Jump to content

Yeni Araba Yeni Macera


ediz07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hayırlı olsun geç gördüm konuyu.

Ufak bir detay, kalkışta gerçek performansı görmek isterseniz sol ayak frendeyken, hafif gaz verip birden frenden çekerek kalkın. Böylece yalandan vites atma modu devre dışı kalıyor, şanzıman kasnakları 6400 devire kitliyor motoru. Özellikle 40-120kmh arası ciddi avantajı var. Cvt'yi bende sevmiyorum ama şanzımana sadece performans anlamında bakıyorsanız multidrive s'in performansa katkısı var, manuellerin kullanımı daha zevkli ama ara hızlanmalarda böyle yürümüyorlar.

Donanım olarak da bence ideal modeli almışsınız. 16 jantlar bu aracın sürüşü için çok ideal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cvt cok guzel bi sanziman Honda jazzda 5 yil 100 bin km kullandim. Uzun yolda hep devir saatini 2 bin devirde tutyordu max Yakiti az kyaktiriyor motor bagirmiyor uzun yolda

Tek sikintisi performansli kullanimlda tam otomatik gibi cat cat vites atmiyor

2 inci en buyuk sikintisi bakim araligi dar 40 bin km de bir sanziman yagi degisyor Tam otomatige gore 2 kez yag degisimi yapiyorsunuz 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

Hayırlı olsun geç gördüm konuyu.

Ufak bir detay, kalkışta gerçek performansı görmek isterseniz sol ayak frendeyken, hafif gaz verip birden frenden çekerek kalkın. Böylece yalandan vites atma modu devre dışı kalıyor, şanzıman kasnakları 6400 devire kitliyor motoru. Özellikle 40-120kmh arası ciddi avantajı var. Cvt'yi bende sevmiyorum ama şanzımana sadece performans anlamında bakıyorsanız multidrive s'in performansa katkısı var, manuellerin kullanımı daha zevkli ama ara hızlanmalarda böyle yürümüyorlar.

Donanım olarak da bence ideal modeli almışsınız. 16 jantlar bu aracın sürüşü için çok ideal.

Bunu yaparken araç kendini koruma moduna da alabilir ama :) Kitapçıkta yapılmaması gerektiğini, yapılırsa da düşük güç moduna geçeceği söyleniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.08.2020 at 22:31, tansu87 :

Sizin araç 2018. Başka 2018 de gördüm. Ön sağ sol havalandırma ızgarası sizde farklı mesela. O makyaj hangi yılda geldi çözemedim. Ya da 2017’leri 2018 diye yazıyorlar. 
 

gören’e 2020 mazda 6’lar gelmiş bugün. 2019 yoktu sanırım. Bu arada 8 sene oldu. İyi makyaj geçirdi ama kasa değişmedi hala. böylece 8 senelik kasa tecrübesinden sonra heralde kusursuz hatasız araca ulaştırmışlardır mazda 6’yı. 

2014 yılından itibaren her sene irili ufaklı makyajlar görüyor. Hem tasarımsal olarak hem de donanım olarak.

2014 yılında ilk çıktığı hali bu:

2014_front.jpg

2014_rear.jpg

2014_int.jpg

 

2015 yılında ön taraf ile iç dizaynı değişiyor. Arkası aynı kalıyor:

2015_front.jpg

2015_int.jpg

 

2016'da yan gelip yatıyorlar :D 2017'de içi biraz değişiyor. Direksiyon, renkli plastik hud vs. Arkada ve önde bir değişiklik yok.

2017_int.jpg

 

2018 yılında sağlam bir tasarım değişikliği yapıyorlar. Cama yansıtılan hud, koltuk soğutma, 360 kamera, dijital kadran vs. Ön tarafta da, arka tarafta da yine köklü bir değişiklik var. Arka lambaların tasarımı değişiyor. Egzozlar daha kalınlaşıyor. Jant tasarımı değişiyor. 2018 de yapılan bu tasarım 2019 ve 2020 için de aynı şekilde devam ediyor ufak tefek eklentilerle. Misal kararan yan aynalar gibi.

2018_front.jpg

2018_rear.jpg

2018_int.jpg

2021 ya da 2022 gibi arkadan itişli değişik bir versiyon çıkacak söylentileri var. Artık 2014 yılından beri gelen bu aracı köklü olarak değiştireceklerdir diye düşünüyorum. 2019 Mazda 3 benzeri yeni teknolojiler artık gelmesi lazım.

  • Beğen 3
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Tarahumara :

2014 yılından itibaren her sene irili ufaklı makyajlar görüyor. Hem tasarımsal olarak hem de donanım olarak.

Bu kasa Mazda6'yı ilk makyajla birlikte giderek daha da mükemmel hale getirdiler 👍

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, Mutlu Tekir :

Bunu yaparken araç kendini koruma moduna da alabilir ama :) Kitapçıkta yapılmaması gerektiğini, yapılırsa da düşük güç moduna geçeceği söyleniyor.

Düşük güç moduna geçtiğini görmedim, uzun vadede zarar olur mu bilmem de frenle kalkış yapınca Cvt en baştan çalışması gerektiği gibi çalışıyor, yani kademesiz. Vites atma taklidi yapmayı bırakıyor ve daha iyi yürüyor. Sürekli yapılacak birşey değil zaten, tam performansı görmek için ayda yılda bir yapılabilir. Bazı DSG araçlarda bulunan gizli launch kontrol gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

Düşük güç moduna geçtiğini görmedim, uzun vadede zarar olur mu bilmem de frenle kalkış yapınca Cvt en baştan çalışması gerektiği gibi çalışıyor, yani kademesiz. Vites atma taklidi yapmayı bırakıyor ve daha iyi yürüyor. Sürekli yapılacak birşey değil zaten, tam performansı görmek için ayda yılda bir yapılabilir. Bazı DSG araçlarda bulunan gizli launch kontrol gibi.

Anladım. Yeni kasada gaz pedalına dip gaz yapınca vites atar gibi gidiyor, daha da basıp alttaki butona da basınca hiç vites atma efekti yapmadan 7000 e sabitleyerek gidiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, ozgur35 :

Bi de sunroof gelio 

Keşke gelmeseymiş. Kişisel görüşüm tabi. Dünyanın en gereksiz icadı sunroof bana göre. Yazın açamazsın içeri güneş girer klima etkisiz kalır. Kışın açamazsın soğuktan donarsın. Ne anladım bu işten? Hoşuma giden tek yanı yağmur yağarken perdesini açıp sunroofa vuran damlaları izlemek.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Tarahumara :

Keşke gelmeseymiş. Kişisel görüşüm tabi. Dünyanın en gereksiz icadı sunroof bana göre. Yazın açamazsın içeri güneş girer klima etkisiz kalır. Kışın açamazsın soğuktan donarsın. Ne anladım bu işten? Hoşuma giden tek yanı yağmur yağarken perdesini açıp sunroofa vuran damlaları izlemek.

Bu kadar dert etmeye gerek yok be hocam, içeriden kaliteli bir film çektirin, güneş tepedeyken bile bitti gitti :) Çoğu kişi camlara film çekerken tepesi pek aklına pek gelmiyor, yaptırınca da şimdiye kadar içeri iki ışık gelecek diye tente açık gezdiklerine yanıyorlar. 

Yoğun klima kullanan insan için pek anlamı olmayabilir veya komple açılır cam tavanı illa ki bir süre sonra tıkırtı yaptığı için bende sevmiyorum. Ancak sade klasik bir sunroofu cam filmi uygulanınca istememek için gerçekten bir sebep yok. Abartı bir performans otomobili kullansam bende pek düşünmeyebilirim hem ağırlığı arttırıp, hemde ağırlık merkezini yükselttiği için. Ancak günümüzdeki kapı çizgisi yüksek, içi zindan gibi basık günlük otomobillerde dışarıya açılan elzem bir pencere olduğunu düşünüyorum. Gece açıp sürüş yapmak ayrı bir keyif. 

Kışın da kaloriferle beraber havalandırma (tilt) modunu kullanmak gerçekten işe yarıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Tarahumara :

Keşke gelmeseymiş. Kişisel görüşüm tabi. Dünyanın en gereksiz icadı sunroof bana göre. Yazın açamazsın içeri güneş girer klima etkisiz kalır. Kışın açamazsın soğuktan donarsın. Ne anladım bu işten? Hoşuma giden tek yanı yağmur yağarken perdesini açıp sunroofa vuran damlaları izlemek.

Sunrooflu araçların sunroof etrafı çift sactan yapılır. Olası en ufak fabrikasyon hatasında iki sac arasından pas çürüme başlarsa sorun. Sunroof su alır sorun. Yüksek hızda ses yapar sorun. Kaza anında cam kırılır sorun. Mekanizmadaki çelik kısımlar kazada tehlikeli. 
 

Bencede gereksiz bir icat. Bir daha sunrooflu araç almam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, tansu87 :

Sunrooflu araçların sunroof etrafı çift sactan yapılır. Olası en ufak fabrikasyon hatasında iki sac arasından pas çürüme başlarsa sorun. Sunroof su alır sorun. Yüksek hızda ses yapar sorun. Kaza anında cam kırılır sorun. Mekanizmadaki çelik kısımlar kazada tehlikeli. 
 

Bencede gereksiz bir icat. Bir daha sunrooflu araç almam. 

2 yaşındayken alıp 13 sene kullandığımız Volvo S60'ın bozulan alarm sistemi sebebiyle sunroof da çalışmayı durdurmuştu, sunroofla alarm ne alaka diye sormayın, ilkel canbus elektronikleri sebebiyle çoğu bozulan sistem başka diğeriyle bağlantılı sistemi bozardı,

https://volvoforums.com/forum/volvo-xc90-9/alarm-system-service-required-sunroof-moonroof-stops-working-73240/

Konuyu bilmeden iş yaptırmaya çalıştığımız için hem mekanizma hemde sunroofun kendisi söküldü ve 13 yaşında 190binde araçta ne iç kısımlarda, ne çeperlerde ne de su tahliye kanallarında değil pas en ufak korozyon belirtisi bile yoktu. Sunroofun bir kere tıkırtı yaptığını hatırlamam, 150kmh ile giderken bile tam açık modda hafif bir uğultu harici hiç ses yapmazdı, hiç su almadı ve bu araba Ankarada 2012deki şiddetli dolu yağışının tam ortasında kalmış, arka camı komple inmiş, ön camı çatlamış, kaportasının her yeri göçük içinde ama sunroofu sapasağlam kalmıştı. Mazda bu işte kalite olarak nerede bilemem bir tecrübem yok ama yapmayı bilen on numara iş yapıyor. Kazada belada da en ufak sorun olmayacağına inancım tam, bir sorun olduğuna dair de hiçbir otomobil için kanıt yok zaten.

Kişisel olarak istememeyi anlarım da, yokluğuna muhtemelen yaşanmayacak sıkıntıları bahane göstermek bence pek isabetli değil. Mümkünse alınız aldırınız ve içeriden kaliteli bir film çektiriniz derim :) Otomobilin içine sera havası katan çok kıymetli bir donanım olduğunu düşünüyorum, istemezsen çek perdeyi bitsin. Ancak orta kirişsiz full açılan cam tavanlar cidden zamanla tıkırtı lakırtı lokurtu marka bağımsız fena can sıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sunroof benim icin olmazsa olmaz Daha arabayi calistirmadan sunroofu aciyorum 😃 Sunroofa film  de yaptirdim ben super oldu. Suntoof kışın super oluyor.hava  buz koltuk isitmayi aciyom sunroofu aciom klimayi da ayaklara veriom super oluo Ben yaz kis kullaniuom.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...