Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Türkiye'ye Gelmeyecek


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Türkiye gibi hem "çok az satan ülkelere" hem de tüketici otomobil bilincinin çok az oldugu ülkelere gelmeyebilir.  Biz buna zaten alışığız.  ODD verilerine göre 2020 senesinde Mazda toplam 156 adet araç satmış.  Örnegin, Lexus da 143 adet satmış.  Bunların her ikisi de gayet güvenilir ("reliable") otomobiller.  Özellikle Lexus, Consumer Reports güvenilirlik sıralamalarında her sene ilk ikiye girebilen bir marka.  Mazda'nın da güvenilirlik sonuçları malum.

Öte yandan, 2020 senesinde Benz 20,792 araç satmış.  Benz, Consumer Reports güvenilirlik sıralamalarında takribi 20. sıralarda olan bir marka.  Yani güvenilirlikte ondan önce gelen yaklaşık 19 adet marka var.  Daha ilginci, Fiat 137,325 araç satmış.  Buna ben bile yorum yapamayacagım.  🙂

Porsche Almanların en güvenilir (sorunsuz) markalarından biridir.  2020'de sadece 619 adet araç satmış.  O pahallı bir marka diyebilirsiniz.  Subaru da en güvenilir markalardan biridir.  O da sadece 673 adet araç satmış.

Markalar tüketicileri eğitmedikçe bu durum sürer gider.  Türkiye'de kaç otomobil tüketicisi "güvenilirlik" veya sorunsuzluk kavramından haberdar?  Hem haberleri olsa ne değişir?  Herhangi bir sanayii çarşısına gittiginizde orada binlerce usta var.  Muhtemelen çoğu da para kazanıyor.  Aracımızı ucuza tamir ettirebiliyorsak biz sık sık sanayii çarşısına gitmekten gocunmayız.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Modelin neredeyse makyaj zamanı geldi. Hoş gelse bile satın alabileceğiniz bayii kalmadı. Geçen gördüm, Konya bayisi satışı bırakmış, sadece servis hizmeti verecekmiş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabiki ülke ekonomisinin, müşteri tercihlerinin vs gibi markadan bağımsız nedenleri var bu konuda ancak Mazda önce kendine bakmalı. Bence bu ülkede Mazda’nın iyi olan tek tarafı aracın kendisi, o da Japonya’da üretilip geliyor Mazda Türkiye ile bir alakası yok. Premium  olmak ben premium markayım-butik markayım demeyle olmuyor. Satış, satış sonrası, servis, müşteri iletişimi vs gibi konularda çok eksikler. Ben 2020 yılında 2018 model araç aldım, sitesinde fiyat başka bayiide başkaydı. Şu an bayiisinde sattığı aracın resmi sitesinde ilanı, reklamı yok. Yaşadığım şehir nedeniyle servis konusunda şanslıyım bana en yakın iki büyük ilde yetkili servis var ama ülkedeki her kullanıcı böyle değil. İnsanların Mazda ülkede satıştayken bile tercih ederken çok düşünmesinin nedeni bunlar.
Sanki çip sorununu çözse ülkeye getirse diğer her şey mükemmel işleyecek. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dışarıdan bakıp konuşmak, ben olsam şöyle yapardım, böyle ilgi gösterirdim, onu bunu yapardım demek kolay ama önce elinde Türkiye'de satabileceğin standartlarda araç lazım. Bu araçların motorları Türkiye silindir hacim bazlı vergi sistemine tabandan zıt, üstelik Toyota gibi hybrid veya alt modellerde kullanılan yaygın kullanılan 1.6lt altı motor, 1.2 turbo gibi entegre edebileceği alternatif de yok. Düşük kapasite motor geliştirmiyor Mazda, sadece Mazda 3'ü eski 1.5 ile üretse bile üretim adedi oldukça düşük ve sağdan direksiyonlu güney asya ülkeleri ile sınırlı kalıyor. Koca Toyota'nın Ceo'su çıkmış, vergi sistemi değişsin artık demiş, uyumlu modelleri olduğu halde, tüm araçları Japonya'dan getiren Mazda yönetimi ne yapabilir?

https://www.haberturk.com/toyota-turkiye-ceo-sundan-yeni-vergi-sistemi-talebi-2599189-ekonomi

Mazda'nın eli kolu bağlı, kimsenin yapabileceği "hiçbirşey" yok. Önce modern bir vergi sistemine kavuşacağız, sonra Tr operasyonunda ne yapılabilir konuşulabilir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

4. nesil Mazda 3 sevebilme ihtimalini bile sevemeyeceğim için bugün Honda bayisine gittim. Yeni Civic aralık fiyatlarını gördüm, şok oldum. Gittim, kırmızıma sarılarak "O bir bayilik ilişkiydi, özür dilerim" dedim. Karısını yenileyemeyen arabasını yenilermiş. Ben arabamı bile yenileyemedim. Elimizdekinin kıymetini bilelim.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda web sitesinde artık Mazda 3 yok, Mazda 6 var.  Onun da fiyatını vermiyor, bayiye yönlendiriyor.  Honda Civic yarım milyondan başlıyor.  Bu bedeli ödeyip Civic alan olur mu, emin değilim.  Toyota Corolla biraz daha düşük fiyatlı (300 binlerde) ama bence o da artabilir.  Pek hoş bir tablo değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, AKayhan :

Onun da fiyatını vermiyor

Mazda sitesinde arama bölümüne fiyat yazarsanız, sitedeki en son yayınlanmış(01.11.2021) güncel fiyat listesini görebilirsiniz. 

L50oUTSxj9.thumb.jpg.c82faa9ee7a966ff595a75469078efeb.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

merhabalar ,  4. nesil mazda 3 ' ün  Tr' ye gelmeme sebebi  "tam olarak " nedir ?

ilk başlarda çip krizi var üretim aksıyor denildi . şimdi e-sim problemi deniyor ,  devletle alakalı bir problem mazda Türkiye'nin bir suçu yok  deniyor... gibi gibi net olmayan konular dönüp duruyor 2 yıldır . 

sadece mazda değil bütün araçlar yasa gereği  sim' le geliyor ve Tr' ye girişlerinde bir sorun yok.  mazda bunu neden  diğer markalar gibi halledemiyor . ya da aklıma gelen diğer ihtimal satışları düşük olduğundan Türkiye pazarını gözden çıkardı artık satış gözüyle bakmıyor mu ?  

bizi aydınlatacak dostlara teşekkürler . 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, slash :

merhabalar ,  4. nesil mazda 3 ' ün  Tr' ye gelmeme sebebi  "tam olarak " nedir ?

ilk başlarda çip krizi var üretim aksıyor denildi . şimdi e-sim problemi deniyor ,  devletle alakalı bir problem mazda Türkiye'nin bir suçu yok  deniyor... gibi gibi net olmayan konular dönüp duruyor 2 yıldır . 

sadece mazda değil bütün araçlar yasa gereği  sim' le geliyor ve Tr' ye girişlerinde bir sorun yok.  mazda bunu neden  diğer markalar gibi halledemiyor . ya da aklıma gelen diğer ihtimal satışları düşük olduğundan Türkiye pazarını gözden çıkardı artık satış gözüyle bakmıyor mu ?  

bizi aydınlatacak dostlara teşekkürler . 

 

Tek sebebi e-sim problemi. En başından beri bu sorun var. Mazda Türkiye genel müdürü Nurkan Yurdakul'un 2022 yılına ait bir röportajından alıntı:

F2U6rsKXg7.thumb.jpg.fc69089a6177c4a82455e71b8f0d2146.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, slash :

merhabalar ,  4. nesil mazda 3 ' ün  Tr' ye gelmeme sebebi  "tam olarak " nedir ?

ilk başlarda çip krizi var üretim aksıyor denildi . şimdi e-sim problemi deniyor ,  devletle alakalı bir problem mazda Türkiye'nin bir suçu yok  deniyor... gibi gibi net olmayan konular dönüp duruyor 2 yıldır . 

sadece mazda değil bütün araçlar yasa gereği  sim' le geliyor ve Tr' ye girişlerinde bir sorun yok.  mazda bunu neden  diğer markalar gibi halledemiyor . ya da aklıma gelen diğer ihtimal satışları düşük olduğundan Türkiye pazarını gözden çıkardı artık satış gözüyle bakmıyor mu ?  

bizi aydınlatacak dostlara teşekkürler . 

 

2.0 mild hybrid 122hp ve 2.0 mild hybrid Sky-X motorlu Mazda 3'ü (veya CX-30'u), e-sim işini bir şekilde çözüp Tr'ye getirseler alabilecek misiniz :) %130 Ötv+kdv ile arabanın ülkeye giriş fiyatı 550bin olsa, 1.5 milyon satış fiyatı oluyor. Mtv'sini geçtim hadi. Kime getireceksin bu arabayı?

Nurkan yurdakul'un verdiği roportaj da tam anlamıyla hikaye, adam temcit pilavı gibi aynı şeyleri söylüyor. Şehirlerde ayağımız olsun diye tabela şubesi açıp göstermelik bir kişinin sigortasını yatırıp bekleten yabancı şirketler vardır, Nurkan bey'de şuan o hesapta. Yapabilecekleri hiçbir şey yok. Belki e-call uyumlu olarak Mazda 2 hybrid'i (Toyota yaris hybrid'in Mazda logolusu) getirebilirler ileri dönemde, o da orijinali satılırken verilen çabaya değmez. 

 

 

2022-mazda2.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, Leanback :

2.0 mild hybrid 122hp ve 2.0 mild hybrid Sky-X motorlu Mazda 3'ü (veya CX-30'u), e-sim işini bir şekilde çözüp Tr'ye getirseler alabilecek misiniz :) %130 Ötv+kdv ile arabanın ülkeye giriş fiyatı 550bin olsa, 1.5 milyon satış fiyatı oluyor. Mtv'sini geçtim hadi. Kime getireceksin bu arabayı?

Nurkan yurdakul'un verdiği roportaj da tam anlamıyla hikaye, adam temcit pilavı gibi aynı şeyleri söylüyor. Şehirlerde ayağımız olsun diye tabela şubesi açıp göstermelik bir kişinin sigortasını yatırıp bekleten yabancı şirketler vardır, Nurkan bey'de şuan o hesapta. Yapabilecekleri hiçbir şey yok. Belki e-call uyumlu olarak Mazda 2 hybrid'i (Toyota yaris hybrid'in Mazda logolusu) getirebilirler ileri dönemde, o da orijinali satılırken verilen çabaya değmez. 

 

 

2022-mazda2.jpg

Mazda 3 de fotoğraftakiyle paralel corolla gibi bir tasarımla gelirse fiyatı 100bin olsa yine almam. Hatta mazda marka araca bile binmem. Allah yazdıysa bozsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

açıkçası skyaktive x benzinli,  makyajlı kasa çıksa da Tr'ye  gelse ve 800 bin-1milyon tl arası giriş yapsa diye umudum vardı.  eşim corolla ve chr hibrite niyet etti ama hiç içimden gelmedi en dolusu olmasına rağmen . arkama bakmadan kaçtım :)

bu arada mazda hibrit motora mı geçmiş ?  çok şaşırdım . ama tabi umutlanmıyorum artık Tr ye gelme ihtimaline 😄

mazda 3 dolu bir hibrit için 1.5 milyon olmasa da 1.2 leri zorlardım . ama tabi şöyle de birşey var toyota 15 yıldan fazla hibrit üzerinde çalışıyor ve teknolojisi olumlu anlamda ortada. mazdanın hibritinin sorunsuzluğunu görmek içinde biraz zaman geçmesini beklerdim . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fotoğraftaki Mazda 2 hybrid, Yaris hybrid in logosu Mazda ile değişmiş hali. Toyota, Mazda firmasının en büyük ikinci hissedarı. Aralarında teknoloji ve model paylaşımları oluyor bu şekilde.

1 saat önce, slash :

eşim corolla ve chr hibrite niyet etti ama hiç içimden gelmedi en dolusu olmasına rağmen . arkama bakmadan kaçtım

Bence bir şans verin siz yine de. Ben 2015 Mazda 3 Power Sense ve 2018 Mazda 6 Power Sense sonrası 2020 Toyota CH-R Hybrid Passion-X'e geçiş yaptım. Keşke çok daha önce geçseymişim diyorum sürekli. Bundan sonra ne marka olursa olsun hybrid ya da elektrikli harici bir araç düşünmem sanıyorum. Sürüşün %60-70 ini içten yanmalı motor kapalı şekilde yapmak çok güzel. İşin ekonomi kısmına girmiyorum bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işin şakası tabi ... ama c-hr ' ın görünümünü çok daha beğendik corollaya göre. sizin makyaj gören kasası mı hocam ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 2019 da makyaj gördü. 2020 Eylül ayında da toyota safety sense özellikleri güncellendi. Lane tracing assist vs. Özellikle 2020 Eylül ayı üretimi arayıp buldum bu yüzden. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

maşallah hocam iyi günlerde kullanmanız dileğiyle . araç değiştirme durumunda ilk seçeneğimiz bu bakalım kısmetse.  sizin de memnuniyetiniz beni ayrıca etkiledi 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, slash :

ama tabi şöyle de birşey var toyota 15 yıldan fazla hibrit üzerinde çalışıyor ve teknolojisi olumlu anlamda ortada. mazdanın hibritinin sorunsuzluğunu görmek içinde biraz zaman geçmesini beklerdim . 

Bu düşünceye ben de katılıyorum.  Toyota uzun senelerdir hybrid üretiyor ve bu konuda dünyada en bilinen marka.  Ayrıca, sanıyorum Mazda hybrid bir "plug-in hybrid" yani menzili artırmak için prize takılıp şarj edilen bir hybrid.  Bu da özellikle Türkiye için (gerçi diğer ülkeler için de) illa bir şarj istasyonu altyapısı gerektiriyor ki bence bu yatırım uzun seneler alabilir.

Ben aslında salt elektrikli araçları (ve "plug-in hybrid" olanları) Türkiye'den çok ABD için daha uygun görüyorum.  Neden derseniz Amerikalıların hemen hemen tümünün garajları var (çok düşük gelirliler hariç) ve bu nedenle araçları evde şarj etmek o kadar zahmetli olmayabilir.  Bizim apartmanlardan araçları bir uzatma kablo ile (!) mi şarj edeceksiniz?  Aracınızı gece şarj edip sabah kullanmak isteyebilirsiniz ki bu çok doğal.  Bu bile üzerinde iyi düşünülmesi gereken bir konu.  Sonuç olarak bence Türkiye bu aşamada salt elektrikli araçları ve "plug-in hybrid" araçları pek kullanamaz.  Bu da geriye sadece "plug-in" olmayan hybrid araçları (Toyota gibi) bırakıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle bencede toyotanin frenden kinetik enerjiyi elektiriğe cevirmesi, b moduyla elektirigi bataryaya aktarması gibi ozellikleri tercihte daha belirleyici oluyor.  Sarj istasyonu veya priz cogunluk icin mümkün değil . şahsen benimde tercihim olmazdi su zamanda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...