Jump to content

Farları Açınca Devrin Düşmesi?


berkobal
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

benim farın bitanesi hafif sararmış nasıl parlak haline geri getirebilirim yardım ve önerinizi bekliyorum

Zannnediyorum içeriden de bazı işlemler yapılıyo...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
  • Yanıt 42
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • berkobal

    4

  • dogan_u

    4

  • Mustafa.

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Camları kaldırırken sona dayanınca farların kararması bende de oluyor (98 model LANTIS 1.8 ) ...

aynı şekilde rölanti de çalışıyorsa devirde düşüyor bir anlık sonra yeniden toparlıyor. ...

şükür daha stop etme gibi nahoş bi durum olmadı.

sonuç olarak ; bununla yaşamaya devam mı ediyoruz  ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

323 lerin hepsinde var sanırım. 2 arkadasımda 323 kullanıyor aynısı onlardada oluyor. ama bende olmuyor :) 75 Amper aküm var. 60 amperlik eski akümde farlar açılınca düşüyordu. kalorifer falan elektirik kullanan ne varsa açıyordum ben açtıkça devir düşüyordu. sonra araç hafiften deviri tekrar yükseltiyordu. 75 amperi taktım sorun olmadı. mesele eski aküde gaza bastığım zaman farlara vs can geliyordu resmen. şimdi öyle bir sorunum yok. bu arada 60 amperlik aküyü kullanırken şarj dinamom arızalıydı ve aküyü bozmuştu. şarj dinamosunu tamir ettirdim 60 lık akü ile birkaç gün kullandım sorun devam etti sonra dinamocunun yeni akü al dinamoyu tekrar bozarsın sözünü tuttum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim farlarda röle olmasına ve aku şarj durumunun iyi olmasına ragmen yapıyor ilk çalıştıgında motor titrerken, sonra ısınıp 1000rpm devire yükseldiğinde geçiyor bi dahada farlar araç devrini etkilemiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araba çalışırken akü devre dışı değil midir ?

Bildiğim kadarıyla cevaplayım. Yanlışım varsa düzeltin.

Sanayide akıllı devre diye tabir ettikleri (her elektronik devreye akıllı derler) elektronik bir parça varmış. Bildiğimiz gibi ilk elektrik aküden alınıyor ve motor çalışıyor. Bu parça motor çalıştıktan sonra bütün elektrik ihtiyacını şarj dinamosundan alarak karşılıyor. Akünün şarjı eksik ise şarj ediyor. Bütün elektrik aksamı ortak bir alanda fakat bu akıllı devre anahtar görevini üstlenerek elektrik isteyenlere hooop kardeşim burada boşuna elektrik üretmiyoruz düşün akünün peşinden birşey istiyorsanız önce benden almanız lazım diyor ve elektiriği karşılıyor.

Birde karadüzen varmış. Bütün elektrik aksamı havuza bağlı elektirk çekiyor. havuz akü muslukta Şarj dinamosu... elektrik aksamı bir ayırım yapmıyor bu havuzdan ihtiyacını karşılıyor. Sanırım benim arabada böyle.

Şarj dinamomun montajını falan yapan elektrikçiden almıştım aküyü. 45-60-75-90-110 Amper diye gidiyor abi 45 yaramaz 60 idare eder 75 ideal. amfi falan takarsanda şarj dinamona yüklenmemiş olursun demişti. Farkı ne ki bunların dedim 45 alsak çalışmayacak mı? gel dedi açtı kaputu benim akü 60 amper. çekti şarj dinamosunun fişini bak dedi fan yavaşladı motorun rölantisi düştü çırakta gitti kaloriferi açtı araba stop etti edecek. oğlum ordan 90 lık akü ver bakalım dedi. taktı çalıştırdı arabayı çekti şarj dinamosunun soketini yine farlar falan açıldı çok az bir gerileme oldu rolantide. hiç stop edecek gibi olmadı.

Benim akü eski ondan mı dedim adam bi yeriyle güldü 90lık aküyü göstererek 3 yıldır hergün kaç arabaya bağlıyoruz, kaç arabayı çalıştırıyor haberin var mı dedi. Sonra yukarda bahsettiğim akıllı-karadüzeni anlattı inanmayıp kulak arkası ettim ama sonra internetten araştırdım ve doğru olduğu kanısına vardım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor soğukken bende de oluyo aynı şey açtığım elektrikle alakalı herşey motorda titreme yaptırtıyo :D ama 5-10 dakika sonra motor ısınınca problem yok soğukken oluyo...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben farlarımı hep yakarım.

Motordan alışkanlık kaldı, kontağı açtığında farlar yanardı, kapatma düğmesi yoktu.

Çok faydasını gördüm, gündüz bile görünür olmak gerekli. bu yüzden benım farlarım araba çalışırken hep açıktır.

Neyse konuya dönecek olursam, benim araçta hiç böyle bir sorun olmadı. farlar motor çalışırkende çalışmazkende hep aynı yanıyor, ve devir düşmüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben farlarımı hep yakarım.

Motordan alışkanlık kaldı, kontağı açtığında farlar yanardı, kapatma düğmesi yoktu.

Çok faydasını gördüm, gündüz bile görünür olmak gerekli. bu yüzden benım farlarım araba çalışırken hep açıktır.

Neyse konuya dönecek olursam, benim araçta hiç böyle bir sorun olmadı. farlar motor çalışırkende çalışmazkende hep aynı yanıyor, ve devir düşmüyor.

kontak açılmadan farlarınız açılmıyor öyleyse. 90-94 323 lerde farlar contak açık olmadanda çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anahtar kontaktan cıkınca farlar açık olarak ayarlandıysa, "evet açık oluyor" diyebilirim. Bugün test ettim. sadece kapıyı açınca cık cık ötüyor.

Yani farları açtıktan sonra aracı çalıştırıyor olduğumda, ışık seviyesinde bir düşüklük olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

ya arkadaşlar bu sorundan en muzdarip benim herhalde arac bin devirde çalışıyor farı açıyorum 800 e duşuyor klimayı açıyorum 600 sinyalleri açıyorum inip inip çıkıyor hede birde direksiyonu tam tur çevirirsem arac stop ediyor valla hi bıktım yaa ne yapmam gerek şimdi gidip akuyu değiştireceğim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya arkadaşlar bu sorundan en muzdarip benim herhalde arac bin devirde çalışıyor farı açıyorum 800 e duşuyor klimayı açıyorum 600 sinyalleri açıyorum inip inip çıkıyor hede birde direksiyonu tam tur çevirirsem arac stop ediyor valla hi bıktım yaa ne yapmam gerek şimdi gidip akuyu değiştireceğim

anlattıklarına göre sorun rolanti motoru gibi.kontrol ettir bakalım ne çıkacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...
4 Nisan 2011 at 23:50, Cagkan Cavusoglu :

ya arkadaşlar bu sorundan en muzdarip benim herhalde arac bin devirde çalışıyor farı açıyorum 800 e duşuyor klimayı açıyorum 600 sinyalleri açıyorum inip inip çıkıyor hede birde direksiyonu tam tur çevirirsem arac stop ediyor valla hi bıktım yaa ne yapmam gerek şimdi gidip akuyu değiştireceğim

 

Merhaba konu eski ama aynı sorun bendede oluyor stop etmiyor ama araba otomatik olduğu için devir düşmesine sebep oluyor buda yoğun trafikte gaza basamadığım için aracın titremesine sebeb oluyor.siz çözüm bulabildiniz mi sayın cağlan.?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mustafa. :

Merhaba konu eski ama aynı sorun bendede oluyor stop etmiyor ama araba otomatik olduğu için devir düşmesine sebep oluyor buda yoğun trafikte gaza basamadığım için aracın titremesine sebeb oluyor.siz çözüm bulabildiniz mi sayın cağlan.?

Tecrübeli bir oto elektrikçide şarj dinamosunu ( alternatör ) kontrol ettirmenizi öneririm. Şarj dinamosunun bakımı yapılarak yada gerekli ise değiştirilerek sorununuz çözülebilir.

Şarj dinamosunda bir sıkıntı yok ise motorun kompresyon ölçümlerine de bakmak gerekli. Değerler epey düşmüşse bundan da kaynaklanıyor olabilir. Yani çok akım çekilmesi durumunda alternatör motor tarafından yeterli döndürme gücünde döndürülemiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mustafa. :

Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.motor kompresyon da ise sorun oda düzelebiliyormu peki?

Durum o denli kötüyse sıkıntılı  tabiki. Motorun  rektifiye  olması  gerekir. Öncelikle şarj dinamonuza baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...