Jump to content

1. Nesil Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD Stage 1 +


ogzgcm
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, Mazda ailesine katılalı ortalama 1 yıl oluyor. Forumu şans eseri buldum ve kendi aracımla ilgili yaşadıklarımı aynı zamanda aracımı da kısa bir tanıtmak isterim.

1 yıl kadar önce gümrük ihaleleri üzerinde proje aracı ararken 2006 model 1.6 dizel manuel BK kasa Mazda 3'ü gördüm. Aslında Mazda'ya çok uzağım fakat araç çok temiz durduğu için teklif verdim ve ihaleyi kazandım. 

Aracı almaya gittiğimde çalışır yürür durumda olduğunu vs. ilettiler bir önceki sahibi hakkında bilgiler verildi. Hayırlı olsun deyip beni gümrük sahasından yolcu ettiler. İlk iş bir çekici çağırıp kendi kuzenimin Mercedes/BMW üzerine olan dükkanına aracı çektirdim. 

Araç mekanik ve kaporta olarak orta derecedeydi fakat yine de kuzenimle sil baştan yapma kararı aldık. Önce kaportacıya gönderip ön arka tamponlarını söktürüp aracı geri aldık. 

Bilindiği üzere Mazda dizel motorlarında HDi/TDCi grubunu kullanıyor. En azından motora aşina olduğum ve araca performansa yönelik işlemler yapılacağından sökme işlemine başladık. 

Motorda sadece çıplak blok kalana kadar her türlü yardımcı parçayı gerekli gereksiz bakılmaksızın söktük. 

Triger seti ve kayış kasnak gruplarının tamamı

Turbo ve tüm turbo hortumları, intercooler

Enjektörler

Yağ soğutucu kütüğü

Alt/Üst motor kulakları

Üst külbütör kapağı 

Kızdırma bujileri 

Devirdaim pompası

Termostat

Vakum pompası

EGR

PCV, N75 Valfleri ve şuan aklıma gelmeyen diğer valf ve müşürler

Diğer tüm filtreler ( mazot, yağ, hava, polen vb. )

Tüm bunların sökülmesi 2 gün sürdükten sonra elimize kağıt kalem alıp gerekli parçaları tedarik etmeye başladık. 

Enjektörlerin durumu iyiydi fakat test, temizlik, kalibrasyon amaçlı yeniden enjektörcüye gönderildi. 

Turbonun durumu orta halliydi fakat durumu iyi olsa bile işimizi görmeyeceği için İzmir'de bu işin Vakko'su olan Ege Turbo'ya Hybrid-Turbo yapılması için gönderildi. 

İntercooler stok haliyle yetersiz geldiği için şaseden gizli ayak yapıldı ve 2.0 TDCi intercoolerı takıldı. 

Bazı turbo hortumları yüksek basınç altında patlama ihtimali çok yüksek olduğu için metal borularla değiştirildi. Diğer turbo hortumları ise kauçuk olarak tamamen yenilendi. 

EGR beyinden ve fiziksel olarak iptal edildi. 

EcuFast'te STG1+ yazılım yapıldı. 

4 Disk 4 Balata Brembo olarak değiştirildi aynı zamanda fren hidroliği de değiştirildi. 

350mm Vogtland spor yay takıldı. 

K&N kutu içi filtre uygulandı. 

HDi-TDCi motorların hastalığı olan basınç altında keçelerden yağ atma sorunundan dolayı külbütör ve karter sökülüp temizlenip tekrar sıfır orijinal conta + sıvı conta ile birlikte tekrar kapatıldı. 

Alt takıma bazı ufak tefek müdahalelerden sonra aracın mekanik işleri kısmen bitti ve boyaya  teslim edildi. Yıllarca Hollanda-Almanya ve Almanya-Türkiye arasında yol yaptığı için kaportada ufak tefek göçük, çizik, vuruk, taş izleri vardı. Kaput ve tavan haricinde araç komple boyandı ve detaylı temizliğe verildi. 

Temizlikten teslim alındıktan sonra araç test aşamasına girdi. Dyno'da 1.4 bar basınçla tekere 198HP aldık ne güldürdü ne öldürdü ilk etapta yeter diye düşündük. Gündelik kullanım esnasında basınç yüksek gelince araç manifoldu patlattı. Manifold değişti ve tekrar EcuFast'e gidip gündelik kullanıma uygun daha güvenli bir yazılıma geçildi. Şuan tahmini 160-170HP civarlarında geliyordur. Fakat en eğlenceli kısmı tam bir şaka aracı olması. 320i, C200d, VAG 1.6TDi grubu gibi araçlara çok rahat 2-3 boy açarak ilerliyor. Lambalarda durdurup RX-8 motoru mu taktın diyen bile oldu :)

Havalar bu ara yağışlı gidiyor en kısa zamanda yıkatıp temizletip fotoğraflarını, videolarını eklerim. Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim. :)






 

3A3D3F11-3702-4E1E-BE71-2CA2E612C85C.jpeg

5E591256-91E7-4148-B1D5-630FAC35EF2A.jpeg

3D2F83A9-BCE8-4BE8-B668-0FFA022A295C.jpeg

5036D092-5A43-4CB2-8344-9CED42CD5D11.jpeg

B4DB5CE7-30FB-4C28-B31B-5A62519529ED.jpeg

ogzgcm tarafından düzenlendi
Fotoğraflar eklendi.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elinize emeğinize sağlık bayağı bir emek vermişsiniz, bk 1.6 benzinli var otomatik, hız yapmayı sevmediğim için beni idare ediyor ama sizin araç efsane bir şey olmuş, hele millete şaka yapmak çok daha iyi olmuş. Kazasız belasız kullanın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maaşallah, güle güle kullanın. 

4 disk-balata Brembo derken kaliperler, fren hortumları vb komple sistem mi değişti yoksa diskler mi sadece? Ne tuttu rakam ve ciddi iyileşme oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. 
Mazda3 1.6 dizel 110 bg civarı. Stage 1 de hele ki ecufast ise maksimum 140 bg alınabilir.

Sizinki stage 3 setup yapılmış gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, ogzgcm :

Fakat en eğlenceli kısmı tam bir şaka aracı olması. 320i, C200d, VAG 1.6TDi grubu gibi araçlara çok rahat 2-3 boy açarak ilerliyor. Lambalarda durdurup RX-8 motoru mu taktın diyen bile oldu :)

Hahaha. 

Tam bir sleeper olmuş.

Emeğe saygı.👏

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, doganayomer :

Elinize emeğinize sağlık bayağı bir emek vermişsiniz, bk 1.6 benzinli var otomatik, hız yapmayı sevmediğim için beni idare ediyor ama sizin araç efsane bir şey olmuş, hele millete şaka yapmak çok daha iyi olmuş. Kazasız belasız kullanın.

Güzel yorumunuz  için teşekkür ederim. 

9 dakika önce, M.E.G :

Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. 
Mazda3 1.6 dizel 110 bg civarı. Stage 1 de hele ki ecufast ise maksimum 140 bg alınabilir.

Sizinki stage 3 setup yapılmış gibi. 

Alt yapı olarak stage 3 e uygun fakat gündelik kullandığım için bu kadar sıkıştırmanın zararları daha büyük oluyor malesef. 1-2 müdahale ile çok rahat 200HP üzeri görülür fakat oynar volant ve baskı balata 10-15 dakika içinde hakkın rahmetine kavuşur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

Maaşallah, güle güle kullanın. 

4 disk-balata Brembo derken kaliperler, fren hortumları vb komple sistem mi değişti yoksa diskler mi sadece? Ne tuttu rakam ve ciddi iyileşme oldu mu?

Teşekkür ederim Allah hepimize daha iyilerini nasip eder inşallah.

Sadece 4 disk 4 balata base model olarak değişti. Performans kit olanlar malesef aşırı uçuk rakamlar kullanmak istesem bile orijinal jantlarını kullandığım için büyük ihtimalle sığmayacaktır.

Çelik fren hortumu var fakat araç uzun süre park halinde kalınca ilk marşı basana kadar fren bildiğiniz duvar gibi oluyor vakit bulursam bir ara tekrar standart hortuma döneceğim.

Performans olarak benim için gayet yeterli. Eski haliyle test edemedim veya standart fren performansını bilmiyorum bu yüzden bir kıyaslama yapmam doğru olmaz.

 

Fiyat olarak diskler 2000 balatalar 900 hortumlar 600 

 

Fotoğraflar eklendi.

32 dakika önce, quiteguide :

Hahaha. 

Tam bir sleeper olmuş.

Emeğe saygı.👏

Teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, M.E.G :

Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. 
Mazda3 1.6 dizel 110 bg civarı. Stage 1 de hele ki ecufast ise maksimum 140 bg alınabilir.

Sizinki stage 3 setup yapılmış gibi. 

Hybrid turbo yapılmış araca, standart enjektörlerle 200hp'ye yolu var bu motorların turbo uygunsa. Standart turboyla dediğin gibi 140hp max gibi.

 

9 saat önce, ogzgcm :

Teşekkür ederim Allah hepimize daha iyilerini nasip eder inşallah.

Sadece 4 disk 4 balata base model olarak değişti. Performans kit olanlar malesef aşırı uçuk rakamlar kullanmak istesem bile orijinal jantlarını kullandığım için büyük ihtimalle sığmayacaktır.

Çelik fren hortumu var fakat araç uzun süre park halinde kalınca ilk marşı basana kadar fren bildiğiniz duvar gibi oluyor vakit bulursam bir ara tekrar standart hortuma döneceğim.

Performans olarak benim için gayet yeterli. Eski haliyle test edemedim veya standart fren performansını bilmiyorum bu yüzden bir kıyaslama yapmam doğru olmaz.

 

Fiyat olarak diskler 2000 balatalar 900 hortumlar 600 

 

Fotoğraflar eklendi.

Teşekkür ederim :)

Anladım, kaliperleri değişmeden tam olarak istenen iyileşme olmuyor diye duydum bende ama soğutma mutlaka iyileşecektir. Benim sorunum arka arkaya frenlerde zaten, ilk 1-2 frende problem yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, ogzgcm :

Bu yaz İzmire geleceğim, inşallah denk geliriz biraz hülyalı hülyalı motor kısmına bakmak isterim :))

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Leanback :

Hybrid turbo yapılmış araca, standart enjektörlerle 200hp'ye yolu var bu motorların turbo uygunsa. Standart turboyla dediğin gibi 140hp max gibi.

 

Anladım, kaliperleri değişmeden tam olarak istenen iyileşme olmuyor diye duydum bende ama soğutma mutlaka iyileşecektir. Benim sorunum arka arkaya frenlerde zaten, ilk 1-2 frende problem yok.

Kaliper değişimi için daha büyük janta geçmek gerekebilir diye düşünüyorum. Arka arkaya frenleme de şişme/tutmama sorunu yaşıyorsanız çelik hortuma geçmek sorununuzu halleder. 
 

Standart araçta veya belirli güce kadar olan araçlarda 4 pistonlu kaliper vb gibi uygulamalar maliyet açısından mantıklı olmayabilir.

7 dakika önce, doganayomer :

 

Tabi ki hocam seve seve :) istediğiniz kadar inceleyebilirsiniz. Vakit bulursak çıkar gazlarız :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

06.04.2021 at 14:32, ogzgcm :

Temizlikten teslim alındıktan sonra araç test aşamasına girdi. Dyno'da 1.4 bar basınçla tekere 198HP aldık ne güldürdü ne öldürdü ilk etapta yeter diye düşündük. Gündelik kullanım esnasında basınç yüksek gelince araç manifoldu patlattı.

Hayırlı olsun aracınız. Çok güzel olmuş.

Bu rakamlarda bir yanlışınız var ama. 1.6 motor dizel  :  1.4 barda  tekerde 198 hp  - veremez   yada  dizele 7000 deivr falan çevirtmeniz lazım .. 

Neden bunu söylüyorum :  1.5dci megane aracımda turbo  1.3 bar boost basıyor..    2.3 mutlak basınç..  1500bar enjektör basıncı,  krankta 100hp....    tekerde de  öldüm dese 80hp. 

1.6 dizelden  1 atm + 2.4 bar boost  = 3.4 bar mutlak basınç ile tekerde 200 hp olabilr ancak..   

şuan kaç bar boost basıyor, bide hızlanma videosu varmı 0-200 falan  merak ettim, konu bizim sevdiğimiz yerden geldi :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

Hayırlı olsun aracınız. Çok güzel olmuş.

Bu rakamlarda bir yanlışınız var ama. 1.6 motor dizel  :  1.4 barda  tekerde 198 hp  - veremez   yada  dizele 7000 deivr falan çevirtmeniz lazım .. 

Neden bunu söylüyorum :  1.5dci megane aracımda turbo  1.3 bar boost basıyor..    2.3 mutlak basınç..  1500bar enjektör basıncı,  krankta 100hp....    tekerde de  öldüm dese 80hp. 

1.6 dizelden  1 atm + 2.4 bar boost  = 3.4 bar mutlak basınç ile tekerde 200 hp olabilr ancak..   

şuan kaç bar boost basıyor, bide hızlanma videosu varmı 0-200 falan  merak ettim, konu bizim sevdiğimiz yerden geldi :) 

Yazılımcı gençlik 😃

6 saat önce, Leanback :

Hybrid turbo yapılmış araca, standart enjektörlerle 200hp'ye yolu var bu motorların turbo uygunsa. Standart turboyla dediğin gibi 140hp max gibi.

 

Anladım, kaliperleri değişmeden tam olarak istenen iyileşme olmuyor diye duydum bende ama soğutma mutlaka iyileşecektir. Benim sorunum arka arkaya frenlerde zaten, ilk 1-2 frende problem yok.

Ecufast, paşaoğlu, rsa, dr ecu, remaps hepsinde de yazılım yaptırdık yıllardır biniyoruz. Ecu fast bu grupta güç yönünden en alt sıradadır. Test ettik değil mi @Zealot 😃 
Bir tek hibrit turboyla da 198 yazamaz ki 1.6 üniteler içinde en iyi güç alınan vag grubu dizellerdir. Onlarda bile çok iyi yüklemelerle,  turbo büyütme ve hibritli,  190 alıyorlar.

Boostları ve 0-200 hızlanmasını güvenliğinizi tehlikeye atmadan merakla bekliyoruz :)  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, Zealot :

Hayırlı olsun aracınız. Çok güzel olmuş.

Bu rakamlarda bir yanlışınız var ama. 1.6 motor dizel  :  1.4 barda  tekerde 198 hp  - veremez   yada  dizele 7000 deivr falan çevirtmeniz lazım .. 

Neden bunu söylüyorum :  1.5dci megane aracımda turbo  1.3 bar boost basıyor..    2.3 mutlak basınç..  1500bar enjektör basıncı,  krankta 100hp....    tekerde de  öldüm dese 80hp. 

1.6 dizelden  1 atm + 2.4 bar boost  = 3.4 bar mutlak basınç ile tekerde 200 hp olabilr ancak..   

şuan kaç bar boost basıyor, bide hızlanma videosu varmı 0-200 falan  merak ettim, konu bizim sevdiğimiz yerden geldi :) 

Merhaba, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. 

Basınç konularının ustası değilim yazılımı yapan kişiye sorduğumda yanlış hatırlamıyorsam öyle cevap vermişti :)

Yakın zamanda gidip tekrar sorup detaylı öğreneceğim siz böyle söyleyince bende merak ettim :)

0-100 hızlanma olayı biraz zor çok düzgün asfalt lazım 100-200 videosunu havalar düzelince atacağım.

9 saat önce, zoptrik :

Elinize sağlık. Sleeper olayı tam istediğim iş. Kadran görmek fena olmaz. Özellikle 100-200 ü çok merak ettim. 

Teşekkür ederim yakın zamanda 100-200 videoyu ekleyeceğim. 

16 saat önce, M.E.G :

Yazılımcı gençlik 😃

Ecufast, paşaoğlu, rsa, dr ecu, remaps hepsinde de yazılım yaptırdık yıllardır biniyoruz. Ecu fast bu grupta güç yönünden en alt sıradadır. Test ettik değil mi @Zealot 😃 
Bir tek hibrit turboyla da 198 yazamaz ki 1.6 üniteler içinde en iyi güç alınan vag grubu dizellerdir. Onlarda bile çok iyi yüklemelerle,  turbo büyütme ve hibritli,  190 alıyorlar.

Boostları ve 0-200 hızlanmasını güvenliğinizi tehlikeye atmadan merakla bekliyoruz :)  

Güzel yorumunuz için teşekkür ederim 100-200 videosunu havaların düzelmesine müteakip ekleyeceğim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

07.04.2021 at 16:34, M.E.G :

Yazılımcı gençlik 😃

Ecufast, paşaoğlu, rsa, dr ecu, remaps hepsinde de yazılım yaptırdık yıllardır biniyoruz. Ecu fast bu grupta güç yönünden en alt sıradadır. Test ettik değil mi @Zealot 😃 
Bir tek hibrit turboyla da 198 yazamaz ki 1.6 üniteler içinde en iyi güç alınan vag grubu dizellerdir. Onlarda bile çok iyi yüklemelerle,  turbo büyütme ve hibritli,  190 alıyorlar.

Boostları ve 0-200 hızlanmasını güvenliğinizi tehlikeye atmadan merakla bekliyoruz :)  

Vag grubu dizeller değil, "1.6 TDI" sadece destroke edilmiş 2.0 olduğu için güç alır, dünyadaki belki tek kısa stroklu 1.6 dizel olduğu için.

Booster erhanda 1.6 hdi 307'de 190lı bir hp aldık hybrid kısa palli turbo ile, aynı dynoda S60 2.3 T5 280hp aldı yazılımla. Hata olsa bile 175-180p'den aşağı düşmez. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Vag grubu dizeller değil, "1.6 TDI" sadece destroke edilmiş 2.0 olduğu için güç alır, dünyadaki belki tek kısa stroklu 1.6 dizel olduğu için.

Booster erhanda 1.6 hdi 307'de 190lı bir hp aldık hybrid kısa palli turbo ile, aynı dynoda S60 2.3 T5 280hp aldı yazılımla. Hata olsa bile 175-180p'den aşağı düşmez. 

Vag grubu derken 1.6 dizelden konuşuyorduk zaten. Turbo büyütüp, hibrit yaparak 190 bg alıyorlar. 
Dyno öncesi ve sonrası ölçümlere bakarak mı 190 hp alındı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, M.E.G :

Vag grubu derken 1.6 dizelden konuşuyorduk zaten. Turbo büyütüp, hibrit yaparak 190 bg alıyorlar. 
Dyno öncesi ve sonrası ölçümlere bakarak mı 190 hp alındı. 

Öncesini bilmiyorum ölçüldü mü ama sonra 190hp üzeri güç aldık, bunun doğruluğunu da benim S60'ı deneyerek teyit ettik. Dynonun kalibrasyonu bozuk olsa bile ki bence çok düzgündü, T5'in 280hp aldığı dynoda hybrid 307'nin 190 üzeri alması gücün 200hp'ye yakın olduğunu belli etti, zaten enjektörlerde limitte idi. Çok çok iyi yürüyordu araba, 80'den 160'lara kadar aynı gidiyordu Volvo ile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, ogzgcm :

0-100 ıslak zemin deneme

 

https://streamable.com/ywmej0

Mazda 3 için çok güzel değer.   Çok tatlış hızlanıyor..

Tecrübeme göre  motor 140-hp civarı olmuş.  Tekerde 110-115 vardır.. 

Muhtemelen 0-150  20sn ,  0-200 de 40-45sn falan çıkacak. 

Biraz daha üstüne çalışarak daha iyi yere gelebilir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...