Jump to content

Mazda 3 1.5 Skyactiv / Dizel mi Benzinli mi?


personnablue
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

12.06.2020 at 13:06, Mehmet Özdemir :

mazda'nın dizel motor konusunda başarısı tartışılır bir konu bence. mazda alınacaksa benzinli almayı tercih ederim

Konu Skyactiv olunca ben de aynı düşünceye sahibim. Genel olarak da ilk tercihim benzinli olurdu o da ayrı 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kıymetli arkadaşlar

Motorun ürettiği güç basit fizik konusu olan dişli hesabıyla tekerleklere aktarılır. 

Burada efektif yani sizin hissedeceğiniz gücü etkileyen şeylerden birisi,  çok devir çevirmek..  

2. si de büyük çaplı bir dişli,  ile aktarmak.   dişli ne kadar büyükse, hız o kadar düşer, güç o kadar artar.

hani şu 18 vitesli dağ bisikletleri varya, 

arka tekerlekteki vitesleri hatırlayın ,  en üstteki büyük olanda çok kolay pedal çevirir, ama hızlanınca boşa düşer ya..  işte o arabanında 1.vitesi,  ve  o bisikletteki en küçük dişli  de arabanın 6.vitesi..   hani bisikelti kaldırmak zordur ama bir tur pedal çevirince çok yol gidersin...   aynı mantık..

motorunuz ne kadar devirli ise,  yani ayaklarınızı ne kadar hızlı çevirebiliyorsanız,   o dişlileri o kadar küçültüp hızlı gidebilir,  veya dişlileri büyütüp güçlü olabilirsiniz.. 

yada ayaklarınız çok güçlüdür yani mtorun torku fazladır,  o zaman da az devirle en küçük dişlide kalkar gidersiniz.. 

nihayetinde 2 si de efektif olarak dişliler sayesinde aynıdır.  yani çok tork da çok devirde dişliler sayesinde aynı olur. 

Şimdi bu noktadan sonra lanet olası mühendislerin dişli seçimleri de önemli,  

yukarıdaki listede de görebileceğiniz oranlar  , birbirine ne kadar yakınsa,  siz bir vitesi bitirdiğinizde  diğerine o kadar avanslı ve yukarıdan başlarsınz..  oranların arası ne kadar açıksa, arabayı 1den 3e   3 ten 5 e atar gibi uzun uza aralıklarla gücünüz düşer. işte 4 ileri şanzımanın 6 ileriye göre en büyük zaafiyeti burda başlar.  

bir vites te  ne kadar az sürete ulaşabiliyorsanız da ona kısa oranlı,  ne kadar uzun sürate ulaşıyorsanız da ona uzun oranlı vites denir.  bu noktada reel hayatta konuşulurken katalog açıp dişli oranına bakılmaz,    4 te 160 yapan bi araba    4 te 190 yapan bi arabaya göre kısa oranlıdır denir.  ha gerçekte açıp dişli oranları birbirinden farklı veya aynı da olabilir.   hatta aynı dişliye sahaip 2 araçtan biri daha çok devir çeviriyorsa, daha yüksek hıza çıkar..   biz yine de bu dişliye bakmadan, az hız yapana kısa oranlı diorz. çünkü kısa oran = güç demek..   

yani aracımız bir viteste ne kadar az hız yapıyorsa,  o kadar güçlüdür..  ki zaten öyle değil mi..  

1. vites her zaman 4. vitesten güçlüdür.. 

rampada gücümüz yetmeyince vites küçültürüz.  

küçük vites güç getirir. çünkü dişli büyür..  hız düşer güç artar. 

neyse 

şimdi yukarıdaki şanzıman oranları tablosuna bakarak,  gerizekalı mazda mühendislerinin  mazda 6 ve cx5  ve  keza - mazda 3 benzinlilerde  ne kadar saçma sapan bir seçim yaparak,  bu araçların reel tekerlek gücünün düştüğünü görelim.. 

öncelikle listede mazda 3 olmadığı için,  örnek olarak mazda 6 yı seçiyorum. ama mazda 3 içinde durum benzer.. 

gelelim sürmelere doyamadığımız.. sevdiğimiz aslan parçası mazda 6 aracımıza

mazda 6 sky - G   165 ps benzinli     7000d/d çeviryor    ve lastik ebatı  225 / 45 / 19

mazda 6 sky - D 175 ps  diesel  5000 d/d çeviriyor  ve lastik ebatı yine 225 /45 /19 

 

154484947_m6spec.thumb.jpeg.bf0ed34c29d1cc47c9431ee2e174415f.jpeg

 

aracımız hakkında giriş seviye bilgi edindiğimize göre  gelelim hız ve güç hesaplamalarına

 

1221681707_mazda6_top-G.thumb.jpeg.c0ab9ff2ae21a8053d6058bf23357e37.jpeg

 

evet görebileceğiniz üzere gerizekalı mühendisler mazda 6 benzinli aracımıza  gücü yeterse 6. viteste 327,5 km hıza çıkabilecek şekilde bir şanzıman seçmişler..  ki kendisi buuu kadar uzun bir şanzıman oranı sayesinde 6.viteste genelde hızlanmak yerine yavaşlıyor..   bu kadar uzun şanzıman oranı kullanan diğer araçlar ise,  bentley v12 biturbo   bmw7.60Li biturbo   mersedes s63 amg biturbo

görünen o ki mazda gözü yükseklere dikmiş.. 165 ps ile  yürürüm ben demiş.

Neyse aynı aracımızn 175 veya 150 ps gücündeki dizel kardeşine baklaım. nasıl bir şanzıman oranı tercih etmişler

 

414304930_mazda6_top-D.thumb.jpeg.d8461ea9913ff27cc7edd119c2279a7e.jpeg

 

görebileceğniz üzere 4.viteste 200e ibre dayayan benzinli mazda 6 nın yanında,    4.viteste sadece 158 km hıza çıkan , sürekli üst devirlerde giden dolu dolu güçlü bir dizel mazda 6 var..  

hayır ne güzel öyle kısa bi oran koymuşlar ki,   130 hp de olsa çeker bu arabayı..  175 ps e gerek yok.. 

peki dizel mazda 6 son vites oranı ve son sürati nasıl  buyrun tek tek tüm viteslerde yapılan hızlara bakalım

 

comparelist.thumb.jpeg.c17edeb96f6c4501711759f9aa69585c.jpeg

 

 

tablodan da görebileceğniz üzere dizel mazda 6 nın veya cx5 in  oranları birbirine ne kadar yakın..  ve kendi kategorisidne ne kdar kısa..    bu gerizekalılar benzinli modele öyle bir şanzıman koymuşlar ki  5.ve 6.vites yok..    çekmiyor gitmiyor.    330 a çıkabilecek bir şanzıman oranı nedir.  zaten bu 165 ps araç ,  3000 devirde 75 beygir falan..  o kadar uzuun bir oranla nasıl gitsin..  

ve zaten bende cx5 ve sky-g  mazda 6 yı  günler haftalarca kullandım. gerçekten de gitmiyor..  1-2-3 iyi gidiyor  . 4 de de çok iyi gidiyor.. 5 e atıosun. pısss.  orda eleniyo. 6 zaten yok.

bu aşamada dizel versiyon ise 5. ve 6. viteste nispeten hızlı..   peki bu güçten torktan mı.  -  yok abi. bu oranlar ile her türlü fark atar zaten...    yani dizel mazda 6 nın 6. vites dişlisini , benznli gibi 330 falan yapacak şekilde,   0,600 yerine  0,450 çapında değiştirsek,  kendisi   0,450/0,600   =  %25 oranında güçsüzleşir.. bu oran ne kadar düşerse araç o kadar net güçsüzleşir. 

devriniz ne kadar artarsa araç o kadar net güçlenir.

tork ne kadar artarsa  araç o kadar güçlenir.    tork artınca devir düşüosa bi işe yaramaz 😃

gibi gibi biraz karışık oldu ama..    konunun ana fikri   mazda 6  ve cx5    benzinli olan modeller.  çok güçlü bir motora sahip olmakla birlikte,  5 ve6. vitesleri sadece sabit hızla gitmek için..  hızlanmak için değildir. hızlanmıyor da zaten..   ayrıca dizel versiyonun  her vitesi benzinliye göre daha az son sürat yaptığı için  , daha kısadır. ve birbirine oranları daha yakındır.. bu da ona avataj sağlar..  tork falan hikaye.. burdan götürüyor zaten..     manuel benzinli olanlarda böyle uzun 5ve6. vites oranı olmadığı için  youtube da videoları var.. 40 sn de 200 e çıkıp  soluksuz 220 ye dayanabiliyorlar.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

Kıymetli arkadaşlar

Motorun ürettiği güç basit fizik konusu olan dişli hesabıyla tekerleklere aktarılır. 

Burada efektif yani sizin hissedeceğiniz gücü etkileyen şeylerden birisi,  çok devir çevirmek..  

2. si de büyük çaplı bir dişli,  ile aktarmak.   dişli ne kadar büyükse, hız o kadar düşer, güç o kadar artar.

hani şu 18 vitesli dağ bisikletleri varya, 

arka tekerlekteki vitesleri hatırlayın ,  en üstteki büyük olanda çok kolay pedal çevirir, ama hızlanınca boşa düşer ya..  işte o arabanında 1.vitesi,  ve  o bisikletteki en küçük dişli  de arabanın 6.vitesi..   hani bisikelti kaldırmak zordur ama bir tur pedal çevirince çok yol gidersin...   aynı mantık..

motorunuz ne kadar devirli ise,  yani ayaklarınızı ne kadar hızlı çevirebiliyorsanız,   o dişlileri o kadar küçültüp hızlı gidebilir,  veya dişlileri büyütüp güçlü olabilirsiniz.. 

yada ayaklarınız çok güçlüdür yani mtorun torku fazladır,  o zaman da az devirle en küçük dişlide kalkar gidersiniz.. 

nihayetinde 2 si de efektif olarak dişliler sayesinde aynıdır.  yani çok tork da çok devirde dişliler sayesinde aynı olur. 

Şimdi bu noktadan sonra lanet olası mühendislerin dişli seçimleri de önemli,  

yukarıdaki listede de görebileceğiniz oranlar  , birbirine ne kadar yakınsa,  siz bir vitesi bitirdiğinizde  diğerine o kadar avanslı ve yukarıdan başlarsınz..  oranların arası ne kadar açıksa, arabayı 1den 3e   3 ten 5 e atar gibi uzun uza aralıklarla gücünüz düşer. işte 4 ileri şanzımanın 6 ileriye göre en büyük zaafiyeti burda başlar.  

bir vites te  ne kadar az sürete ulaşabiliyorsanız da ona kısa oranlı,  ne kadar uzun sürate ulaşıyorsanız da ona uzun oranlı vites denir.  bu noktada reel hayatta konuşulurken katalog açıp dişli oranına bakılmaz,    4 te 160 yapan bi araba    4 te 190 yapan bi arabaya göre kısa oranlıdır denir.  ha gerçekte açıp dişli oranları birbirinden farklı veya aynı da olabilir.   hatta aynı dişliye sahaip 2 araçtan biri daha çok devir çeviriyorsa, daha yüksek hıza çıkar..   biz yine de bu dişliye bakmadan, az hız yapana kısa oranlı diorz. çünkü kısa oran = güç demek..   

yani aracımız bir viteste ne kadar az hız yapıyorsa,  o kadar güçlüdür..  ki zaten öyle değil mi..  

1. vites her zaman 4. vitesten güçlüdür.. 

rampada gücümüz yetmeyince vites küçültürüz.  

küçük vites güç getirir. çünkü dişli büyür..  hız düşer güç artar. 

neyse 

şimdi yukarıdaki şanzıman oranları tablosuna bakarak,  gerizekalı mazda mühendislerinin  mazda 6 ve cx5  ve  keza - mazda 3 benzinlilerde  ne kadar saçma sapan bir seçim yaparak,  bu araçların reel tekerlek gücünün düştüğünü görelim.. 

öncelikle listede mazda 3 olmadığı için,  örnek olarak mazda 6 yı seçiyorum. ama mazda 3 içinde durum benzer.. 

gelelim sürmelere doyamadığımız.. sevdiğimiz aslan parçası mazda 6 aracımıza

mazda 6 sky - G   165 ps benzinli     7000d/d çeviryor    ve lastik ebatı  225 / 45 / 19

mazda 6 sky - D 175 ps  diesel  5000 d/d çeviriyor  ve lastik ebatı yine 225 /45 /19 

 

154484947_m6spec.thumb.jpeg.bf0ed34c29d1cc47c9431ee2e174415f.jpeg

 

aracımız hakkında giriş seviye bilgi edindiğimize göre  gelelim hız ve güç hesaplamalarına

 

1221681707_mazda6_top-G.thumb.jpeg.c0ab9ff2ae21a8053d6058bf23357e37.jpeg

 

evet görebileceğiniz üzere gerizekalı mühendisler mazda 6 benzinli aracımıza  gücü yeterse 6. viteste 327,5 km hıza çıkabilecek şekilde bir şanzıman seçmişler..  ki kendisi buuu kadar uzun bir şanzıman oranı sayesinde 6.viteste genelde hızlanmak yerine yavaşlıyor..   bu kadar uzun şanzıman oranı kullanan diğer araçlar ise,  bentley v12 biturbo   bmw7.60Li biturbo   mersedes s63 amg biturbo

görünen o ki mazda gözü yükseklere dikmiş.. 165 ps ile  yürürüm ben demiş.

Neyse aynı aracımızn 175 veya 150 ps gücündeki dizel kardeşine baklaım. nasıl bir şanzıman oranı tercih etmişler

 

414304930_mazda6_top-D.thumb.jpeg.d8461ea9913ff27cc7edd119c2279a7e.jpeg

 

görebileceğniz üzere 4.viteste 200e ibre dayayan benzinli mazda 6 nın yanında,    4.viteste sadece 158 km hıza çıkan , sürekli üst devirlerde giden dolu dolu güçlü bir dizel mazda 6 var..  

hayır ne güzel öyle kısa bi oran koymuşlar ki,   130 hp de olsa çeker bu arabayı..  175 ps e gerek yok.. 

peki dizel mazda 6 son vites oranı ve son sürati nasıl  buyrun tek tek tüm viteslerde yapılan hızlara bakalım

 

comparelist.thumb.jpeg.c17edeb96f6c4501711759f9aa69585c.jpeg

 

 

tablodan da görebileceğniz üzere dizel mazda 6 nın veya cx5 in  oranları birbirine ne kadar yakın..  ve kendi kategorisidne ne kdar kısa..    bu gerizekalılar benzinli modele öyle bir şanzıman koymuşlar ki  5.ve 6.vites yok..    çekmiyor gitmiyor.    330 a çıkabilecek bir şanzıman oranı nedir.  zaten bu 165 ps araç ,  3000 devirde 75 beygir falan..  o kadar uzuun bir oranla nasıl gitsin..  

ve zaten bende cx5 ve sky-g  mazda 6 yı  günler haftalarca kullandım. gerçekten de gitmiyor..  1-2-3 iyi gidiyor  . 4 de de çok iyi gidiyor.. 5 e atıosun. pısss.  orda eleniyo. 6 zaten yok.

bu aşamada dizel versiyon ise 5. ve 6. viteste nispeten hızlı..   peki bu güçten torktan mı.  -  yok abi. bu oranlar ile her türlü fark atar zaten...    yani dizel mazda 6 nın 6. vites dişlisini , benznli gibi 330 falan yapacak şekilde,   0,600 yerine  0,450 çapında değiştirsek,  kendisi   0,450/0,600   =  %25 oranında güçsüzleşir.. bu oran ne kadar düşerse araç o kadar net güçsüzleşir. 

devriniz ne kadar artarsa araç o kadar net güçlenir.

tork ne kadar artarsa  araç o kadar güçlenir.    tork artınca devir düşüosa bi işe yaramaz 😃

gibi gibi biraz karışık oldu ama..    konunun ana fikri   mazda 6  ve cx5    benzinli olan modeller.  çok güçlü bir motora sahip olmakla birlikte,  5 ve6. vitesleri sadece sabit hızla gitmek için..  hızlanmak için değildir. hızlanmıyor da zaten..   ayrıca dizel versiyonun  her vitesi benzinliye göre daha az son sürat yaptığı için  , daha kısadır. ve birbirine oranları daha yakındır.. bu da ona avataj sağlar..  tork falan hikaye.. burdan götürüyor zaten..     manuel benzinli olanlarda böyle uzun 5ve6. vites oranı olmadığı için  youtube da videoları var.. 40 sn de 200 e çıkıp  soluksuz 220 ye dayanabiliyorlar.. 

Analiziniz güzel olmuş elinize sağlık 👏

Bende bir katkı sunmak istiyorum, benzer vites aralığı durumu başka Japon grubu araçlarında da mevcut, hemde benzinli Mazda 6'nın oranlarına rahmet okutacak düzeyde 😅 En bilinen örneği ülkemizde de en bilinen Japon grubu araçlar olan FD6 ve FB7 kasa kodlu 2006-2015 arası Honda Civic'ler :) Civic'e bakınca Mazda'nın şanzımanı motor hacmine göre fena değil 😀

Aşağıda Civic'in otomatik şanzımanın oranlarına bakın, 3. viteste 170 km yapabiliyor (reelde de denendi yapabiliyor) 😂

1.JPG.93483d23f5b82112661588bba722c098.JPG

Bu şanzıman oranları yüzünden manuellerinde hızlanma değeri manuelde 9.5 sn. iken otomatiklerde 12.5 sn. oluyor.

Aslında bu saçma oranların temel nedeni Honda için birçok model ailesinde ufak modifiyelerle aynı şanzımanın kullanımıdır (muhtemelen Mazda içinde durum benzer). Bildiğim kadarı ile bu şanzıman Dünya'da 1.8 ile 2.4 lt arasındaki motor yelpazesinde uzun süre kullandı (1.6 lt. kullanımı Türkiye ve birkaç ülke ile sınırlı). Ülkemizde bu şanzımanın avantajı 1.6 lt.lik Civic motor bu şanzımanı pek yoramadığı için gerçekten uzun ömürlü oldu. 2015 sonrası ise Honda'da Mazda gibi teknolojik değişimlere göre CVT ve daha fazla vitesli şanzımanlara yöneldi.

14.06.2020 at 09:26, ozgur35 :

Bnm bl kasa 120 de 2 vites bitiyo 😃

Hocam yoksa senin araçta mı 3. viteste 170 yapıyor 😅

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6'daki uzun oranlar 5 veya 6 ileri kullanan japon grubu çoğu araçta var, 6'ya özgü değil. 6. vites bu araçlarda sabit hız vitesidir, devirlenmek için değildir. Avrupalı araçlarda da otomatik veya DSG'lerdeki 7-8. vitesler bu görevi görüyor. 

Birde m2hamid arkadaşın dediği gibi, Civic'ler asıl bu işin ağababasıdır, Mazda 6'nın oranları eski Civiclerin yanında kısacık kalıyor. 2. viteste 120, 3'te 170e kadar uzatıyorlar, sadece son 2 vites değil, tüm vites oranları motorla uyumsuzca uzun. Ancak bu araçlar bizim Mazda'ların aksine yüksek hızı daha rahat yapıyor çünkü motorları üst devirlere doğru daha fazla artan oranda güç üretiyor. Skyactiv Mazda'ların yüksek hızda ağır kalma sebebi şanzımandan ziyade alt-orta ve orta devir (2500-5000rpm) düşünülerek ayarlanmış motorları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

 Ancak bu araçlar bizim Mazda'ların aksine yüksek hızı daha rahat yapıyor çünkü motorları üst devirlere doğru daha fazla artan oranda güç üretiyor. Skyactiv Mazda'ların yüksek hızda ağır kalma sebebi şanzımandan ziyade alt-orta ve orta devir (2500-5000rpm) düşünülerek ayarlanmış motorları.

Alakası yok 

Civic 125hp 

4300 devirde 93 hp  

6000 devirde 117 hp

6500 devirde 125 hp

 

Mazda 3 

4300 devirde  92 hp

6000 devirde 120 hp

Civic manifold a püskürtme + vtec

Mazda direkt püskürtme + emme elektrikli vanos + egsoz yağlı vanos 

Yavastir falan ama bu sanziman li civic e de ezdirmem m3 ü. 

Otomatik m3 sky  bu videodaki otomatik civic i o sanziman oranıyla parçalar. 

Mazda 6 ya gelirsek de kaç kere ölçtüm

0-100 8,5 sn    0-150 18 sn  ve  42 sn de 200km/h ulaşıyor .  235 km ile de fotoğraf çekmiştik

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot Arabayı 4 senedir kullanıyorum dostum, Civic'de epey kullandım. Güç eğrisini bulup yorumlamak lazım ama (koyduğun rakamlar doğruysa) 6500 devire 125hp taşırken, 6000 devirde 120hp sunması bile eğirinin Mazda'ya göre dik açılı olduğunu gösteriyor. Üst devir isteği önemli son hızda, Mazda'nın 0.1lt hacim eksiği de çok önemli.

Birde motor teknolojisini konuşmuyoruz ki, direkt enjeksiyon, vvt, yüksek kompresyon falan. Bunlar motorun sürülebilirliğini bozmadan emisyonu-tüketimi aşağı çekmek amaçlı kullanılan teknolojiler, tabiki Mazda motoru çok daha teknolojik ve az yakıyor Honda motoruna göre. Ancak 90'lardaki d16y4 1.6 120hp karadüzen Civic'ler bile çok iyi yürüyor mesele sadece topspeed ise, eğriyi çok az kayıpla 7200 devire kadar uzatabildikleri için.

Getirin kullanan varsa deneyelim Ankarada. Kalkıştan sonra bir süre Mazda hızlı atan ve daha yakın oranlı şanzımanıyla hafif öne çıkacak, 160'dan sonra falan Civic ufak ufak yürüyecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, m2hamid :

Analiziniz güzel olmuş elinize sağlık 👏

Bende bir katkı sunmak istiyorum, benzer vites aralığı durumu başka Japon grubu araçlarında da mevcut, hemde benzinli Mazda 6'nın oranlarına rahmet okutacak düzeyde 😅 En bilinen örneği ülkemizde de en bilinen Japon grubu araçlar olan FD6 ve FB7 kasa kodlu 2006-2015 arası Honda Civic'ler :) Civic'e bakınca Mazda'nın şanzımanı motor hacmine göre fena değil 😀

Aşağıda Civic'in otomatik şanzımanın oranlarına bakın, 3. viteste 170 km yapabiliyor (reelde de denendi yapabiliyor) 😂

1.JPG.93483d23f5b82112661588bba722c098.JPG

Bu şanzıman oranları yüzünden manuellerinde hızlanma değeri manuelde 9.5 sn. iken otomatiklerde 12.5 sn. oluyor.

Aslında bu saçma oranların temel nedeni Honda için birçok model ailesinde ufak modifiyelerle aynı şanzımanın kullanımıdır (muhtemelen Mazda içinde durum benzer). Bildiğim kadarı ile bu şanzıman Dünya'da 1.8 ile 2.4 lt arasındaki motor yelpazesinde uzun süre kullandı (1.6 lt. kullanımı Türkiye ve birkaç ülke ile sınırlı). Ülkemizde bu şanzımanın avantajı 1.6 lt.lik Civic motor bu şanzımanı pek yoramadığı için gerçekten uzun ömürlü oldu. 2015 sonrası ise Honda'da Mazda gibi teknolojik değişimlere göre CVT ve daha fazla vitesli şanzımanlara yöneldi.

Hocam yoksa senin araçta mı 3. viteste 170 yapıyor 😅

 1 60 

2 120

3 160 

4 185 kesiciye girio artik limitlemisler 😃😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Leanback :

@Zealot Arabayı 4 senedir kullanıyorum dostum, Civic'de epey kullandım. Güç eğrisini bulup yorumlamak lazım ama (koyduğun rakamlar doğruysa) 6500 devire 125hp taşırken, 6000 devirde 120hp sunması bile eğirinin Mazda'ya göre dik açılı olduğunu gösteriyor. Üst devir isteği önemli son hızda, Mazda'nın 0.1lt hacim eksiği de çok önemli.

Birde motor teknolojisini konuşmuyoruz ki, direkt enjeksiyon, vvt, yüksek kompresyon falan. Bunlar motorun sürülebilirliğini bozmadan emisyonu-tüketimi aşağı çekmek amaçlı kullanılan teknolojiler, tabiki Mazda motoru çok daha teknolojik ve az yakıyor Honda motoruna göre. Ancak 90'lardaki d16y4 1.6 120hp karadüzen Civic'ler bile çok iyi yürüyor mesele sadece topspeed ise, eğriyi çok az kayıpla 7200 devire kadar uzatabildikleri için.

Getirin kullanan varsa deneyelim Ankarada. Kalkıştan sonra bir süre Mazda hızlı atan ve daha yakın oranlı şanzımanıyla hafif öne çıkacak, 160'dan sonra falan Civic ufak ufak yürüyecektir.

Geçen yıl olsaydı hem FD6 hemde FB7 ile deneyebilirdik ama artık güney taraflarındayım :)

Grafik eğrisi olarakta FD6lardaki R16A2 motorun grafiği şu şekilde,

FB7lerdeki R16B1 de grafik eğrisi biraz daha pürüzsüz çıkıyor ve max torkta çok az daha geniş banda yayılmış diye hatırlıyorum ama onun grafiğini hazırda bulamadım.

r16a2.thumb.jpg.7311fc34e543e3237352543bf6158fc8.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Zealot :

Alakası yok 

Civic 125hp 

4300 devirde 93 hp  

6000 devirde 117 hp

6500 devirde 125 hp

 

Mazda 3 

4300 devirde  92 hp

6000 devirde 120 hp

Civic manifold a püskürtme + vtec

Mazda direkt püskürtme + emme elektrikli vanos + egsoz yağlı vanos 

Yavastir falan ama bu sanziman li civic e de ezdirmem m3 ü. 

Otomatik m3 sky  bu videodaki otomatik civic i o sanziman oranıyla parçalar. 

Mazda 6 ya gelirsek de kaç kere ölçtüm

0-100 8,5 sn    0-150 18 sn  ve  42 sn de 200km/h ulaşıyor .  235 km ile de fotoğraf çekmiştik

 

Şu 2 videodaki gaza yüklenme anları ile kadranlarda 160ın görülme anını süre olarak incelediğimde Civic 31 sn., Mazda 33 sn. gibi görünüyor. Civic 3., Mazda3 4. viteste 160ı görüyor. Tabi araçların ağırlık ve test koşullarını bilmediğim için farazi bir değerlendirme oluyor ama yine de bir fikir verecektir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, m2hamid :

Şu 2 videodaki gaza yüklenme anları ile kadranlarda 160ın görülme anını süre olarak incelediğimde Civic 31 sn., Mazda 33 sn. gibi görünüyor. Civic 3., Mazda3 4. viteste 160ı görüyor. Tabi araçların ağırlık ve test koşullarını bilmediğim için farazi bir değerlendirme oluyor ama yine de bir fikir verecektir.

 

 

 İlk ve ikinci nesil mazda3 ler fd6 fb7 ile ayni 2 vites 120 3 160 yapiyo 3 nesilin sanziman orani farkli 3 vitesde 120 yapio 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam sırasıyla mazda 3 benzin cx3 dizel ve mazda 3 dizele (halen) binen biri olarak söylüyorum benzinli mazda 3 sinir bozuyor. Atmosferik motor çok cansız tepkisiz valla sollamada öyle havada bırakıyor ki vazgeçiyorsunuz sollamadan ara hızlanmalar çok kötü. Yakıt sesszilik ve sorunsuzluk derseniz eyvallah ama performans çok kötü. Dizele gelince cx3 mazda 3 ten daha performanslıydı ama onda da arıza ışığı yakma problemleri vardı . Şuan dizel makyajlı mazda 3 e biniyorum her anlamda çok memnunum. Yakıt performans sorunsuzluk hatta sessizlik. Şahsi fikrim dizel, turbo benzin olsaydı tabi ki tercihim benzin olurdu ama atmosferik benzinli motor tarihe karıştı artık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de bu hususlarda zerre bilgisi olmadan sadece tecrübemi aktarayım; yaklaşık 4 yıldır biniyorum ve şunu söyleyebilirim ki 3. nesil benzinli mazda 3 berbat hızlanıyor. uzun yolda zerre keyif vermiyor. devri 4-5 binde tutunca benzini içiyor, sesten kafa şişiriyor. 

ama tıngırtı olayı nispeten çözülüp arabaya bir tokluk gelince benim de kendisine güvenim geldi, geçen gün ilk defa gözleri karartıp güvercinlik bodrum arası o kıvrımlı yollarda neredeyse limitlerine kadar (en azından kendi limitlerime kadar) zorladım, üç yıllık falken'lerle bile nefis yol tutuyor, nefis dönüyor. başka da bir numarasını görmedim, kağıt üzerinde durum nedir bilmiyorum ama durum bu. gönül isterdi ki bu arabalıarı 2.0 ile kullanalım ama işte ortamlar malum. 2.0 olsa tadından yenmez. 

velhasılkelam kıvraklığı cevikliği leopar ama kalbi minnoş ev kedisi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizde iki dizel bir atmosferik araba var kesinlikle turbolu araç alın. Mustafanın dediği gibi rakım artıkça araba çekmiyor ve sürücüyü sinir eden bir durum çıkıyor. Bunun içine yük girdiği zaman işler çok fazla değişiyor.  Misal rampa çıkarken yanınızdan turbolu araçlar çıkıyor ve siz vites küçült bas vs. araçtan soğuyorsunuz. :D Mazdanın dizeli konusunda bir yorum yapamam. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, ozgur35 :

 İlk ve ikinci nesil mazda3 ler fd6 fb7 ile ayni 2 vites 120 3 160 yapiyo 3 nesilin sanziman orani farkli 3 vitesde 120 yapio 

Biliyorum hocam :) Ben skyactiv ile karşılaştırdım özellikle zaten, Skyactiv3 daha kısa vites oranları sayesinde düşük hızda daha seri kalabiliyor, ancak hız arttıkça @Leanbackbelirttiği gibi Civic öne geçiyor gibi. 0-120 de Mazda3=15 sn Civic FB7=16 sn. ama 120den sonra Mazda3ün hızlanması daha zayıf kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...