Jump to content

Mazda CX-90


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ilk bakışta Mazda CX-9 uzantısı gibi görünse de tamamen yeni platformda üretilen 2024 Mazda CX-90 üç sıra koltuk içeriyor ve 2 motor seçeneği ile geliyor.

  • Prize takılan hibrid (PHEV), 2.5 litre, kombine güç 323 hp
  • Turbocharged 3.3 litre sıralı 6 silindir, mild hibrid, kombine güç 340 hp

Mazda CX-90 "rear-biased" AWD, yani arka tekerleklere ön tekerleklerden daha fazla güç veren AWD olarak geliyor.  Tüm modellerde eight-speed otomatik vites standard olarak bulunuyor.  Aşağıda Car and Driver dergisi ve de Mazda USA linkleri var.

2024 Mazda CX-90 Aims High with a New Inline-Six, Elegant Looks (caranddriver.com)

2024 Mazda CX-90 Inline 6 Turbo 3 Row SUV | Mazda USA

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cx-60'ın 3 sıra koltuklu versiyonu aslında. Toyota bütçesi, Mazda mühendisliği ile yapılmış üst seviye bir araç. Önceki CX-9'un aksine, gerçekten premium bir platformu var, uzunlamasına motorlu, arkadan itiş bazlı 4 çekere sahip bir altyapı. Sıralı 6 motor olması şahane. Hiç bir masraftan kaçınmadan yaptılar ve bu aracın başarması, satması şart.

Fiyat kilit nokta. BMW-Mercedes ayarı araç yaptın diye yine o ayar bir fiyat çekerlerse bu sefer gerçekten andaval diyeceğim bu adamlara. Sen onlardan kat kat iyi araç yapmış olsan dahi insanlar o logo olmadıkça o parayı sana ödemez, direkt Kia bayisine koşar Telluride için. Kârı falan unutup bir şekilde full-size SUV müşterisini çekmeye mecburlar markaya.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Leanback :

Cx-60'ın 3 sıra koltuklu versiyonu aslında. Toyota bütçesi, Mazda mühendisliği ile yapılmış üst seviye bir araç. Önceki CX-9'un aksine, gerçekten premium bir platformu var, uzunlamasına motorlu, arkadan itiş bazlı 4 çekere sahip bir altyapı. Sıralı 6 motor olması şahane. Hiç bir masraftan kaçınmadan yaptılar ve bu aracın başarması, satması şart.

Fiyat kilit nokta. BMW-Mercedes ayarı araç yaptın diye yine o ayar bir fiyat çekerlerse bu sefer gerçekten andaval diyeceğim bu adamlara. Sen onlardan kat kat iyi araç yapmış olsan dahi insanlar o logo olmadıkça o parayı sana ödemez, direkt Kia bayisine koşar Telluride için. Kârı falan unutup bir şekilde full-size SUV müşterisini çekmeye mecburlar markaya.

 

 

Benzer donanımda bir cx-90'ın fiyatı, benzer bir bmw x5'ten ortalama olarak %30 ucuz gözüküyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

muhtemelen şahane bir araçtır motor donanım vs ama bana öyle tarlayı tapanı sattıtacak bir araç gibi gelmedi, bi 10 yıl önce tasarımda fazla ilerlediler galiba şimdikiler sıradan geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, Renegade :

şu araçları ülkemizde görmemek, görsekte alamamak ne üzücü

Katılıyorum.  Maalesef Türkiye'ye ithal edilmeyen veya Türkiye'de üretilmeyen onlarca araç marka/modeli var.  Az önce bu vesile ile ODD Otomotiv Distribütörleri Derneği 2022 senesi yerli/ithal araç satışları tablosuna baktım ve daha iyi incelemek için tabloyu print ettim.  Dilerseniz buna  odmd.org.tr  sitesinde Raporlar > Pazar - Perakende Satışlar tabından ulaşabilirsiniz.

Toplam 2022 senesinde 783,283 adet yeni araç satılmış.  TÜIK 2021 verilerine göre Türkiye nüfusu toplam 84,680,000 kadar.  Bu iki veriden yola çıkarak, toplam Türkiye nüfusunun % 1'inden daha azı bir sene içinde yeni bir araç satın alabilmiş.  Gelişmiş ülkelerde bu oran nedir, hiç bilmiyorum ama bence bu oran olması gerekenin çok altında.  Bu da Türkiye ekonomisi hakkında önemli bir gösterge olabilir.

Tablodaki veriye göre Türkiye'de en fazla satılan araç markası 146,435 ile Fiat; bunu 99,639 araç ile Renault izliyor.  Öte yandan, Mazda 2022 senesinde sadece 181 adet araç satabilmiş.  Lexus 2022 satış rakamı ise 336 araç.  Sizi bilmem ama bana göre bu rakamlar Türk nüfusunun net olarak otomobilden hiç anlamadığına işaret ediyor.  Bunu desteklemek için buraya 7-8 paragraf yazabilirim ama buna hiç gerek duymuyorum.

Bir otomobil satın almak için tüketicilerin otomobilin bedelinden çok daha fazla miktarda vergi ödemeleri ise apayrı bir trajedinin göstergesidir.  Bana göre daha da şaşırtıcı olan, tüketicilerin senelerdir bunu ödemeye devam etmesidir.  Eğer demokrasi toplumun kendi kendini yönetmesi olarak özetlenirse, acaba buradan tüketicilerin bu vergileri ödemekten rahatsız olmadığı sonucunu çıkarabilir miyiz?  🙁

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
01.02.2023 at 18:37, Leanback :

Cx-60'ın 3 sıra koltuklu versiyonu aslında. Toyota bütçesi, Mazda mühendisliği ile yapılmış üst seviye bir araç. Önceki CX-9'un aksine, gerçekten premium bir platformu var, uzunlamasına motorlu, arkadan itiş bazlı 4 çekere sahip bir altyapı. Sıralı 6 motor olması şahane. Hiç bir masraftan kaçınmadan yaptılar ve bu aracın başarması, satması şart.

Fiyat kilit nokta. BMW-Mercedes ayarı araç yaptın diye yine o ayar bir fiyat çekerlerse bu sefer gerçekten andaval diyeceğim bu adamlara. Sen onlardan kat kat iyi araç yapmış olsan dahi insanlar o logo olmadıkça o parayı sana ödemez, direkt Kia bayisine koşar Telluride için. Kârı falan unutup bir şekilde full-size SUV müşterisini çekmeye mecburlar markaya.

 

 

Geçen ay Sofya'daki Mazda bayisine bakım için gittiğimde CX-60'ı biraz inceleme fırsatı buldum. CX-5'e kıyasla öndeki iki koltuk arasındaki mesafe ve konsol daha genişti. Sanırım bu yüzden oldukça ferah hissettiririyor. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi de bence iyiydi. Hibrit versiyonun 100 km'de 1.6 litre yakıt tükettiği yazıyordu. O büyüklükte bir araç 1.6-2 litre civarlarında kalabiliyorsa şahane. Hibrit olan aracın en düşük paket fiyatı 51.000 Euro civarındaydı. En dolu paket de 64.000 Euro civarı.

 

Burada Kia markası çok güçlü ama fiyat olarak onların araçlarıyla rekabet edecek düzeyde. Karşılaştırma yapılabilmesi açısından en düşük paket Kia Sorento hibrit versiyonu 50.000 Euro, en dolusu da 59.000 Euro.

OsmanGokbulut tarafından düzenlendi
Güncelleme
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, OsmanGokbulut :

Geçen ay Sofya'daki Mazda bayisine bakım için gittiğimde CX-60'ı biraz inceleme fırsatı buldum. CX-5'e kıyasla öndeki iki koltuk arasındaki mesafe ve konsol daha genişti. Sanırım bu yüzden oldukça ferah hissettiririyor. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi de bence iyiydi. Hibrit versiyonun 100 km'de 1.6 litre yakıt tükettiği yazıyordu. O büyüklükte bir araç 1.6-2 litre civarlarında kalabiliyorsa şahane. Hibrit olan aracın en düşük paket fiyatı 51.000 Euro civarındaydı. En dolu paket de 64.000 Euro civarı.

 

Burada Kia markası çok güçlü ama fiyat olarak onların araçlarıyla rekabet edecek düzeyde. Karşılaştırma yapılabilmesi açısından en düşük paket Kia Sorento hibrit versiyonu 50.000 Euro, en dolusu da 59.000 Euro.

Plug-in hybrid araçlarda resmi yakıt tüketimi 1-2 litre civarında oluyor hep ama her gün şarja takmanız lazım. Şarja düzenli takmazsanız o boş pilleri taşıyıp 13-14 litre benzin yakıyorsunuz.

Bu aracın olayı Plug-in model değil, yeni gelen 3.3 litre sıralı 6 silindir dizel. Bütün rakip 2.0 4 silindir dizellerden çok üstün, hem sıralı 6 motorun keyfi, yumuşaklığı olsun hemde yakıt tüketimi olarak ilk testlerde çok başarılı, fabrika verisi ortalaması 4.9 litre ve gerçekten o civarlarda yakıyor kocaman 3.3 dizel araç. Merak ediyorum bende nasıl bir satış başarısı yakalayacak Avrupa'da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Leanback :

Plug-in hybrid araçlarda resmi yakıt tüketimi 1-2 litre civarında oluyor hep ama her gün şarja takmanız lazım. Şarja düzenli takmazsanız o boş pilleri taşıyıp 13-14 litre benzin yakıyorsunuz.

Bu aracın olayı Plug-in model değil, yeni gelen 3.3 litre sıralı 6 silindir dizel. Bütün rakip 2.0 4 silindir dizellerden çok üstün, hem sıralı 6 motorun keyfi, yumuşaklığı olsun hemde yakıt tüketimi olarak ilk testlerde çok başarılı, fabrika verisi ortalaması 4.9 litre ve gerçekten o civarlarda yakıyor kocaman 3.3 dizel araç. Merak ediyorum bende nasıl bir satış başarısı yakalayacak Avrupa'da.

Dizel versiyonunu tercih eden insanlar olacaktır, dediğiniz gibi sürüşü de keyiflidir muhtemelen ama ben özellikle Avrupa pazarında hibrit versiyonun biraz daha fazla satacağını tahmin ediyorum. Avrupa'da dizel araçlar ikinci el pazarında benzinli veya hibrit araçlara göre daha fazla değer kaybetmeye başladı ve elden çıkarmak giderek zorlaşıyor. Sıfır km alan kişiler değerlendirme yaparken bunu da hesaba katacaklardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabi ki Avrupa'da hybrid daha fazla satılır ama otomobil olarak dizel çok daha iyi. Testlerde de aynı şekilde, Plug-in versiyonun sürüş özellikleri de pek beğenilmemiş açıkcası, dizel model açık ara üstün deniyor. Lakin şu an maalesef Avrupa'da iyi olan veya almak istediğiniz aracı alma durumundan çok, size dayatılan otomobilleri tercih etme zorunluluğu başladı. Bulgaristan da nasıl bilmiyorum ama İngiltere'de sadece şirketler üzerine alıyorlarmış Plug-in araçları ve sadece ciddi vergi avantajı sebebiyle alınıyor. Fişe falan takmadan boş pillerle geziyorlar. Bir garip ara dönemdeyiz şu an.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Leanback :

Tabi ki Avrupa'da hybrid daha fazla satılır ama otomobil olarak dizel çok daha iyi. Testlerde de aynı şekilde, Plug-in versiyonun sürüş özellikleri de pek beğenilmemiş açıkcası, dizel model açık ara üstün deniyor. Lakin şu an maalesef Avrupa'da iyi olan veya almak istediğiniz aracı alma durumundan çok, size dayatılan otomobilleri tercih etme zorunluluğu başladı. Bulgaristan da nasıl bilmiyorum ama İngiltere'de sadece şirketler üzerine alıyorlarmış Plug-in araçları ve sadece ciddi vergi avantajı sebebiyle alınıyor. Fişe falan takmadan boş pillerle geziyorlar. Bir garip ara dönemdeyiz şu an.

Haklısınız, birçok Avrupa ülkesinde hibrit ve elektrikli araçlardan alınan vergiler çok düşük ve fiyat açısından cazip kılarak insanları o tarafa doğru yönlendirmeye çalışıyorlar. Bir de AB ilerleyen yıllarda dizel araç satışını yasaklayacağını açıkladığından beri insanlarda bir çeşit dizel fobisi gelişti. İkinci elde değer kaybetmesi ve satışının zorlaşması da bu yüzden.

 

2 senedir burada yaşadığım için Bulgaristan'daki vergilendirme sistemini çok iyi bilmiyorum ama fiyat listesinden anladığım kadarıyla burada henüz öyle bir ayrım yapılmamış. CX-60 200 beygirlik dizel verisyonu başlangıç fiyatı 45.000 Euro, 254 beygirlik dizel versiyonun başlangıç fiyatı da 50.000 Euro. Dizel olanı hibrit versiyonundan daha uygun fiyata satılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Bu güncel makale iki PHEV SUV yani prize takılan hibrid SUV konu ediyor.  Bunlardan ilki Volvo XC60, ikincisi Mazda CX-90 olmak üzere.  ABD pazarında halen toplam 31 PHEV modeli varmış, bunlara örnek olarak Bentley Bentayga, Audi Q5, BMW X5, Ferrari Stradale, Lincoln Navigator, Porsche Cayenne, gibi.

Makalede test edilen 3 sıra koltuklu Mazda CX-90 fiyatı $58,920.  Motor turbo 2.5 litre sıralı 6 silindir.  Isıtmalı Nappa deri koltuklar, 12 adet Bose hoparlör, 21 inch lastikler, sunroof var.

Two Plug-in Hybrid SUVs That Go the Distance | Barron's (barrons.com)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bu WSJ makale, diğer üreticilerin aksine Mazda'nın elektrikli araç konusunda fazla aceleci olmadığını ve 2030 itibarıyla Mazda küresel satışlarının sadece % 25 ila % 40 kadarının elektrikli araç olacağını vurguluyor.  Bu araç da 2024 Mazda CX-90 PHEV (prize takılan hibrid araç).  Motor 2.5 litre sıralı 4 silindir, sekiz ileri otomatik vites, 323 hp toplam güç veriyor.  Arkaya ağırlık veren AWD opsiyonel olarak sunuluyor.  WSJ buna mild hibrid diyor.  Elektrik motorun menzili sadece 25 mil.  Yani elektrik motoru bir anlamda aracın toplam verimini biraz artırıyor.

https://www.wsj.com/lifestyle/cars/2024-mazda-cx-90-phev-a-slow-walk-to-the-ev-revolution-420bc93a?st=ebgcigd7ko3dejs&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...