Jump to content

Mazda3 LPG (Resimli)


Limpony
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

daha önce lpg konusunda bır seyler yazmıstım sımdı resımlerını cektım ve sızınle paylaşmak ıstedım

1.regülatör

Beyin / Buharlaştırıcı tanktan gelen sıvı LPG'yi buharlaştırmak için gerekli ısıyı temin eder ve manifoltun ( kelebek valfi) içindeki basınca göre LPG'nin gaz halindeki basıncını ayarlar.Basınçın burda kapış odalar tarfından azaltıldığı yerler mevcuttur.

Bu sistem lpg ve benzin sistemleri için ısı sensörleri ve gaz basıncını ayarlayan vanalardan meydana gelmektedir. En nihayetinde buharlaşma ,basınç düşümü ve ideal istenen akış ayarlanır

post-775-141695260791_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 247
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    31

  • Limpony

    47

  • emredeler

    38

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

2.enjektörler

Enjektör elektronık kontrol birimleri (ECU) tarafından,her bir silindire korelasyon edilerek Lpg’yi gaz halinde püskürtür. Yakıt ihtiyacı ardışık olarak kontrol brimleri tarafından evrelendirilerek yapılır. Ateşleme esası burda püskürtmü sıralamasıdır. miktar yine ECU dan alınır (milisaniye cinsinden )

post-775-141695260797_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3.ELEKTRONIK KONTROL BİRİMİ / ECU

İçerdiği çipler vasıtasıyla bu benzetmeye benzeyen ECU da diğer halk arası tabiri beyindir.ECU nun DNA sını mikrocipler oluşturur. Aracın her durumu burda özleşir .Matrixleme teknolojisiyle her devirdeki püskürtme diyagramı oluşturulur.aracın ihtiyacı, performansı, gibi sinyaller burda saklıdır.Motor üzerindeki sensörler vasıtasıyla iletileri alır değerlendirir ve karar verilme yeridir.

radtatörün onune dik cekılde koyduk 2cm rengı sıyah fazla goze batmıyor goruldugu gıbı

post-775-141695260802_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ve son gorunen yer bagaj Stepne yerine depoyu koyduk...

cıkan lastık guzel bır bez kılıf dıktırdık ve yer kaybımız olmadı (sadece 4-5 cm yukseklık kaybı var)

depo dolum yerı cekı yerının yanında ancak altına gırersenız gozukuyor dısarıdan gozukme ıhtımalı yok lpg koyarken pompacı yere yatarak takabılıyor...

post-775-141695260806_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

montajdanda goruldugu gıbı sadece orumcek denılen dagıtıcı onu bır yerlere sıkıstıramadık malum turkıyedekı mazda 3 de motor kapagı avrupa ve a.b.d gıbı degıl ornek golf olsaydı yada bmw 3.20i onlarda kapak altına sıgdıgı ıcın problem olmayacaktı taktırdıgımdan berı 1500 km yaptım suan sehır ıcı 195 ytl(lpg nın litre fıyatı 1.710ytl) yakıyor... muhtemel bu zamanla 180-185 arasına gerıleyecek bu arada arac a.t ve bıraz devırlı kullanıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kontrol paneli... bu tartarınıde dokunmatık sabah ılk calıstırmada yada sonrakı her calıstırmada otomatık benzınle calısıyor (30 sanıye ve 30 derece motor sıcaklıgına ulasınca) otomatık lpg ye gecıyor eger lpg bıterse kesık kesık ıkaz ve lambalar yanıp sonuyor sonra otomatık benzıne gecıyor dolum yaptıktan sonra sadece donunmanız yeterlı oto. lpg ye gecıyor bunu ıstedıgınız yere saklayabılırsınız ben ılk zamanlar ıcın oraya koydum sonrakı ayara gıttıgımde saklanacak ve dısarıdan gozukmıyecek

post-775-141695260812_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aklıma baska bır sey gelmedı eklıyecek ılk 1000 km ıcın yakıt tuketımı(lpg) ıstersenız fazla oluyor ama motor alısınca ecu ya bılgısayar baglanılarak ayar yapılabılıyor... zaten bunu sıze yakınsa ıstedıgnız zaman yaptırmanız verımı artıracaktır... ayar soyle yapılıyor bır bılgısayar yardımıyla soketle ecu ya baglanılıyor mazda 3 bılgılerıne gore cekıste ve performansata  kayıp olmıyacak sekılde ayarlama bılgısayar tarafından otomatık yapılıyor .. bıraz bılımsel bır anlatım olmadı ama herkesın anlıyabılecegı bır dılde anlatrmak ıstedım :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

maliyet peşin 1.300 ytl taksitle (10 ay) 1.450 ytl

tşk ler bizde taktırmayı dusunuyoruz herhangi bir sorunla karşılaşınca yazarsanız sevinirim  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

daha oncede yazdım lpg ılk kullanıma kadar her ınsana soguk gelır hep bır korku vardır...taki ılk kullanana kadar o ıstasyona gıdıp 60 ytl ye deponu doldurdugun zaman hersey tersıne donuverır bır daha 150ytl vermedıgın gıbı vermek te ınsana zor gelır :D ozellıkle uzun yolda yada tatıle gıderken daha once gıttıgın yada harcadıgın paranın %60 odedıgın zaman vazgecılmez olur cunku bunu 1 gunde gorme sansın olur.. genelde ınsanlarda guvenlık problemı vardır kı bunu ınternetın heryerınde curutecek yuzlerce makale ve bılgı aktarılmıstır ınsanlara ama hep bır korkutucu ve ıtıcı yanı vardır lpg nın :D bırılerı en ınce yerden, yanı motora zarar vermesınden bahsedrler bol bol; oysa 100.000 km kullanımdan sonra yaklasık 12.000 ytl lık bır kazanım elde ettıgını ve bununla 3 tane motoru sıfır hale getırebılecegını hep unuturlar kı sonunda elınde benzınlı halınden ek olarak bır "0" motora sahıp olacagınıda gozden kacırır ınsanlar... ben bundan oncekı mazda 323 olan arabamda 150.000 km kullanmıs bırı olarak hala arabanın moturuna kefıl olmam ayrı bır konu olsada ılk lpg kullanımı, gercekten zor karar verdırır ınsanlara... neyse okuyanda bır benı bır lpg şirketinin ceo su sanacak ama oyle degıl 99 yılından berı kullandıgım ve cebıme kalan ve sızınde cebınıze kalmasını ıstedıgım maddı mıktarın sevıncı bu, baska bır sey degıl..

makale gıbı yazdım degılmı?? :tey: :tey: :tey: :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben sadece sakaryadan arabayı getırken 2 defa 100 ytl lık benzın alınca tabıkı alısık degılım gelır gelmez ızmire hemen taktırıverdım. mazda 3 üm olacak ve ben gezemedıkten sonra ne anlamı var  :D taktırdım sımdı ne gaza basarken ne de bır yere gıderken acımıyorum :D :D zaten yaz geldı malum ızmırdeyız her hafta sonu denıze gıderız ayıptır soylemesı ;) parası zaten cıkar........

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...