Jump to content

Mazda 323 Devir saati 4-5 bine çıkıyor


ustunelektronik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaslar...mazda 323 sedam 93 model bır araca sahıbım..genelde soguk havalarda,sabıt hızla 2500 devırde gıderken,zaman zaman devir 4-5 bıne cıkıyor ve dusuyor.motor sesınde artma olmuyor.o  anda motor bayılıyormus gıbı oluyor,teklıyor,cekmıyor.genelde yokuş cıkarken yapıyor,veya devirsiz vites yukselttıgımde yapıyor.benzın ve gazda ıkısınde oluyor.konu ıle ılgılı bayagı bır ustaya gıttım net bır sey soyleyen olmadı.baskı balata ıyı durumda.ona baktık.bujı ve bujı kabloları(NGK bujı,ngk bujı kablosu).dısbiritor kapagı degıstı.sorun aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu problem elektriksel. 

Buji kablonuz şase alıyor, krank sensörünuz kablosu temassızlık yapıyor olabilr. Veya bunun gibi bir sürü alternatif.. 

O devrin çıktığı anlarda, ateşleme yapılmıyor bu yüzden devir çıkıyor gözüküyor.  

Aslında üşenmeyip bi video koysanız, daha ii bu şey söylerdim ama,   bu devir yükselmesi   , anlık sıçrama şeklinde ise, dediğim gibidir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ateşleme modülü. Distrübitörün içinde yarımay şeklinde parça bunun sebebi. Mümkünse orijinal çıkma bulun. Mitsubishi idi markası yanlış hatırlamıyorsam. Bulamazsanız sıfır yansanayi parça da olabilir. 

Vakti zamanında orijinalini bulamadığım için elimdeki tempra ateşleme modülünü uydurmuştum. Orijinalini bulunca taktım. Bu parçalar mazda için ömürlük gibi bir şey. Aracınızın üzerinden orijinal bile çıkabilir. Ben cut off devresi düzerken çok kurcalamıştım ondan bozulmuştu mesela. 

Çok küçük bir ihtimal modüle bitişik hall sensör var deviri algılar. Yine distrübitörün içinde. Problem onda veya aradaki iletimde olabilir. Kolay gelsin.  

2098691672_EkranAlnts.JPG.624f5483a497c993a38d6ca7f204ee62.JPG

Lada samara ateşleme şeması. O dönem elektronik ateşleme ile çalışan bütün arabalar için aynıdır. Bizim aracımızdaki fark 2 nolu ateşleme modülü direk distrübitörün içindedir. distrübitörden 2 kablo çıkar biri + girişi diğeri de bobine giden negatif tetikleme. Bu şemaya göre tempra modülünü taktım direk çalışmıştı araba. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sierra nın ateşleme sistemi ile bu sistem aynı değil. Sierra da krank sensörü vardı. Bu deviri direk distrübitörün içinden algılıyor. Daha ilkel bir sistem. Ama o da olabilir. Kontrol edilecek tek yer distrübitörden çıkıp bobine giden iki kablo. Ateşmenin başka kablosu yok dışarıda şase yapabilecek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ateşleme modülü sorunlu olsa stop eder ve bir süre sonra da artık araç çalışmaz distribütörden kaynaklıdır bu sorun şase ilede alakalı olduğunu sanmıyorum ama distiribütördeki hangi parça sorunlu bilmiyorum bir ara gene forumdan bir arkadaş bu sorunu yaşamıştı ve distribötörden çözmüştü lakin konu hangisiydi hatırlamıyorum.

Zoptrik arkadaşımızın dediği gibi sorun distribütörün içindeki devir ile alakalı parçadan kaynaklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...