Jump to content

Boğaz kelebeği, rolanti dalgalanması, adaptasyon


Waddle
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhabalar, 

2004 mazda 3 hb aracım için, 

Motor Arıza ışığım yanması ile birlikte soluğu sanayide aldım. Egr, o2 ve Vuruntu sensörü hataları karşımıza çıktı. O2 ve vuruntuyu değiştirdik, egr temizliği ve çıkma egr taktım lakin ışığım sönmedi. Bunun üzerine boğaz kelebeği temizliğini yaptım ve ışığım artık yanmıyor. Ben ilaveten maf sensörünü de temizledim. 

Gaz kelebeği temizliğinden sonra Vites geçişlerinde rolantide dalgalanma, hafiften kendince gaz verme gibi bir durum oluştu. Işıklarda durduğuma normal yerine geliyor. Heryer de yazan temizlik sonrası adaptasyon için ilk Arıza baktırdığım yere tekrar baktırdım, herseyi fabrika verilerine çektim vs. demesine rağmen sorun devam ediyordu. 

Bende dün kendim arıza Tespit cihazı aldım. 

Elinde bu cihazdan olup daha önce adaptasyon yapan var mı? 

Sizin verileriniz (gaz kelebeği konumu vb.) karşılaştırabilirmiyiz? 

Veya bu gibi durum yaşayıp sorunu çözebilen varmı? 

Dün akşam en son ecu yu sıfırlamak için eksi kutup başı sökme bekleyip tekrar çalıştırma işlemi yaptım. İlk önce değişik çalıştı, sonra ayara geldi fakat hareket ettirip deneyemedim. Bu akşam deneyeceğim. 

Bunların yanısıra sanki forumda okudum birkaç kişi yazmıştı.

Fan sıcak soğuk motoru yönlendirmeyi tam yapmıyor. Sağ torpido altında olan motor. Göğüs sökmeden bunu çözen var mı? 

Su fiskiye motoruna kaporta yı sökmeden ulaşabilir miyiz? 2 motor mu 1 tane mi? 

Son olarak duble ekran taktıran varsa nerden aldığını yazabilir mi? Çinden almayı düşünüyorum. 

Hepinize şimdiden teşekkür ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracta lpg var miydi? Ariza isigi konusunda yanlis teshis konmus gibi. Obd cihazlari bogaz kelebegi konumu gibi verileri gostermiyor diye biliyorum. En azindan bendeki oyle. 
 

Fan isini gogus sokmeden yapabilirsiniz. En fazla teyp ve torpido kapagi sokulur. 
 

Double ekranin bluetoothtan baska bir esprisi yok. Onun da farkli cozumleri var. Mesela muzik icin usb-aux aparati taktirabilirsiniz. Bt ozellikli cakmakliga takilan cihazlar var. 
Bir de cin mali double ekranlarin ses cikisi zaten cok kalitesiz. Suanki sesi alamazsiniz. Ama illa almak isterim derseniz navimex cihazlara bakabilirsiniz. Kendim kullaniyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta LPG var fakat şu an benzinde kullanıyorum. Dün akşam ecu sırılamak için baya uğraştım. Akü başı falan sökme takma işlemleri. Birşey farketmemişti. Sabah bindim 40 km kadar yol gidecektim. İlk çalışma farklı oldu. Ve sorun düzelmişti ki ilk benzinlikte durduğumda yine aynı oldu. Vitesi boşa atınca dalgalanıyor. Enteresan. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracimda lpg kaynakli ariza isigi yanmisti.  Benzine aldigimda da arizayi silmedikce işik yaniyordu. 
 

Size tavsiyem yetkili servise gidin. Hem bosa para harcamamis olursunuz hem de deneme yanilmayla aracin sagi solu bozulmamis olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

arkadaşlar, son zamanlarda aracımda hem benzinde, hemde lpg de, rölanti dalgalanması ve rölantide vuruntu başladı. stop etmiyor ama edecekmiş noktasına geliyor. çekişte herhangi bir sorun yok gayet başarılı. ayrıca zaman zaman 2 veya çoğunlukla 3. vitese geçip gaz verince silkeleme yapıyor, ayağımı gazdan çekip ya vites düşürüyorum, yada yeniden gaz verince normale dönüyor.  bilgi veya deneyim yaşayan arkadaşlardan destek bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgisayara bağlanıp ateşleme elemanlarının durumuna bakılmalı. Normalde teklemeye yol açan bir durum olduğu zaman sarı motor lambasının yanması lazımdı. Sadece lpg ile çalışırken bunlarla birlikte gaz verip bırakınca anormal bir emme hareketi yapıyorsa hava/yakıt ile alakalı beyin veya sensörlerde de bir sıkıntı akla gelebilirdi. Özellikle sadece rölantide yapması akla ilk bujiyi veya bobini getiriyor. Yakıt ve hava kalitesi düşük olduğu için 60-70 bin görmesi gereken iridyum buji bile 10 binde bitebiliyor. Başıma geldi, hafif seviyede rölanti dalgalanması ve arıza ışığı sonrası bujiler değişti ve sorun düzelmişti. (Bir iki kere araç ilk çalışmada normal çalışıp, aşırı teklemeden gidemeyecek durumda olmuştu. Kapatıp açınca düzelmişti.)

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca motor arıza lambası yakmıyor.

aracım soğukta bile tek marşta rahat çalışıyor, motor ısınıp rölantiye düşünce dalgalanma ve vuruntu yapmaya başlıyor.  söylediğiniz gibi yarın ustaya bilgisayara bağlayıp arıza kodu varmı öncelik ona baktırmalıyım.  bujilerim yeni sayılır temmuzda orjinal mazda bujileri ile değişmiştim ,  bobinlerde sorun olabilir.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün ustam, önce  bir yerlerden havamı alıyor şüphesi ile hortumları araştırdı.  sorun yoktu,  daha sonra boğaz kelebeğimi veya gaz kelebeğimi , yanlış söylemeyeyim. onu söküp temizledi ve çok kirlendiğini bunun sebep olabileceği söyledi. aracı çalıştırdık, sorun düzelmiş, rölantide oldukça stabil çalışmaya başladı.  tam emin olmak için bir süre daha izlemeye aldım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dalgalanmayı gaz telinin oradaki vidayı biraz açıp çözdük. Sanırım rolanti yükseltti usta. Egr ile alakalı bazen ışığım yanıyor. Arıza Tespit cihazı aldım. Yanınca bakıyorum ve egr sistemi ile alakalı gösteriyor. Ama tam nedir bilmiyorum. Grndince sönüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...