Jump to content

Runna 16.000TL


Uygar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fiyatı 16 bin TL, arabada yok yok !

İran'ın her türlü donanıma sahip yeni otomobili Runna görücüye çıktı. Peki otomobil Türkiye'ye ne zaman gelecek?

İran'ın Khodro Company (IKCO) firmasının ''Samand''ın ardından ürettiği ikinci otomobil olan ve geçen hafta İran'da tanıtımı yapılan ''Runna''nın Temmuz ayında Türkiye'de satışına başlanacağı bildirildi.

IKCO'nun Türkiye Distribütörü MYS Otomotiv Genel Müdürü Yiğit Seskır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, IKCO tarafından yapımı tamamlanan ''Runna''nın 18 Nisan'da İran'da Sanayi ve Maden Bakanı Ali Ekber Mehrabian'ın da hazır bulunduğu törenle görücüye çıktığını belirtti.

İran'da ''Samand''ın ardından üretilen ikinci otomobil modeli olma özelliğini taşıyan ''Runna''nın 1.4, 1.6 ve 1.7'lik motor seçenekleriyle Temmuz ayından itibaren Türkiye'ye ihraç edileceğini vurgulayan Seskır, ''İran'ın dışında ilk olarak Türkiye'de satışa sunulacak Runna'nın çok sevileceğine inanıyorum'' dedi.

Seskır, ''Runna''da ABS fren sistemi, hava yastığı, klima, merkezi kilit, xenon ve ledli farlar, radyo, CD ve mp3 çalar, uzaktan kumandalı ve alarmlı merkezi kilit, akıllı anahtar, ısıtmalı aynalar, elektrikli camlar gibi donanımların bulunduğunu ifade ederek, ''Her türlü donanıma sahip Runna'yı 16 bin TL gibi uygun bir fiyatla satmayı planlıyoruz'' diye konuştu.

2008 yılının başından itibaren Türkiye'de satışına başlanan Samand'ın kısa süre içinde Türkiye'de sevilen bir otomobil olduğunu anlatan Seskır, hedeflerinin ''Runna'' ile bu çıtayı daha da yükseltmek olduğunu kaydetti.

''SIRADA HAFİF TİCARİ ARAÇ PROJESİ VAR''

Seskır, şu an Türkiye'de 22 ilde bayilikleri bulunduğunu, 2009 yılının sonuna kadar bu sayıyı 45'e, 2010 yılının sonuna kadar da 81 ile çıkarmayı istediklerini ifade ederek, şunları söyledi:

''Türkiye'de bu donanımlarda hem kaliteli hem de en ucuz otomobili satıyoruz. Bayiliklerin yanı sıra satış sonrası servis ağımıza da büyük önem veriyoruz. İran, otomobiliyle Türkiye'de bulunmaktan sonra derece mutlu. IKCO'nun Samand, Runna'nın ardından sırada hafif ticari araç projesi var. Bu yılın sonunda aracın tanıtımının yapılması sonrasında da Türkiye'de de satışına başlanması gündemde. IKCO hafif ticari araçta da iddialı olacak.''

23.Nisan.2009 12:29:14

11.jpg

4.jpg

6.jpg

2.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iranın ambargolara, kısıtlamalara inat üretim denemelerine saygı duyuyorum.

üretmezseniz ne g.kore olabilirsiniz, ne japonya, ne almanya.

bugün bu araçlar bazı insanlara komik geliyorsa, bir zamanların japon araçlarına ve şimdiki konumlarına bakmalarını tavsiye ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Biz araba yapsak kim alır ? :)

katılıyorum ;)

adam gibi yaparsan herkes alır, yıllarca tofaşın üretimden kalkan 3 liralık modellerini 15 e araba diye çakmadılarmı şu an adam gibi araba üretilmemesinin suçunu ben koç kuzu bilimum bu işin yıllarca kaymağını yiyip hiç bişey yapmayanlara bağlıyorum
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elbette adam gibi yapsak alır ama ilk etapta tamamı Türk yapımı bir arabayı kimsenin alacağını sanmıyorum. Kaldı ki şu anda kadar Türkiye de üretilen araçların hiçbirinin tamamı Türk yapımı değil, sadece Türk montajı.

Mesela motoru Türk olan bir araba konusunda ne düşünürdünüz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mesela motoru Türk olan bir araba konusunda ne düşünürdünüz ?

bu hiç bir zaman kendi üretim arabamız olmayacağı anlamına gelir.

bu ülke 1930larda kendi uçağını yapabiliyordu. yapmayı neden bıraktığımızı ve neden halen yapamadığımızı düşünürsek, aynısının otomobil içinde geçerli olduğunu söyleyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence türkiyede kendi otomobilini yapabilecek kapasitede hemde çok güzel araçlar yapabilir.önemli olan paranın sahiplerinin bunu istemesi yoksa mazda'da ödüllü türk tasarımcı yok mu?yeterince nitelikli adam olduğuna inanıyorum ben.

ayrıca fena bi araba değilmiş 16.000e gelirse alırım ben bunu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu hiç bir zaman kendi üretim arabamız olmayacağı anlamına gelir.

bu ülke 1930larda kendi uçağını yapabiliyordu. yapmayı neden bıraktığımızı ve neden halen yapamadığımızı düşünürsek, aynısının otomobil içinde geçerli olduğunu söyleyebiliriz.

Bir zamanlar uçak yapan bir ülkeden nerelere geldiğimizin en iyi kanıtı Nuri Demirağ ' ın hayat hikayesi  :(

http://www.nuridemirag.com/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İran' da otomobil yapıyor sayılmaz aslında, xenonlar ithal, teyip sonradan takma, motor peugeot(bu aracı bilemem ama SAMAND öyleydi) , ABS zaten farklı üretim, yani aslında montaj yapıyor ve bu montaj da çok kötü, en azından SAMAND için öyleydi, ha bir tofaş kuş serisi çok mu iyi, yoo, onlardan daha kaliteli ve marka yerli, ne olsun, gerçi cesareti, girişimci ruhu ve yerli isimle ihracatı taaktir etmek lazım... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

İran' da otomobil yapıyor sayılmaz aslında, xenonlar ithal, teyip sonradan takma, motor peugeot(bu aracı bilemem ama SAMAND öyleydi) , ABS zaten farklı üretim, yani aslında montaj yapıyor ve bu montaj da çok kötü, en azından SAMAND için öyleydi, ha bir tofaş kuş serisi çok mu iyi, yoo, onlardan daha kaliteli ve marka yerli, ne olsun, gerçi cesareti, girişimci ruhu ve yerli isimle ihracatı taaktir etmek lazım... :)

bu işler böyle başlar bence bi süre sonra dışarıdan aldıgı parçalar pahalı gelmeye başlayacak ya kendi üretecek yada ona göre yan sanayi kuracak ve bigün bi bakmışın tamamen kendi üretimi olmuş olacak, direk %100 herşeyini kendin yaparak bi işe başlamak zor bir iş
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bülent abiye katılıyorum. Halihazırda zaten bir sürü otomotiv sanayi fabrikalar var. Aynı fabrikalardan ufaktan kurularaktan başlanabilir. Tasarım konusunda ise türkiye zaten kendisini ispatlamış bir ülke birçok ünlü tasarımcımız var ama Türkiyeye pek çalışmıyorlar. ilerde olur ama ne zaman bilmem :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türkiye de bi aracın motorundan elektronik aksamına kadar herşeyini imal edebilecek teknonoloji bilgi birikimi ve iş gücü var fakat bunları bir araya getirip üretime geçmeye kalkarsanız BMW fiyatına renault elde edersiniz. ya çoooook uzun vadeli bir girişim yapmak gerekir ya da devlet tarafından ithal araçlara karşı inanılmaz derecede korunmanız gerekir ki devletin böyle bir politakası olmadığına göre hiçbir özel yatırımcı böyle bir işe girişmez. ben olsam ben de paramı böyle bir işe yatırmam. hele hele dünya devlerinin neydeyse asırlık tecrübelere sahip olduğu böylesine rakabet dolu bir piyasada. zaten bana göre hiçbir mantığı da yok. üreticeksek yine üretelim ancak  parçalarını daha ucuza daha kalitelisini dışardan alalım. zaten zamanla yan sanayileri gelişir ve içerisindeki parçalar da türkleşmeye başlar bence

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...