Jump to content

EV Elektrikli Otomobiller


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Zaten şarj istasyonları sıkıntı. Yollarda arızalı çok istasyon var. Ayrıca ev araba ile herkes ankara izmir istanbul bodrum arası geziyor. Van’a gideni görmedik henüz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrikli araçların fiş/priz geometrisi için halen dünya çapında (hatta ABD çapında) bir standard yok.  ABD ve Avrupa farklı geometriler kullanıyor.  ABD içinde de farklı farklı fiş/priz geometrileri var.  (Ben buna geometri dedim ama daha iyi bir terim var mı, bilmiyorum.)

Aşağıdaki WSJ makalesi/videosu ABD'de Tesla'nın kendi fiş/priz geometrisini Kuzey Amerika standardı yapma girişimini anlatıyor.  Bu video ayrıca farklı geometriler için de bir aydınlanma olabilir.

https://www.wsj.com/video/series/george-downs/tesla-aims-to-make-its-ev-chargers-the-us-standard-heres-how/3F1DA9CD-4380-40E6-8861-82B1288F033F

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Birçoğunuzun bildiği gibi bazı Amerikalılar (özellikle kollarında bol dövme olanlar) kısaca "truck" dedikleri kamyonetlere pek düşkünler.  Aşağıdaki sekiz dakikalık WSJ video bizi ABD'de halen tam gaz elektrikli kamyonet üreten Rivian ve Ford fabrikalarına götürüyor.  Birazcık da EV üreticisi Tesla'dan bahsediyor.  Videonun dili Ingilizce ama fabrika görselleri bence izlemeye değer.

https://www.wsj.com/video/series/in-depth-features/inside-rivian-and-fords-plants-as-they-race-to-build-evs-faster/A5F8495B-678B-4DAA-86BD-101CBA68F7FA

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki Wall Street Journal makalesi Avrupa genelinde artan enerji fiyatları nedeniyle halen içten yanmalı motorların hızlı şarj edilen EV ile karşılaştırıldığında daha ucuza geldiğini ve de yakın gelecekte bu durumun değişme olasılığının görünmediğini yazıyor.

"Fuel-economy estimates calculated by the EPA and current charging and gas prices in Europe show that some conventional vehicles are now cheaper to fuel with gasoline than equivalent electric models using fast-charging stations."

"There is no relief in sight for EV users."

https://www.wsj.com/articles/rising-power-prices-in-europe-are-making-ev-ownership-more-expensive-11671719724?st=bjendjgl5tfbq2p&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrikli araba zaten evden şarjda ucuz. Diğer türlü hem pahalı hem süreler işkencedir. 
 

hibrit olmalı. Hidrojen var. Sentetik yakıt var. Bunlar gelecek. Elektrikli işini 2040’a atacaklar bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an bir kafa kaşıma durumu var Avrupa'da. Biraz hızlı mı gittik düşüncesi başladı kulislerde. En büyük sorun şarj istasyonlarının önünde birikmeye başlayan kalabalıklar, fazlasıyla insan sıkıntı yaşamaya başladı.

Neredeyse soldan akan trafiği sağa almak kadar büyük bir devrimdi bu, hafife aldılar. Norveç gibi ülkeler tümden geçebilir de, Euro 7 standartları kesin uygulanacaksa tüm Avrupa'da tam dönüşüm 2040'lara alınsa daha hayırlı olacak gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nissan dizel hibrit lokomotif mottosunu benimsemesi iyi oldu. Sakin kullanınca hem az yakıyor hem elektrikli araba kullandırıyor. Tork ve gücü daha iyi. Pili de küçük. 
 

onun da sıkıntısı motoru. Kranka koydukları hidrolik iticiler sayesinde silindir sıkıştırma oranını sürekli değişken hale getirdiler. Bu hidrolikler ileride sorun yaşatabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Nissan dizel hibrit lokomotif mottosunu benimsemesi iyi oldu. Sakin kullanınca hem az yakıyor hem elektrikli araba kullandırıyor. Tork ve gücü daha iyi. Pili de küçük. 
 

onun da sıkıntısı motoru. Kranka koydukları hidrolik iticiler sayesinde silindir sıkıştırma oranını sürekli değişken hale getirdiler. Bu hidrolikler ileride sorun yaşatabilir

Dizel hybrid hangisi ki Nissanda?

Honda'nın çözümü de çok iyi, acayip karışık hiç birşey anlamadım ama acayip yürüyor 2.0 hybrid Civicler :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

Dizel hybrid hangisi ki Nissanda?

Honda'nın çözümü de çok iyi, acayip karışık hiç birşey anlamadım ama acayip yürüyor 2.0 hybrid Civicler :) 

Yanlış ifade ettim :) dizel lokomotifler vardır. Aslında dizel motoru ile gitmez. Motor elektrik üretir. Tren elektriklidir. 
 

nissan 1.5 turbo motoru jeneratör olarak kullanıp dışarıdan şarj edilmeyen elektrikli bir otomobil seçeneği sundu piyasaya. Pili de 1,9kwh yapmış. Küçük olması iyi. 10-15 sene sonra değişimi geldiğinde ucuz olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

ABD'de 2022 satış hedeflerini yakalayamayan Tesla, bazı modellerin fiyatlarını yaklaşık % 20 gibi ciddi bir oranda indirdi.  ABD'deki bu indirim, Tesla'nın Çin'de fiyatlarını % 13 kadar indirmesinden bir hafta sonra yapıldı.  Tesla hisse senedi 2022 senesinde % 65 kadar bir düşüş yaşadı.  Tesla EV konusunda tüm dünyada önemli bir rekabetle karşı karşıya bulunuyor.

https://www.wsj.com/articles/tesla-cuts-prices-across-models-sold-in-u-s-11673586100?st=wydjpx7r7qxl73d&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bu ilginç bir WSJ haberi.  Radyolarda biliyorsunuz AM ve FM bandları bulunur.  Çoğumuz FM bandından stereo müzik dinleriz, AM pek kullanmayız.  Ford ve Tesla gibi bazı EV üreticileri, EV araçlardaki elektrik motorunun AM radyo sinyalinde parazit yaptığı gerekçesiyle ürettikleri araçlardan AM radyoyu kaldırmaya başlamış.  Ancak, ABD'deki FEMA (Federal Emergency Management Agency) yani Federal Acil Durum Yönetim Örgütü, araçlardaki AM radyonun herhangi bir acil durumda ülke genelinde acil durum mesajlarının iletilebilmesi için zorunlu olduğunu ve araçlardan kesinlikle kaldırılmaması gerektiğini öne sürmüş.  FEMA acil durumlarda bazen FM istasyonlarının çalışamadığını ama AM istasyonlarının sorunsuz çalıştığını ifade etmiş.  Haber linki aşağıda.

https://www.wsj.com/articles/electric-vehicles-need-am-radio-former-emergency-officials-argue-9e69e297?st=mdwfnbr5yio2oak&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Consumer Reports 1 Mart 2023 tarihli hava sıcaklığı EV menzilini nasıl etkiler başlıklı bir makale yayınladı.  Makalede soğuk havanın EV menzilini önemli ölçüde azalttığı anlatılıyor.  Consumer Reports 4 ayrı araçta ölçümler yapıp bu ölçümleri aşağıdaki grafiklerde gösteriyor.  Burada araç üreticinin verdiği menzil değerinin soğuk havada hiç geçerli olamayacağı çok net olarak görülüyor.

Ayrıca, benzinli bir otomobilin otoyolda sabit hızda giderken en ekonomik şekilde gittiği ama bunun bir EV için geçerli olmadığı, EV'nin dur-kalk trafiği gibi fren yapılan trafikte daha ekonomik olduğu vurgulanıyor.  Nasıl benzinli otomobilin deposunu tamamen boşaltacak kadar yol gitmiyorsak, EV de pili tamamen boşaltacak kadar kullanılmamalı, deniyor.  Verilen menzil verisi böyle değerlendirilmeli.

EV Range in Different Temps, CR.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

ABD Kongresinin Ağustos 2022'de kabul ettiği yeni enerji kanunu tüketicilere EV'ler için önemli vergi avantajları getiriyor.  Buna göre yeni bir EV satın alanlar bazı kısıtlamalar dahilinde $7,500. kredi hakkına sahip oluyor.  Ikinci el EV için bu rakam satış bedelinin % 30'u (maksimum $4,000) olabiliyor ancak EV aracı bir bayiiden satın almanız gerekiyor (şahıstan değil).  Evinize bir şarj sistemi kurmak isterseniz de yasa bu şarj sisteminin maliyetinin % 30'unu veya $1,000 vererek sizi destekliyor, hangi rakam daha düşükse.  Yasada ayrıca evler için izolasyon ve rüzgar, güneş enerjisi, vs gibi sistemleri destekleyen önemli vergi destekleri de bulunuyor.

https://www.wsj.com/articles/electric-vehicle-tax-credits-energy-dbb32864?st=y2rjqe503ho7bkg&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almanya içten yanmalıların tümden yasaklamasına karşı çıkıyor. Zaten kömür santrallerini de geri açtı. İşlerine geldikleri gibi iş yapıyorlar. Otomotiv patronları ev için can atıyor. Çünkü içten yanmalıdan kurtulmak büyük bir yükten kurtulmak demek ve satış olarak da ev’ler ucuz değil. Temiz iş. Japonlar bu işe vatandaşı daha çok düşünen cinsten bakıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Italyan enerji şirketi Enel 2030 sonuna kadar ABD'de 10,000 adet hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefliyor.  Ayrıca, Enel 2030 sonuna kadar kuzey Amerika'da evde şarj sistemleri dahil toplam 2 milyon adet EV şarj ünitesi koymak istiyor.  Bu rakamın çoğunluğu ev/garaj şarj ünitesi olarak açıklanıyor.  Elektrikli araçları şarj etmenin en ekonomik yolu evde/garajda şarj etmek.  Hızlı şarj istasyonunda takribi $13. tutarındaki bir şarj aracın sadece 100 mil gitmesine yetiyor.

ABD'de halen 11,500 hızlı şarj istasyonu bulunuyor.  Tesla ABD'de sadece kendi araçları için 18,700 şarj istasyonuna sahip.  Ülke çapında şarj istasyonlarının yetersiz olması EV yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel olarak görülüyor.

https://www.wsj.com/articles/italian-company-plans-10-000-fast-chargers-across-u-s-to-meet-ev-demand-959fd135?st=qt06chz87vgn6eh&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tesla'nın resmi olarak Türkiye'ye gelmesi ile beraber EV araçlara geçiş epey hızlanacaktır diye düşünüyorum. Güzel EV araçların önündeki en büyük engellerden biri de maalesef yine beygir gücüne göre alınan MTV.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Tarahumara :

Tesla'nın resmi olarak Türkiye'ye gelmesi ile beraber EV araçlara geçiş epey hızlanacaktır diye düşünüyorum. Güzel EV araçların önündeki en büyük engellerden biri de maalesef yine beygir gücüne göre alınan MTV.

Bu durum motor hacmine göre vergi almak gibi tamamen saçmalık değil yalnız. Ortada motor gücü-otomobil fiyatı-lüks seviyesi korelasyonu var. Doğru bir sistem değil ama güçlü araçların pilleri de büyük oluyor genelde. Büyük pil=daha fazla çevre kirliliği.

Kademelendirmesi üstünkörü yapılmış ama. 160kw sınırının altında fiyat değil, pil boyutu gibi farklı parametreler devreye girerse, gerçekten çevreci olan Renault Zoe veya Dacia Spring gibi pratik şehir elektriklileri teşvik edilebilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğiniz gibi ABD hükümeti EV satın alanlar için $7,500 vergi desteği/kredisi veriyor.  Bu yasa 17 Nisan 2023'de güncellenip yayınlanarak $7,500 vergi desteği alabilmek için gereken koşullara bir netlik getirdi.

Aşağıdaki WSJ makale $7,500 vergi desteği almak için gereken koşulları sıralıyor.  Buna göre:

  1. Araç Kuzey Amerika üretimi olacak.
  2. Sedan için maksimum $55,000, van/pikap/SUV için maksimum $80,000 etiket fiyatı olacak.
  3. Aile senelik geliri maksimum $300,000, bekar ise senelik maksimum geliri $150,000 olacak.
  4. Araç pili kısmen de olsa Kuzey Amerika kaynaklı olacak.

https://www.wsj.com/articles/want-a-tax-break-on-an-ev-youll-have-to-buy-an-american-brand-edd8883a?st=wbjv4cqo6c82epi&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

EV araçlar beygir gücüne göre kategori edilip o ücretin %25’i veriyor galiba 

motorlu arabaların mtv’si 20 kategori. EV arabalar da 70’den 241 kw’a kadar 20 kategori. Yani ev araba hangi motorlu araba kategorisine denk geliyorsa onun %25’ini ödüyor. 
 

burada çok fazla haksızlık yok. Motor hacmi-verim durumu yok çünkü. Güç arttıkça arabanın değeri de orantılı artıyor. 
 

Motorlu arabalarda hacim-güç oranı ile pahalılık oranı çok adaletsiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Wall Street Journal gazetesi 25 Nisan 2023 tarihinde Elektrikli Araçlar Sizi Düş Kırıklığına Uğratacak Mı? başlıklı bir makale yayınladı.

Makalede Car and Driver dergisinin EV araçlara yaptığı testler referans verilerek, bu araçların resmi olarak verilen EPA verimlilik ve menzil değerlerinin çok altında kaldığı öne sürüldü.  Car and Driver'a göre içten yanmalı motorlar verilen resmi değerlere uymasına rağmen bu uyum EV araçlar için hiç geçerli değil.

Sonuç olarak, ABD devleti tarafından desteklenen EV'ler Amerikalıları yolda düş kırıklığına uğratabilir, deniyor.

https://www.wsj.com/articles/will-electric-vehicles-disappoint-you-2d3e3140?st=nmje3r3bx3mo7y6&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...