Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Fiyat Tahminleri


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 dakika önce, Renegade :

 

ilginç bilgiler duydum, e-sim den bahsediyor. bu geçerli bir mazeretmi?

Değil. Bendeki corolla’da sos düğmesi var. Basınca acil durum olarak ya 112, 155 veya toyota çağrı merkezinden cevap veriyorlar. Toyota lisans almışsa ortada mazeret olmamalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Bu mevzudan @Tarahumaraepey zamandır bahsediyor 

Anladığım kadarıyla lisans alma işi öyle basit olmuyor. Araçların içinde fiziksel sim kartı değil de e-sim olduğu için Türkiye'de bulunan bir takım sunucu yatırımları yapmak gerekiyor. Sadece acil durum çağrısına yaramıyor bu e-sim. Aynı zamanda MyMazda app ile aracınıza bağlanmanıza da olanak sağlıyor. Araç hakkında uzaktan bilgi almak, aracı uzaktan çalıştırmak vs. için. Hatırlarsanız Mercedes'lerde bulunan bir hizmeti bundan ötürü iptal etmişlerdi. Mazda da bu işe pek sıcak bakmıyor. Yani ben kendimce böyle bir çıkarımda bulundum. Ne kadar doğrudur orası bilemiyorum. Sağolsun Mazda Türkiye'de çok güzel bilgilendirme yapıyor. Er ya da geç bu işe girmeleri lazım ama. Şu an sadece Mazda 6, Mx-5 ve Cx-5 satabiliyorlar çünkü bu satılan araçlar için böyle bir altyapı zorunluluğu yok. Kendi ayaklarına sıkıyorlar ama çok da umurlarında olduğu sanmıyorum ne Mazda Türkiye'nin ne de Mazda Japonya'nın.

Önce yazıyı yazıp sonra videoyu izledim. Anlatan arkadaş da benim dediklerimin aynısını demiş aşağı yukarı.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, speed :

380-500 arası bekliyorum yeni nesil

kendi motorunu kullanmayıp toyata nin 1.5 V3 Atmosferik motor kullanılacaksa mazda sürmenin ne anlamı kaldı ki belkide bundan sonra felaketi olsun 2 litre altı motor üretmeyecek Mazda o zaman 3.cü nesil Mazda 3 ler bizim için fırlanta gibi ulaşılması çok zor ve değerli olur

Toyota'nın 1.5 motoru Mazda teknolojisi zaten, Mazda'nın teknolojilerini kendi motorlarına entegre ettiler. Ayrıca motor Mazda 3'te kullanılmayacak, daha sonra kullanılsa bile bu şekilde değil Sky-x olarak yani 2.0X motor gibi kompresyon ateşlemeli, küçük supercharger ile birlikte kullanılır. Güç ve tork değerleri çok daha yüksek olacaktır. 

Birde V3 değil hocam motor sıralı 3, V3 diye bir motor yok :) V harf silindirlerin adedini değil, yerleşim biçimini gösterir.

 

10 saat önce, tansu87 :

Değil. Bendeki corolla’da sos düğmesi var. Basınca acil durum olarak ya 112, 155 veya toyota çağrı merkezinden cevap veriyorlar. Toyota lisans almışsa ortada mazeret olmamalı. 

Toyota buna derhal yatırım yapmamayı göze alamazdı, Toyota'nın dev bir türkiye operasyonu var, burada ciddi satışı hatta üretimi var. Mazda gibi tabela markası değiller. Onlar bile 1 senede alabildiler bu lisansı, BMW de aynı şekilde. Sunucu sistemi olacak, personel çalışacak, kurulacak altyapının güvenliği ve denetimini de Mazda yapacak, yurtdışında e-call sisemini hackleyip ücretsiz farklı numaraları arayanlar veya ücretsiz internete bağlananlar olmuş, bunların yaşanmayacağının güvencesini Mazda verecek. Ayda 3 tane araba satan marka, bu kadar az araç için neyin yatırımını yapacam ben diye tereddüt etti tabiki. Ortak başka büyük bir markaya yanaşıp yapamıyorlar mı, neden Toyota ile ortak yapılmadı yasal bir engel var mı bilmiyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Leanback :

Toyota'nın 1.5 motoru Mazda teknolojisi zaten, Mazda'nın teknolojilerini kendi motorlarına entegre ettiler. Ayrıca motor Mazda 3'te kullanılmayacak, daha sonra kullanılsa bile bu şekilde değil Sky-x olarak yani 2.0X motor gibi kompresyon ateşlemeli, küçük supercharger ile birlikte kullanılır. Güç ve tork değerleri çok daha yüksek olacaktır. 

Birde V3 değil hocam motor sıralı 3, V3 diye bir motor yok :) V harf silindirlerin adedini değil, yerleşim biçimini gösterir.

 

Toyota buna derhal yatırım yapmamayı göze alamazdı, Toyota'nın dev bir türkiye operasyonu var, burada ciddi satışı hatta üretimi var. Mazda gibi tabela markası değiller. Onlar bile 1 senede alabildiler bu lisansı, BMW de aynı şekilde. Sunucu sistemi olacak, personel çalışacak, kurulacak altyapının güvenliği ve denetimini de Mazda yapacak, yurtdışında e-call sisemini hackleyip ücretsiz farklı numaraları arayanlar veya ücretsiz internete bağlananlar olmuş, bunların yaşanmayacağının güvencesini Mazda verecek. Ayda 3 tane araba satan marka, bu kadar az araç için neyin yatırımını yapacam ben diye tereddüt etti tabiki. Ortak başka büyük bir markaya yanaşıp yapamıyorlar mı, neden Toyota ile ortak yapılmadı yasal bir engel var mı bilmiyorum. 

E-sim olayı sıkıntı da üstteki motor yazısına takıldım biraz. Mazda skyactiv teknolojisi kullanıyor. Toyota atkinson çevrimi kullanıyor. Sıkıştırma oranları yakın. Fakat toyota’nın sıkıştırma oranı sahte. Silindir sıkıştırma hareketi yaparken emme supapları bir süre açık kalıyor. Dolayısıyla 1.8lt hacimli motorda bu kadar sıkıştırma olmuyor. 1.4lt’lik motor kadar sıkıştırıyor. Patlamada ise 1.8 motor gibi tüm silindir hacmi kullanılıyor. Toyota bunun için egzoz manifoldunu uzatmadı. Çünkü zaten vuruntu riski yoktu.
 

peki mazda? Pistonu bile farklı açılı tasarladı. Egzoz gazlarının yolunu uzattı, soğuttu vs. Farklı teknolojiler değil mi bunlar? Mazda bambaşka bir şey yaptı yani. Yanlışsam düzeltin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Leanback :

Toyota buna derhal yatırım yapmamayı göze alamazdı, Toyota'nın dev bir türkiye operasyonu var, burada ciddi satışı hatta üretimi var. Mazda gibi tabela markası değiller. Onlar bile 1 senede alabildiler bu lisansı, BMW de aynı şekilde. Sunucu sistemi olacak, personel çalışacak, kurulacak altyapının güvenliği ve denetimini de Mazda yapacak, yurtdışında e-call sisemini hackleyip ücretsiz farklı numaraları arayanlar veya ücretsiz internete bağlananlar olmuş, bunların yaşanmayacağının güvencesini Mazda verecek. Ayda 3 tane araba satan marka, bu kadar az araç için neyin yatırımını yapacam ben diye tereddüt etti tabiki. Ortak başka büyük bir markaya yanaşıp yapamıyorlar mı, neden Toyota ile ortak yapılmadı yasal bir engel var mı bilmiyorum. 

Ya da en azından kiralama hizmeti alabilir. Yasal engelleri bilmiyorum tabi de olmaz diye düşünüyorum bunun için

ne yasal engeller var da çünkü ....  neyse :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 Mazda da atkinson çevrimi kullanabiliyor, Toyota'nın motoru ile aynı çalışma prensibi olarak, bir fark yok. İki motor da gerçek atkinson motor değil (Toyota bu motorun atkinson versiyonu var Yaris'te ama 90hp) sadece az gaz açıklıklarında ve düşük yükte emme subaplarını açık bırakıyorlar sıkıştırma yaparken. Diğer sürüş koşullarında otto sıkıştırmaya geçiyorlar. Sıkıştırma oranları da aynı, 14.0:1.

Farklı makinalar ama aynı felsefe ile üretilmiş motorlar. Çok özenli bir hava yakıt karışımı, yüksek kompresyon, yüksek ısıl verim, atmosferik besleme mantığı.

Toyota da volkan pistonlar veya 4-2-1 header yok ama partikül filtresi var, Mazda'ya göre daha sıkı emisyon standartlara tâbi, maksimum torku daha düşük ve bunu daha yüksek devirde veriyor. Alt devirlerde tork üretimi düşünce kompleks bir header sistemine gerek kalmamış olabilir, ayrıca kocaman header'a birde partikül filtresi bağlayıp ilk marşlarda ısıtmaya çalışmak çok zor. Bu yüzden olsa gerek bloğa entegre, hemen ısınacak bir manifold kullanılmış. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, Burak :

Bu ortamda ne arabayı satmak ne de değiştirmek fikri bana yakın. Bunu satsam yerine alacak araba zaten yok. Sıfır almak desen mantık dışına çıkmaya başladı zaten. Otur oturduğun yerde diyor iç sesim. 

ben aylar önce bunu tecrübe ettim, iyi ki de etmişim. bir girdim, arkama bakmadan çıktım piyasadan:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukaridaki videoya göre e-SIM araç bir kaza yaptiginda telefonla yardim çagirabiliyor.  Bu acaba bizim acil arama sistemimiz ile uyumlu mu, diye biraz sorguladim.

ABD'deki 911 sistemi bize göre çok daha eski ve bence daha etkin çalisiyor.  Herhangi bir acil durumda sadece tek bir numarayi (911) ariyorsunuz.  Panik halinde 3 numarayi birden hatirlamak zor olabilir.  Bazen ben her üçünü birden hatirlamayabiliyorum.  Arayacak insanin psikolojisini gözönüne almak gerekir.  ABD'de 911'i bazen küçük bir çocuk bile arayabiliyor çünkü numara çok basit.  Eger 911'i bir sabit telefondan ariyorsaniz 911 operatörü sizin isim ve konum bilginize rahatlikla sahip oluyor (siz hiçbir sey söylemeseniz bile).  Eger bir mobil telefondan ariyorsaniz bu kez de hücresel bilgiden sizin konum bilginize sahip olabiliyor (telefonunuz hangi hücre üzerinden geliyor).  Bu kolayliklar bizim acil durum aramalarinda da geçerli mi, bilmiyorum.  Ayrica, acil durum numaralarinin tüm ankesörlü ve mobil telefonlardan ücretsiz aranabilmesi gerekir, 911 aranabiliyor mesela.  Yok kontürüm bitti gibi dertler olmamali.

Diger bir sorun telefonla yardim istedikten sonra basliyor.  Ambulans, itfaiye ve polis araçlari büyük sehirlerde trafige takilip kaliyorlar.  Bence yeterince saygi yok Türkiye'de bu araçlarin geçis üstünlügüne.  Halbuki araçlarin sola veya saga çekilip yol vermesi gerekir.  Onu takip edenler bile var.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, AKayhan :

Yukaridaki videoya göre e-SIM araç bir kaza yaptiginda telefonla yardim çagirabiliyor.  Bu acaba bizim acil arama sistemimiz ile uyumlu mu, diye biraz sorguladim.

ABD'deki 911 sistemi bize göre çok daha eski ve bence daha etkin çalisiyor.  Herhangi bir acil durumda sadece tek bir numarayi (911) ariyorsunuz.  Panik halinde 3 numarayi birden hatirlamak zor olabilir.  Bazen ben her üçünü birden hatirlamayabiliyorum.  Arayacak insanin psikolojisini gözönüne almak gerekir.  ABD'de 911'i bazen küçük bir çocuk bile arayabiliyor çünkü numara çok basit.  Eger 911'i bir sabit telefondan ariyorsaniz 911 operatörü sizin isim ve konum bilginize rahatlikla sahip oluyor (siz hiçbir sey söylemeseniz bile).  Eger bir mobil telefondan ariyorsaniz bu kez de hücresel bilgiden sizin konum bilginize sahip olabiliyor (telefonunuz hangi hücre üzerinden geliyor).  Bu kolayliklar bizim acil durum aramalarinda da geçerli mi, bilmiyorum.  Ayrica, acil durum numaralarinin tüm ankesörlü ve mobil telefonlardan ücretsiz aranabilmesi gerekir, 911 aranabiliyor mesela.  Yok kontürüm bitti gibi dertler olmamali.

Diger bir sorun telefonla yardim istedikten sonra basliyor.  Ambulans, itfaiye ve polis araçlari büyük sehirlerde trafige takilip kaliyorlar.  Bence yeterince saygi yok Türkiye'de bu araçlarin geçis üstünlügüne.  Halbuki araçlarin sola veya saga çekilip yol vermesi gerekir.  Onu takip edenler bile var.

 

Turkiye den de isterseniz 911 i arayabilirsiniz. Sizi otomatik 112 ye yonlendirir. 112 uzerinden de sizi polis, itfaiye ya da ambulansa yonlendirebiyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

4. nesil için ilk dakikalarda tuhaf kedi benzetmesi, dil yabancı olduğu için ne söylediğini anlayamadım ama görüntü  ilginç geldi. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda sıçramaya hazır kediye benzetiyormuş aracını, Mat atağa kalkan değil de tuvalete kalkan kediye benzetiyor arkasını :) Eskiden Jeremy clarkson Chrysler Crossfire için, kakasını yapmaya çalışan köpek demişti,

2021-03-05_10-16-23.jpg.3ec8a8455e2bda651e3ac743071a70ff.jpg2021-03-05_10-14-51.thumb.jpg.0668491cdedbe0bd2399417c11bfd851.jpg

 

  • Beğen 1
  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...

Herhalde 4.cü nesil mazda 3 ülkemize gelmeyecek

Konu başlığını 5.ci nesil mazda 3 fiyat tahminleri olarak değiştirelim ne dersiniz? 😋

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Renegade :

4. nesil güncellenmiş kasa ile gelebilir demek içimden geçiyorda,  burası Türkiye

Mazda Türkiye nin ne yapacağı belli olmaz, mazda 2 leri getirtti bayiler mesela... 

BURSA https://mazda.inallar.com.tr/fiyat-listesi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.04.2021 at 21:34, speed :

Mazda Türkiye nin ne yapacağı belli olmaz, mazda 2 leri getirtti bayiler mesela... 

BURSA https://mazda.inallar.com.tr/fiyat-listesi

Mazda 2'leri e-sim olayına tabi olmadıkları için getirebildiler. Getirebilecekleri araçlar belli bu yüzden. cx-5, 6, mx5 ve mazda 2 satabiliyorlar şu an. Cx-3 ler motor yüzünden gelemiyor. Diğer araçlar e-sim olmadığından gelebiliyor şimdilik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.04.2021 at 21:34, speed :

Mazda Türkiye nin ne yapacağı belli olmaz, mazda 2 leri getirtti bayiler mesela... 

BURSA https://mazda.inallar.com.tr/fiyat-listesi

Asıl bu eski arabayı getirmeleri yeni e-simli Mazda 3'ü getirmeyeceklerinin göstergesi. Gelecek olsaydı şimdiye kadar e-sim işi hallolur gelirdi, belli ki olamayacağı için ümidi elde ne varsa eski araçlara bağlıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...