Jump to content

Mazda 6 ve CX-3 üretimi durduruldu


Leanback
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

The Mazda6 And CX-3 Are Dead

60776a67b8fa893c0a677ce63ddb220f.thumb.jpg.a37c847256ea88b89b04a745e9750b62.jpg

Bad news for fans of Mazda’s small crossover and long-running sport sedan. Mazda has announced today that both will be getting the ax for the 2022 model year.

In a statement, the company pretty much said that changing consumer tastes were the reason Mazda is getting rid of the models.

“As consumer interests continue to evolve, Mazda will discontinue CX-3 and Mazda6 for the 2022 model year. Although these two vehicles will be leaving our lineup, we are proud of the performance, design, quality, and safety they contributed to our brand.”

The CX-3 getting the ax isn’t surprising. Since its 2015 introduction, sales of the small crossover were ok, not anything to brag about that’s for sure. It consistently sold just over 16,000 every year between 2017 to 2019 when it sold 16,229. 2020 saw a major sales drop with just 8,335 sold. The introduction of the CX-30 at the beginning of 2020 may have confused some as it wasn’t much bigger than the CX-3. It didn’t make sense to have both of them around. And it became even clearer that the CX-3 would be leaving because only one trim level of the CX-3 was available for 2020 and ’21. The CX-30 was also recently updated with the new 2.5-liter turbo engine, another mark against the existence of the CX-3.

cd59ca7305b5df0b6deff9accf34e380.thumb.jpg.912a64346a5557f1c25069515439d264.jpg

The 6 going away is surprising. It’s been a staple in the Mazda lineup for almost 20 years, with the current generation debuting in 2012 with a refresh in 2018. The last couple of years got enthusiasts excited about it again. Rumors were that the next-gen of the 6 was coming with a straight-six engine and a new RWD platform. This still could be coming as a next-generation 6 or a whole new model altogether. I reached out to Mazda for more information and unfortunately got the typical “We can’t comment on future product plans.” response. With sedans dying, it’ll be missed. Luckily Mazda just gave it the option of their new 2.5-liter turbo engine. So go try it now before it’s gone.

kaynak: https://jalopnik.com/the-mazda6-and-cx-3-are-dead-1846942143

-------------------------------------

Mazda 6 son dakika golü oldu, ne kadar üzücü olsa da mantıklı olan buydu. Toyota ile ortak 6 silindir motor, RWD model planları tartışıldı ve iptal edildi belli ki. Kia Stinger'da örneğini gördük, V6 RWD ve muhteşem bir alet ama kimse almıyor. Artık orta sınıf sedan pazarı diye birşey kalmadı, Accord hatta Camry gibi Amerikayı taşıyan modellerin bile sonu gelecek iken, Mazda 6'da ısrar etmek anlamsızdı. CX-5 Mazda 6'nın yerini almış oluyor.

CX-3'ün yenisi çok büyük ihtimalle Toyota Yaris cross altyapısında bir model olarak gelecek. Yeni Mazda 2 böyle olacağı için onun Suv'si CX-3'de bu mimari üzerine çıkar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX-3'ün sona ermesi çok fazla üzücü degil çünkü daha da iyisi var, CX-5.  Öte yandan, Mazda 6'nın sona ermesi gerçekten üzücü çünkü sports sedan kategorisinde çok başarılı bir araba bence.  Makalede yeni jenerasyon 6 silindirli bir Mazda 6 olasılıgından bahsediyor ki bence de Mazda 6 geri dönecektir, aynı isimle veya farklı bir isimle.  Altın yumurtlayan tavuk kesilmez.  😀

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@AKayhan Mazda 6'nın satışları son 3 yılda %75 düşmüş abi, ne altını ne tavuğu :) 15bin araba satmışlar 2020 yılında, kayıpları oynuyordu araba. Zarar yazdığı için sonu geliyor zaten, yoksa arabanın kendisi şahane.

6 silindir RWD Mazda olayı eski haberdi, müşterinin tamamen ilgisini kaybettiği bir sınıfa Toyota ile ortak olarak bile olsa bir acayip yatırım yapmanın anlamı yok. Böyle birşey olacak olsaydı 1 sene daha sabrederlerdi herhalde. Modeli yok edip sonra geri çıkarmazlar artık, aksi büyük süpriz olur.

Bu arada sadece Mazda 6 değil, Camry, Accord, Sonata vs hepsinin birkaç seneye sonu gelecek, uzatmaları oynuyorlar, satış kayıpları çok ciddi. SUV'ler hepsinin yerini alıyor hemde görülmemiş bir hızla. Bu Suv işi öylesine bir moda değil, artık otomobilin kendisi olma yolunda gidiyor. Eskiden de MPV gibi, mikrobüs gibi akımlar olmuştu ama hiçbir zaman geleneksel otomobilleri tehdit edememişlerdi, bu öyle birşey değil.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avrupada hemen hepsi gitti zaten, tam bir D segment mezarlığı. C5, Accord, İnsignia, Avensis, Primera, Volvo S40, Hyundai İ40 daha da vardır. 2022'de Talisman ile İnsignia gidiyor yenileri gelmemek üzere, 2022 sonunda Alfa Giulia.

En son haber de Mondeo'dan geldi, Mondeo da 30 yıl sonra 2022'de bitiyor. Kısacası premiumlar harici D segment yok oldu. Ve burdaki bütün araçların yerini Suv'ler ve Crossover'lar aldı. 

Passatın sedanı iyi satmasına (Tr'de iyi değil efsane sattı) rağmen gidiyor. Variant station modeli kalacak. Onların sorunu satmaması değil VAG imparatorluğunun başka kompleks dertleri var, "sadeleşmek" zorundalar, dünyanın her yerinde model atıp bir çok kısıtılar yapıyorlar. Passatcık güme gitti biraz.

Bundan sonraki kurbanlar C sınıfı HB'ler. Megane gidici, Focus birkaç sene sonraki yeni neslinde topun ağzında. Yeni Astra ve 308 gibi araçlar tanıtılacak ama son nesilleri olacağını düşünüyorum. Mazda 3'ler, yeni Corolla HB ve bir zamanlar Avrupada (hatta TR'de de ) tonla satan ama şimdi varlığından kimsenin haberdar bile olmadığı Koreli Hb'ler (Ceed, İ30) de yakın zamanda gidecektir. Tamamen SUV, SAC veya Cross benzeri geçiş araçlarından oluşan birçoğu elektrikli-hybrid araçlar okyanusu bizi bekliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlayamadığım bir olay var. Suv neden bu kadar tutuluyor? Geniş desen değil. Bagaj hacmi fazla desen değil. Daha kötü yol tutuş, daha rüzgar sesli sürüş, daha kötü aerodinamik, daha fazla yakıt, daha masraflı lastik büyüklükleri var. Arazi deseniz, kaç kişi işten vakit bulup araziye, bozuk yollara giriyor. Ben gerçekten anlamıyorum suv merakını. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Suv binip, inmesi çok rahat. C, D sınıfı suvların içi gayet ferah, oturma pozisyonu yüksek, etrafa hakim sürüyorsunuz. Bagajları geniş, ailecek yaptığınız seyahatlerde çok rahat ediyorsunuz. 
 

Amaç performanslı sürüş, virajdan viraja atlamaksa uzak durmak lazım, konfor odaklı ağırlık merkezi yukarıda olan araçlar sonuçta.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 Heybetli, yüksek daha etine buduna dolgun görünüyor. Plastik eklentiler, dodikler, outdoor stili veren aksesuarlar hoşuna gidiyor insanların, araziye çıkmasa bile çıkacakmış gibi düşünmesi bile yeter :D SUV'lerin "yüksek fiyatlıdır" imajı, verdiğin paranın karşılığını imaj olarak daha çok aldığını düşünmek de çok etkili, şuan "cool" olan şey SUV.

En önemli elle tutulur avantajlar ise çevreye yüksek hakimiyet, yüksek oturuş poziyonu, belki de en önemlisi arabaya eğilip inip binmek, sokuşmak değil, "geçmek". Hop aç kapıyı geç, istersen 150kg adam ol. Eğilip bükülmeden yük koy, yük kaldır, çocuk koltuğu bağla, indir bindir vs. Kaldırıma yanaş aç kapıyı çık kapı çarpmasın. İstediğin gibi önden arkadan kaldırıma yanaş, çıkarken çatır çutur sesler duyup tampon bırakma. Bu tip günlük kullanımda fayda sağlayan şeylere insanlar bayıldı. Gerçekten çevremde aile olan kimse SUV'ye geçmişse bir daha normal bineğe geçmem diyor. Yani moda, trend gibi birşey değil bu, doğrudan müşteriler de memnun.

Bazılarıyla gerçekten hafif arazilere, aktiviteler giden insanlar da var. Aynı arabayla şehir içinde rahat rahat gidiyor, haftasonu kampına rotasına dilediği yere, çıkıp gezebiliyor altı vurmadan.

Ayrıca yol tutuşmuş, konformuş dinamiklermiş kimsenin umru değil hocam artık. Otomobil markalarının da umru değil, müşterinin de umru değil. Bu işler eskilerin rekabetiydi, elektroniğin bu kadar otomobilin içine dahil olmadığı, araçların çok daha yalın saf olduğu yılların gözde disiplinleri. Şimdi trafik yoğunluğu, hız kontrolleri, maliyetler yol koşulları vb gibi konulardan, ekolojik beklentilere kadar herşey farklı. Kaldı ki gelişmiş ülkelerde insanların 2-3 otomobili oluyor, her beklentisini ayrı ayrı alabiliyor hepsinden derdin sürüş ise ve otomobil hastasıysan.

Bende SUV kişisel olarak hiç sevmem, düşünmem bile almayı ama bunlar pazar gerçekleri. Bahsettiğin yakıt tüketimi, rüzgar sesi vb farklar da umursanacak ölçüde değil artık, aşıldı oralar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evde 2 araç var birisi binek D sınıfı, diğeri suv D sınıfı( 4x4). Suv’ u eşim için almıştım, şehir içi güvenli kısa mesafe kullanırız, binek ile de şehir dışına çıkarız vs. Şuan her yere Suv ile gidiyoruz. 10 ayda 1000 km bile binmemişim passata. Bagaja bisikletleri koyuyoruz, dağ, bayır geziyoruz. Passata bindiğimizde basık geliyor, rahat hareket edemiyoruz. Suv a alıştıktan sonra ailecek seyahatlerde kesinlikle Suvla gidelim diyorsunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, M.E.G :

Evde 2 araç var birisi binek D sınıfı, diğeri suv D sınıfı( 4x4). Suv’ u eşim için almıştım, şehir içi güvenli kısa mesafe kullanırız, binek ile de şehir dışına çıkarız vs. Şuan her yere Suv ile gidiyoruz. 10 ayda 1000 km bile binmemişim passata. Bagaja bisikletleri koyuyoruz, dağ, bayır geziyoruz. Passata bindiğimizde basık geliyor, rahat hareket edemiyoruz. Suv a alıştıktan sonra ailecek seyahatlerde kesinlikle Suvla gidelim diyorsunuz.

Birde insanlar hatchback'i, yani komple açılan bagaj kapağı ve erişebilir alan rahatlığını keşfetti SUV ile. Ufak araba kullananlar zaten biliyordu ama önceden D sınıfı sedan kullanan adam araç değiştirince C sınıfı HB'ye geçecek hali yok, çeşitli sedanlardan devam gidiyordu. Sözde kocaman bagaj eşya depmeye çalışıyordu ağızdan içeri girsin diye, bisiklet tarzı veya yapı market ürünlerini içeri sokamıyor, hint kobrası şekillerine giriyordu uzun bagajın derinliklere ulaşmak için. Her türlü SUV'nin yaygınlaşması ile bagaj kullanışlılığı ne demekmiş keşfetti insanlar. Az bagaj kullanan veya aracı günlük iş için kullanan kişiler için önemli değil ama hatch tipi kapak bagajın rahatlığı çok başka.

Zaten Avrupada 3 serisi, C serisi A4 gibi araçların bile sedanı yok gibi, şirket aracı olarak var sedanlar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef sedanlar kullanışlı olmadıkları gerekçesi ile tercih edilmiyor fakat beni üzen şey suv diye b ve c sınıfı araçların yüksek hallerine binilmesi. Yolda giderken mideyi rahatsız etmekten başka bir işe yaradıkları yok. Var olan bagajda gidiyor üstüne içi oldukça dar. Qashqai bile türünün yaratıcısı olmasına karşın uzun yolculuklarda ön iki koltuk harici işkence. Vergiler ve alım gücünden ötürü çoğunluk çakma suv'lara yöneliyor fakat suv dediğin araç Honda CRV'den, Mazda CX-5'ten başlar. Abartmıyorum, sürdüğüm 160 beygirlik 4x2 Tiguan bile virajda ve engebede kalas bir b sınıfı symbol gibi tepki veriyordu. Madem millet suv'a geçiyor adam akıllı suv'a geçseydik keşke. D sınıfı suv malesef D sınıfı sedanın karşılığı olamıyor bence. Suv alınıp farkı hissedilmek isteniyorsa kesinlikle aktif olarak kullanılan sedan ya da hb aracın bir üst segment suv modeli tercih edilmeli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@paarthurnax CRV ve CX5' de kompakt SUV hocam, CX5 Mazda 3 üzerinde, CRV'de Civic üzerine yapılıyor. Aks mesafeleri falan birebir aynıdır. İkisi de baz aldıkları araçlardan çok daha büyük ve genişler açıkcası. Hele ki CRV'de efsane bir alan kullanımı var ki çok normal, aktarma organları, yakıt deposu, arka süspansiyon kuleleri falan aşağıda kalınca yukarıda yer açılıyor. Her zaman aynı altyapıdaki iki araçtan SUV olan daha geniş olacaktır.

D sınıfı demiyorlar da, bir üst sınıf SUV'ler, Audi Q5, BMW X3-X5, Land Rover Defender, Porsce Macan falan öyle gidiyor. Çok net sınıf ayrımı oturmadı henüz orta ve üst segment SUV'lerde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani anlayamıyorum. CRV'nin bagajının (evet bagajında yayılıp 500+ km yol gittim)  qashqai'nin arka koltuğundan daha rahat olduğunu tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim. Cem yılmaz filminde döndü iş. Bunlar kompakt ise ötekiler ne? Ötekiler kompakt ise bunlar ne? 😀

Evoque, defender sport, özellikle bir önceki nesil tiguan, qashqai, capture bunlar yazılana göre benzer sınıftalar fakat gerçekten alt segment gibi duruyor. Capture hariç hepsini hatrı sayılır şekilde tecrübe ettim. Defender sport zaten gözümde qashqai'nin üst donanımı gibi duruyor döşemesinin deri ve arka süspansiyonlarının güzelliği dışında pek bir avantajını görmemiştim. Crv'nin yanında alt segment gibi duruyor. Kuga aynı şekilde... C-max ve focus'un arka koltuğunda rahat yolculuk yapmışımdır fakat aynı platformda üretilen kuga'nın arkasında birisi dizlerimi sıkıp kafama silah dayıyor gibiydi. Utanmadan kuga'nın arka koltuğuna sehpa koymuşlar birde. Daha arkada insan gibi oturamıyordum. Macan'ı tecrübe edemedim fakat uzunluğu C sınıfı araçlar ile aynı bu belki ipucu verebilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6  gerçekten güzel bir araçtı. Bundan sonra üretiminin olmaması üzücü. SUV araçları hiç sevmiyor olmam, araç kullanıcılarının bu yönde tercihlerinin hızla artıyor ve artacak olması gerçeğini de kabullenmemem anlamına gelmiyor.

Bununla birlikte eski kafa bir araç meraklısı olarak, araba dendiğinde, zemine paralel ince uzun estetik çizgiler her zaman favorim olmaya devam edecek.

 

mazda-vision-coupe-concept-1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, paarthurnax :

Yani anlayamıyorum. CRV'nin bagajının (evet bagajında yayılıp 500+ km yol gittim)  qashqai'nin arka koltuğundan daha rahat olduğunu tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim. Cem yılmaz filminde döndü iş. Bunlar kompakt ise ötekiler ne? Ötekiler kompakt ise bunlar ne? 😀

Evoque, defender sport, özellikle bir önceki nesil tiguan, qashqai, capture bunlar yazılana göre benzer sınıftalar fakat gerçekten alt segment gibi duruyor. Capture hariç hepsini hatırı sayılır şekilde tecrübe ettim. Defender sport zaten gözümde qashqai'nin üst donanımı gibi duruyor döşemesinin deri ve arka süspansiyonlarının güzelliği dışında pek bir avantajını görmemiştim. Crv'nin yanında alt segment gibi duruyor. Kuga aynı şekilde... C-max ve focus'un arka koltuğunda rahat yolculuk yapmışımdır fakat aynı platformda üretilen kuga'nın arkasında birisi dizlerimi sıkıp kafama silah dayıyor gibiydi. Utanmadan kuga'nın arka koltuğuna sehpa koymuşlar birde. Daha arkada insan gibi oturamıyordum. Macan'ı tecrübe edemedim fakat uzunluğu C sınıfı araçlar ile aynı bu belki ipucu verebilir. 

Sınıf-boyut farkı ilişkisi diğer binekler için de ilginç değil midir aslında. Bir 3 serisi veya C serisi Superb'den Mondeo'dan daha küçük araçlar, ama D premium oluyorlar, aynı segment ama bir üst sınıflar. Boyut-iç genişlik gibi şeyler otomobil sınıflamada pek belirleyici değil aslında. Markanın aracını hangi sınıfa koyduğu, fiyat-kalite seviyesi daha büyük etken. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.05.2021 at 19:30, Leanback :

Sınıf-boyut farkı ilişkisi diğer binekler için de ilginç değil midir aslında. Bir 3 serisi veya C serisi Superb'den Mondeo'dan daha küçük araçlar, ama D premium oluyorlar, aynı segment ama bir üst sınıflar. Boyut-iç genişlik gibi şeyler otomobil sınıflamada pek belirleyici değil aslında. Markanın aracını hangi sınıfa koyduğu, fiyat-kalite seviyesi daha büyük etken. 

 

O kısım kesinlikle doğru. Hacim ile sınıf ilişkisi yok fakat demek istediğim şey kimi markada aynı platformu kullanan sedan modelin daha rahat ve ferah olması. Kimisinde ise suv model (mantıklı olan bu zaten) daha rahat. Bu mesele  aşırı sıkıştırmalı motosiklet motorlu şehir araçları gibi işte. Henüz tam olarak olgunlaşmamış. Platformlar belli bir seviyeye gelmeden çoğu suv modeli şahsen istenen seviyeye gelmeyecektir. Sedan modeller rafa kaldırılıp şasi-platform bütünüyle suv model tipine göre geliştirildiği zaman daha da kullanışlı suvlar görmemiz mümkün olacaktır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç ebadları ile ilgili olarak, Avrupa ve ABD farklı sınıflandırma/isimlendirme kullanıyorlar.  Avrupa'da büyük olan bir araç (örnegin, Mazda 6), ABD ölçeklerine göre midsize oluyor.  Amerikalılar Mazda 3 için kompakt diyorlar.  Bu doğal çünkü ABD'de ortalama araç boyutu Avrupa'dakinden daha büyük.  Avrupa'da mini boy araçlar bol iken ABD'de hemen hemen hiç yok.  Az önce, Avrupa ve ABD'de araç sınıflandırması ile ilgili bir makale buldum.  Burada karşılaştırmalı bir tablo var.

Car classification - Wikipedia

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
22.05.2021 at 23:03, Leanback :

Bundan sonraki kurbanlar C sınıfı HB'ler. Megane gidici, Focus birkaç sene sonraki yeni neslinde topun ağzında. Yeni Astra ve 308 gibi araçlar tanıtılacak ama son nesilleri olacağını düşünüyorum. Mazda 3'ler, yeni Corolla HB ve bir zamanlar Avrupada (hatta TR'de de ) tonla satan ama şimdi varlığından kimsenin haberdar bile olmadığı Koreli Hb'ler (Ceed, İ30) de yakın zamanda gidecektir. Tamamen SUV, SAC veya Cross benzeri geçiş araçlarından oluşan birçoğu elektrikli-hybrid araçlar okyanusu bizi bekliyor.

Geçen sene yazmışım bunu. Gidecekleri belliydi ama bu kadar çabuk olacağını düşünmemiştim, Opel Astra'nın son nesil "olabileceğini" açıkladıktan ve Megane elektrikli crossover olduktan sonra birkaç ay önce İ30 ve kardeşi Ceed'in de bittiğini açıkladıkları gibi, son bomba Focus'da artık bitiyor,

https://www.drive.com.au/news/hyundai-i30-hatch-may-be-axed-in-2023-report/

https://www.autocar.co.uk/car-news/business-tech%2C-development-and-manufacturing/ford-focus-production-end-2025

VW Golf de Amerika'dan çekilmişti, Avrupa'da da bu son nesil olabilir. Mercedes de A ve B sınıfını kaldırıyor,

https://europe.autonews.com/automakers/mercedes-put-emphasis-top-end-models-luxury-car-profit-race

4. nesil Mazda 3'de çok büyük ihtimalle son maalesef. Zaten en güçlü olduğu pazar Amerika'da bazı paketleri ve manuel seçeneklerini kaldırdılar.

2030'a kalmadan 1-2 model dışında C compact diye bir sınıfın kalmayacağı belli oldu..

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...