Jump to content

Elveda Mazda


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yaklaşık 11 yıl önce foruma üye olup 2.nesil mazda 3 sahibi olmuştum. Aracımı 6 yıl bindikten sonra 2017 yılında skyactive Mazda 3 ile değiştirmiştim. 4 yılın sonunda artık veda zamanı geldi. Araçlarım çok şükür büyük arızalar çıkarmadı fakat servislerin azalması ve büyük bir arıza ile karşılaşırsam nasıl hallederim korkusu satma kararımda büyük bir etken oldu. Zaten Mazda Tr nin de sadece kağıt üstünde oluşu büyük bir sıkıntıydı. Başka araçları kullandıkça da aradaki artı ve eksileri daha iyi gözlemleyebildim. 

Bundan sonra tekrar Mazda alır mıyım biraz zor gözüküyor. Beni tatmin edecek araç şuanda yeni Cx5. Onunda fiyatı çok yüksek. Mazda maceram artık son buldu. Paylaşımda bulunan ve burası aracılığıyla yüz yüze de tanışma fırsatım olan herkese çok teşekkür ederim. 

Yeni aracım Bmw 3.18i edition sportline. Herkese iyi forumlar..

Screenshot_20211002-181814_Photos.jpg

20211013_124524.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun. Ben de bu nedenlerle corollaya geçmiştim ve şimdi de sandero stepway. Piyasa aracı kullanmanın rahatlığı gerçekten farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mutlu Tekir :

Hayırlı olsun. Ben de bu nedenlerle corollaya geçmiştim ve şimdi de sandero stepway. Piyasa aracı kullanmanın rahatlığı gerçekten farklı.

Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi piyasa aracı her yerde ustası yedek parçası bol bol var. Bir filtre alacaksın en basiti 5-6 çeşit ürün çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlısı olsun.  Yeni aracınızı güle güle kullanın.  Ülkemizde maalesef tüketicilerin otomobil bilinci fazla gelişmedigi için yanlış markalara yönelebiliyorlar.  Otomobil teknolojilerinden hiç anlamayan, sadece kulak dolgunlugu ile araç satın alanlar çogunlukta.  Örnegin, ODD verilerine göre 2020 senesinde Mazda sadece ve sadece 156 adet araç satarken, Fiat 137,325 adet, Renault 101,534 adet araç satmış.  Salt bu veriye baktıgımızda bile Türk tüketicinin otomobil bilincini zayıflıgını anlayabiliyoruz.  Umarım bu bilinç zamanla gelişir derken bunun egitimle de baglantılı oldugunu vurgulamak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, AKayhan :

Hayırlısı olsun.  Yeni aracınızı güle güle kullanın.  Ülkemizde maalesef tüketicilerin otomobil bilinci fazla gelişmedigi için yanlış markalara yönelebiliyorlar.  Otomobil teknolojilerinden hiç anlamayan, sadece kulak dolgunlugu ile araç satın alanlar çogunlukta.  Örnegin, ODD verilerine göre 2020 senesinde Mazda sadece ve sadece 156 adet araç satarken, Fiat 137,325 adet, Renault 101,534 adet araç satmış.  Salt bu veriye baktıgımızda bile Türk tüketicinin otomobil bilincini zayıflıgını anlayabiliyoruz.  Umarım bu bilinç zamanla gelişir derken bunun egitimle de baglantılı oldugunu vurgulamak istiyorum.

Abi dediklerinde haklısın da, milleti ucuz otomobillere veyahutta 2. elde hurdalara iten nedenler de belli. Millet olarak bunlara alıştırılıyoruz. Refah seviyesi yükselse eminim kimse dönüp bakmaz bu araçlara.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Hayırlısı olsun.  Yeni aracınızı güle güle kullanın.  Ülkemizde maalesef tüketicilerin otomobil bilinci fazla gelişmedigi için yanlış markalara yönelebiliyorlar.  Otomobil teknolojilerinden hiç anlamayan, sadece kulak dolgunlugu ile araç satın alanlar çogunlukta.  Örnegin, ODD verilerine göre 2020 senesinde Mazda sadece ve sadece 156 adet araç satarken, Fiat 137,325 adet, Renault 101,534 adet araç satmış.  Salt bu veriye baktıgımızda bile Türk tüketicinin otomobil bilincini zayıflıgını anlayabiliyoruz.  Umarım bu bilinç zamanla gelişir derken bunun egitimle de baglantılı oldugunu vurgulamak istiyorum.

Çok teşekkür ederim. Söylediklerinize katılıyorum. Bunun birçok nedeni var. İnsanlar neden bu araçlara yöneliyor. 2.elde çabuk satma, yan sanayi parçaların çokluğu, çevreden baskısı vs. Mazda yı alırken herkesin bi arkadaşı yakını mutlaka alma satamazsın, parçası pahalı diye söylemiştir. Ben çok şükür 10 yıl Mazda'yı severek ve hayran olarak kullandım. Gittiğim her yerde de tüm gözler ondaydı. Yani keyfini sürdüm diyebilirim. Ama yaş faktörü ve Türkiye'de ciddi anlamda sahipsiz bir marka oluşu beni bu karara itti. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Abi dediklerinde haklısın da, milleti ucuz otomobillere veyahutta 2. elde hurdalara iten nedenler de belli. Millet olarak bunlara alıştırılıyoruz. Refah seviyesi yükselse eminim kimse dönüp bakmaz bu araçlara.

  1. Türkiye'de otomobil yaşlandıkça daha az vergi alan bir sistem var.  Bu sistem resmen tüketicileri yaşlı otomobil kullanmaya teşvik ediyor.  Yaşlı otomobil de bir bakıma daha fazla egzoz emisyonu demek.  Çevreciler buna ne diyorlar acaba?  Kamu araçları da bu vergi sistemini destekliyor mu?
  2. Otomobilin motor hacmine göre mikro basamaklarla artan bir vergi sistemi var.  Bu halk üzerinde bence çok büyük bir baskı oluşturuyor.  Tam emin degilim ama webde vardır, Türkiye'de otomobillerin % 95 gibi bir bölümü 1600 cc ve altında imiş.  Özetle sistem sizi olabildigince küçük motorlara yöneltiyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ülkede emisyon, çevre, küresel ısınma, araç güvenliği vs. bunlar vitrin malzemeleri. Konun esası vergi toplamak. Araç fiyatlarına baktığımızda,  iktisat  teorileri alt üst olmuş durumda.  Başka söze gerek varmıki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Renegade :

Bu ülkede emisyon, çevre, küresel ısınma, araç güvenliği vs. bunlar vitrin malzemeleri. Konun esası vergi toplamak. Araç fiyatlarına baktığımızda,  iktisat  teorileri alt üst olmuş durumda.  Başka söze gerek varmıki?

Aynen öyle. Her gün zaten paramız değersizleşiyor ve gitgide de daha da kötüye gidiyoruz. Sadece araç fiyatları da değil. Herşeyin fiyatı her hafta artıyor ama kazandığımız paralar aynı. Develüasyon yavaş yavaş çökertti ülkeyi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Leanback :

Güle güle kazasız belasız kullanın. Araç çok güzel de yüksek değil mi 18i motorların tüketimi gidişe göre?

Teşekkür ederim. Genelde comfort mod da  kullanıyorum 1 haftadır 8.7 ortalama tüketim. Çok öyle gazlayan birisi değilim:) Daha önce 3.20 de kullandım onun daha fazlaydı tüketimi. Ama tabi bariz bir güç farkı da var. Mazda da ortalama 7.8-8.0 arasıydı İstanbul şehir içi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, volkanstars :

Teşekkür ederim. Genelde comfort mod da  kullanıyorum 1 haftadır 8.7 ortalama tüketim. Çok öyle gazlayan birisi değilim:) Daha önce 3.20 de kullandım onun daha fazlaydı tüketimi. Ama tabi bariz bir güç farkı da var. Mazda da ortalama 7.8-8.0 arasıydı İstanbul şehir içi. 

Mazda 3 'ün 8 yaktığı yerde 318i 8.7lt ise tüketim efsane iyi. Güncelleme yapılmıştır motora zamanla çünkü ilk B38 motor 118i'lerin çok fazla yaktığını biliyorum. Hatta ortalama tüketimimiz benim Mazda ile aynı gibiydi fabrika verisinde ama kafadan 3 litre falan fazlası vardı tüketimin. Satıp 116d almıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Leanback :

Mazda 3 'ün 8 yaktığı yerde 318i 8.7lt ise tüketim efsane iyi. Güncelleme yapılmıştır motora zamanla çünkü ilk B38 motor 118i'lerin çok fazla yaktığını biliyorum. Hatta ortalama tüketimimiz benim Mazda ile aynı gibiydi fabrika verisinde ama kafadan 3 litre falan fazlası vardı tüketimin. Satıp 116d almıştı.

2018 ocak çıkışlı aracım. Basmaya çok musait araçlar Mazda'da basınca aldığım motor sesini bunda yapsam 10 litre üzerine çıkar. Dediğiniz de doğru. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emisyondan bahsetmişken, ülkelerin üzerindeki karbon ve metan emisyonlarını izleyip ülkelere geribildirim vermek (!) için birtakım ülkeler uzaya uydular gönderiyorlar.  Böylece uluslararası anlaşmalara ne kadar uyulduğu da anlaşılacak.  Örnegin, MethaneSAT ismindeki $88 milyonluk bir projeyle uzaydan dünyanın üzerindeki metan emisyonları belirlenecek.  Bunun gibi dünyada çeşitli emisyon uyduları gönderme projeleri var.

Umarım dünya ülkeleri bizim eski otomobilleri vergiyle teşvik ettiğimizi bilmiyorlardır.

https://www.wsj.com/articles/who-are-the-worlds-biggest-climate-polluters-satellites-sweep-for-culprits-11634635980?st=ltsgcgbmzdbjao9&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni araciniz hayirli olsun. Mazdadan sonra tatmin etmesi icin bmw aliniyormus yazacaktim ki zaten oyle yapmissiniz. 
 

Ben de ariza konusunda surprizle karsilasmamak adina mazdada kalmaya devam edecegim. Cunku her sabah arabanin calisacagimdan emin olmaliyim. 😜

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Lupara :

Yeni araciniz hayirli olsun. Mazdadan sonra tatmin etmesi icin bmw aliniyormus yazacaktim ki zaten oyle yapmissiniz. 
 

Ben de ariza konusunda surprizle karsilasmamak adina mazdada kalmaya devam edecegim. Cunku her sabah arabanin calisacagimdan emin olmaliyim. 😜

Sağolun teşekkür ederim. Evet genelde bir üst sınıf için Bmw tercih ediliyor. Arada da bariz fark var. En önemlisi bence yalıtım ve konfor. 3.nesil Mazda nın en büyük dezavantajı yol ve motor sesiydi benim gözümde. 

Mazda yı kullanırken bende sizin gibi düşünüyordum. Hiçbir araba bu kadar sağlam değildir, asla yolda bırakmaz vs. Ama emin olun başka araçları kullandıkça zincirleri kırıyorsunuz :)

17 saat önce, AKayhan :

Emisyondan bahsetmişken, ülkelerin üzerindeki karbon ve metan emisyonlarını izleyip ülkelere geribildirim vermek (!) için birtakım ülkeler uzaya uydular gönderiyorlar.  Böylece uluslararası anlaşmalara ne kadar uyulduğu da anlaşılacak.  Örnegin, MethaneSAT ismindeki $88 milyonluk bir projeyle uzaydan dünyanın üzerindeki metan emisyonları belirlenecek.  Bunun gibi dünyada çeşitli emisyon uyduları gönderme projeleri var.

Umarım dünya ülkeleri bizim eski otomobilleri vergiyle teşvik ettiğimizi bilmiyorlardır.

https://www.wsj.com/articles/who-are-the-worlds-biggest-climate-polluters-satellites-sweep-for-culprits-11634635980?st=ltsgcgbmzdbjao9&reflink=desktopwebshare_permalink

 

O zaman bizim üzerimizde koca bir bulut olacak desenize..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...