Jump to content

Mazda 323 1.5 1999 Yaşadığım Mekanik Sorunlar


leojely
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, kısa bir süre sonra aracımı hastanesine götüreceğim doktorlar yanlış tespit veya kandırma gibi şeyler yapmaması için hem araçla yaşadığım sorunları anlatmayı hem de burada fikir sahibi tecrübeli insanlardan sorunların sebeplerini öğrenmek istiyorum.

Öncelikle gençlik ateşimi bu araçta atıyorum şuanda. Aracı sürekli zorlama olsun, yüksek devir kullanım olsun, hor kullanma olsun hepsini yapıyorum Allah var yukarıda kötülemiyorum altımda bi fransız arabası falan olsa şimdiye sanayiyi kaç defa boylamıştık fakat motor 225.000'e dayandı 177.000'de almıştım o zamanlar 10 yaşında gibiydi şuan 50 yaşında gibi. :D 

Bahsetmek istediğim sorunlar;

  1. Araç 5000 devirden sonra yığılmaya başlıyor, tork ve beygir üretimi durmaya başlıyor. Kesiciye düşmeden güç üretimi bitiyor yani. Hızlanması 4000 devirden sonra mükemmel oluyordu fakat bu sorun ortaya çıktığından beri aniden motoru dağıtır diye zorlamaya artık korkuyorum. Yaklaşık 1 aydır var bu sorun. Sebebi nedir?
  2. 3'den 2'ye aniden çektiğimde, anidenden ziyade araç 3. devirde 3000 devirde olsun daha iyi hızlanması için 2. vitese atıyorum devir yüksek olduğunda hangi vites olursa olsun dişli sesi geliyor viteste dişliyi hissediyorum debriyaja sonuna kadar basıyorum araç vitese geçiyor fakat geçerken bir sıkıntı oluyor sebebi nedir?
  3. Daha önce konu açmıştım, araç yağ eksiltiyor diye. Muayeneden sonra ortaya çıktı çoğu yerden yağ kaçırıyor. Bu sorunlar nasıl giderilir?
  4. Araç sabah veya akşam ilk çalışmada kayış sesi çıkarıyor, viyaklıyor yani. Bu bazen oluyor bazen olmuyor. Motor ısınmadan aracı 2000 devirin altında kullandığımda da aynı ses çıkıyor. Motor soğukken hafif kullanımda gaz vermeden yavaşça kalkmaya çalıştığımda da aynı ses çıkıyor. Isındıktan sonra hiçbir problem yok. Aynı zamanda bu sesi çıkarırken aracın elektrik aksamları düşük güçte çalışıyor farlar falan kısılıp açılıyor şarj dinamosu ile alakası olduğunu düşünüyorum.
  5. Direksiyonu herhangi bir açıya tam çevirdiğimde direksiyon pompasından garip bir emme sesi geliyor. Araç o pozisyonda ne kadar durursa emme sesi çoğalıyor.
  6. Yine aynı şekilde aracın direksiyonu tam kırıp dönerken çatır çatır sesler geliyor alt takımın ordan. Sadece tam kırınca çıkıyor bu sesler.
  7. Sinyal yaktığımda veya herhangi elektrik isteyen bir şey yaptığımda radyonun üstündeki saat kısmı durumdan etkileniyor. 

Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.

Not: Şanzıman kulağım hasarlı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızla ilgili daha fazla detay verebilirseniz iyi olur.  Araç bilgileri nedir?  En son bakım ne zaman yapıldı?  Nerede yapıldı?  Bakımda neler degişti?  Akü ne zaman degişti?  Normal olarak yaklaşık hangi devirde vites degiştirirsiniz?  Hızlı gider misiniz?  Ayrıca, sanırım buradaki profilinizi de tam doldurmamışsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, leojely :

 

Bahsetmek istediğim sorunlar;

  1. Araç 5000 devirden sonra yığılmaya başlıyor, tork ve beygir üretimi durmaya başlıyor. Kesiciye düşmeden güç üretimi bitiyor yani. Hızlanması 4000 devirden sonra mükemmel oluyordu fakat bu sorun ortaya çıktığından beri aniden motoru dağıtır diye zorlamaya artık korkuyorum. Yaklaşık 1 aydır var bu sorun. Sebebi nedir? Katalitik tıkanmış egsoz tıkanmış, hava filtresi tıkanmış, veya ateşleme problemi olabiliir.  Gözlemlemek gerekir.
  2. 3'den 2'ye aniden çektiğimde, anidenden ziyade araç 3. devirde 3000 devirde olsun daha iyi hızlanması için 2. vitese atıyorum devir yüksek olduğunda hangi vites olursa olsun dişli sesi geliyor viteste dişliyi hissediyorum debriyaja sonuna kadar basıyorum araç vitese geçiyor fakat geçerken bir sıkıntı oluyor sebebi nedir? Debriyaj Baskısı ayırmıyor. eskmiş.
  3. Daha önce konu açmıştım, araç yağ eksiltiyor diye. Muayeneden sonra ortaya çıktı çoğu yerden yağ kaçırıyor. Bu sorunlar nasıl giderilir?  Yağ gelen yerlerdeki contalar ve keçeler değişecek. Külbütör kapak contası, krank keçesi vb. gibi
  4. Araç sabah veya akşam ilk çalışmada kayış sesi çıkarıyor, viyaklıyor yani. Bu bazen oluyor bazen olmuyor. Motor ısınmadan aracı 2000 devirin altında kullandığımda da aynı ses çıkıyor. Motor soğukken hafif kullanımda gaz vermeden yavaşça kalkmaya çalıştığımda da aynı ses çıkıyor. Isındıktan sonra hiçbir problem yok. Aynı zamanda bu sesi çıkarırken aracın elektrik aksamları düşük güçte çalışıyor farlar falan kısılıp açılıyor şarj dinamosu ile alakası olduğunu düşünüyorum.  Aracınız yağ kaçırdığı için V kayışı yağlanmış. Bu ses kayışın kanallardan kaçmasından dolayı yapıyor. V kayışı değişince geçer ama yağlı ortamda tekrarlar.  Balata spreyi ile V kayışıı ve kasnakları biraz temizlerseniz yine geçici olarak geçer. Kayış eskidiyse değişin. 
  5. Direksiyonu herhangi bir açıya tam çevirdiğimde direksiyon pompasından garip bir emme sesi geliyor. Araç o pozisyonda ne kadar durursa emme sesi çoğalıyor. Bu ses normal. Hidrolik direksiyon pompası zorlandığı için geliyor. Sıfır arabada da gelir en sona dayayınca.. Sizin pompa eskimiş ve yağı kirlenmiş olduğu için ses artmıştır. hidrolk direksiyon yağını değiştirin. Çok da değişmez ama vakti gelmiştir. 
  6. Yine aynı şekilde aracın direksiyonu tam kırıp dönerken çatır çatır sesler geliyor alt takımın ordan. Sadece tam kırınca çıkıyor bu sesler. Aks kafalarından gelir. CV Joint diyede geçer. tam tur döndüğünde direksion, aks kafası ile porya arasındaki faturalar aşındığı için yapar.   (tekerleğin bir yere sürtmediğini var sayıyorum. ( tam tur direksiyonu çevirip gaza bastığnızda kalkarken tak tak tak yapar.
  7. Sinyal yaktığımda veya herhangi elektrik isteyen bir şey yaptığımda radyonun üstündeki saat kısmı durumdan etkileniyor.  Araçta elektrik kaçağı, vb. gbi bir durum var. tesisat a baktırmanız lazım. önemli değilse uğraşmayın

 

Özetle, eski araç kullanıcılarının bazı sorunların teşhisini kendi kendine koyması lazım.. Veya düzenli olarak bir ustaya aracı bir kaç km kullandırarak genel kontrol yaptırmanız gerekir.  Bahsettiğiniz tüm sorunlar  artık son raddeye gelmiş ve bu güne kadar hiç mi dikkatinizi çekmedi dedirtecek şeyler.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, AKayhan :

Aracınızla ilgili daha fazla detay verebilirseniz iyi olur.  Araç bilgileri nedir?  En son bakım ne zaman yapıldı?  Nerede yapıldı?  Bakımda neler degişti?  Akü ne zaman degişti?  Normal olarak yaklaşık hangi devirde vites degiştirirsiniz?  Hızlı gider misiniz?  Ayrıca, sanırım buradaki profilinizi de tam doldurmamışsınız.

Bakımı düzenli olarak yapılıyor, 216.000'de yapıldı ve şuan 225.000. Kayseri'de yaptırdım. Akü 2 yıldır değişmedi fakat bir sorunu yok gibi. Sakin sürüşte 2500, aracın bayıldığı bayırlarda 4500, hızlanmak istediğimde 6500-6000 arası. Yollar müsait oldukça hızlıyım evet.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, leojely :

Bakımı düzenli olarak yapılıyor, 216.000'de yapıldı ve şuan 225.000. Kayseri'de yaptırdım. Akü 2 yıldır değişmedi fakat bir sorunu yok gibi. Sakin sürüşte 2500, aracın bayıldığı bayırlarda 4500, hızlanmak istediğimde 6500-6000 arası. Yollar müsait oldukça hızlıyım evet.

 

Bakımların düzenli olarak yapılması güzel.  Akü de yeni imiş.  Ancak, bence 6000 - 6500 rpm vites degiştirmek için oldukça yüksek bir devir.  Neredeyse kırmızı bölgeye giriyorsunuz.  Bunu hiç degilse 5000 ya da 4500 rpm indirebilseniz daha iyi olur.  Böylece aracın yakıt tüketimi de düşer.  Sorunlarınız için Zealot yorumlar yapmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...