Jump to content

Mazda 323 Egzozdan Beyaz Duman Çıkması Hakkında


Ozzy_Mazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

biraz önce arkadaşla bi deneme yaptım bindirdim dedim bas bakalım bi limitöre vurdur (hem sesinide merak ediyordum  ) tam limitöre girince beyaz duman atıyor ve akabinde 2. vitestede geçince duman devam ediyor  ama yüksek devirde yapıyor :S şimdi sormak istediğim bu normalmidir yoksa motor ekmeğini yimişmi oluyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 54
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    5

  • domestos

    8

  • olgunnn

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

şöyle bir yazı buldum;

Egzoz Dumanının Dili

KARADUMAN : İs ve yanmamış karbon nedeniyle meydana gelen zengin karışımların sonucunda oluşur. Yakıt yanarken yeterli derecede hava bulunmayışı ve diğer nedenlerden oluşur. Bu nedenler :

Motorun fazla yüklenmesine bağlı olarak fazla yakıt gelmesi.

Kısıtlı hava akımı veya tıkanmış hava filtresi.

Düzensiz yakıt püskürtülmesi veya patlama hücresine düzensiz yakıt girmesi.

Enjeksiyonun gecikmesi,yani güç püskürtme.

Enjeksiyonun başlamasıyla yakıtın ateşlemesi arasındaki sürenin kısa oluşu. Bunun neticesinde havayla yakıt iyice karışmadan ateşleme meydana gelir.

Düşük kompresyon basıncı .

Fazla yakıt püskürtme veya atomize olmadan damlama.

MOTORUN FAZLA YÜKLENMESİ : Kara duman motorun fazla yüklenmesinin tipik bir sonucudur.Gönderilen ilave yakıt havayla karışıp yanacak vakit bulamamaktadır. Egzost sübapları açıldığı zaman fazladan gelmiş olan yakıtın yanması tamamlanmadığı için duman teşekkül eder. Bu tamamen yakıt hacmiyle ilgili olup hangi yakıt kullanılırsa kullanılsın meydana gelir.

KISITLI HAVA AKIMI : Yetersiz hava, hava filtrelerinin tıkanması,iki zamanlı motorların deliklerinin tıkanması veya egzost susturucularının tıkanması sonucunda görülür. Yanma için gerekli hava az olunca daha fazla yanar ve bir motorun duman çıkarmadan taşıyabileceği yük miktarı azalır.

YAKIT PÜSKÜRTÜLMESİ : Enjektör meme deliklerinin tıkanması veya bozulması yakıtın silindirde düzensiz olarak dağılmasına neden olur. Bu da duman yapan zengin karışımları meydana getirir. Çok yüksek enjektör basınçları veya çok düşük yakıt yoğunluğu o kadar ince bir sprey oluşturur ki bunun havanın içine yeterince karışması mümkün olmaz . Memeden uzakta bulunan hava yanma işlemine katılmaz, yakıt az havayla yanar ve duman ( siyah ) teşekkül eder. Kısmen tutuk bir enjektör iğnesi enjeksiyon zamanını değiştirir ve duman meydana getirerek çalışmayı bozar, buda yakıtla havanın kötü karışmasının bir sonucudur.

GEÇ ENJEKSİYON : Yakıtın geç enjeksiyonu geç ateşlemeye sebep olabilir, bu durumda yakıt tam olarak yanmaz ve kara duman oluşur. Ateşleme çok geç olup eksik yanma olduğu takdirde “ beyaz duman” (Buharlaşmış yanmamış yakıt ) meydana gelir. Motor iyi durumdaysa enjeksiyon vaktini ileri almak, beyaz dumanı yok edebilir.

MAVİ DUMAN : Mavi duman yakıtla ilgili değildir. Bu fazla miktarda motor yağının ateşleme hücresine gelerek yanması sonucu oluşur. Bunun sebebi de, yağ segmanlarının aşınması, supap kayıtlarının aşınması veya turboşarj şaft keçesinin eskimesidir. Yağ seviyesinin çok yükseldiği yağ banyolu hava filtreleri de motor yağ sızdırabilir. Duman oluşturan bu sebeplerin yakıt kalitesiyle ilgisi yoktur.

BEYAZ DUMAN : Dumanda beyaz rengi,egzosta bulunan yakıt parçacıkları verir. Genel olarak beyaz duman soğuk çalışma sonucunda oluşur. Soğuk bir motor ısınana kadar beyaz egzost gazı; başlangıçta içindeki su buharının yoğunlaşması sonucu beyaz duman gözükür. Beyaz duman aşağıdaki durumlarda görünür ;

1. Motorun fazla ısınması.

2. Eksik yanma ( Genellikle geç enjeksiyona bağlı ).

3. Silindir duvarlarına yakıt spreyi çarpması,soğuması ve birikim yapması.

4. Düşük kompresyon .

5. Az uçucu yakıt.

6. Düşük seton numarası ( ateşlenmenin çok gecikmesi ).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağol irfanım bende baktıydım bulamadım teşekkürler içim rahatladı biraz beyaz duman motor aşınmasından felan değil o zaman anladığım kadarıyla 260binde araç korkuyorum artık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağol irfanım bende baktıydım bulamadım teşekkürler içim rahatladı biraz beyaz duman motor aşınmasından felan değil o zaman anladığım kadarıyla 260binde araç korkuyorum artık :)

Yağ ve filitre değişimlerine dikkat et 5000km de bir yaptır mümkünse devam et çünkü bir mazdaya biniyorsun. ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ördek efendi de 211.500km oldu.

Motoru fazla sıkıştırdığım zamanlarda beyaz duman attığını söylüyorlar (peşimden gelenlerin yalancısıyım :D). Herşeye rağmen 10 bin km.de 1 litre kadar yağı halletmiş bizimki :) Sonuç olarak senin arabanın motorunun da daha uzun yıllar çalışacağını düşünüyorum :)

Mustafa abi familia ve lantislerde kullanılan 1.8 motorlarda o yağ eksiltme hastalık özellikle yüksek devir sürekli  çevirilince  ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir dakika....

Yukarıdakı alıntıda anlatılanlar, benzinli değil, DİZEL motorlar için...

Benzinli motorlarda ise:

* Beyaz duman yere yapışıp kalıyor ve keskin kokuyorsa antifriz yakıyorsunuz demektir, çok büyük ihtimalle kafa contası (head gasket) gitmiştir.

* Beyaz duman mavimsi ise yağ yakıyorsunuz demektir.

* Duman güç altında (ayak gazda, devir yükselirken) geliyorsa piston bilezikleri, yani segmanlar (piston rings demek istiyorum) toleranslarını kaybedecek kadar aşınmıştır.

* Beyaz duman motor devir kaybederken (ayak gazdan çekilmiş, devir düşerken) geliyorsa, sübap kılavuzları (valve guides) aşınmıştır.

Siay dumana girmiyorum - anlatması daha uzun ve yeri değil..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beyaz dumanı birde şu şekilde test et. sabah ilk çalıştırmada, maqrşı bas ve dışarı çık egzozu seyret, araba ciddi bir şekilde beyaz duman çıkartıyorsa subap lastiiklerin özellliğini kaybetmiş demektir. Goodless in yazdıklarına ek olarak bunu söyleyebilirim. ama bu dediğin duman 4-5 devirlere kadar gelmşyorsa çokta takılma bence. arabanın rutin bakımlarına devam et. 260bindeki bir motorda illaki biraz aşınmalar olacaktır.

Yok Abi sabah denedim çıkmıyor..   rolantide olsun normal 2 ila 3bin devir arası seyir halinde gitsin bişi yok bide şöle bi durum var mesela yarım saat 1 saat dolaşayım durayım rolantide çalışsın motordan şıkır şıkır ses geliyor motorun sesiyle tam orantılı bi şekilde yağ ısındığında geliyor sanırım o dumanın bunla bi ilgisi olaiblirmi ?

* Duman güç altında (ayak gazda, devir yükselirken) geliyorsa piston bilezikleri, yani segmanlar (piston rings demek istiyorum) toleranslarını kaybedecek kadar aşınmıştır.

sanırım benim sorunuma en yakın bu ihtimal var abi . peki böle bişi varsa ne gibi zarar açar ilerde ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence ön tedbir olarak şu anda ne yağ kullanıyorsan bir üst kalınlıkta yağ kullanmaya başla..

10W30 ise, 10W40 gibi..

Yağ pompası yorgun. Isınıp yağ incelince, üst kısımlarda yeteri kadar basınç oluşmuyor, sübap (lifter) sesi geliyor galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence ön tedbir olarak şu anda ne yağ kullanıyorsan bir üst kalınlıkta yağ kullanmaya başla..

10W30 ise, 10W40 gibi..

Yağ pompası yorgun. Isınıp yağ incelince, üst kısımlarda yeteri kadar basınç oluşmuyor, sübap (lifter) sesi geliyor galiba.

10W40 Kullanıyorum şu anda evet sanırım o lifterdan geliyor bi arkadaşım da ondan olabileceğini sölemişti

20w50 kullan 5000kmde  bir değiştir filtreyle beraber bence.

10W40ın üstü 20W50 oluyor heralde değilmi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10W40 Kullanıyorum şu anda evet sanırım o lifterdan geliyor bi arkadaşım da ondan olabileceğini sölemişti

10W40ın üstü 20W50 oluyor heralde değilmi ?

15w40 veya 20w50
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğin motor hakkında hiç bir spesifik bilgi vermemişsin, körlemesine yazıyorum, bu biline.

Siyah duman yanmamış yakıttır. Bu ev yangınında da, içten yanmalı motorlarda da, kamp ateşinde de aynı şekilde yakıtın tam anlamı ile yanmadığına işaret eder.

Benzinli motorlarda ise, (ısınınca düzeliyor demişsin)

tembelleşmeye başlamış bir O2 sensörü,

ömrünü doldurmuş bir yakıt basınç regülatörü,

ayarsız ya da bozuk bir gaz kelebeği açı sensörü,

sızdıran enjektörler,

lineer çalışamayan bir motor sıcaklık sensörü,

karbondan tıkanmış vakum hortumları,

tıkalı ya da sıkışmış bir EGR,

soğutma sisteminde bir kaçak (delik radyatör gibi),

düşük su/antifriz seviyesi,

ateşleme sorunları,

zayıflamış ateşleme bobinleri,

kaçak yapan buji kabloları,

motor toprak hatlarının kopması,

çok çok kirli bir hava filtresi,

avans ayarının bozulması

gibi nedenler ilk çalıştırmada kara duman salınımı görüldüğünde akla gelebilecekler olarak sayılabilir.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufak bir Alıntı belki iş görür:

SAE : Yağ ambalajlarında rastladığımız SAE , değişik hava sıcaklıklarında yağları alışkanlıklarına göre sınıflandırmak amacıyla Otomotiv Mühendisleri Birliği ( society of Automotiv engineers) tarafından geliştirilmiş bir kısaltmadır . kalınlıklar SAE 0W ‘ dan SAE 60’ a kadar uzanır. SAE 0W , 5W , 10W , 15W , 20W , 25W ; Soğuk havalardaki maksimum izin verilen viskozite ile sınıflandırılır . SAE 20 , 30 , 40 , 50 , 60 ; Motor çalışma sıcaklığı olan 100 0C ‘deki viskozite ölçümlerine göre sınıflandırılır .

Yağ seçimi neye göre yapılmalıdır ?

Yağ seçimi belli kriterlere göre yapılır . Bu kriterler şöyle sıralanır : Araç kullanma kılavuzu yağ tavsiyesi bölümünde yer alan viskozite ve performans sınıflandırma değerleri göz önüne alınır . Araç üretici ve ithalatçısı firmaların ( OEM ) istediği özellikleri karşılayan veya onayı alınmış yağlar seçilir . Motor tipi ve teknolojisine göre seçilir İklim koşullarına göre ( çok soğuk iklimlerde , sentetik yağların seçilmesi gibi ) seçilir . Yakıt cinsi ve kalitesine göre seçilir .

Performans veya yakıt tasarrufu ihtiyacına göre belirlenir ( sentetik yağlar, mineral yağlara göre daha fazla performans veya yakıt tasarrufu sağlar ) . API ” S ” kategorisi ( Servis istasyonu yağları) SA :İlk çıkan kalite sınıfı , katıksız motor yağ ı. SB :1930’ların teknolojisi , oksitlenme ve aşınmaya dayanıklı . SC :1964-1967 motorlarında , düşük sıcaklık sağlayarak paslanmayı ve yağ çamurunu önler . SD :1968-1971 otomobil motorlarında SC kategorisi geliştirilip yenilikler yapılır . SE :1972-1979 otomobil motorlarında oksidasyon , düşük / yüksek sıcaklıklara , pas ve korozyona karşı daha fazla korunma sağlar . SF :1980-1988otomobillerindeki benzinli motorlarda API SE ile karşılaştırıldığında , aşınma ve oksidasyona karşı korunma daha iyidir . SG :1989 benzinli otomobil motorlarında , API SF ile karşılaştırıldığında tortu kontrolü , aşınmazlık , yağ çamurunu önleme ve oksidasyonu önleme özellikleri geliştirilmiştir . SH :1994 model . Baz yağı daha da geliştirilmiştir . SJ : En son kullanılan motor yağı sınıfıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Arkadaşlar araçın motorunda performansında bisıkıntı yok yaşadığım yerde bi servis yok ama özel servislerce araçta bi sıkıntı yok ama özellikle ilk çalışmalarda yoğun bir duman beyaz olarak çıkıyor. ısındıkca azalıyor. ama gaza bastıkça geri çoğalıyor. yağ kapağından yada hava filtresinden gelen parmak hortumdan ise kesinlikle duman çıkmıyor yağ atmıyor fakat yağ eksiltiyor.muhtemelen yağı ekzosa veriyor ama nerden ve nasıl bu sorunu halledebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadasim bence de kesinlikle yagi egzosta veriyor. Teknik bilgim yoktur ancak jaguar x-type'da basima su gelmisti; yag ve havayi icindeki conta ile ayirarak ileten bir boruda sorun vardi. Sorun da borunun icindeki contanin islevini yitirmesiydi. Motor gitmis diyen servis bile oldu daha bakmadan ancak sagolsun Moskova'da sans eseri tanidigim Huseyin Usta daha once hic jaguar kaputu acmamis olmasina ragmen elini attigi anda cozmustu sorunu :) Uzgunum hicbir fikrim yok ne borusu ne contasi oldugu hakkinda ama burdan yola cikarak baktirin bir de..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen subap keçelerinden. İlk çalıştırmada mavi duman atar ısınınca düzelir. motora bir zararı yok ama yağ yakar. aracın çalışmasında bir sorun var mı? Rölantide düzensizlik motor sesinde bir değişiklik? Subap gaydlarının probleminin habercisi olabilir. Görmek lazım.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaşlar 2007 mazda 3 kullanıyorum ve araç lpg'li.Trafikte durduğum zamanlar aracın egzozundan beyaz duman çıktığını fark ettim ve hareket etmek için gaza bastığımda da dumanı aynadan çok rahat fark edebiliyorum..Seyir halindeyken yaptığını pek fark edemedim.Bugün laf arasında bir arkadaşa sordum motor istiyor dedi.Daha 1,5 ay oldu aracı alalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıfır arabalarda kış aylarında egsozlarından beyaz duman atar çünkü hava soğuk olduğundan duman içindeki su buharı yoğunlaşır. Normaldir motor istemiyor bence aracınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...