motor kulakları ile de ilgilidir. Özellikle sağ kulak vibrasyonu dengeleyip şaseye aktarılmaması konusunda en büyük görevi görür. Fiziksel olarak hasarlı olmasa da zamanla sertleşiyor.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, ibrasoft :

Ben Motul x-clean efe 5w30 kullanıyorum. Tavsiye ederim. 
Titreşimin gövdeye fazla yansıması motor kulakları ile de ilgilidir. Özellikle sağ kulak vibrasyonu dengeleyip şaseye aktarılmaması konusunda en büyük görevi görür. Fiziksel olarak hasarlı olmasa da zamanla sertleşiyor.

Motorun hava üflemesi için pek detaylı anlayamadım hocam. Tekrar okudum muhtemelen ben anlamadım. Onun sorunu yine yağdan mı kaynaklanıyor? Egzoz gibi hava çıkıyor. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, MarinaVista :

Motorun hava üflemesi için pek detaylı anlayamadım hocam. Tekrar okudum muhtemelen ben anlamadım. Onun sorunu yine yağdan mı kaynaklanıyor? Egzoz gibi hava çıkıyor. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim

Hava çıkması normal. 
Karter basıncı, külbütör kapağına gelir. Buradan da yağ buharı tahliye borusu ile turbo girişine gelir. Kapak kapalıyken de bu buro ile  atılır. Motorun içine çekilip egzozdan atılır. Yağ kapağını açınca daha geniş ve kaçışı kolay olan yolu tercih edeceği için yağ kapağından çıkar bu basınç. Bazı araçlarda yağ kapağı girişi dardır, yağı huni ile doldururken de yavaş yavaş akar. Kapak altında dar bir bölge ile geçiş kısıtlandığı için. Bu araçlarda kapağı açsanız da tahliye borusuna nazaran daha dar bir geçiş olduğu için ( motor da vakum yaparak çeker diğer taraftaki hortumdan)  yağ kapağı yerine tahliye hortumu üzerinden gitmeye devam eder veya çok az hava çıkışı olur. Bizim motorlarda yağ kapağı önünde bir darlık yok. Bu nedenle rolanti seviyesinde turbo önündeki vakum da az olduğu için yağ kapağından daha kolay kaçar bu basınç. Kapak çevresindeki yağ damlacıkları da hava hızlı aktığı için bir miktar sıçrayabilir.

Buradaki buhar miktarı yağ ile ilgilidir. Çok fazla buharlaşan bir yağ var ise dumanlanma bile görülebilir sıcak motorda. Bu yağ buharını tutmak için oil catch denilen ürünler var. Sonuçta turbo girişinden intercooler ve emmeye geri geliyor. O kısımlar biraz daha karışık, kafanızı karıştırmayalım daha fazla.
 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, ibrasoft :

Hava çıkması normal. 
Karter basıncı, külbütör kapağına gelir. Buradan da yağ buharı tahliye borusu ile turbo girişine gelir. Kapak kapalıyken de bu buro ile  atılır. Motorun içine çekilip egzozdan atılır. Yağ kapağını açınca daha geniş ve kaçışı kolay olan yolu tercih edeceği için yağ kapağından çıkar bu basınç. Bazı araçlarda yağ kapağı girişi dardır, yağı huni ile doldururken de yavaş yavaş akar. Kapak altında dar bir bölge ile geçiş kısıtlandığı için. Bu araçlarda kapağı açsanız da tahliye borusuna nazaran daha dar bir geçiş olduğu için ( motor da vakum yaparak çeker diğer taraftaki hortumdan)  yağ kapağı yerine tahliye hortumu üzerinden gitmeye devam eder veya çok az hava çıkışı olur. Bizim motorlarda yağ kapağı önünde bir darlık yok. Bu nedenle rolanti seviyesinde turbo önündeki vakum da az olduğu için yağ kapağından daha kolay kaçar bu basınç. Kapak çevresindeki yağ damlacıkları da hava hızlı aktığı için bir miktar sıçrayabilir.

Buradaki buhar miktarı yağ ile ilgilidir. Çok fazla buharlaşan bir yağ var ise dumanlanma bile görülebilir sıcak motorda. Bu yağ buharını tutmak için oil catch denilen ürünler var. Sonuçta turbo girişinden intercooler ve emmeye geri geliyor. O kısımlar biraz daha karışık, kafanızı karıştırmayalım daha fazla.
 

Kısa cevaplar kafamı karıştırıyor hocam uzun uzun yazınız çok iyi geldi. Harikasınız, çok teşekkür ederim emeğinize, bilginize sağlık. Bu bilgiler aslında teknoloji ilerledikçe çoğalıcak, her yeni keşif yeni bir satır başlığı. 

Rahmetli Büyük babam geldi aklıma. Kendisi 60'ların delikanlı motor ustasıydı. 2000 model Opel Astra 1.6 arıza yaptığında usta olarak bakınca ilk tepkisi " ohoo ne çok şey koymuşlar samanın altına" dediğini hatırlarım. 

Saygı ve sevgi ile üstadım. Selametle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vw dizel motorları da yağ çubuğunu kaldırdığınızda motor yağını dışarıya püskürtüyor. Bu durum tdı motorlarda normal bir durum diyor ustalar. Belki Mazda nın bu motorunda da üfleme değil normal bir durumdur öğrenmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağınızın özelliği bozulmuş, kaliteli ve uygun normda( benzinliler 5/30 dizellerde (önemli) 5/30 olması gerek ) yağ değişimi sorunu düzeltecektir. daha önce bu sorunu yaşayan arkaşın aracında yaşamıştık( 23.000 km de idi). Zor değil, yağınızı filtre ile birlikte değiştirin, tekrar izleyin motorunuzun üfleme olayını. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
×
×
  • Yeni Oluştur...