Jump to content

GDI motorlara LPG takılamıyor mu?


Guest Osmanlı1299
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest Osmanlı1299

Araştırdığım forumlarda güncel bilgiler bulamadığım için sizede sormak isterim. GDİ motorlara lpg takılamıyormuş sanırım, (direk yakıt püskürtmeli ??) fakat biyerde BRC nin bu motor üzerinde AR-GE çalışmalarının olduğunu okudum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Osmanlı1299

galiba halen takılamıyormuş. Brc takmıyormuş. yeni gözdem mitsubishi carisma 1.8 GDİ'ydi ama kısmet. demek birazda bu yüzden 2. eli düşük bu arabanın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geldim :)

Öncelikle FSI ve GDI motorlara lpg takılabiliyor fakat normal sıralı sistemden yazılım olarak biraz daha farklı bir kit takılıyor. Bunun için aracın motor numarası önceden bildiriliyor ve İtalya'dan kit bu motorun serisine göre programlanarak geliyor. İlk Romano başladı, ardından BRC de getirdi ve Romano bıraktı BRC devam ediyor.

Ben kesinlikle tavsiye etmiyorum. Sebebi de şu; direkt enjeksiyonlu motorlarda benzin enjektörleri yanma odasının içinde bulunduğu için doğrudan yüksek ısıya maruz kalıyor. Benzinde bu bir sorun teşkil etmiyor çünkü sürekli benzin akışı olduğu için enjektörden geçen benzin aynı zamanda soğutma görevini de görüyor. Bu tip motorlar için programlanan lpg sistemlerinde ise araç lpg'de çalışırken benzin enjektörleri %8 oranında benzin göndererek soğutma yapmaya çalışıyor fakat 800derece sıcaklıkta %100 benzin akışı ile soğutmaya göre üretilmiş enjektörler için 1200derece sıcaklıkta %8 yeterli gelmiyor ve en fazla 30-40bin km. sonra benzin enjektörlerini kavurarak çalışmaz hale getiriyor. Bunu tecrübe ettiğimiz için artık bu tip motorlardan uzak duruyoruz. Takan firmaların araçlarının akıbetiyle ilgili ne olumlu ne de olumsuz bir bilgi veriliyor. Forum sitelerinde varsayımlarla ve söylentilerle halen sorunsuz çalıştığı söyleniyor fakat montajdan sonra aracı görene bilene rastlamadığım için yorum yapamıyorum. Yine de tüm sorumluluğu ve bir süre sonra çıkacak 2-3bin TL. masrafı üstlenirim diyorsanız taktırın derim.

Şu anda Roma'da 8 adet FSI motorlu araçta yeni bir sistem test ediyoruz. 60bin km.de sorun çıkmadı ama 150bini sorunsuz görmeden Türkiye'ye gelmeyecek. Çalışma sistemiyle ilgili şimdilik susuyorum ama sonuç olumlu olduğu takdirde paylaşımda bulunurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Osmanlı1299

FSİ ile GDİ aynı sanırım? yani aynı mantıkla çalışıyor.

Burada güvendiğim biryer var BRC ve ATİKER bayisi. oradaki ustamla şimdi görüştüm. Şimdilik takmadıklarını fakat bu konuda çalışmaların devam ettiğini söyledi. Bir aya kadar direk enjeksiyon sistemler gelecekmiş fakat 3-4 ay sonra daha net ve sağlıklı cevap verebileceğini söyledi.

malesef cahilikten gelen cesaretle GDİ motorlara lpg takan yerlerde oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Osmanlı1299

Güven her şeyden önce gelir. Markadan çok ustalık önemli zaten. Ben bu motorlardan uzak durulması taraftarıyım.

Allah razı olsun. öyle görünüyor ki uzak durmam gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geldim :)

.

.

.

Kusura bakmayın yeni üyeyim henüz herkesi tam tanıyamadım. Siz de galiba LPG ile ilgili bir iştesiniz..

Başka başlıkta yazdım, Forester almayı düşündüğüm dönemlerde rastlamıştım. İngilterede resmi SUBARU websitesinde resmi onaylı (yani Subaru İngiltere onaylı)ı bir LPG çevrim sisteminden yani LPi sisteminden bahsediliyordu. Vialle isimli bir firmanın son dönemlerde geliştirdiği bir LPG sistemi imiş . Yani Vialle LPi sistemi ...Çok iddialı olarak en iyi LPG sisteminin bu olduğu iddia edieliyordu. Bu konuda bilginiz var mı? Bu sistem Türkiyede biliniyor mu? Şöyle bir bilgi bulmuştum ama bilen birinden öğrenmek daha iyi olur diye size soruyorum..

http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-werking-van-lpi.html?L=1

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kusura bakmayın yeni üyeyim henüz herkesi tam tanıyamadım. Siz de galiba LPG ile ilgili bir iştesiniz..

Başka başlıkta yazdım, Forester almayı düşündüğüm dönemlerde rastlamıştım. İngilterede resmi SUBARU websitesinde resmi onaylı (yani Subaru İngiltere onaylı)ı bir LPG çevrim sisteminden yani LPi sisteminden bahsediliyordu. Vialle isimli bir firmanın son dönemlerde geliştirdiği bir LPG sistemi imiş . Yani Vialle LPi sistemi ...Çok iddialı olarak en iyi LPG sisteminin bu olduğu iddia edieliyordu. Bu konuda bilginiz var mı? Bu sistem Türkiyede biliniyor mu? Şöyle bir bilgi bulmuştum ama bilen birinden öğrenmek daha iyi olur diye size soruyorum..

http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-werking-van-lpi.html?L=1

Bahsi geçen markanın Türkiye'de distribütörü ve dolayısıyla servis noktası bulunmamaktadır. Subaru Forester için çok iyi bir verim almak mümkün. Boxer motor yapısından dolayı montajı biraz daha fazla zaman ve dikkat istiyor. Emiş manifoldu içinde bir perde var ve benzin enjektörleri yakıtı bu perde arkasından püskürtüyor. LPG nozzle.ları benzin enjektörlerinin yanından perde içine değil de hava akışının yoğun olduğu ve perdeli kısma göre daha geniş olan diğer taraftan 30derecelik bir açıyla takılırsa sorunsuzca kullanırsınız. Sadece rolantide fakir karışım görüp arıza lambası yakma ihtimali var ama bu da bir ekstra bir emülatörle basitçe giderilebilecek bir sorun. Yani farklı arayışlara girmeye gerek yok. Kalitesinden sual olunmayan bir LPG markası ile gönül rahatlığıyla kullanırsınız. Önemli olan montaj tecrübesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen markanın Türkiye'de distribütörü ve dolayısıyla servis noktası bulunmamaktadır. Subaru Forester için çok iyi bir verim almak mümkün. Boxer motor yapısından dolayı montajı biraz daha fazla zaman ve dikkat istiyor. Emiş manifoldu içinde bir perde var ve benzin enjektörleri yakıtı bu perde arkasından püskürtüyor. LPG nozzle.ları benzin enjektörlerinin yanından perde içine değil de hava akışının yoğun olduğu ve perdeli kısma göre daha geniş olan diğer taraftan 30derecelik bir açıyla takılırsa sorunsuzca kullanırsınız. Sadece rolantide fakir karışım görüp arıza lambası yakma ihtimali var ama bu da bir ekstra bir emülatörle basitçe giderilebilecek bir sorun. Yani farklı arayışlara girmeye gerek yok. Kalitesinden sual olunmayan bir LPG markası ile gönül rahatlığıyla kullanırsınız. Önemli olan montaj tecrübesi.

Bilgiler için teşekkürler...2008in sonlarında DH de falan bu konuyu sormuştum kimse cevap vermemişti. Şimdi tekrar araştırdım. Sanıyorum marttan sonra Sabancının TEMSA sı bu sistemi distribütör olarak getircekmiş. Hatta sanıyorum Mitsubishilerde garantiyi bozmayan bir LPG çevrimi yapacaklarmış, Toyotalara da yaparlar mı bilmiyorum. Eğer yaparlarsa 132 bglik yeni avensis için avantajlı olur sanırım..

Bu sisitemin en büyük özelliği, benzin gibi , propanı likit halde göndermesi dolayısıyla daha iyi ölçebilmesi ve ani değişikliklerden çok etkilenmemesi imiş galiba...

Bakalım bir gelsin biraz uygulansın da ona göre karar verelim. Yüksek performanslı motorlar için daha iyi diyorlar belki FSI veya GDIye de daha iyi olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yine de macera aramayın derim. Özellikle belli başlı bir kaç LPG Sistemleri firması bunu uygulayamayacak kapasitede değil ama mevcut sıralı sisteme göre dezavantajları fazla olduğu için kimse üretmiyor. En büyük dejavantajı ise sürekli lpg pompasını yakması. Biraz daha araştırırsanız siz de görürsünüz.

Hem lpg sistemlerinde artık sorun kalmadı.

Bu arada Roma'daki 8 aracın yanında Belçika'da da içlerinde CX-7'nin de bulunduğu FSI motora sahip 24 farklı aracın testleri de bitti. Önümüzdeki haftadan itibaren getirmeye başlıyoruz. Bu araçların içinde şimdilik Carisma, Jetta ve Corolla D-4D yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyla belki pek alakalı değil ama benimde aklıma bişey geldi wankel motorlara da tüp takılabilio mu acaba? ;D:D

LPG enjektörü kullanılmadan karbüratörlü araçlardaki mikser sistemine yakın bi sistemle takabiliriz ama önce bi müşterinin istemesi gerek :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...