Jump to content

Motor Sürekli Sıcak Çalışıyor


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar selamlar, Mazda 2 ile hemen hemen birebir motora sahip Demio aracımda uzun bir süredir ısınma söz konusu. Öyle ki; manifoldun altında konumlanmış olan, yeni değiştiğim vuruntu sensörü, sıcaklıktan dolayı 1 sene dolmadan özelliğini yeniden kaybetti. 3 kez ilaç ile radyatör peteğini temizledim, tüm kurumları söktüm, radyatörün üstünden hortumla suyu boşalttığımda alt borudan şarıl şarıl temiz su akıyor. Radyatör tıkalı değil. Daha sonra alt boruda yeterince sıcaklık olmadığını fark edip, termostat değişimi yaptım. Değişimin akabinde sorun çözülmüş gibiydi, şimdi alt boruyu ellediğimde devirle birlikte sıcaklığı ve akışı hissediyorum ancak sıcaklıklar yine yüksek. Araç, yeni yola çıktığımda bazen 107 dereceleri görüyor, yolda giderken bile fan açık gidiyor, bir süre sonra 92'lere geriliyor ve toparlıyor. Ancak yokuş çıktığımda veya yoldan gelip durduğumda 1-2 dakika içinde 100 dereceyi görüp yine fan açıyor. Bu arada fan ile ilgili herhangi bir sıkıntı yok. 100 derecede devreye giriyor, 1-2 dakika içinde de sıcaklığı 96'ya çekiyor. ve duruyor. Radyatör suyunda belirgin bir kayıp yok şu an. Devirdaim pompasından herhangi bir garip ses gelmiyor ama sorunun pompa pallerindeki deformasyondan kaynaklanabileceğini de düşünüyorum. Fikir verebilecek olan var mı aramızda bana?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Zealot :

araçta su mu var antifirz mi 

Selamlar dostum. Antifrizli sulu karışım var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 senelik araç için devirdaimin değişim istemesi mümkün gözüküyor. Kontrol edildi mi? Radyatörün verimi düşmüş olabilir, kanatçıklar yoldaki çakıllardan yamulmuş ya da arası dolmuş olabilir. Termostatı değiştiniz ama belki yine geç açıyor olabilir, orjinale yakın kalitede mi takılan termostat?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

20 senelik araç için devirdaimin değişim istemesi mümkün gözüküyor. Kontrol edildi mi? Radyatörün verimi düşmüş olabilir, kanatçıklar yoldaki çakıllardan yamulmuş ya da arası dolmuş olabilir. Termostatı değiştiniz ama belki yine geç açıyor olabilir, orjinale yakın kalitede mi takılan termostat?

Radyatörde pek sorun olacağını düşünmüyorum zira dediğim gibi geçirgenliği çok güzel şu an ve içi temiz. Radyatörün önünde araca sabit başka bir ızgara olduğu için fiziksel deformasyon mümkün değil gibi. Termostat bu modellerde kullanılan bir Japon markasının ve 82 derecede açıyor diyor üzerinde. Orjinali de 82 derecelikti. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...