Jump to content

Mazda 6 - Mondeo Buji Kablosu Uyumluluk


SemsiCevik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İyi günler. 2006 model Mazda 6 2.0 aracıma orjinal buji kablosu almayı düşünüyorum. Mondeonun buji kablosu aracıma uygun mudur? ( Mondeo 2000-2006 Buji Kablosu Motorcraft 1S7G 12280 AF)

Bu konuda bilgisi olan yardımcı olabilir mi? 

Şimdiden teşekkürler.

mazda1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhabalar. ayrı ayrı mazda 6 kablosu ve ford kablosu bulamadığım için (kimi ilanda ürün bilgisi yeterli değildi) oem kodlarını diğer yan sanayi parçaların oem kodları ile karşılaştırıp uyumluluğu teyit edemedim. ancak ngk'nın web sitesindeki araç bulucuda mondeo 2.0 ve mazda 6 2.0 motor seçeneklerinde (LF17/LF18) hem ford hem mazda tarafında NGK RC-FD1207 tipi ürün öneriliyor. bu da bahsettiğiniz motorcraft buji kablosunun uyumlu olma ihtimalini güçlendiriyor. bence yüksek ihtimal uyacaktır ancak tecrübeli arkadaşların yorumları, gerekirse sizin çevrenizdeki parça satıcılarına/ustalara konuyu danışmanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

2006 model makyajlı kasa mazda 6 larda buji kablosu yok. 

aracınız 2005 makyajsız kasa  olmasın  

2006 maykajlı kasa. Motor kapağını kaldırınca buji kablosu göremedim. Ustaya resmini attım, buji kablosu yokmuş. 2006 model sahibi başka bir yakınımın ben buji kablolarını ölçtürdüm sıkıntı yoktu demesi beni yanılttı.

4 tane bosch marka iridyum buji satın almıştım, onlarla birlikte kabloları da değiştireyim demiştim.

Cevabınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 ve 2007 nin motor parçaları  2009-2010 yeni kasa ile aynı..  parça ararken bazen  yeni kasa 2010 falan demenizde fayda olaiblir.     

2005 model ile 2006 arasında yepyeni bir motor kadar fark var.    buji kablosu mevzusu bunlardan sadece biri..    

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, paarthurnax :

merhabalar. ayrı ayrı mazda 6 kablosu ve ford kablosu bulamadığım için (kimi ilanda ürün bilgisi yeterli değildi) oem kodlarını diğer yan sanayi parçaların oem kodları ile karşılaştırıp uyumluluğu teyit edemedim. ancak ngk'nın web sitesindeki araç bulucuda mondeo 2.0 ve mazda 6 2.0 motor seçeneklerinde (LF17/LF18) hem ford hem mazda tarafında NGK RC-FD1207 tipi ürün öneriliyor. bu da bahsettiğiniz motorcraft buji kablosunun uyumlu olma ihtimalini güçlendiriyor. bence yüksek ihtimal uyacaktır ancak tecrübeli arkadaşların yorumları, gerekirse sizin çevrenizdeki parça satıcılarına/ustalara konuyu danışmanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.

Aracımda buji kablosu yokmuş, ben de yeni öğrendim. Uğraşınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Zealot :

2006 ve 2007 nin motor parçaları  2009-2010 yeni kasa ile aynı..  parça ararken bazen  yeni kasa 2010 falan demenizde fayda olaiblir.     

2005 model ile 2006 arasında yepyeni bir motor kadar fark var.    buji kablosu mevzusu bunlardan sadece biri..    

 

2011 ile aynı mı acaba... yani gg kasa filtrelerini alıp gh'ye takabiliyor muyuz (disi motor)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 ile aynı değil .  2010 ile aynı   ama yağ filtresi hepsine uyar.   

yağ filtresi motorun alt bloğunda ve bu alt blok 2004-2011 arası aynı. hatta günümüzde ford a satıldı  2.3 ford mustang deki blokla da aynı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

2011 ile aynı değil .  2010 ile aynı   ama yağ filtresi hepsine uyar.   

yağ filtresi motorun alt bloğunda ve bu alt blok 2004-2011 arası aynı. hatta günümüzde ford a satıldı  2.3 ford mustang deki blokla da aynı 

şimdi daha iyi anlıyorum. birebir aynı değil fakat uyumlu sonucu çıkarabiliyoruz sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, paarthurnax :

şimdi daha iyi anlıyorum. birebir aynı değil fakat uyumlu sonucu çıkarabiliyoruz sanırım.

Mazda L engine adında bir motor tasarladı..  Bu L motorların tamamı yıllarca ford fabrikalarının dökümhanelerinde döküldü.. 

Bu L Serisi motorlar ;

L8  : 1800cc 125 ps 

LF : 2000cc 141-147-150-155 ps  

L3 : 2300cc  166ps

L5 : 2500cc 175ps  şeklinde  hacimlere ayrıldılar..  

 

Bu motorların  LF ve  L3  isimli  2.0 ve 2.3  litrelik tüm motorlar Aynı Motor Bloğunu kullanıyor..

Peki aynı motor bloğu kullanarak Nasıl farklı silindir hacimleri oluşabiliyor derseniz,   aynı çap kalmak kaydıyla, Strok mesafesini değiştiriyor.  yani  ;

 

2.0litre olan 87.5 mm çap  83,1mm strok(boy)

2.3litre olan 87.5mm çap ve 94mm strok(boy)

hatta hesaplarsak, 2 litre için silindir başına 500cc    ve 2,3 litre (2261cc) için silindir başına 565cc hacim bulmamız gerekiyor. 

Neydi silindirn hacmi,  taban alanı x yükseklik.   

2.0 için hesaplayalım  taban alanı :  pi x r^2   ise   :   3,14 x 43,75 x 43,75          (43,75 = 87,5 mm olan çapımızın yarısı)

devam edersek her iki motor hacmi için de taban alanımız 6010mm2  

ve bunu yüksekliklerle çarparsak 

2.0 içn  6010 mm2 x 83,1 mm  = 499443 mm3  yani 499 cm3  yani 499 cc   = 1 silindirin hacmi

2.3 için  6010 mm2 x 94 mm = 564940 mm3 yani 565 cm3 yani 565 cc  = 1 silindirin hacmi

 

4işlem sonucu da ispatladığımız üzere  bu blokların çapı aynı olup sadece strokları farklıdır. bu da krank milinin ve piston kolunun değişmesi sonucu pistonun daha aşağı inmesi fakat üst ölü noktada neredeyse aynı yere çıkması sonucu  oluşmaktadır. 

bu motorların blokları hakkında edindiğimiz bilgi olup ,  silindir kapakları arasında farklılıklar olmaktadır..  zaten esas farkalr da burada başlamakta ..  günümüzde Ford Mustangde kullanılan motor Da L3 mazda motoru olup sadece silindir kapağında farklılıklar bulunmaktadır.

 

Gelelim konumuz olan 2.0 motorların detaylarına  ve farklılıklarına 

2003-2004 - 2005 yıllarında üretilen LF17 motorlar  141 hp olup,   

2006-2007-2008-2009-2010 üretilen motorlar LFF7 koduyla güncellenmiş ve gücü 147hp ye çıkartılmıştır.

Peki buradaki fark sadece 6 hp den mi ibaret dersiniz.  

Buyrun farklar

Güncellenmiş motorun silindir kapağında Değişken sübap zamanlaması sistemi bulunmaktadır.  Hani şu honda'larda vtec, veya bmwlerde Vanos diye tabir edilen,   Mazdanında S-VT dediği  ( Sequential Valve Timing).

2200 civarı devirde yağ basıncı ile açılır,  emme egsantriği içerisindeki havuza yağ dolar ve emme egsantriği , söküp saymıştık yanlış hatırlamıosam 40 derece avansa sarılır.    

İşte bu size aslında maksimum güçte 6 hp gibi bir artış getiriyor gibi gözükse de  !!    esasında 2000- 6000 devir arası kayda değer bir güç getirmektedir.  yani alt devirleri  eski motora göre çok daha güçlüdür. 

 

Güncellenmiş motorun, gaz kelebeği elektronik bir motorla çalışır. Gaz pedalı elektroniktir.   _ Eski motorun gaz pedalında tel var. pedala basınca tel gaz kelebeğini açar..  çok çok eski bir teknoljidir ve ömrü dolmuştur.. 

Güncellenmiş motorda buji kablosu ve ana distribütör analog bobin yoktur.    her bir silindirin üzerinde elektronik ateşleme yapan silindire özel ateşleme modülleri veya elektronik bobinler vardır.    Buji kablosu gibi zamanla randımanı düşen bir parça değildir.  Ömrü yettiğince 200-300-500bin km çalışır. 

Güncellenmiş motorun emme manifoldunda yine alt devirleri güçlendirmek adına,  motora giren havanın yolunu uzatıp dolanarak hızlanmasını sağlayan mazdanın adını tam hatırlayamadığım  bir sistem vardır

2003-2005 ecu Denso marka -  2006-2011 ecular mitsubishi markadır. 

güncellenmiş versiyonlar  otomatik vitesler 5  manueller 6 ileri-    eski versiyonlarda otomatik vitesler 4  manueller 5 vitestir.  Güncellenmiş versiyonun otomatik şanzımanı farklı bir modeldir.  Manuel şanzımanın baskı baltası daha büyüktür vs.vs.

 

özetle 2003-2011 tüm motorların blok dediğimiz belden aşağı kısımları aynı-    ama silindir kapak kısımları 2006-2010 arası aynıdır. 

 

çok gereksiz bi yazı oldu ama  merak edenlerler için bi seferde toparlandı 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Zealot :

Mazda L engine adında bir motor tasarladı..  Bu L motorların tamamı yıllarca ford fabrikalarının dökümhanelerinde döküldü.. 

Bu L Serisi motorlar ;

L8  : 1800cc 125 ps 

LF : 2000cc 141-147-150-155 ps  

L3 : 2300cc  166ps

L5 : 2500cc 175ps  şeklinde  hacimlere ayrıldılar..  

 

Bu motorların  LF ve  L3  isimli  2.0 ve 2.3  litrelik tüm motorlar Aynı Motor Bloğunu kullanıyor..

Peki aynı motor bloğu kullanarak Nasıl farklı silindir hacimleri oluşabiliyor derseniz,   aynı çap kalmak kaydıyla, Strok mesafesini değiştiriyor.  yani  ;

 

2.0litre olan 87.5 mm çap  83,1mm strok(boy)

2.3litre olan 87.5mm çap ve 94mm strok(boy)

hatta hesaplarsak, 2 litre için silindir başına 500cc    ve 2,3 litre (2261cc) için silindir başına 565cc hacim bulmamız gerekiyor. 

Neydi silindirn hacmi,  taban alanı x yükseklik.   

2.0 için hesaplayalım  taban alanı :  pi x r^2   ise   :   3,14 x 43,75 x 43,75          (43,75 = 87,5 mm olan çapımızın yarısı)

devam edersek her iki motor hacmi için de taban alanımız 6010mm2  

ve bunu yüksekliklerle çarparsak 

2.0 içn  6010 mm2 x 83,1 mm  = 499443 mm3  yani 499 cm3  yani 499 cc   = 1 silindirin hacmi

2.3 için  6010 mm2 x 94 mm = 564940 mm3 yani 565 cm3 yani 565 cc  = 1 silindirin hacmi

 

4işlem sonucu da ispatladığımız üzere  bu blokların çapı aynı olup sadece strokları farklıdır. bu da krank milinin ve piston kolunun değişmesi sonucu pistonun daha aşağı inmesi fakat üst ölü noktada neredeyse aynı yere çıkması sonucu  oluşmaktadır. 

bu motorların blokları hakkında edindiğimiz bilgi olup ,  silindir kapakları arasında farklılıklar olmaktadır..  zaten esas farkalr da burada başlamakta ..  günümüzde Ford Mustangde kullanılan motor Da L3 mazda motoru olup sadece silindir kapağında farklılıklar bulunmaktadır.

 

Gelelim konumuz olan 2.0 motorların detaylarına  ve farklılıklarına 

2003-2004 - 2005 yıllarında üretilen LF17 motorlar  141 hp olup,   

2006-2007-2008-2009-2010 üretilen motorlar LFF7 koduyla güncellenmiş ve gücü 147hp ye çıkartılmıştır.

Peki buradaki fark sadece 6 hp den mi ibaret dersiniz.  

Buyrun farklar

Güncellenmiş motorun silindir kapağında Değişken sübap zamanlaması sistemi bulunmaktadır.  Hani şu honda'larda vtec, veya bmwlerde Vanos diye tabir edilen,   Mazdanında S-VT dediği  ( Sequential Valve Timing).

2200 civarı devirde yağ basıncı ile açılır,  emme egsantriği içerisindeki havuza yağ dolar ve emme egsantriği , söküp saymıştık yanlış hatırlamıosam 40 derece avansa sarılır.    

İşte bu size aslında maksimum güçte 6 hp gibi bir artış getiriyor gibi gözükse de  !!    esasında 2000- 6000 devir arası kayda değer bir güç getirmektedir.  yani alt devirleri  eski motora göre çok daha güçlüdür. 

 

Güncellenmiş motorun, gaz kelebeği elektronik bir motorla çalışır. Gaz pedalı elektroniktir.   _ Eski motorun gaz pedalında tel var. pedala basınca tel gaz kelebeğini açar..  çok çok eski bir teknoljidir ve ömrü dolmuştur.. 

Güncellenmiş motorda buji kablosu ve ana distribütör analog bobin yoktur.    her bir silindirin üzerinde elektronik ateşleme yapan silindire özel ateşleme modülleri veya elektronik bobinler vardır.    Buji kablosu gibi zamanla randımanı düşen bir parça değildir.  Ömrü yettiğince 200-300-500bin km çalışır. 

Güncellenmiş motorun emme manifoldunda yine alt devirleri güçlendirmek adına,  motora giren havanın yolunu uzatıp dolanarak hızlanmasını sağlayan mazdanın adını tam hatırlayamadığım  bir sistem vardır

2003-2005 ecu Denso marka -  2006-2011 ecular mitsubishi markadır. 

güncellenmiş versiyonlar  otomatik vitesler 5  manueller 6 ileri-    eski versiyonlarda otomatik vitesler 4  manueller 5 vitestir.  Güncellenmiş versiyonun otomatik şanzımanı farklı bir modeldir.  Manuel şanzımanın baskı baltası daha büyüktür vs.vs.

 

özetle 2003-2011 tüm motorların blok dediğimiz belden aşağı kısımları aynı-    ama silindir kapak kısımları 2006-2010 arası aynıdır. 

 

çok gereksiz bi yazı oldu ama  merak edenlerler için bi seferde toparlandı 

 

yazdığınız gereksiz bir yazı değil tam tersi oldukça bilgilendirici ve toparlayıcı bir içerik olduğu için teşekkürlerimi sunuyorum. ilgili modellerin motor tekniği açısından mantık yürütmemiz gereken bir çok senaryoda bu bilgiler bizlere yardımcı olacaktır. tekrar tekrar teşekkürler ellerinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
17.05.2020 at 14:50, Zealot :

Mazda L engine adında bir motor tasarladı..  Bu L motorların tamamı yıllarca ford fabrikalarının dökümhanelerinde döküldü.. 

 

 

Ufkumuz açıldı desem yeridir, çok gerekli bilgiler bunlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...