Jump to content

2 yıldır bulunamayan arıza 323 BJ 1999 1.8


mazdaspeed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

Uzun zamandır bulamadığım bu arıza artık canıma tak etti arabanın 10 yıllık kullanıcısı olarak hurda fiyatına satmayı bile düşündüm ama kıyamadım kıyamıyorum bu aracın değeri bu olamaz deyip binmeye devam ediyorum vazgeçemiyorum. 

Öncelikle aracımız 1999 model BJ kasa 323 FP motor kodlu 1840cc 323 sedan.

Arıza şu araçta hem benzinde hem gazda tekleme ve sabit devirde giderken devrin düşüp çıkması ve bunun şiddetli bir şekilde koltuğun civatalarını sökecek biçimde hissedilmesi. rölantide soğukken dalgalanma var ışınınca yok. Ama buna rağmen performanslı kullanımda gaz pedalına yarıdan daha fazla bastığımda hiçbir şeyin olmaması da şaşırtıcı.

Herşey bir sabah marşa basıp kaputun altından gelen patlama sesiyle başladı. Hava filtre hortumu yerinden çıkmıştı ve hava akışmetrenin olduğu bölümde sıkıntı vardı. Ama araç çalıştı bir şekilde ankaraya kadar gitti. Bir mazdacıda hava akışmetrenin yan sanayi olarak yenisi takıldı. Bu arıza da bu işlemlerden sonra başladı. Üzerinden 4-5 ay sonra bu ustaya tekrar gittiğimde araçtaki silkeleme arızasını söylediğimde bana 6-7 bin lira masraf olduğunu sibopların değişmesi gerektiğini Olaya para ile girince ben istemedim ona yaptırmak. Daha sonra başka bir usta üst kapağı sökerek sibopları komple değiştirdi. Değiştirmez olaydı araba 6 ay orada kaldı ve daha kötü olmuştu. Arıza devam ediyordu. Ve usta Ankara'da yapamadığı için herkese götürmüş ama yaptıramamış aracı. Ve de sentesi atıkmış.

Bende aracımı aldım geldim ve en sonunda mazda ekinci servisi yolunu tuttum. Burada kadir usta sağolsun değişmesi gereken herşeyi değiştirdi. Daha stabil hala getirdi. Ama işin komik tarafı arıza gitmiyordu. Benimde zaten güldüğüm nokta bu toplamda araca 10 bin tl üstü para harca her usta yaparız diye alsın aynı şekilde versin ama arıza gitmesin. Bu trajikomik olaya artık son vermek istiyorum.

Son olarak kadir usta boğaz kelebeği , selenoid valf , ve emme manifoldunun üstündeki ve hava valflerinin değişmesi gerektiğini sölyedi. Lpg ile ilgili olarak da afr ayarı yaptırmamı söyledi. Candan mühendislik firmasındakiler araçtaki lpg sisteminin afr ayarı yapmaya müsait olmadığını brc yetkili servisindekiler de afr ayarında sıkıntı olmadığını söylediler. Ankaraya gittim boğaz kelebeğini çıkmacıdan aldım. Bir ustaya değişttirdim. Sonuç: aynı değişen bişey yok. O usta da sağolsun arabaya izini bıraktı araba sabahları ilk çalıştırmada otomatik jikle açmıyor. nu da sorun 2 oldu.

Okuduğunuz ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkürler.

Araçta değişenler: Hava filtre hortumu, buji, buji kablosu, bobin den sebep değil eminiz. ve anlattıklarım dışında yapabileceğim bir şey kaldıysa önerilere açığım. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, mazdaspeed :

Bir mazdacıda hava akışmetrenin yan sanayi olarak yenisi takıldı. Bu arıza da bu işlemlerden sonra başladı.

Ben olsam orijinal, çalışan & yürüyen araçtan sökülen bir maf sensorunu deneyerek işe başlardım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

Ben olsam orijinal, çalışan & yürüyen araçtan sökülen bir maf sensorunu deneyerek işe başlardım.

Kimsenin buna izin vereceğini düşünmüyorum ama buda bir secenek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her zaman soylerim: bu kadar dayanikli bir arabayi bu hale getirebilenleri tebrik ediyorum. 
Ben olsam Yetkili servisden baska yere gitmem. Harcadiginiz paranin karsiligi olur en azindan. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Zealot :

ben tam olarak silkelemenin nerde başladığını anlamadım.

hava filtresi patlayınca mı . 

akışmetre değişince mi.

 

oraları birdaha detaylı anlatır mısınız 

Akışmetre patlamadan sonra bozuldu zaten (usta öyle dedi) değiştikten sonra sirkeleme yapmaya başladı . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

akışmetreye giren kablolardan sinyal kablosunu bulup  voltmetre ile rölantide voltajı ölç.

sonra gözün voltmetrede olacak şekilde telli gaz kelebeğinden gaz vererek voltajı gözlemle 

devire bağlı olarak  voldajdaki değişime göre akışmetrenin çalışıp çalışmadığını deneyebilrsin.

 

sonrada akışmetrenin fişini çekip aracı kullan.  gözlemlerini paylaş 

 

o patlama çatlama her neyse  o yaşandığında map sensörü de bozulmuş olabilir. map ı da deneyin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.11.2021 at 16:36, mazdaspeed :

Merhaba,

Uzun zamandır bulamadığım bu arıza artık canıma tak etti arabanın 10 yıllık kullanıcısı olarak hurda fiyatına satmayı bile düşündüm ama kıyamadım kıyamıyorum bu aracın değeri bu olamaz deyip binmeye devam ediyorum vazgeçemiyorum. 

Öncelikle aracımız 1999 model BJ kasa 323 FP motor kodlu 1840cc 323 sedan.

Arıza şu araçta hem benzinde hem gazda tekleme ve sabit devirde giderken devrin düşüp çıkması ve bunun şiddetli bir şekilde koltuğun civatalarını sökecek biçimde hissedilmesi. rölantide soğukken dalgalanma var ışınınca yok. Ama buna rağmen performanslı kullanımda gaz pedalına yarıdan daha fazla bastığımda hiçbir şeyin olmaması da şaşırtıcı.

Herşey bir sabah marşa basıp kaputun altından gelen patlama sesiyle başladı. Hava filtre hortumu yerinden çıkmıştı ve hava akışmetrenin olduğu bölümde sıkıntı vardı. Ama araç çalıştı bir şekilde ankaraya kadar gitti. Bir mazdacıda hava akışmetrenin yan sanayi olarak yenisi takıldı. Bu arıza da bu işlemlerden sonra başladı. Üzerinden 4-5 ay sonra bu ustaya tekrar gittiğimde araçtaki silkeleme arızasını söylediğimde bana 6-7 bin lira masraf olduğunu sibopların değişmesi gerektiğini Olaya para ile girince ben istemedim ona yaptırmak. Daha sonra başka bir usta üst kapağı sökerek sibopları komple değiştirdi. Değiştirmez olaydı araba 6 ay orada kaldı ve daha kötü olmuştu. Arıza devam ediyordu. Ve usta Ankara'da yapamadığı için herkese götürmüş ama yaptıramamış aracı. Ve de sentesi atıkmış.

Bende aracımı aldım geldim ve en sonunda mazda ekinci servisi yolunu tuttum. Burada kadir usta sağolsun değişmesi gereken herşeyi değiştirdi. Daha stabil hala getirdi. Ama işin komik tarafı arıza gitmiyordu. Benimde zaten güldüğüm nokta bu toplamda araca 10 bin tl üstü para harca her usta yaparız diye alsın aynı şekilde versin ama arıza gitmesin. Bu trajikomik olaya artık son vermek istiyorum.

Son olarak kadir usta boğaz kelebeği , selenoid valf , ve emme manifoldunun üstündeki ve hava valflerinin değişmesi gerektiğini sölyedi. Lpg ile ilgili olarak da afr ayarı yaptırmamı söyledi. Candan mühendislik firmasındakiler araçtaki lpg sisteminin afr ayarı yapmaya müsait olmadığını brc yetkili servisindekiler de afr ayarında sıkıntı olmadığını söylediler. Ankaraya gittim boğaz kelebeğini çıkmacıdan aldım. Bir ustaya değişttirdim. Sonuç: aynı değişen bişey yok. O usta da sağolsun arabaya izini bıraktı araba sabahları ilk çalıştırmada otomatik jikle açmıyor. nu da sorun 2 oldu.

Okuduğunuz ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkürler.

Araçta değişenler: Hava filtre hortumu, buji, buji kablosu, bobin den sebep değil eminiz. ve anlattıklarım dışında yapabileceğim bir şey kaldıysa önerilere açığım. 

 

Selamlar,

Aynı sorun bende de var, aracım 99 1.8fp motor, 2000 ile 3000 devir arası benzinde yığılıyor (Sanki biri arkadan tutuyor gibi), 3000 devirden sonra roket gibi açılıyor, genelde bu durum şehir içi yolculukta can sıkıyor, Gazda giderken de 2500 devir dolaylarında silkelenip açılıyor, (Gazda yığılma yok, silkelenip birden açılma var) Gaz pedalına fazla basınca gazda silkelenme olmuyor, benzinde ise az veya çok pedala bassam da nafile 3000 deviri geçtikten sonra açılıyor,

 

Aracımı aldığımdan beri bakımını Adem usta yapar, sorunumu anlattığımda aracı bilgisayara bağladı, hava akış metre hata kodu verdi, sonra söküp baktığında tamirli olduğunu söylemişti, aracı alalı 1 seneyi geçti, sorunum son 2 aydan beri daha da arttı, Güven Mazda Ankaradan orijinal çıkma Hava akış metre istedik, o da tutmadı artık tükendim, aldığım akış metrede mi sorun var aracımda mı sorun anlamadım, ilk çalıştırmada motor soğukken akış metre fişi çekilmiş vaziyette araç çalışıyor ama gaza basınca gaz yemiyor, ısınınca fişi çekince stop ediyor, Mazda servisine Akış metre sordum orijinal sıfır 5000tl gibi fiyat verdiler, son çare Mazda servisine gidip arıza tespiti yaptırmak olacak.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Czburak :

son çare Mazda servisine gidip arıza tespiti yaptırmak olacak.

 

İlk care bu olmaliydi bence. Daha fazla para harcamadan servise ugramak mantikli olur. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Czburak :

orijinal çıkma Hava akış metre

Araca uyumlu sensörün resmini atabilir misin? Elimde bir tane orijinal yedek mevcut. Çalıştığından da adım gibi eminim. Uyarsa göndereyim bir de bununla dene.

Şöyle birşey mi?

images (7).jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, quiteguide :

Araca uyumlu sensörün resmini atabilir misin? Elimde bir tane orijinal yedek mevcut. Çalıştığından da adım gibi eminim. Uyarsa göndereyim bir de bununla dene.

Şöyle birşey mi?

images (7).jpeg

 

Oem: FP39 E5T52071

C30D2668-A933-4520-BE03-C3FFB711AAFC.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, quiteguide :

Araca uyumlu sensörün resmini atabilir misin? Elimde bir tane orijinal yedek mevcut. Çalıştığından da adım gibi eminim. Uyarsa göndereyim bir de bununla dene.

Şöyle birşey mi?

images (7).jpeg

Düzenleme: bu sizdeki 1.5 zl01 kodlu motor için olan. Üstünü görmedim ama büyük ihtimalle o.

 

1.8 fp motorlarda hava akışmetre boru seklinde sensör  icinde sabit sanırım @Czburak adlı arkadaş paylaşmış. Hava akışmetre demişken benimkinin içinde lehim yapılmış acaba bu yüzden yapar mı? 
 

8BFF8F0B-DBD9-47BE-B9DC-6978D3AFECF4.jpeg

282A73AA-9986-4417-AC96-1569920FEA1E.jpeg

mazdaspeed tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, mazdaspeed :

acaba bu yüzden yapar mı

Araç inatla havaakismetre arızası veriyorsa,

ya akışmetre bozuktur,

ya da akışmetre ile beyin arasındaki bağlantıda bir sorun vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Evet sorun çözüldü ama yeni sorunlar ortaya çıktı. hava akışmetre orijinaliyle değişti artık silkeleme yok . Bu seferde geçen  seferde bogaz kelebegini değiştirdiklerinde otomatik jikle iptal olmustu arac ilk çalıştırmada gaz vermiyordu. Simdi hic gaz vermiyor arac bostayken 0 devirin biraz üstünde çalışıyor sürekli akü lambası yanıyor. Ve yakıt çok fazla egzoz da patırtı mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, mazdaspeed :

hava akışmetre orijinaliyle değişti artık silkeleme yok .

Aklın yolu birdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta hava akışmetreyi değiştirdikten sonra aşırı yakıt artısı oldu 45 lt lpg ile 300 km yol yaptım. Bu sebeple eski arızalı silkeleme yapanı takmak zorunda kaldım bugün ayrıca araba gaz vermeyince çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...