Jump to content

Mazda yetkili servisinde motor bloğu kırılan aracımın hikayesi


Fenestron
 Paylaş

Çözüme git Fenestron tarafından çözüldü,

Tavsiye Edilen Mesajlar

Subap itici sesi şikayetiyle yürür halde bıraktığım aracımın yetkili serviste yapılan işlem sonrası motor bloğu delindi.

Araç kameram sayesinde hatanın serviste olduğunu tespit edebildim.

Eğer araç kameram olmasaydı bunu kanıtlayamazdım ve 80k - 100k TL 'lik motor masrafını üstlenmek zorunda kalabilirdim.

Videoda başıma gelenlerin hepsini tarihsel sıra ile anlatmaya çalıştım.

Video ile ilgili olumlu olumsuz yorumlarınızı yazar ve videoyu paylaşarak daha çok kişinin bu konularda bilgilenmesini sağlarsanız memnun olurum.

Umarım en kısa sürede mağduriyetim giderilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamen servis faciası.  Motor bu haldeyken hala 4000 devirde gaz veren o ustaların, bu servisten acilen gönderilmesi gerekir.  Bana tamirat sonrası üstüne ciddi para teklif etseler motor ile ilgili  arıza için hertere gitmem diye düşünüyorum.   Yılların servisinde bu kadar acemilik olurmu şaşırdım doğrusu .  Bu aracı servis sizi memnun edecek fiyata almalı. Nasıl  tamir edilecekse veya motor yenilenecekse o göre kendileri satış  yapmalı. Motor bloğuna dikiş falan yapıp satmaları büyük haksızlık olur alan tükeciye. 

Bu facia haberi doğal olarak Mazda clup olarak herkes tarafından duyuldı. Herter bu sorunu bu noktaya getirmeden sizinle anlaşma yapıp , işletmelerinin itibar kaybına yol açmamalı idiler. Ticaret zekası bunu gerektirir.  Ama sizin şartlarınızı zorlamakla hata yapmışlar.  Büyük geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Gerçekten tatsız bir durum başınıza gelmiş.

video kayıtları sizin için şans olmuş. Sizin de dediğiniz gibi motor yetkili serviste yapılsa dahi, bir güvensizlik mutlaka olacaktır.

Umarım orta yolu bularak işlemi sonlandırırsınız. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun öncelikle. 6:46'da gördüğüm kadarıyla 3. silindirde kırılan subap yanma odasına düşüp motor çalıştırılınca içeriyi dağıtmış. Subap parçaları kompresyon esnasında bir şekilde pistona baskı uygulayıp biyel kolunu eğmiş, motora bu halde boşta devir verip durumu daha kötü hale getirdikten sonra aracı geri alırken motora yük binince, biyel kolu kırılıp boşa dönerken bloğu delmiş gibi gözüküyor. Bu ağır sonuç da sadece lifter arızası ile mi olur, yoksa egzantrik mili ve triger zinciri söküldü de hatalı zamanlama ile mi takıldı onu bilemedim ama sadece lifter arızasının bu kadar ciddi sorun yarattığını da ilk defa gördüm.

Serviste içerinin video kayıtları var mı acaba?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

videolarda sizin bahsettiğiniz  silindir kapama sistemi ,  2.5 skyactiv motorlarda var.    

alıntı yaptığınız  mazdanın videosu da 2.5 motora ait. 

1.5 lerde silindir kapatma yok. dolayısı ile  1.5 lerde bu parça yok.       bu konuya birdaha çalışmak lazım.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

videolarda sizin bahsettiğiniz  silindir kapama sistemi ,  2.5 skyactiv motorlarda var.    

alıntı yaptığınız  mazdanın videosu da 2.5 motora ait. 

1.5 lerde silindir kapatma yok. dolayısı ile  1.5 lerde bu parça yok.       bu konuya birdaha çalışmak lazım.. 

Merhaba,

 

videodaki konuşmalarımda silindir kapama sisteminden bahsetmiyorum sadece videodaki görseller silindir kapamayı anlatıyor.

internetten bulduğum videonun horoz/subap/itici üçlüsünün çalışmasını iyi anlattığını düşündüğüm için videoma dahil ettim.

videoda mazda 6 nın dokümanlarından sistemin sökülmesini anlatmıştım. kolaylıkla bulduğum için.

Mazda 3 motoru için de benzer prosedür linkteki manuelde daha detaylı anlatılmış.

https://mega.nz/#!mdR1VAjJ!TmDZY8Mbh4BPzyYdlYMAYB7IRjFNGar7Kf9AXdx2FmU

dilerseniz detaylı inceleyebilirsiniz.

 

selamlar

21 saat önce, Renegade :

Tamamen servis faciası.  Motor bu haldeyken hala 4000 devirde gaz veren o ustaların, bu servisten acilen gönderilmesi gerekir.  Bana tamirat sonrası üstüne ciddi para teklif etseler motor ile ilgili  arıza için hertere gitmem diye düşünüyorum.   Yılların servisinde bu kadar acemilik olurmu şaşırdım doğrusu .  Bu aracı servis sizi memnun edecek fiyata almalı. Nasıl  tamir edilecekse veya motor yenilenecekse o göre kendileri satış  yapmalı. Motor bloğuna dikiş falan yapıp satmaları büyük haksızlık olur alan tükeciye. 

Bu facia haberi doğal olarak Mazda clup olarak herkes tarafından duyuldı. Herter bu sorunu bu noktaya getirmeden sizinle anlaşma yapıp , işletmelerinin itibar kaybına yol açmamalı idiler. Ticaret zekası bunu gerektirir.  Ama sizin şartlarınızı zorlamakla hata yapmışlar.  Büyük geçmiş olsun. 

değerli yorumunuz için teşekkür ederim arkadaşlar.

ben aracımdan vazgeçtim. bu saatten sonra Ankara'da işini kitabına uygun yapan bir mazda servisi yaratılması için çabalayacağım.

bu servis eksikliklerini gideren Herter olur yada başka bir servis olur önemli değil.

bu mükemmel araçların layık olduğu değeri görebilmesi için servis hizmetlerinin düzelmesi gerektiğini görüyorum.

bu düzen değişmediği sürece artık mazda kullanmam.

başka herhangi bir araçtan mazda zevki alamayacağım için DUSTER almaya karar verdim.

ha DUSTER a binmişim ha diğer markalara benim için artık fark eden hiç bir şey yok.

beni desteklerseniz işi sonuna kadar götüreceğim. Aracım çöpe gitse bile.

 

Videoya ingilizce alt yazı ekleyip konuyu uluslar arası platformlara da taşıyorum. umarım hepimiz için hayırlı bir sonuç çıkart.

 

selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben çevremdeki herkese  , böyle durumlarla karşılaşmamak için  hep yetkili servise gitmeyi tavsiye ederim..

Bakın sanayide aracınızı tamir etmek için para ödersiniz.  Bozarlarsa birdaha ödersiniz.  yetkili servis kurumsaldır. hoştur. İşini bilir. Garantilidir. Faydası saymakla bitmez..   Mesela hijyeniktir..  Güvenilirdir.  

Ben hep yetkili servisi savunurum..  

Borusan'da bi yağ  bakımı için 6bin tl  fiyat almış olsam da  inadına yetkili servisciyim. 

 

 

Bu talihsiz olayda elini vicdanına koyan herkes araç sahibinin yanında olacaktır zaten.

Kapıdan sağlam giren bu aracın sağlam çıkması beklenir tabiki..  

 

Öte yandan aracın motoru tamir edilebilir.  Orjinali gibi de olur.  Krank töleransları ölçülür. egsantrik ölçülür.  hepsi yapılır hiç sorun değil..   

Ama bu hiç kimsenin içine sinmez.  Araç sahibinin kafasında sürekli bu soru işareti olur.  Aracın stop lambası yanmasa bundan mı der..     

Zaten motor bloğunun kaynak yapılması gibi bir prosedür  yetkili servis bültenlerinde yok.

Yani siz kendiniz o bloğu patlatsanız  böle birşeyi anca sanayide yaptırabilirsiniz.

Silindir kapak taşlaması  , honlama,  çelik sübap,  0.25-0,50  silindir büyütme  büyütme vs.  böyle şeyler  servisin falan yapacağı işler değil..   Bu yüzden sanayide motor 15bine toplanırken  serviste 25bin.

Çünkü servis orjinal yapar.. 

inanıyorum ki  servis er yada geç üzerine düşeni yapacaktır.

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Leanback :

Geçmiş olsun öncelikle. 6:46'da gördüğüm kadarıyla 3. silindirde kırılan subap yanma odasına düşüp motor çalıştırılınca içeriyi dağıtmış. Subap parçaları kompresyon esnasında bir şekilde pistona baskı uygulayıp biyel kolunu eğmiş, motora bu halde boşta devir verip durumu daha kötü hale getirdikten sonra aracı geri alırken motora yük binince, biyel kolu kırılıp boşa dönerken bloğu delmiş gibi gözüküyor. Bu ağır sonuç da sadece lifter arızası ile mi olur, yoksa egzantrik mili ve triger zinciri söküldü de hatalı zamanlama ile mi takıldı onu bilemedim ama sadece lifter arızasının bu kadar ciddi sorun yarattığını da ilk defa gördüm.

Serviste içerinin video kayıtları var mı acaba?

 

Servis kendi kayitlarini inceleyip tabiki yapılan işlemdeki hatayı kolaylıkla bulabilir.

Önemli olan servisin bunu isteyip istememesi değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beni şaşırtan nokta, araç tamir görüp ilk çalıştırmada bende sorun var acayip garip sesli çalışıyorum diye feryat ederken,  hemen stop edip, motorun incelenmesi gerekirken, çırağı aracın koltuğuna oturtup, son teknoloji motoru yok sayıp, 90 model şahin veya toros  muamelesi yapılıp, karbüratöre pislik kaçmıştır şimdi atıverir zihniyeti ile gaza 4000 devirle yüklenip motoru patlatmak, bu tecrübeli servise yakışmadı.  Olacak iş değil. Hata her zaman olur ama böyle acemice değil. 

Elinizde ciddi kamera kayıtları  var, hukuki süreç sizden yana. Tekrar geçmiş olsun. 

Robert Bosch “İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.”

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Renegade :

Beni şaşırtan nokta, araç tamir görüp ilk çalıştırmada bende sorun var acayip garip sesli çalışıyorum diye feryat ederken,  hemen stop edip, motorun incelenmesi gerekirken, çırağı aracın koltuğuna oturtup, son teknoloji motoru yok sayıp, 90 model şahin veya toros  muamelesi yapılıp, karbüratöre pislik kaçmıştır şimdi atıverir zihniyeti ile gaza 4000 devirle yüklenip motoru patlatmak, bu tecrübeli servise yakışmadı.  Olacak iş değil. Hata her zaman olur ama böyle acemice değil. 

Elinizde ciddi kamera kayıtları  var, hukuki süreç sizden yana. Tekrar geçmiş olsun. 

Hocam haklısınız. Beni şaşırtan da bu oldu. Gaza basarak neyin yerine oturmasını beklediler çok merak ediyorum. Bu tam bir rezalet. 

Benim aracım daha servise girer girmez hiç bir teknik inceleme yapmadan bakımı bizde yaptırmamissiniz, araca bakım yapilmamis bu araçta normalde motor arızası olması mümkün değil gibi söylemlerde bulundular. Ben araçta çekiş düşüklüğü yok, motor lambası yanmıyor sadece iticiden ses geliyor desem de usta %80 yataklarda problem var motoru açmamız gerekecek dedi. Bakımları düzenli yaptırdım desem de söylediklerim ağzıma tıkıldı resmen, Yapılmamış bakımları diye.

 

Bu hunharca gaza basislarini da buna bağlıyorum. Nasil olsa bakım yaptırmamış motoru değiştirsem sesini çıkartmaz kafasıyla motora zarar verilmek istenmiş olabilir. Bu neyin kafası halen çözemedim ama hiç bir mantıklı sebep görmediğim için böyle düşünüyorum.

 

Ustanın bu motorda arıza olmaz söylemini çürütecek bir kaniti da ekte yüklüyorum. 2019 da benzer motorlar için service alert başlığı ile yayınlanan dokümanda iticilerden ses gelebileceği ve benzer ses duyulduğunda yazılan şekilde değiştirilmesi gerektiği belirtiliyor.

MC-10168140-0001.pdf

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu servisleride anlamak mümkün değil, memlekette Mazda servisi zaten bir elin parmakları kadar bile yok. Garanti bittikten sonra ,  büyükşehir dışında yaşayan insanlar bir yağ değişmeye onca yol git, sarf malzeme pahalı vs. hatta bulunduğu yerde servis çok uzak bir şehirdeyse basit bir arıza için mecbur yerel ustalara başvuracaksınız. Herkez Ank. ist. veya servis bulunan yerlerde yaşamıyor.  Herşeye para diye bakmamak gerekiyor.  Servisler bize gelsinler diyor da, memleket yanıyor her şey el yakıyor bunuda anlasınlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Fenestron :

Servis kendi kayitlarini inceleyip tabiki yapılan işlemdeki hatayı kolaylıkla bulabilir.

Önemli olan servisin bunu isteyip istememesi değil mi?

Önemli olan hukuki bir süreç başlatırsanız elinizde araç kamerasından başka işinize yarayabilecek bir delil olması. Hatta işletmenin 7/24 kaydı varsa ve bir bölümü bilerek silerler ise bile mahkemelerde davalının aleyhine delil karartma olarak görülebiliyor. 

Birde ustanın bu motorlarda arıza olmaz tabiri tam olarak doğru değil her motor arıza verir ancak düşünmenizi gerektirecek bir geçerlilik payı da mevcut. Özellikle iç mekanik parçalarda hemen hemen hiç sorun vermemeleri ile istatistiki olarak da bilinen motorlar, muhtemelen onların bile ilk defa başına gelmiştir böyle bir durum. Yanlış anlamayın durumun vahim noktaya gelmesinden servis yüzde yüz kusurlu bence de ama örneğin dışarıda değişimi yaptığınız yağı nereden aldınız, her yer sahte motor yağı kaynıyor, böyle bir durum olabilir mi? Ana kusur servisin olsa da ilk şakırtı sesine neyin sebep olduğu, yatak mı lifter mi başka bir durum mu sizin de geriye dönük bir düşünmeniz gerekiyor diye düşünüyorum. 

Linkini attığınız servis geri çağırması da bu motorlarla ilgili değil, Mazda'nın 2.5 litre motorlarda silindir deaktivasyon sistemi bir ara problemli idi, geçiş sarsıntıları vb oluyordu. Bizde böyle bir sistem de yok, bu motorlar da yok, olsa da silindir kapama sistemi hiçbir motorda böyle bir soruna yol açmadı zaten. Sizin yaşadığınız durum gerçekten çok ekstrem ve üzücü. Hiçbir şekilde peşini bırakmayın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Konudan bağımsız 1.46'da kırmızı CX-30 var. Muhtemelen türkiyedeki tek CX-30, CD plaka olduğuna göre konsolosluk aracı. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Leanback :

Birde ustanın bu motorlarda arıza olmaz tabiri tam olarak doğru değil her motor arıza verir ancak düşünmenizi gerektirecek bir geçerlilik payı da mevcut. Özellikle iç mekanik parçalarda hemen hemen hiç sorun vermemeleri ile istatistiki olarak da bilinen motorlar, muhtemelen onların bile ilk defa başına gelmiştir böyle bir durum. Yanlış anlamayın durumun vahim noktaya gelmesinden servis yüzde yüz kusurlu bence de ama örneğin dışarıda değişimi yaptığınız yağı nereden aldınız, her yer sahte motor yağı kaynıyor, böyle bir durum olabilir mi? Ana kusur servisin olsa da ilk şakırtı sesine neyin sebep olduğu, yatak mı lifter mi başka bir durum mu sizin de geriye dönük bir düşünmeniz gerekiyor diye düşünüyorum.

Dusuncenizde haklısınız. Ben de motor bloğunu İlk delik gördüğümde dışarıdan aldığım yağ bu duruma sebep oldu diye üzülerek servisten ayrılmıştım. Onlar da beni teselli etmek için "abi üzülme hallederiz tamir yoluna gideriz iki taraf için de minimum zararla bu işi hallederiz. 20 30 bin bu masraf çıkar" şeklinde bir söylemde bulundular. Ben ne demek istediklerini anlamamıştım. Kamera kayıtlarını izleyince ana sebebe ulasabildim. Hatta ben daha kamera kayıtlarını incelemeden önce şakayla karışık aracı kaça satarsın bana sat demişti serviste biri. Ben de "aracım o kadar iyi mi ya" diyerek satın alma isteğine anlam verememiştim.

Aracıma son 4 yada 5 bakımı kendim yaptırdım ve hep aynı yerden aynı yağı kullandım. Yağda bir sahtecilik olsa daha erken çıkardı diye tahmin ediyorum. Tabiki bunu asla bilemeyecegiz, motorun arızalı parçası değiştirilip sesiz çalışır hale getirilseydi yağdan mi başka birşeyden mi görebilecektik. Ben buyuzden orta yol olsun servise de fazla masraf çıkmasın diye aracı satın almalarını istedim. Sıfır motor takın diye ısrar etsem aracın değeri sıfır motorla birlikte 10 bin belki 20bin artacak.

Fakat onlar aracıma 140 bin verip benden kâr elde etmekte ısrar edince ben herşeyden vazgeçip bu olayı her yerle paylaşmaya karar verdim.

8 saat önce, mccoffeer :

Geçmiş olsun. Konudan bağımsız 1.46'da kırmızı CX-30 var. Muhtemelen türkiyedeki tek CX-30, CD plaka olduğuna göre konsolosluk aracı. 

 

Evet doğru. konsolosluk arabası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok geçmiş olsun, cidden büyük bir problem var, Herter'den memnun olmadığım kaporta işçiliklerininde berbat olduğu ile ilgili bir sürü yazışmamız var forumda, sorduğum her soruya siyasetçi edası ile net cevaplar verilmedi, o zamanda yazmıştım kapısının önünden geçmem diye, çok geçmiş olsun, kayıtlarınızın olması mükemmel derecede önemli, video montaj uzmanıyım montaj konusunda ihtiyacınız olursa her türlü desteğe açığım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, doganayomer :

çok geçmiş olsun, cidden büyük bir problem var, Herter'den memnun olmadığım kaporta işçiliklerininde berbat olduğu ile ilgili bir sürü yazışmamız var forumda, sorduğum her soruya siyasetçi edası ile net cevaplar verilmedi, o zamanda yazmıştım kapısının önünden geçmem diye, çok geçmiş olsun, kayıtlarınızın olması mükemmel derecede önemli, video montaj uzmanıyım montaj konusunda ihtiyacınız olursa her türlü desteğe açığım.

Dediğiniz gibi kaporta boya konusunda bir kaç kişiden daha benzer şikayetleri duydum.

Vidoe konusunda Ihtiyaç olursa haber veririm. Teşekkürler.

9 saat önce, Leanback :

Linkini attığınız servis geri çağırması da bu motorlarla ilgili değil, Mazda'nın 2.5 litre motorlarda silindir deaktivasyon sistemi bir ara problemli idi, geçiş sarsıntıları vb oluyordu. Bizde böyle bir sistem de yok, bu motorlar da yok, olsa da silindir kapama sistemi hiçbir motorda böyle bir soruna yol açmadı zaten. Sizin yaşadığınız durum gerçekten çok ekstrem ve üzücü. Hiçbir şekilde peşini bırakmayın derim.

Evet bunun linkteki çağrı ile direkt ilgili olduğunu söylemedim. Sadece ön yargı ile yaklasilmasini çürütmek amaci ile paylaştım. Mekanik bir sisteme bu şekilde ön yargilarla ve istatistiklerle yaklaşmak doğru değil. 100,000 araçta bir yaşanan bir olay da olabilir ve bu bana denk gelmiş olabilir. Bu araç arıza yapmaz şeklinde bir ifadeyi eminim tasarımcısı söyleyemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun servis hatası olduğu kesin, umarım en kısa zamanda Mazda yetkilileri komple motor değişimi için talimat verirler markaya yakışan budur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29.09.2021 at 08:45, AreY :

Geçmiş olsun servis hatası olduğu kesin, umarım en kısa zamanda Mazda yetkilileri komple motor değişimi için talimat verirler markaya yakışan budur. 

Teşekkürler. Mazda, İstanbul'dan bir yetkiliyi servise göndermiş. Ben İspanya'da olduğum için görüşemedik. haftaya yeni çözüm önerisi belli olur diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cidden çok güven kırıcı bir durum. Herter genelde iyi yorumlar almış bir servis bide. Yetkili servisede güvenemeyeceksek kime güvenicez nasıl bincez bu arabalara bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle çok geçmiş olsun yetkili serviste iticinin tam olarak yerine takılamadığından subap piston içine düşmüştüğünü düşünüyorum, ses gelince motoru stop edip baksalardı subabın düştüğü görülecekti ancak fazla gaz verildikce subap çalıştığı yuvanın içinden çıkarak piston içinde özgürce hareket etmiş ve bu olaya sebep olmuş bunu ustalarda çok iyi bilir diye düşünüyorum, itici tam olarak yerine takılamadığı için subap yerinden çıkmış ,

iticinin ses yapması da yağ bakımlarının gecikmesinden ve yağ kalitesinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum zira 6 ay 10,000 km hangisi önce gelirse yağ değişimi yapılmalıdır,

tekrardan çok geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...