Jump to content

Mazda 3 BK Kaput açma kolunu sökme?


DonQuichotte
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Mazda 3 BK kasanın makyajlı modeli olan 2009 modelinde, direksiyon altındaki paneli sökmeye çalışıyorum ancak OBD2 konnektörünü nasıl ayıracağımı bir türlü bulamadım. Sadece bir yerde yazıyla belirtilmiş, onu denedim, pek işe yaramadı. Zaten nedense youtube vs gibi yerlerdeki Mazda 3 araçlarla neredeyse tamamen farklı.

Esasen debriyaj merkez silindirini değiştirmeye çalışıyorum, her yerde alt panelin sökülmesi gerektiği yazılmış veya gösterilmiş ancak bu araçta alt panel, sadece bir kapak ve onun altında, pedalların üzerini tamamen kaplayan ve tüm ön panel boyunca uzanan esas panel var.

Bu arada ne OBD2 portuyla, ne de debriyajla ilgili herhangi bir sayfaya, japancars ya da partsouq sitelerinde erişemedim, kılavuzlarda yok sanki. En azından bir resmini görebilseydim, el yordamıyla bir şeyler yapabilirdim.

"Piç kasa" olarak tabir edilen ve bu yüzden hakkında pek bilgi bulunmayan bir araç almış olmanın dezavantajını yaşıyorum. 

Güncelleme: Portun, önden-arkadan fotoğraflarını çektim. Ön taraftan, kısa kenarlardan önde olandaki tırnak esnek, tornavidayla esnetilince arkaya doğru çıkıyor.

Şimdiki sorun da kaput açma kolu. Haliyle onun da bir kılavuzu, videosu, hatta resmi ve hatta parça kodu bile yok.

Bana ait olmayan Megane ve BMW 5'in ön panellerinde sökmediğim yer kalmadı, bir kez bile bu denli zorlandığımı hatırlamıyorum, zira ikisinde de hiç özellikle gizlenmiş veya üreticisinin endüstriyel tasarımında olmadığı halde araç markası tarafından eklenmiş herhangi bir bağlantı elemanına bir kez bile denk gelmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaput açma kolunu aynı gün sökmüştüm. Her yerde tırnağa alttan ulaşılabildiği yazılmış ancak kolun üstünden, tam ortadan düz uçlu tornavida ile tırnak ve panel arasına girilince, kol çok rahat çıkıyor. İdeali, panelin arkasından girilmesi, zira tırnak, önden arkaya doğru geçmeli, ancak kolun çıplak halini görmeyen birinin bunu yapabileceğini sanmıyorum. Tekrar yapacağım için, o zaman fotoğraflayacağım.

Sökmüşken, gösterge paneli aydınlatma şiddetini ayarlayan düğme de tam temas etmiyordu, onu da temizledim, diğer düğmeleri de. Bu düğmenin döner yapılması, tamamen estetik amaçlı, zira aslında tek kademeli bir anahtardan ibaret, döner düğme yerine basmalı bir anahtar bile olabilirmiş.

Paneli sökme nedenim, debriyaj üst merkezini değiştirmek içindi. Ancak onda da akü kutusu engeline denk geldim, zira akü kutumun üstündeki kolun sağındaki somun açılmadı, paslandığı için altındaki sabit vida da dönüyor artık. Kolu eğdim, aküyü çıkardım, ancak kutu tabanındaki somunlar, pastan görünmüyor neredeyse, 10 numara lokma veya anahtar büyük gelirken, 9 numara sığmıyor. Yağmur da başladığı için erteledim. Dremel veya benzeri bir yolla kesip yenilemem gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Debriyaj üst pedal bölümünde, debriyaja basınca ve çekince aynı kontak sesi gibi tık tık ses geliyor, önce kış aylarında yapıyordu, şimdi sürekli hale geldi. ustam, üst merkez değişecek dedi, sipariş verdim, yalnız takarken illede direksiyon altı tirimlerin sökülmesi gerekiyormu, youtube bir arkadaş çekim yapmış bayağı zahmetli, motor bölümünde akü ve yuvası sökülmesi gerekiyor gibi. başına gelen varsa paylaşabilir arkadaşlar. 

bu arada sürekli WD 40 kullanıldı faydası yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Kendim yaptım. Maalesef sökülecek. 

Ancak sizin sorun debriyaj üst merkezinden değil, debriyaj yayından kaynaklanabilir. Debriyaj pedalını söktüğümde, pas içindeydi, pas sökücü ve zımpara ile temizledim, yine bir tık sesi var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

debriyaj yayı kontrol edildi, temiz, sorun tamamen üst merkezde  yuvaya  giren plastik parçaya bağlı çubuğun yukardayken yan tarafta kalması yani pedala basınca tam dik açıyla yuvaya girmemesi, bu şekilde uzun süre kullanılabilir, sadece basınca çekince tık tık sesi geliyor, röle kontak açıp kapatıyor sesi gibi, aslında çoğu sorun bile etmez, ustamın elinde iki tane motor onarım işi olduğu için bahara bıraktık değişimi. 

İbrahim Taşçı arkadaşımız bu sorunu kendi halletmiş, detaylı görüntüler mevcut. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...