Jump to content

Mazda 323 İçin Spor Yay


camelmk
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abilerim ve kardeşlerim resimdeki aracım arkadan yüksek duruyor ve virajlarda savruluyor.. Bir çok arkadaş arkayı indirirsem hem daha sportif ve virajda ilk haline göre daha az savrulma olur dedi. Ben daha çok görüntü olsun diye alçaltmak istiyorum. ucuz ve araca Zarar vermeden bu işi nasıl hallederim. Teşekkürler f6b1451693ee3ab35e19b17fcb2f6d22.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence standardı ya da orjinali oysa kendisini öyle kabul etmek gerek. yok ama değilse eğer ki değilmiş gibi görünüyor, ilk iş orjinaline dönülmeli.

bu araçları bilmemekle beraber sanki yükseltilmiş gibi duruyor?

bu da nasıl bişeyse şahin furyasıyla bi dönemler sadece bizde yapılan bişeydi. tam o "şahin dönemleri"nde almanya'ya giden biri olarak orada sadece araç alçaltma olduğunu gördüğümde çok şaşırmıstım.

yirmili yaşlarımın başında araç modifiyesinden anladığım ve gördüğüm "şahin g*tü yükseltmesi" iken otomobilin tillahı bir ülkede herkes alçaltıyorken yaşamıştım ilk "kültür şoku"mu:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçekten bir tuhaf duruyor. Araç leylek gibi duruyor şu haliyle. 

 

Nofeaar Gürhan bey konuyu görürse, doğru cevabı kendisi verecektir. Kendisi artık Mazda 323 hakkında ihtisas yapmıştır resmen.

 

Not: Forumda ortak bir konu başlığının altında birleştirilmiştir. Bu konu hakkında forumda başka konularda vardır bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

323 sedan amortisorleri takilmis o yuzden yuksek duruyor hocam piyasada hb amortisoru zor bulunuyo parcaci musteriyi kacirmayim diye dayiyo sedan parcalarini ayni ama çanak 2 cm yukarida

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşin espirisi, yemciye git arkaya 2 tane 50 kiloluk yem at en kısa yoldan arabayı bastırırsın hocam (106 tl) :) Bi ara annemgile 1 çuval yem götürmüştüm,arabanın pısması hoşuma gitmişti,1 hafta indirmemiştim bagajdan :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Merhaba 94 glx için spor yay önerisi olan var mı ?

Sorunumu şöyle özetleyim. ön takım yeni yapıldı  gıcırtı ve ufak da olsa çukur tak tak vurma sesi geliyordu. rotlar tablalar akis başları balatalar değişti. 2 gün ses kesildi. tekrar aynı sesler geliyor ve fazlalaştı. ön yayalara darbe önleyici takoz koymuşlar aldırdım ve ısıtma yöntemi ile 2 cm basıldı. şuan daha beter bir halde ön takım.

16" fifteen 52 jantlarım 195 45 16 lastiklerim var dibine kadar basmak istemiyorum çamurluk ağızı lastik üstünde kalacak şekilde coilover spor yay düşünüyorum daha önce tecrübe etmiş abim kardeşim varsa fikirlerinize açığım şuan coil ex marka buldum 400 tl fiyatı var sadece malzemenin.

k6r0vD.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orhinale göre daha dışarı çıkık jant ve basık yay ile kullanımda zıplama ve bazı sesler ile gezmek işin doğasında vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Çağlar Bayur :

orhinale göre daha dışarı çıkık jant ve basık yay ile kullanımda zıplama ve bazı sesler ile gezmek işin doğasında vardır

Çağlar abi ilk aracım veya basık aracım değil daha önce daha basık araçlarım oldu. Kıvamında zıplama ve ses bekliyorum yapacağım işlemde. Aslında sormak istediğimi şöyle özetleyim ki daha fazla masraftan kaçmaya çalışıyorum malum sanayide işini doğru düzgün yapan esnafımız azaldı

ön takımda değişmesi gereken parça kalmadı ancak 2 cm lik ısıtma bile olsa ön yaylar esneme payı bırakmıyor yani en ufak dalgalanmada bile amortisör veya yay tak tak vurma yapıyor. darbe takozları çıkınca sanırsın motor yere değiyor geri kalkıyor öyle bir esnemeden bahsediyorum. 

Daha önce tecrübe etmiş abim kardeşim varsa amortisör masrafına girmeden,

sadece spor yay ile halledebilir miyiz? kaçlık kullanmak gerekir? 

amortisör değişmemiz gerekirse muadil hangi marka kullanabiliriz  bunu merak ediyorum

esnaftan yeterli bilgiyi alamıyorum malzemeyi getir takıyım diyor :) selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, Çağlar Bayur :

vurma yapan, ses yapan yer mi bulunamıyor? aracı alçaltınca sona kadar esneyip vurma mı yapıyor? anlamadım?

tekrar merhaba Çağlar abi ufak tıkırtı için gittiğim sanayiden takur tukur çıktım

Anlayamadığım şekide öne darbe takozu takılmış söktüm ve 2 cm ısıtarak basıldı. tahminimce yaylar veya amortisör orj değil esneme payını kurtarmak için darbe takozu atılmış. 

hem yaylar esnedikçe ses çıkartıyor hem amortisör çukurda fazla esneterek kendini vurma yapıyor durum bu

 

4 saat önce, biyoserkan :

Cil ex hakkında tecrübeler... Çok ses yapıyor diyenler de var. Bahsettiğin ön takım yenileme işleminde parça ve işçilik ne tuttu ?

 

http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/30334-coil_ex_yay_sorunsali_.html

kötü yorum çok abi aynen. 520 malzeme 200 işçilik verdim. balatalar için de 120 tl verdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

önce temel bazı şeyşer: coil ex vb. gibi bir marka dünya markası değil, ismi yabancı olunca havalı oluyor ama. Daha düşük yay daha düşük ağırlık merkezi sağlayarak virajda, frende avantaj sağlayacağız, teori tamam.

Orjinal arge li düşük yay da alsak, amortisör standart kalırsa olmaz, daha iyi virajı bırakın, lastik basket topu gibi zıplama efketi ile dezavantaj bile olur.

 

ön yayda sonuna kadar esneyip kasaya vurma gibi bir hadise varsa, bunda bir terslik var. yay artık vasfını yitirmiş olması ilk aklıma gelen, bunu ısıtıp vs. iyöntem ile daha da alçaltmak daha beter yapar, hatta artık çat diye kırılma riski var, zira ısıl işlem ile malzeme gevrek hale geldi,bisküvi gibi kırılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...