Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu arada bahsettiğin çok büyük bi sorun değil.bunun için tamircide ücret bile almazlar için rahat olsun ;)

araç çalışınca buraya yazarsın.geçmiş olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...

Senin tekleme geçmişti değilmi. kaçlık enjektör takıldı. Benimkinde 2,5 yazıyordu söktük 1,8 yazanlardan taktık. tekleme azaldı fakat yokuşlarda devam ediyor. Ayrıca yakıtı yükseldi.

Sen ne gibi bir işlem yapmıştın ayrıca yakıtı ne kadar oldu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.thinkythings.org/p5/plugsandwires3.html

Motor eski model ama farketmez,ateşleme sırası dizilimi 1-3-4-2.Orda resimde gösteriyor zaten incelerseniz.

Arkadaşlar göterdiğiniz ilgiden dolayı çok teşekkür ederim.yarın resimde gösterdiği gibi yapacam sonucu size yazarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Linkte ki sıralama şekli biraz yatık duruyor.onu dik duruyo var saydım ona göre taktım.Acaba bir yerde yanlışmı yaptım  :nea:.o sıralama şekli bizimkilere uymuyormu ki ?.ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabanın önüne geç, sana göre distribütördeki sıra soldan sağa 3-2-1-4 şeklinde, muhtemelen sende de aynıdır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin tekleme geçmişti değilmi. kaçlık enjektör takıldı. Benimkinde 2,5 yazıyordu söktük 1,8 yazanlardan taktık. tekleme azaldı fakat yokuşlarda devam ediyor. Ayrıca yakıtı yükseldi.

Sen ne gibi bir işlem yapmıştın ayrıca yakıtı ne kadar oldu ?

aynen yokuşlarda tekleme gene arada yapıyo ama aldığım yakıta göre de değişiyo, bp den aldığım gazda neredeyse hiç sorun çıkarmıyo, yakıtı pek değişmedi gibi şehirler arası 16 kuruş, şehir içi 25 kuruş civarında..en son 1010 km yol yaptım, bunun 610 kmsi şehirler arası, 400 kmsi şehir içi toplamda 198 tl lik lpg tükettim, yani ortalama 20 kuruş civarında

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Arkadaşlar sorunum kalkış yaparkan aracı fazla gaz vermeden hafice kaldırmanın zorluğu.yani bir kez binbeşyüz devirin üstüne çıkarıp debriyajı ondan sonra salmak gerekiyo ve 1000-1500 dv civarında yavaş yavaş seyrederken aracın gazını ayrlamanın zorluğu.ya çok oluyo yada 1000 dv altına düşüp sanki istopa yeltenir gibi oluyo.bu aşırı miktarda değil ama şehir trafiğinde sıkıcı oluyo.kablo sıralamasınıda çözdüm arkadaşlar.netteki satılık araçlara bakarak doğru sırayı buldum.doğrusu aracın akü olan tarafına geçip bakıca sol üst 3 yanı 1,sol alt 4 yanı 2 olarak düzelttim çalıştı.bir üst kasanın dizilimi farklıymış.ilginize teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada kalkıştan sonra hiç bir tekleme olmuyor.kalkıştakide tam olarak tekleme değil zate sanki gazı alma esnasında almakla almamak arası karasız  :krrsz: sonra devam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1000-1500 d/d olduça düşük bi devir aracın yeterli güç üretmeyip teklemesi bence normal sonuçta bu araçlar dizel değil, üstelik 16 valfliler, yani her silindir için 2 emiş 2 egzos valfi var, bu yüzden eski 8 valf araçlardaki gibi alt devirleri güçlü olmaz. Aracı 1500-2000 d/d altına indirmeden sürersen sanırım sıkıntı kalmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest alikemalkivanc

slmlar aynı sıkıntı 99 1,8 astina aracımdada var bende ek olarak şunu sormak isitorum eskiden hatta lpg ilk takıldığı zamanlarda bile yokuş performansı fena deildi beniznde zaten tartışılmaz ama lpg dede cok sıkıntı yoktu sonraları bu silkeleme olayı arttı bu artışla yokuşlarda kasmaya başladı ek olark şimdi 130 gecince araba kasılıo aynı silkelemeyi fazlasıyla yapıo v daha fazla hızlnamıo böle bi sıkıntı yaşayan arkadaş varmı bide titreme olayı cokm arttı gerci o balansla alakalı olabilir ama lpg den sonra vcalışırken müthiş sarsmaya başladı yardımcı olursanz sevinriim böle bi durumla karşılaşan v cözen birileri varsa

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynen yokuşlarda tekleme gene arada yapıyo ama aldığım yakıta göre de değişiyo, bp den aldığım gazda neredeyse hiç sorun çıkarmıyo, yakıtı pek değişmedi gibi şehirler arası 16 kuruş, şehir içi 25 kuruş civarında..en son 1010 km yol yaptım, bunun 610 kmsi şehirler arası, 400 kmsi şehir içi toplamda 198 tl lik lpg tükettim, yani ortalama 20 kuruş civarında

Bu takılan nozullar kaçlık. Yani üzerindeki ölçek nedir. ? Görebildinmi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu takılan nozullar kaçlık. Yani üzerindeki ölçek nedir. ? Görebildinmi

1.8 yazıyo, ama sökülenler kaçlıktı bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

nozullar hakkında kısa bilgi, başka bi siteden alıntıdır;

"Enjektörlerin aldığı sinyalleri kullanarak püskürttüğü gazın miktarını belirlemeye yarayan memelerin temel amacı motor güçlerine uyum sağlamaktır.

Eğer meme seçme imkanı olmasaydı:LPG enjektörlerinin aldığı sinyallerin hemen hemen aynı aralıklarda olduğunu düşünelim ki genelde birbirine yakındır. Böyle bir durumda tek tip enjektör olduğu için (bazı ürünlerde meme çapı farklı olduğu için farklı enjektörler kullanılıyor) 1200 motorlu ve 60 beygirlik bir araç ile 2000 motor ve 150 beygirlik bir araç için ortak bir enjektör çapı seçecektik. Bu da düşük olan motor gücüne sahip olan aracın yanma odasına giden yakıtı düşüremeyecek ya da yüksek motor gücüne sahip aracın yanma odasına giden yakıt miktarını da istenen kadar yükseltemeyecektiki. İşte bu yüzden genelde düşük motorlu araçlara küçük çapta meme, büyük motorlara da büyük çapta meme kullanıyoruz. Genelde diyorum çünkü bunun da istisnaları var. Örneğin silindir sayısı arttıkça enjektör başına düşen püskürtme oranı düşecek böylece meme çapını küçülecektir. Bu da 4 silindir 2000 motora x/4 birim 6 silindir 2000 motor araca x/6 birim gaz gönderme ortalaması olacağı anlamına geliyor. (Tabi motor tipleri aynı ve diğer katsayıların farksız olacağını düşündüğümüzde.)

Bütün bunlar direk bir tablo çıkartıp her motor gücü ve beygire göre her meme çapını belirleyebileceğimiz anlamına gelmiyor tabiki. Bu konuda bir istisna da gelen sinyalin gücüdür. Örneğin kimi arabalar vardır ki yüksek sinyal gönderir düşük basınçlı benzin haznesi veya düşük kapasiteli püskürte yapan enjektörü kullanır kimi araçlar da düşük sinyal gönderip yüksek basınçlı benzin haznesi veya yüksek kapasiteli püskürtme yapan enjektör kullanır. LPG sisteminin püskürtme zamanlarının benzin ECU'sinin benzin enjektörlerine gönderdiği sinyallerden referans aldığı gerçeği de sinyal farkının da belirleyici bir rol oynadığıdır."

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Konu ile alakası olacğaını düşündüğüm bir bilgi buldum ;

Malum, geçenlerde benim bujileri NGK Laserline ile değiştirdim. Şimdilik çok da memnunum. Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi ararken aşağıdaki grafiği buldum.

563b7adac3.gif

Görüldüğü üzere özellikle 2000-4000 devir arasında LPGli araçların voltaj ihtiyacında ( 0.8 mm açıklık için ) ciddi bir artış oluyor. Bunu da araç karşılayamazsa bu devirde tekleme olması çok olası.

Hiç NGK Laserline veya muadili bir ürün kullanıp 323 lerde bu problemi giderdiğini teyit edecek birisi var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fiyatları ne civarda acaba? olmadı değşitiririz olur biter çok pahalı değilse, hem sorunumuza çare olmasa bile daha iyi bi ateşlemeye sahip olacağımızdan en azından yakıt tüketimi biraz düşer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bujilerler sizinkiler aynı olmayabilir aracın yılına ve modeline göre ürünü aşağıdaki linkten bulup yetkili satıcılardan fiyat alabilirsiniz. Benimkiler 120 civarıydı . Yani orijinal iridyum bujilerle aynı fiyat

http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&lng=tr&t=pkwzuendkerzen

Bulamazsanız FCS ( Distributor ) yardımcı oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...