Jump to content

Honda'dan güvenlikte bir devrim


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Honda'dan güvenlikte bir devrim

Honda dünyanın ilk kesintisiz kademeli şişen sürücü hava yastığı sistemini geliştirdi.

Honda Motor Co. Ltd., hava yastığı şişirme gazının hacmini kesintisiz biçimde kademeleyerek yolcu korumasını artırıp sürücüye olan etkiyi azaltan, dünyanın ilk sürücü i-SRS hava yastığı sistemini geliştirdiğini duyurdu. Honda, yeni kesintisiz kademeli şişen i-SRS hava yastığı sistemini Japonya’da Kasım 2008’de piyasaya sürülecek ve ilk olarak Life modelinin sürücü tarafında uygulamayı planlıyor.

Açılma mekanizmasının üç özelliği

• Daha hızlı açılma:

Sistem, hava yastığının basıncını daha hızlı artırdığı için, sürücüyü korumaya daha çabuk başlıyor. Hava yastığının spiral yapısı, koruyucu yüzeyin daha küçük bir toplam hava yastığı hacminde oluşarak daha evvelden mümkün olan daha hızlı koruma sağlamasına imkan veriyor.

• Daha uzun şişme ve koruma süresi:

Yeni sistem, hava yastığı içinde sabit bir basınç sağlayarak daha uzun süreli bir şişmeye ve korumaya imkan veriyor. Hava yastığının spiral yapısındaki dikişler, spiralin içinden dışına doğru genişleyerek hava yastığının şişmesini kesintisiz biçimde kademelemek üzere tasarlandı. Hava yastığı, açılma anından sönme anına kadar gazı serbest bırakmayarak sabit bir basınç ve sürücü koruması üzere tasarlandı.

• Daha az etki:

Yeni sistem, sürücü alanına doğru öne çıkma derecesini azaltarak ve şişiricinin gaz çıkışını düşürerek sürücüye olan etkiyi azaltıyor. Hava yastığının içindeki benzersiz spiral dikişler, hava yastığının öne çıkma derecesini ve sürücü üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı oluyor. Gaz kontrol valfı, açılma anından sönüp yerine dönme anına kadar gazın serbest kalmasını önler. Bu verimli gaz kullanım yöntemi, şişirici çıkışının ve sürücüye olan etkinin azalmasına imkan veriyor.

post-19-141695271688_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hava yastığının zarar vermesi tam olarak kemer takmamaktan değil, kemerin üstüne oturarak takmak veya ikinci bi tokayı yuvaya takmaktan dolayı kaynaklanıyo... Yoksa arabalar otomatik olarak kemer takılmadığını anlayıp hava yastığını devre dışı bırakır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hava yastığının zarar vermesi tam olarak kemer takmamaktan değil, kemerin üstüne oturarak takmak veya ikinci bi tokayı yuvaya takmaktan dolayı kaynaklanıyo... Yoksa arabalar otomatik olarak kemer takılmadığını anlayıp hava yastığını devre dışı bırakır...

Bakınız Bülent The Uyumsuz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın Führerim bizim gibi gençlerin idolüsünüz  :hi:

Evet ben seni örnek alıp Halibo'nun kemer tokalarını kesip yarın kendi arabama takacam :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

sayın Führerim bizim gibi gençlerin idolüsünüz  :hi:

o zaman dediklerimi yapın bari :D

işte babamdan bi laf dediğimi yap gittiğim yoldan gitme :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ben seni örnek alıp Halibo'nun kemer tokalarını kesip yarın kendi arabama takacam :D

cumartesi ben sana toka getireyim istemediğin kadar ;D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

taksanda açılmayanlarıda var :D

örnek citroen c3 , bi arkdaşımın başına geldi ordan biliyorum, allahtan emniyet kemeri zorlanıp yerinden kopmadı da arkadaş hala hayatta:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...