Jump to content

2. nesil mazda 3 çalışmama sorunu


bishaunen
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2011 1.6 mazda 3 benzinli (lpg var) sahibiyim. Araç 134 binde. En son servis bakımı 117 binde yapılmıştı. 130 binde yağ ve hava flitresi değişimini yapıldı. Dün araç ilk kontakta çalıştı ama titreyerek motor sustu. Tekrar bastığımda geç çalıştı ve arıza lambası yandı. Markete git gel yaptım ön taraftan hafif bir hırıltı geliyor. araba hızlaninca susuyor ya da hızından dolayı sesi duydumuyorum. Sizce sıkıntısı ne olabilir? Çarşamba günü servise götürmeyi düşünüyorum. Bulunduğum ilçede oto sanayide mazda ustası yok. Bir de aracı kısa mesafede kullanmam sıkıntı yaratır mı? Aracı eşim, kısa mesafede işe git gel yaparken kullanıyor. Yağını değiştirdiğinde akü ölçümü de yaptırdım. Usta,; "voltaji biraz düşmüş ama çok değil sabahları çalışmama yapmaya başladığında getir değiştirelim" demişti.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akü kaynaklı olma ihtimali yüksek. Zaten 3 seneyi geçtiyse aküler bitiyor genelde. 

Elm327 öneririm arıza kodlarını okumak için, aracın teşhisini koyup ilçedeki japon ustasına yaptırabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Akü kaynaklı olma ihtimali yüksek. Zaten 3 seneyi geçtiyse aküler bitiyor genelde. 

Elm327 öneririm arıza kodlarını okumak için, aracın teşhisini koyup ilçedeki japon ustasına yaptırabilirsiniz. 

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Lupara :

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

v1.5 bluetooth kullanıyorum. 5 sene önce aliexpressten almıştım. O kadar iyiymiş ki toyotanın tpms verilerini bile görebiliyorum. Biraz da şans işi bu. Ama standart olarak arıza bulmada hepsi iş görür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, Lupara :

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

Çalıştırdıktan sonra akü ile bi ilgisi yok. Bence akü değil gibi. Geç çalıştı ibaresi var. Geç çalıştıracak kadar besleme yapabilmiş akü.  Alternatöre de yoğunlaşın. Çekişte rölantide titreme sorun var mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün aracı toplamda 4 defa çalıştırdım. normal kontak süresinde çalıştı. Motoru iyice dinlediğimde eskiden olmayan hafif bir sarsıntı gördüm. Parkta iken hafif titriyor. d ye alıp gitmeye başladığıeda 1. vitese iken önce hafif bir hırıltı var trigerden mi geliyor acabaa. hızlanınca ses kesiliyor gibi. Yarın bir usta ya götüreceğim ama net birşey demezse servise götürmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, bishaunen :

2011 1.6 mazda 3 benzinli (lpg var) sahibiyim. Araç 134 binde. En son servis bakımı 117 binde yapılmıştı. 130 binde yağ ve hava flitresi değişimini yapıldı. Dün araç ilk kontakta çalıştı ama titreyerek motor sustu. Tekrar bastığımda geç çalıştı ve arıza lambası yandı. Markete git gel yaptım ön taraftan hafif bir hırıltı geliyor. araba hızlaninca susuyor ya da hızından dolayı sesi duydumuyorum. Sizce sıkıntısı ne olabilir? Çarşamba günü servise götürmeyi düşünüyorum. Bulunduğum ilçede oto sanayide mazda ustası yok. Bir de aracı kısa mesafede kullanmam sıkıntı yaratır mı? Aracı eşim, kısa mesafede işe git gel yaparken kullanıyor. Yağını değiştirdiğinde akü ölçümü de yaptırdım. Usta,; "voltaji biraz düşmüş ama çok değil sabahları çalışmama yapmaya başladığında getir değiştirelim" demişti.

Teşekkürler

 

 

Aküden asla olamaz.    @tansu87 arkadaşımızn da sölediği gibi  aküsü bitik araba çalışıp stop etmez. CEL yakmaz,  ne alaka yani,

 

ama önden bir hırıltı geliyor diyerek de teşhis koymak imkansız..  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim naçizhane tahmini fikrim, şarj dinamosu, yani alternatör sorunu gibi, akü devreden çıkınca yeterli enerji üretmiyor, gaza basınca akım yükseliyor, rölanti de düşük akım var gibi. arıza lambası yakar, sesde yapabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

Benim naçizhane tahmini fikrim, şarj dinamosu, yani alternatör sorunu gibi, akü devreden çıkınca yeterli enerji üretmiyor, gaza basınca akım yükseliyor, rölanti de düşük akım var gibi. arıza lambası yakar, sesde yapabilir.

şarj dinamosunu sökseniz bile araba istop etmez. motor arıza lambası yakmaz.   şarj dinamosu arızasında akü lambası yanar. 

ayrıca  motor çalışınca akü prensip olarak devreden çıkmaz,   sadece akü voltajı,  şarj dinamosu voltajından düşük  olduğu içn,   düşük potansiyel fark nedeniyle, akü şarj durumuna geçer, ama sisteme alternatör yeterli akım veremediği durumlarda deşarj durumunda sisteme her zaman destek de olur. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg Tankının üstündeki vanayı kapatıp borulardaki lpg’yi de bitirip birkaç gün benzinde soğuk marş stop ve deneme yapar mısınız. Olayın lpg’den olup olmadığını böylece elemiş olursunuz. Ustaya götürünce de bu seçeneği elemiş olursunuz zaman kaybı olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

 

 

Aküden asla olamaz.    @tansu87 arkadaşımızn da sölediği gibi  aküsü bitik araba çalışıp stop etmez. CEL yakmaz,  ne alaka yani,

 

ama önden bir hırıltı geliyor diyerek de teşhis koymak imkansız..  

Hakikaten mesajin tamamini okumadan aku sorunu diye yazmisim. 🤔

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akü bitmeye yakın zar zor çalıştırma durumu olabiliyor o nedenle demiştim ama, gün içinde diğer başlatmalarda sıkıntı olmaması lpg regülatörüne işaret ediyor. Kaç km oldu lpg takılalı? Arıza kodlarına bakılmadan birşey demek zor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, Zealot :

şarj dinamosunu sökseniz bile araba istop etmez. motor arıza lambası yakmaz.   şarj dinamosu arızasında akü lambası yanar. 

ayrıca  motor çalışınca akü prensip olarak devreden çıkmaz,   sadece akü voltajı,  şarj dinamosu voltajından düşük  olduğu içn,   düşük potansiyel fark nedeniyle, akü şarj durumuna geçer, ama sisteme alternatör yeterli akım veremediği durumlarda deşarj durumunda sisteme her zaman destek de olur. 

 

Bu düşüncemi başıma gelen bir olaydan dolayı tahmin yürüttüm. Mazdadan önceki aracım 2005 yılında sıfır aldığım Dacia logan aracıma 2 yıl sonra renault servisinde atiker lpg taktırdım. Taktırdıktan sonra aracımda benzin veya lpg fark etmez geç çalışıyor, alternatör kayışı (veya farklı mekaniklerden) zaman zaman sürekli acı acı ses yapıyor, müzik çaların sesi düşüyor yükseliyor, rölanti sürekli düşüp yükseliyor, kısacası aracın tadı tuzu kalmamıştı. Süreç 1 yıl devam etti. Servise defalarca gitttim, sonuç hiç  değişmedi. Bir arkadaşın sıradan oto elektirikci ustasına gösterdik, durumu anlattım, ilk söylediği alternatör sorunu gibi dedi ve şöyle alt tarafa elini uzattı, ve lpg takılırken alternatörden çıkarılıp takılmayan veya montaj sırasında istemeden çıkarılmış bir kablo fişi gördü, taktı ve tüm sorun halloldu. Şimdi arkadaşın arızasıda benzer özellik gösterdiği için öneride bulundum. Yaşadıklarımdan alternatör sorunu farklı araçlarda farklı belirtiler gösterebiliyor. Örneğin yeğenimin, peuget 308 sanırım 95-2000 arası bir modeldi. Onun alternatör sorununda bilgi ekranı saçmalıyor, rölanti tutarsız, diğer göstergelerde dalgalanmalar oluyordu, tamir bakım yaptırdıktan sonra tüm sorunlar halolmuştu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, ozgur35 :

Ragulator gaz kaciyor manifolda bence tanktan vanayi kapatin. Lpg den olmadigi anlasilir

arıza lambası bu nedenden dolayı yapıyormuş. Motorun önünden gelen hafif ses için ise 4 tane bobin var birinde sıkıntı olabilir açıp bakmam lazım dedi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor arıza lambası yandığında , hata kodunda   silindir 1-2-3-4  ateşleme arızası yazıyorsa,  bunu bobine yorabileceğiniz gibi,  aynı silindirin sübaplarının yanmasına da bağlayabilrisiniz.. 

Subaplar eriyip veya sekman aşınıp  kompresyon kaçtığında,    yani mekanik bir hata olduğunda,   silindir için basınç düşüp ateşleme yapamadığında,  arıza kodu olarak  ateşleme arızası gözükür.. bunuda görünce buji bobin falan diye atlayabilirler. 

bobinlerin yerini değiştirp , arıza kodunu silin. yine aynı silindirden hata verirse,  ateşlemeden değil,  kompresyondandır.  silindir kapağı açılıp sübaplar değişmesi gerekir. çok basit bir işlemdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Malum pandemi dönemi olduğu için aracı fazla kullanmıyorum. Onun için benzinde bir sıkıntı çıkarmıyor geçen gün lpg ye aldım yine yandı arıza lambası. Antalya sanayi de lpg ustasıni aradım regülatör değişmesi lazım dedi. orjinal 1500 yan sanayi 650 fiyat verdi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah ne fiyatlar ama. Lpg enjektörü o kadar kısa sürede bozulmaz. Fiyatlardan lpg kitinin pahalı bir sistem olduğunu düşünüyorum. Prins, Brc sequent32, lovato vs. Atiker olsa bozulabilir ama yedek parça fiyatları da uygun.

Hata koduna baktırın. Yazılanları uygulayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...