Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Fiyat Tahminleri


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herter seneye gelecek büyük ihtimalle dedi, o da kesin değil, bu saatten sonra gelmesine de gerek yok. Avantajı bizim araçların eski kasa olmaması oldu.

Getirirlerse de 3 silindir 1.5 Sky-x söylentisi var 2022 sonunda, gerçekleşirse o motorla gelmesi çok daha doğru da o zamana kadar nasıl dayanırlar bilinmez. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Herter seneye gelecek büyük ihtimalle dedi, o da kesin değil, bu saatten sonra gelmesine de gerek yok. Avantajı bizim araçların eski kasa olmaması oldu.

Getirirlerse de 3 silindir 1.5 Sky-x söylentisi var 2022 sonunda, gerçekleşirse o motorla gelmesi çok daha doğru da o zamana kadar nasıl dayanırlar bilinmez. 

türkiye'deki operasyonda zaten epey küçülmeye gittiler. mazda türkiye dayanır ama herkesin araba almak için sıraya girdiği bir dönemde araba satamayan bayii nasıl dayanır kestirmek zor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Özdemir :

türkiye'deki operasyonda zaten epey küçülmeye gittiler. mazda türkiye dayanır ama herkesin araba almak için sıraya girdiği bir dönemde araba satamayan bayii nasıl dayanır kestirmek zor. 

Gerçekten sıfır araç almak her gün zorlaşıyor. Benim de araç yenilemem bu yüzdendi zaten. Bu zamanda onca araç satabilecekken hiç satamadı mazda. 
 

6 saat önce, Leanback :

Herter seneye gelecek büyük ihtimalle dedi, o da kesin değil, bu saatten sonra gelmesine de gerek yok. Avantajı bizim araçların eski kasa olmaması oldu.

Getirirlerse de 3 silindir 1.5 Sky-x söylentisi var 2022 sonunda, gerçekleşirse o motorla gelmesi çok daha doğru da o zamana kadar nasıl dayanırlar bilinmez. 

Corolla için de 3 silindir 1.5 motor olayı var. 2021 için konuşuluyor. Aynı motoru kullanacaklar sanırım. Turbolu mu acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 küçük bir superchargerla birlikte kullanılır büyük ihtimal 2.0 versiyonda olduğu gibi. Tek başına kullanılırsa (elektrik desteği olmadan) 130-140hp arası bir gücü olur, tork da 160nm'yi geçer, 2.0 X versiyonda önceki 2.0 G motora göre gelişme bu oranlardaydı. Tabi bu motor yapılırsa, şuan söylenti durumunda. Ben birde tek başına kullanılacağını sanmıyorum, 1.5lt düşük bir hacim, gelişim daha kısıtlı olabilir.

Mazda için turbo söz konusu değil artık bu araçlarda. Devir hybrid/elektrik devri, turboya 2008-2010lardan sonra geçseler mantıklı olurdu, artık içten yanmalı motor ölüm döşeğindeyken baştan turbolu motor falan kimse ne geliştirir ne de daha kullanır. Diğer markalar da aynı şekilde son jenerasyon içten yanmalı motorlarını kullanıyorlar, bu yönde gelişim durdu sayılır. 2035 gibi tüm markaların en az yarı model gamı elektrikli olacağı için kısa zamanda öleceği belli yepyeni bir motor konsepti geliştirmek anlamsız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Leanback :

@tansu87 küçük bir superchargerla birlikte kullanılır büyük ihtimal 2.0 versiyonda olduğu gibi. Tek başına kullanılırsa (elektrik desteği olmadan) 130-140hp arası bir gücü olur, tork da 160nm'yi geçer, 2.0 X versiyonda önceki 2.0 G motora göre gelişme bu oranlardaydı. Tabi bu motor yapılırsa, şuan söylenti durumunda. Ben birde tek başına kullanılacağını sanmıyorum, 1.5lt düşük bir hacim, gelişim daha kısıtlı olabilir.

Mazda için turbo söz konusu değil artık bu araçlarda. Devir hybrid/elektrik devri, turboya 2008-2010lardan sonra geçseler mantıklı olurdu, artık içten yanmalı motor ölüm döşeğindeyken baştan turbolu motor falan kimse ne geliştirir ne de daha kullanır. Diğer markalar da aynı şekilde son jenerasyon içten yanmalı motorlarını kullanıyorlar, bu yönde gelişim durdu sayılır. 2035 gibi tüm markaların en az yarı model gamı elektrikli olacağı için kısa zamanda öleceği belli yepyeni bir motor konsepti geliştirmek anlamsız.

Elektrikli araçların yaygınlaşması ve her türlü koşula uygun olması için önümüzde en az 10 sene görüyorum. Hibritler dışarıya muhtaç olmadığı için yine uzun süre verimi geliştirilerek kullanılacak diye düşünüyorum. Ama hibritlerde de turbo yerine atmosferik, düşük devirlerde verimli motor tercih ediliyor. Fantezi olarak Birkaç turbolu benzinli veya dizel hibrit de üretildi tabi. O yüzden içten yanmalı motor geliştirmesi bence bitmedi. Yine 10 sene devam eder. Kaldı ki çoğu ülkede elektrik fosil yakıttan pahalı. Her ülke elektriği ucuz üretmiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, tansu87 :

Elektrikli araçların yaygınlaşması ve her türlü koşula uygun olması için önümüzde en az 10 sene görüyorum. Hibritler dışarıya muhtaç olmadığı için yine uzun süre verimi geliştirilerek kullanılacak diye düşünüyorum. Ama hibritlerde de turbo yerine atmosferik, düşük devirlerde verimli motor tercih ediliyor. Fantezi olarak Birkaç turbolu benzinli veya dizel hibrit de üretildi tabi. O yüzden içten yanmalı motor geliştirmesi bence bitmedi. Yine 10 sene devam eder. Kaldı ki çoğu ülkede elektrik fosil yakıttan pahalı. Her ülke elektriği ucuz üretmiyor

Gelişimi bitti derken, jenerasyon değişimi bitti artık. Bundan sonra bütün markalar ellerindeki motorları ufak tefek iyileştirmelerle, elektrik desteğiyle falan sonuna kadar kullanacak. Mazda için haydi atmosferik motor ailesini iptal edelim, yeni sıfırdan bir turboşarj motor ailesi yapalım durumu söz konusu olamaz yani, bu kararı 10-15 sene evvel vereceklerdi. Onlar rotary-elektrik konsepti derdindeler zaten.

Motor beslemesinden bağımsız diğer markalar için de geçerli bu durum, bütün büyük üreticiler son seri motorlarını kullanıyor. 2035 yılında model gamının en az yarısından fazlası full elektrik olmayan veya tüm araçları hybrid/plug-in hybrid olmayan bir markanın avrupa pazarına kalabilmesi mümkün değil. 2030'da 54g/km model gamı ortalama zorunluluğu var ve bu gayet yumuşak Wltp testleri ile böyle. 2035'de de bütün büyük şehirlere içten yanmalı motor girişi yasaklanacak. Bu yüzden kimse artık içten yanmalı motora büyük yatırım yapmaz, Mazda tek istisna idi Skyactiv-x ile, onu da elektrik ünitelerle kombine edecekler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amerikada bu aylarda başladı Mazda 3'ler 2.5 Turbo motor ile satılmaya. Belki yakın zamanda 1.5 Turbosunu da yapabilirler kim bilir. Şahsen, güzel bir motorla gelirse ben Mazda 3'e geçmeyi düşünürüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Tarahumara :

Amerikada bu aylarda başladı Mazda 3'ler 2.5 Turbo motor ile satılmaya. Belki yakın zamanda 1.5 Turbosunu da yapabilirler kim bilir. Şahsen, güzel bir motorla gelirse ben Mazda 3'e geçmeyi düşünürüm.

Hocam şöyle bir kesinlikle ifade edeyim, Mazda 3'e buharlı motor gelir, düşük hacim turbo motor gelmez :) Bunun tek, minicik bir olasılığı vardır, o da Toyota'daki 1.2 turbo 115hp avrupa pazarında satılan motoru entregre etmek ki, ne şanzımanlar ne altyapı uymadığı için sıfıra yakın olasılıklar.

Zaten yeni bir 150hp 2.0lt G versiyon versiyon çıkardılar 122'nin üzerine, ortalama tüketimi ve emisyonu gayet düşük, 6.0lt/100km wltp döngüsü. Bizim eski değerlerle 4.8lt gibi birşey. Herhangi bir turbo motorla bunun daha iyisini yapamayacakları için başka birşey yapmalarına lüzum yok.

2.5 turbo CX-8, CX-9 gibi araçlar için yapılmıştı, sonradan 6 ve 3'e uyarlandılar. Alternatifi olmadığı için yapılmış bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
09.11.2020 at 16:14, Leanback :

Herter seneye gelecek büyük ihtimalle dedi, o da kesin değil, bu saatten sonra gelmesine de gerek yok. Avantajı bizim araçların eski kasa olmaması oldu.

Getirirlerse de 3 silindir 1.5 Sky-x söylentisi var 2022 sonunda, gerçekleşirse o motorla gelmesi çok daha doğru da o zamana kadar nasıl dayanırlar bilinmez. 

Turbo olmadan yürümez 1.5 motor 3 silindir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, speed :

Turbo olmadan yürümez 1.5 motor 3 silindir

Olursa motoru tek başına kullanacaklarını sanmıyorum, hybrid desteği ile gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, speed :

Turbo olmadan yürümez 1.5 motor 3 silindir

Gerçekten komik oluyor artık. Sene 1997. W210 kasa 1,5t’dan daha ağır bir mercedes. 136 beygir. 190nm torku var. Tam otomatik. Bu araba yer uçağıydı. Şimdi 121 beygirlik daha hafif arabaya yürümez bu diyoruz. Nedir bu tatminsizlik, nedir bu bastın mı koltuğa yapışıp ileride sert frenle durma hevesi? Alın bi spor araba tatmin olun herkes rahatlasın arkadaşım. 120 beygir bana yetiyor de artıyor. 

 

3 saat önce, Leanback :

Olursa motoru tek başına kullanacaklarını sanmıyorum, hybrid desteği ile gelecektir.

Olursa yarı hibrit olur. Kalkışta destekleyen 48v elektrikli bir motor. Var böyle modelleri çünkü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
15.01.2021 at 19:35, Leanback :

Olursa motoru tek başına kullanacaklarını sanmıyorum, hybrid desteği ile gelecektir.

Mazda kendi motorunu üretmeli umarım kendi üreteceği motor olur 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15.01.2021 at 16:57, speed :

Turbo olmadan yürümez 1.5 motor 3 silindir

Hala var mi bilmiyorum ama 2016 yilinde Ford Focus 1.0 litre 3 silindirli turbo EcoBoost dedikleri bir motor seçenegiyle geliyordu.  Motor 125 hp güç (6-speed manual transmission) ve 170 Nm torka sahipti.  Bu bence Türkiye için iyi bir seçenekti.  Ben Mazda 3 almadan önce ciddi olarak düsünmüştüm.

Bu arada, bence 2.0 litre motor öyle aman aman büyük bir motor kesinlikle degil.  Ülkemizdeki vergi politikalari nedeniyle büyük görünüyor olabilir ama bildiginiz gibi motor silindir hacimleri rahatlikla 4.0 - 5.0 litre olan araçlar var.  Örnegin, 5.0 litreyi bir ölçek olarak alirsak 2.0 litre bunun yarisi bile degil.  Ben hacimleri degerlendirirken tüm skalayi ( 1.0 litreden 5.0 litreye kadar, gibi) gözönüne almak taraftariyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben geleceğini sanmıyorum. 5. nesile odaklanalım bari onu kaçırmayalım. :)
Veya doğuş grubu alsın. 
Artık dalga geçiyorum farkındaysanız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, S.Halilduru :

Ben geleceğini sanmıyorum. 5. nesile odaklanalım bari onu kaçırmayalım. :)
Veya doğuş grubu alsın. 
Artık dalga geçiyorum farkındaysanız. 

Mazda Türkiye araç getirebiliyor mu ki Mazda3 ü konuşuyoruz ? 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla ben pusuya yatmış bekliyorum.

benim araba 5 yaşını geçti.  yenisinin sedanı fahiş bir fiyatla gelmezse, ve planlarım da tutarsa almayı düşünüyorum. bu arada kıstasım şu: en dolusunun, muadillerinin en dolusundan en fazla 15-20 bin tl'yi geçmesi. yani kendisine karşı en fazla bu aralıkta bonkör davranabilirim.    aynı fiyatlarda olursa zaten ballı kaymak olur:)

 

 

 

yok gelmezse de başka bir araba almayı düşünmüyorum. ya da en azından gel bi de bana bak dedirten bir araba göremiyorum kendi sınıfında. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Katil Balina :

valla ben pusuya yatmış bekliyorum.

benim araba 5 yaşını geçti.  yenisinin sedanı fahiş bir fiyatla gelmezse, ve planlarım da tutarsa almayı düşünüyorum. bu arada kıstasım şu: en dolusunun, muadillerinin en dolusundan en fazla 15-20 bin tl'yi geçmesi. yani kendisine karşı en fazla bu aralıkta bonkör davranabilirim.    aynı fiyatlarda olursa zaten ballı kaymak olur:)

 

 

 

yok gelmezse de başka bir araba almayı düşünmüyorum. ya da en azından gel bi de bana bak dedirten bir araba göremiyorum kendi sınıfında. 

Aklımda ve gönlümdekilere tercüman olmuşsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ortamda ne arabayı satmak ne de değiştirmek fikri bana yakın. Bunu satsam yerine alacak araba zaten yok. Sıfır almak desen mantık dışına çıkmaya başladı zaten. Otur oturduğun yerde diyor iç sesim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

380-500 arası bekliyorum yeni nesil

kendi motorunu kullanmayıp toyata nin 1.5 V3 Atmosferik motor kullanılacaksa mazda sürmenin ne anlamı kaldı ki belkide bundan sonra felaketi olsun 2 litre altı motor üretmeyecek Mazda o zaman 3.cü nesil Mazda 3 ler bizim için fırlanta gibi ulaşılması çok zor ve değerli olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...