Jump to content

Örnekle Tork Anlatımı


mazdamx-5
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toureg V10 TDI, 313 HP güç ve 750 Nm gibi inanılmaz tork değeriyle gerçekten kuvvetli bir araç. Peki 750 Nm’lik torkla neler yapılabilir? Mesela bugüne kadar hep büyüklüğün sembolü olan yaklaşık 155 tonluk bir Boeing 747 çekilebilir.

Londra’nın yaklaşık 65 km güneybatısındaki Dunsfold Aerodrome’da gerçekleştirilen denemede Touareg V10’un süspansiyon sistemi ve motorunda hiçbir değişiklik yapılmadı. Sadece 3.27 oranlı son dişli Touareg V8’ten alınan 4.56 oranlı dişliyle değiştirildi. Bunun dışında uygun çeki kancası adapte edildi. Ayrıca aracın toplam ağırlığını arttırmak için 4.3 tonluk metal ağırlık yüklendi (toplam ağırlık 7030 kg’ye ulaştı) ve lastik hava basıncı 65 Psi’a çıkartıldı.

Teorik hesaplamalara göre 200 ton yük çekebilecek Touareg V10’un, Almanya’da yapılan denemelerde 190 ton ağırlığındaki Boeing 747-400’ü çektiği, fakat basın davetinin yapılacağı zamana boşta bir 747-400 bulunamadığından, programın İngiltere’de 947-200’le gerçekleştirildiği ifade ediliyor.

Gösterinin yapılacağı gün hava biraz yağışlı ve rüzgar karşıdan gelmesine rağmen gösteriden vazgeçilmedi.500 yolcu kapasiteli, 155 tonluk uçağın tekerleklerinin önündeki takozlar kaldırıldı. Touareg’in arazi şanzımanında Low konumu seçildi ve test sürücüsünün yarım gaz vermesiyle Jumbo’nun da 18 tekerleği dönmeye başladı. 747-200 bu şekilde 8 km/s hızla 150 metrelik mesafe çekildi.

Alıntıdır.

03_touareg_85987.jpg

02_touareg_59558.jpg

01_touareg_55065.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Millet o Boeing'i dişiyle çekiyo, Touareg ne ki... :)

Şaka bi yana, gerçekten çok büyük bişey bu tork, dizelden nefret etmeme rağmen düşünmemi sağlayabilecek tek neden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şaka bi yana, gerçekten çok büyük bişey bu tork, dizelden nefret etmeme rağmen düşünmemi sağlayabilecek tek neden...

Kesinlikle. Ekonomik olmadığını her zaman söylerim ama bu tork olayı beni hasta ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Kesinlikle. Ekonomik olmadığını her zaman söylerim ama bu tork olayı beni hasta ediyor.

bu tür bi aracın dizeli bizim normal benzinlilerden cok cok daha fazla yakar sadece kendi benzinli modeline göre ekonomik olması söz konusu ^-^
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu tür bi aracın dizeli bizim normal benzinlilerden cok cok daha fazla yakar sadece kendi benzinli modeline göre ekonomik olması söz konusu ^-^

Yok abi; çok tartışıldı; dizei bakım masrafları; yedek parça pahalılığı; ve aynı modelin dizeli ile benzinlisi arasındaki ilk satın alımdaki fark dizeli ekonomik kılmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla BMW 530D 2006model kullanmışlığım var. şehiriçi 130 şehir dışı 90-100 yakıodu :) bu alet te şehirdışı 150yaksın :) ama tabi o boingi çekerken biraz fazla yakabilir. bundan sonra tüketim değerlerinde yazarlar "uçak çekerken ve boş ağırlıktaki tüketim" die  :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

valla BMW 530D 2006model kullanmışlığım var. şehiriçi 130 şehir dışı 90-100 yakıodu :) bu alet te şehirdışı 150yaksın :) ama tabi o boingi çekerken biraz fazla yakabilir. bundan sonra tüketim değerlerinde yazarlar "uçak çekerken ve boş ağırlıktaki tüketim" die  :tey:

arazi aracları fazla yakıyor 2006 sorento 250 falan yakıyor tuareg in daha az yakacagını sanmam pek
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...