Jump to content

Triger Kopması Halinde


Guest okaratas
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

benim sormak istediğim bir soru var. Bildiğiniz gibi 1994 model, 2000 motor 626 bir mazdam var. Acaba triger kayışı koptuğunda ne yapmamız gerekiyor? Çünkü daha önce Opel Vectra'm varken triger koptuğunda ben benzin bitti ya da durduk yere stop etti sanmıştım. Meğerşe triger kopmuş, marşa bastığım için bana büyük bir masraf çıkarmıştı. Eğer marşa basmamış olsam hiç bu kadar masraf çıkarmayacağını söylediler.

Acaba Mazda'larda durum nedir? Triger koptuğunda marşa basmamalı mıyız? Siboplar eğilir mi?

Bu konuda fikirlerinizi, deneyimlerinizi ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 46
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    6

  • Gökhan

    5

  • emredeler

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

triger koptuğunda araba stop eder ve trigerinize güvenmiyorsanız araba stop ettiğinde marşa basıp "hay allah" demeden önce trigeri kontrol edin :) bir defa dersimi aldim, bundan sonra araba ne zaman stop etse çalıştırmadan trigeri kontrol ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın Özgür ama bizdekilerin zincir olduğunu ve bir hayli içeride olduğunu duymuştum..

Abi ben de öyle biliyorum hatta hepsinin zincir olduğunu sanıyodum öyle değilmiki :D trigerler zincir diye biliyodum :D yanlız tam yerini bilmiyorum motorun neresinde bu nasıl bakıcaz motor kapağı mı sökmek gerek ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki hala daha orijinal. Ve araba 154bin bilmem kaçta. :D Bişi olur mu? :D

Şaka bir yana, arabanın stop etmesi halinde ilk bakılması gereken yer kayıştır. Bakmazsanız, daha sonra aynada ağlayan resiminize bakarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu da Mazda3'ün triger kayışı (timing chain) removal/installation dökümanı.

http://www.ozmazdaclub.com/manuals/mazda3techmanual/esicont/en/srvc/html/B3E011012201W01.html#wp1060194

anlaşılan o ki yeni motorlarda kopsa ruhumuz duymaz ama sizin motorlarda eğer daha farkedilebilir bir durum ise uyarı gerçekten yerinde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Durup dururken stop eden bir arabanın, en büyük sebebi trigerin vefat etmesidir. Üşenmeden marşa basmamak lazımdır. Tabiki tek sebep o değil. Ama en önemlisi ve tehlikelisi o.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Opel Vectra durduk yere gazı bir anda kesip stop etmişti. Tekrar marşa basmam o zamanın parası ile bana 2000 - 2500 YTL gibi bir paraya mal olmuştu. Siz isterseniz araba stop ettiğinde önce triger'i kontrol etmeyin ama ben dersimi aldım. Ayrıca 60000 km de trigerin değiştirilmesi farzdır diye biliyorum. 100000 km gider diyorlar ama bu arada kopar mı kopmaz mı bunu hiç bilmiyorum, bir fikrim yok :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu açarken de söylediğim gibi zincirlileri değil triger kayışı olanları konuşuyoruz ki hem konunun başlığı da "triger kayışı kopması" :)

ama zincirin değişmesi gerekiyor mu? bunu bilmiyordum, fikir edinmiş oldum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...