Jump to content

Amortisör Kule Gergileri Ve Viraj Çubukları(Demiri)


mazdamx-5
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Amortisör Kule Gergileri (Ön-Arka) Ne İşe Yarar?

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.

Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.

Alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alalım Volkan da şu kazalarda darbe dağıtımını etkilediği muhabbeti düşündürüyo beni, sakat iş eğer gerçekten doğruysa...

hııııı bide öyle bi şey vardı ya,doğru söylüyosun  :-8:)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya ben kaliteli bi marka alındıktan sonra öyle bi problem olacağını sanmıyorum, sonuçta öyle düz boruyu al kaynat sistemiyle yapılmıyo bu tip parçalar, ama yine de bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi bence gerek yok söylediginiz gibi Allah korusun bi kaza anında sakat yani bide sizde yay, genis tabanlı lastikler falan var abi ne gerek var tünele girdiginizde yan duvarlarda mı dolancanız bas üstü falan tavanda ;D_yol tutusun doruklarındasınız abilerim zaten yinede karar sizin tabi :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle İftan'a katılıyorum. İstediğiniz kadar kaliteli olsun. Sorun o değil. Yeni araçların birçoğunda kaza anında kabin içi zararı en aza indirgemek için bazı katlanma vs. noktaları verilir. Bu kule gergisi; arabayı kastırarak bu katlanmanın sağlıklı gelişmesini engeller ve bu da kabin içi zararın çok daha büyük noktalara varmasına neden olabilir.

Yol tutuşu artırması, savrulmayı engellemesi açısından gerçekten mükemmel bir olay kule gergisi; ama hiçbirimizin canından daha kıymetli değildir herhalde bu yol tutuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki Enes,ya araba yol tutamadığı için savrulup ölürsek  ;D  :fiuw:

Bu sorunun geleceği aklıma geldi yazarken :)

Savrulmada; araç yine gerekli katlanmasını gerçekleştirir. Ama tabii yeterli olmazsa; birşey diyemem.

Sen seçimini yap Volkan

Kule gergili duvara ya da önden bir yere girme ihtimali

Savrulma ihtimali

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok ya ben Volkan'ın olmayacak yerde hızlı kullanacağını hiç sanmıyorum zaten, en küçük kasisten nasıl geçtiğini gördükten sonra öyle virajlara hızlı girmek filan diye bişey olmaz Volkan için, mazallah lastik yanakları zorlanabilir. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok ya ben Volkan'ın olmayacak yerde hızlı kullanacağını hiç sanmıyorum zaten, en küçük kasisten nasıl geçtiğini gördükten sonra öyle virajlara hızlı girmek filan diye bişey olmaz Volkan için, mazallah lastik yanakları zorlanabilir. :D

Sayın Administratörüm; şöyle gaza basan ayak animasyonlu bir smileyin eklenmesini talep ediyorum :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...