Jump to content

Toyota Corolla Hybrid E210


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba. Eylül 2020’de 2010 model mazda 3’ü satıp 2020 model corolla hybrid almıştım. Araç ile 6-7 bin km devirdik. Dökümanlar okuyup videolar da izledim. Epey bir bilgi sahibi oldum. Ana hatlarıyla tabi. Olurda bilgi almak isteyen olursa yardımcı olmaya çalışırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Az önce toyota.com.tr sitesine bir baktim.  Bence Corolla Hybrid gerek 100 km'de 4 litre yakit tüketimi ile gerekse tüm güvenlik ve donanim özellikleri ile sedan sinifinda Türkiye'de en çok satilan araç veya araçlardan biri olmasi gerekir.  Tabii Toyota marka güvenilirliginden bahsetmedim bile.  Her sene Otomotiv Distribütörleri Dernegi Toyota satis rakamlarini yayinliyor ama bunun kendi içinde detay dökümünü vermiyor.  Bu nedenle Corolla Hybrid ne kadar satiyor, hiç bilmiyoruz.

Toyota sitesinde bence olumlu bir gelisme olarak Camry Hybrid ve Land Cruiser da yer aliyor.  Ancak, sitede bu ikisinin fiyatlari verilmiyor.  Çok yüksek oldugu için mi, bilmiyorum.  Bu arada, Camry ABD'de senelerce üst üste en çok satilan sedan otomobil sifatina sahipti.  Bizde o sifati kazanabilecegini hiç sanmiyorum.  Ayrica, Toyota Prius web sitesinde yok.  Daha önceki senelerden birinde Toyota showroomda gördügümü animsiyorum.  Toyota Yönetim Kurulu her sene hangi araçlari ithal edecegine kendi karar veriyor sanirim.

Eger Amerikan toyota.com sitesine girerseniz Türkiye'ye ithal edilmeyen modelleri de görebilirsiniz, örnegin Mirai, Avalon, Supra, Sienna, Tacoma gibi.  Tabii toplam satis hacmi büyüyünce satilan model adedi de artiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Satmamasının veya çoğunlukla kiralık araç ve ötv-mtv muafiyeti olanların almasının sebebi yüksek mtv’dir. Bugün 2020 model 520i ikinci eli 800-900bin tl ve 2200tl yıllık vergi veriyor. Corolla hybrid 1.8 olduğu için 3556-3881 gibi değişken iki mtv ödüyor. 

1.8 motor zaten gerçek bir 1.8 değil. Sıkıştırma oranı 1.4 motor hacmi civarında. Atkinson döngüsünde. 98 beygir. 
 

ama ben hesap yaparak aldım bu arabayı. İstanbul gerçek şehir içinde 20-22km ortalama hıza sahibim. Bu kadar düşük hızda diğer tüm benzinli c segmentler 9lt altında yakmıyor. Ama corolla 4lt tüketimle 100km’de bana en az 4-5lt kâr bırakıyor. Bu da 10bin km’de 450lt eder. Yani 3240tl kâr. 
 

sıfır benzinli bir araba alsam mtv’si 2200tl. Hybrid’e 3556tl ödedim. Fark 1350tl. 

yani benzinden yaptığım kâr mtv’yi ödüyor. Hatta üstüne 1900tl kalıyor. Bu da demektir ki ben arabayı lpg veya dizel ekonomisinden kullanıyorum. 
 

ayrıca bakım aralıkları fazla ve masrafları daha ucuz olduğu için oradan da kârım var. Ama herkes benim gibi full şehir içi kullanmıyor. Uzun yolda tüketimi kullanıma ve yüke bağlı olarak 110km seyir hızı bandında 4-5,5lt bandında. Ben istanbul ankara gibi rampalı yolda rampalarda hız da azaltarak 110km ile sürdüm. 5 kişi, klima açık, çok yağmurlu gündü. Gidiş dönüş 4,5lt yaktı mesela. Bence her türlü ekonomik ve mtv yüksekliğini kapatan bir araba. 
 

en düşük donanım paketi bile adaptif hız, şerit takip, elektrikli el freni, kablosuz şarj, oto far, oto uzun far, yaya çarpma gibi özelliklere sahip bir araba. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pili merak ediyorum bu araçlarda, ne kadar dayanır, üretici ne kadar garanti veriyor, soğuk havalarda pil performansı düşüyor mu? Değiştirme maliyeti nedir vs.

Yeni Yaris ile birlikte 1.5lt hybrid model geldi bu arada, ortalama tüketim 2.8lt, efsane birşey. Hybrid olmayan modeli bile çok az yakıyor ve performanslı 1.5lt 125hp. Aynı motoru Corolla'ya da koydular ama o kasa altında bozuyor tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Leanback :

Pili merak ediyorum bu araçlarda, ne kadar dayanır, üretici ne kadar garanti veriyor, soğuk havalarda pil performansı düşüyor mu? Değiştirme maliyeti nedir vs.

Yeni Yaris ile birlikte 1.5lt hybrid model geldi bu arada, ortalama tüketim 2.8lt, efsane birşey. Hybrid olmayan modeli bile çok az yakıyor ve performanslı 1.5lt 125hp. Aynı motoru Corolla'ya da koydular ama o kasa altında bozuyor tabi.

Pili herkes merak ediyor. Ama kesin bir ömrü yok. 1 ve 2. Nesil prius’lar 15 senedir aynı pili kullandığını ve sorun yaşamadığını belirtiyor. Daha uzunları da var. Fakat birkaç kere 3. Nesil yaris’lerde pilin 7 senede sorun çıkardığını duydum. Ama arkadaşımda da 3. Nesil yaris var. 2015 model ve sorunsuz aynı yakıt tüketimiyle kullanıyor aracı. Zaten yazılım gereği piller %35’den aşağı hiç düşmüyor. Şehir içinde kullanırken de %90-100 hiç olmuyor. Üretilen enerji harcanarak sürekli kullanılıyor. Genelde %40-60 arası oluyor piller. 
 

10 sene pil garantisi var. Umarım 15 sene gider. Daha aşağısı hoş olmaz çünkü. Şu an 2000-2250 dolar pil değişim maliyeti var. Bu rakam 10 yıla epey düşer diye düşünüyorum. 
 

soğuk havada çok çok az etkileniyor. Zaten sevdiği sıcaklık 20 derece civarı. Arabanın içi de o sıcaklıkta oluyor kışın. O yüzden fazla etkilenmiyor. Bugün hava 1 dereceydi mesela. Halkalı bayrampaşa 4lt ortalama ile geldim. Kışlık lastik. Sürüş sonunda seyehat özeti veriyor. Ama kaloriferi fazla açmadım ve sakin kullandım. 50-60km hıza çıktım en fazla. Trafik yoktu. :) aynı yolu sonbaharda 2,8-3,3 ile geldiğimi de bilirim. 

4.nesil yarisler harika  çok az yakıyor  ama hacim bagaj çok ufak  aileye gitmez  elektrikli araba gibi yakıyor  hatta hızlı şarj istasyonlarına göre daha az bile yakıyor diyebiliriz. Lakin 300 bin gibi fiyatı var maalesef 

 

E8B8EA69-D67B-48CA-99D9-6B820EC4A914.jpeg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu corolla hibtire alternatif olarak alınacak başka marka modelleri de mevcut mudur ülkemizde? 

Bir de piller full şarjlıyken ağırlıkları artıyor mu merak içerisindeyim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Bu corolla hibtire alternatif olarak alınacak başka marka modelleri de mevcut mudur ülkemizde? 

Bir de piller full şarjlıyken ağırlıkları artıyor mu merak içerisindeyim. 

Ağırlık artışı yok. Yani piller dolu boş olunca ağırlıkları değişmiyor diye biliyorum. Ya da çok çok az değişiyordur belki. Miligram düzeyinde. 
 

hyundai birkaç sene önce ioniq sattı. Onun da tüketimi corolla’ya yakın ama o paralel hibrit. Çift kavrama şanzımanı var. Yeni modelleri gelmiyor. İkinci elleri var. Ortak üretim kia niro hybrid getirdi. İoniq ile aynı altyapıya sahip. Paralel hibrit. 
 

toyota bu altyapıdan farklı. Şanzımanı yok. O yüzden vites kutusu sorunları da yok. 
 

Abi soruyu tam anlamadım ama şu an corolla’da 1.5 benzinli atmosferik seçeneği var. Yetişirseniz sarı sitede sıfır 1.6’lar var. Lpg tam uyumlu sorunsuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, tansu87 :

soruyu tam anlamadım ama şu an corolla’da 1.5 benzinli atmosferik seçeneği var. Yetişirseniz sarı sitede sıfır 1.6’lar var. Lpg tam uyumlu sorunsuz. 

Hibrit olarak başka alternatifler var mıdır diye sormuştum sen de alternatifleri saymışsın. Hibrit işini toyota'dan başka ciddiye alan yok- en azından ülkemizde- anlaşılan. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Hibrit olarak başka alternatifler var mıdır diye sormuştum sen de alternatifleri saymışsın. Hibrit işini toyota'dan başka ciddiye alan yok- en azından ülkemizde- anlaşılan. 

Toyota mazda içten yanmalıdan verim almaya çok çalıştı abi. Seri üretim Hybrid hikayesi 1997’de prius satışıyla başladı. O zamanlar elektrikli arabaların esamesi yok. Prototip sadece. O yüzden toyota içten yanmalı dışarıya bağımsız az tüketen bu arabayı bırakmıyor. Geliştiriyor. 
 

Mesela 2020 4.nesil yaris hybrid 2,5lt yakıyor. Elektrikli araç kadar tüketim demek bu. Hem de dışarıya bağımlı değil. 
 

diğer markalar daha çok plugin hybrid ve tam elektrikli arabalara yöneldiler. Aslında daha uygun olsa şu zamanda ilk tercih edilecek araba plugin hybrid’ler. Şarj ile 50km menzil veriyor. Sonrasında hybrid gibi çalışmaya devam ediyor. Toyota, Ford, chrysler yine e-cvt ile şanzımansız, volvo, honda, hyundai, vw gibi arabalar paralel hibrit şanzıman ile yapıyor bunu. Şehir içinde 50-60km sadece elektrikli menzil bir çok kişiye yetiyor. Uzun yolda da termik motor desteğiyle menzil sorunu olmuyor. Ama şu an çok pahalı. Avrupa’da bile 35-40bin euro başlangıç satış fiyatı var passat gte’nin. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.02.2021 at 08:40, tansu87 :

ama ben hesap yaparak aldım bu arabayı. İstanbul gerçek şehir içinde 20-22km ortalama hıza sahibim. Bu kadar düşük hızda diğer tüm benzinli c segmentler 9lt altında yakmıyor. Ama corolla 4lt tüketimle 100km’de bana en az 4-5lt kâr bırakıyor.

evden işe megane 2 otomatik ile gidiorm. orttalama hızım 22km  falan.  1aylık ortalama tüketimi 9.6 lt 

1 hafta bmw ile gittim yine ortalama hız 20-25 km.. ortalama tüketim 15.4 lt

ikisi de dizel.   güzergah  maltepe-ferhatpaşa-maltepe 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

evden işe megane 2 otomatik ile gidiorm. orttalama hızım 22km  falan.  1aylık ortalama tüketimi 9.6 lt 

1 hafta bmw ile gittim yine ortalama hız 20-25 km.. ortalama tüketim 15.4 lt

ikisi de dizel.   güzergah  maltepe-ferhatpaşa-maltepe 

 

Sürüş stilini de yazsaydın :) yani ben biraz kendi arabalarıma ve komşunun, arkadaşın ortalamalarına göre kıyas yaptım. Mazda 3 benzinli ile 11’den aşağı düşmüyordum. Kışın 13-14’lere çıkmıştım. Golf 1.2 ve Octavia 1.0 ile 9-9,5lt altını göremiyorlar. “Normal” süren dizel otomatikler 7-8lt yakıyor. 
 

ne diyorsun, senin tecrüben önemli ufuk hocam. Yanlış mı yaptık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi bizim dükkanda paket servis için honda pcx scooter var.  125lik    o da 4lt yakıo.. 

power bank kadar aküsü, yalıtımısız motoru vb gibi saçma sapan aptal özelliklerinden dolayı,  ben corollayı sevmiorm pek ama,  4 lt için de  severim yani 😃 

hani bi yanda çirkin ama masrafsız sevgili.. 

bi yanda pavyon güzeli   fsjdjdasjdsa

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Zealot :

abi bizim dükkanda paket servis için honda pcx scooter var.  125lik    o da 4lt yakıo.. 

power bank kadar aküsü, yalıtımısız motoru vb gibi saçma sapan aptal özelliklerinden dolayı,  ben corollayı sevmiorm pek ama,  4 lt için de  severim yani 😃 

hani bi yanda çirkin ama masrafsız sevgili.. 

bi yanda pavyon güzeli   fsjdjdasjdsa

💋 

😁😁

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Ankara İzmir  110 120 bantinda geldim  adaftif ve serit takiple Daha dogru arac kendi geldi ben bisey yapmadim direksiyonu kendi ceviriyor kendi duruyor kalkiyor 🤣 Arac sifir km. 580 km 180 tl 25 litre benzin tuketimim oldu ortalama da 4.3.  2. Nesil Mazdaya gore corolla cok farkli bi arac. Siyah ve beyaz gibi  Corolla kibar bi arac Mazda ise yerinde duramiyan kanı deli akan gencler gibi😃 Corolla suspansiyon pedallar direksiyon koltuklar cok yumusak cok rahat bi arac Konforundan keyif aldim Virajlara Mazda gibi giremiyor  tek eskisi o yoltutusu zayif ama konforu O yoldaki akışı yoldaki yag gbi kayar hissi muazzam Beni suspansiyon konforu cok etkiledi 

 

 

IMG20210406151331.jpg

IMG20210405123744.jpg

IMG20210406151403.jpg

IMG20210406151414.jpg

IMG20210405123754.jpg

IMG20210405123810.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış yazmışın Özgür. 0-100 13 sn olan kağnı mı kanı deli akan genç oluyor? :D Bir de araç çok yatsa da 2. nesil mazda 3 den daha yüksek viraj hızı alabiliyor. mazdamla  40 ile sınırları zorladığım virajda corolla ile 50 ile sınırları zorluyorum. Çok şaşırmıştım yatmasına rağmen böyle yolu tutabilmesine.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Mutlu Tekir :

Yanlış yazmışın Özgür. 0-100 13 sn olan kağnı mı kanı deli akan genç oluyor? :D Bir de araç çok yatsa da 2. nesil mazda 3 den daha yüksek viraj hızı alabiliyor. mazdamla  40 ile sınırları zorladığım virajda corolla ile 50 ile sınırları zorluyorum. Çok şaşırmıştım yatmasına rağmen böyle yolu tutabilmesine.

0 100 olarak degil de direksiyon hissiyati, kivrakligi olarak demek istedim 😃 Mazdadaki viraj icindeki direksiyon hissiyati toyota da yok honda da 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan 3 japon araca da sahibiz

3 kisilik bi aile düsünelim 

Toyota Naif kibar ince ruhlu bi arac Pedallar, koltuklar, direksiyon, suspansiyon yumusak ve keyif veriyor uzun yolda  = Evin Annesi 

Honda yeri geldi mi sert yapar yeri geldi mi yumusak yapar. Honda sıkarsan spor sıkmazsan konforlu bi arac =Evin Babasi

Mazda Devir cevirmeyi seven Viraj icinde millete makas atan tepkili hisli bi arac = Evin Ergen Oğlu 

🤣🤣🤣🤣🤣😃

 

IMG20210405123744.jpg

IMG20210127161200.jpg

IMG20201103143940.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Devir cevirmeyi seven Viraj icinde millete makas atan tepkili hisli bi arac = Evin Ergen Oğlu 

özgür biz ergenliği geçeli çok yıllar oldu,🙄 ne diyorsun şimdi, aracımızı değiştirelimmi artık?

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Renegade :

Mazda Devir cevirmeyi seven Viraj icinde millete makas atan tepkili hisli bi arac = Evin Ergen Oğlu 

özgür biz ergenliği geçeli çok yıllar oldu,🙄 ne diyorsun şimdi, aracımızı değiştirelimmi artık?

Degisirsen özlersin abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.04.2021 at 11:04, ozgur35 :

Degisirsen özlersin abi

Aynen,  hanım değiştirme konusunda söz söyletmiyor, araca çok bağlandı. (Sanırım iç ve dış tasarım beğenisi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...