Jump to content

Mazda 626 Açık Hava Filtresi Hakkında


cevat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

92 model 626 hakkında bir sorum var.gecen gun acık hava filtresi takmak istedim fakat arabada  hava filtresinin icinde bulundugu kutunun uzerinde bi kac tane kablo vardı bıraz nereden geldııne baktım ama bunların ne ıse yaradagını anlayamdım, kutunun kapagının uzerinde .sımdı açık hava filtresini takınca kapagı takmamam gerekiyo ama boyle olunca o kablolar cıkarmam gerekcek -ıkı tane -ıkısı de ayrı yerden gelıo gıbı elektrik kabloları gibi tam olarak ıslevını bılsem ona gore bı sey yapcam yardımcı olursanız cok sevınırım sımdıden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hava akıs metresı denen aletler onlar onların ıptalı arabanızın duzgun calısmmamasına ve cok yakmasına neden olacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Motorun ve filtrenin fotoğraflarını at şekil üzerinde yardımcı olalım burdan bunu sök onu tak demekle olmaz bu iş ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhabalar,

konu tarihe karışmış ancak yeni konu açmak istemedim

mazda 626(92-97) sına açık hava filtresi takanlar verim alabildilermi acaba?

nasıl bir yöntem takip ettiler,

ayar bozuklugu vs. gibi sorunlarla karşılaştılar mı,

takmaya değer mi,

performans ve güzel bir ses elde etmek icin hangi a. hava filtrelerini önerirsiniz,

bir de kapalı filtre kutusunu tamamen iptal etmeden bu işi yapabilirmiyiz ?

takan arkadaşlar fotograflarıyla paylaşımlarını esirgemezlerse çok makbule geçer vallahi :)

esenle kalın :dua:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla, kapalı hava filtre kutusunu iptal etmeden açık hava filtresi uygulanmıyor... Adı üstünde zaten açık hava filtresi... Daha fazla havayı içeri almak için tasarlanıyorlar...

Normal bi araçta olsaydı tavsiye ederdim ama Mazda 626 için tavsiye etmem, zaten gücü ve yakıtı mükemmel...

Bu değerleri bozman ileride sana sıkıntı yaratabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benım astına gecen yaptırdım krom boru ıle eskı hava filtresine ait ne varsa hepsini soktuk sadece akiş metre kaldı onuda krom borunun ucuna filtreyide akış metreye bagladık krom boruya bı delık actık ve sivri bişey var adını bılmıyorum onuda oraya koyduk cillot gibi oldu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

konu tarihe karışmış ancak yeni konu açmak istemedim

mazda 626(92-97) sına açık hava filtresi takanlar verim alabildilermi acaba?

nasıl bir yöntem takip ettiler,

ayar bozuklugu vs. gibi sorunlarla karşılaştılar mı,

takmaya değer mi,

performans ve güzel bir ses elde etmek icin hangi a. hava filtrelerini önerirsiniz,

bir de kapalı filtre kutusunu tamamen iptal etmeden bu işi yapabilirmiyiz ?

takan arkadaşlar fotograflarıyla paylaşımlarını esirgemezlerse çok makbule geçer vallahi :)

esenle kalın :dua:

benim aracimda ITG marka acik hava filtresi var ama ben taktirmadim aldigimda ustunde vardi.sesi fena degil istersen bir arastir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

konu tarihe karışmış mı acep, hala merak edenler için ben taktım. fotoğrafları eklemeye çalışacağım ama şirket bilgisayarından pek mümkün olmayabilir, iki yol var, ikisini de yaptım...

Fotoğrafları küçültünce gözükecek mi bilmiyorum, isteyen olursa e-mail adresine orijinal boyutta gönderirim...

post-6919-141695292443_thumb.jpg

post-6919-141695292446_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

açık hava filtresini tavsiye etmiyorum,  birçok arkadaş dönüş yaptı orjinale. 1. fotodaki montajda sanırım filtre kutusu delinmiş, hiç gereği yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

bence araba herzaman orjinal olmalı .sonrasında hep sorun çıkabiliyor .çalışan bir akasamı hiçbir zaman elletme. sonrasında usta usta dolaşır ,araba her bindiğinde canın sıkılır binmek istemezsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu videoda aradığınız birkaç şeye cevap bulabilirsiniz. Eğer ses dışında performans istiyorsanız motorunuzun yüklü olması lazım diyorlar kısaca yoksa bir işe yaramıyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın arkadaşlar Mazda için bilemiyorum ama, benim yıllar önce 93 model 1.4 - 75 hp opel corsa si sport arcım vardı. Kapalı tip filtre ile 12,4 saniyede 100 km. hıza ulaşırken, açık hava filtresi ile (inceden bir de performans egzozu da vardı ama iki koşulda da vardı) 100 km.lik hıza ulaşmam 10,6 saniye de gerçekleşiyordu. Evet Mazda 626 performans aracı değil kesinlikle bunu kabul ediyorum. Ayrıca şunu da gönül rahatlığı ile belirtebilirim ki, benzinli bir araç açık hava filtresi ile normal kullanılırsa yakıt kesinlikle düşer, iyi hava, iyi yakıt, iyi yanma = ekonomi. Tabi açık hava filtresini takınca sürekli 3500 devirin üstüne çıkıyorsunuz bu da bir gerçek ve = yakıt israfı :))

Şimdi geleyim NoooFearrrr arkadaşımın yorumuna; 1. fotoğrafta orijinal kutu hava filtresine hiç bir şekilde müdahale edilmemiştir. Kutunun içindeki filtre çıkartılmıştır, ve ağzındaki körükle birlikte diğer uzantılar alınarak körüğün olduğu yere takılmıştır. İkinci fotoğrafta ise şansım yaver gitmiş ve bir hortumcudan tam da bizim araca uygun tel destekli 30 cm.lik elastik bir boru buldum, hava akış metresi tam bu boruya uygun olunca destekli yerine de oksijen sensörünü montajladım (küçük bir matkapla boruyu deldim, ve siyah silikonla da sağlamlaştırdım), sonuç bu, herhangi bir sıkıntı olmadığı gibi, tatlıda bir hırıltı sesini alabiliyorum, daha önce yaptığım gibi bunu hafif performans egzozu ile desteklersem daha tok ve hoş bir ses alacağım kesin, performansına etkisi ne olur, onu da o zaman yazarım.

serhat1299 arkadaşımı da katılıyorum, orijinal için söylediklerine, Ancak şunu da yabana atmamalı bence, bugün bir HKS, K&N gibi firmalar performans, yedek parça, yan sanayi dallarında boş firmalar değiller, onlar bu işlerden ekmek yiyorlar ve ekmekten daha ziyade üzerindeki kaymağı yiyorlar...

Son Irlandalı kardeşimizin videosunu izleyemedim, muhtemelen bizim şirket bilgisayarının güvenlik duvarına takılıyor, ama sözlerinin büyük bir kısmına katılıyorum, motoru yüklemezsen bir işe yaramıyor değil de çook minik etkilerini görebiliyorsun. Ancak maalesef Türkiye Mazda vasatın da altında. Tüm Marmara bölgesindeki servislere mail attım, bir tanesi dönüş yapmadı! Aracın Dyno testi ve yazılımının güncellenmesini istedim, yapılıp yapılmadığını, sordum, fiyat sordum bir tanesi bile mailime cevap vermedi, böyle bir anlayışımız var işte maalesef...

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş yazdıkların iyi güzel ama, açık hava filtresiyle hava fazla alınca aracın yakıtının düşeceğini de nerden çıkardın, yani bindiğin aracı üretiyoda mazda , kullandığın açık hava filtresinimi üretemedi veya uygulayamadı , özetle anlatmak istediğim şu;  zaten üreticiler ellerindeki aracı en iyi performans vede en az yakıt tüketimi sağlamak için şu anki orjinal halini üretmişler , eklemek istediğim bide şu var;  aracın fazla hava alması yakıtı düşürmez tam tersi aracın,  teknolojisine vede yakıt, ateşleme sistemine göre hava emmesi gerekir ,aksi halde hava yakıt karışımı oranında yakıt miktarı az olur ve fakir karışımdan dolayı tekleme, bayılma, çekişten düşme vede aynı oranda çiğ yakıt atmadan dolayı yakıt artışı olur. hele hele lpg li araçlarda bu filtrenin kullanımı mümkün değil bir çok arkadaş söktü attı vede orjinale döndüler, bu hava filtresi vede motorun emdiği hava oranı o kadar önemlidirki sübap ayarları mm lik ayarlarla yapılır vede her 10.000 değişen hava filtresinin kendisinin bile orjinal olması gerekir ki motorun ayarlarına göre hava emişi olabilsin.

      Tavsiyem ; vazgeç orjinali ile bin aracına, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın arkadaşlar Mazda için bilemiyorum ama, benim yıllar önce 93 model 1.4 - 75 hp opel corsa si sport arcım vardı. Kapalı tip filtre ile 12,4 saniyede 100 km. hıza ulaşırken, açık hava filtresi ile (inceden bir de performans egzozu da vardı ama iki koşulda da vardı) 100 km.lik hıza ulaşmam 10,6 saniye de gerçekleşiyordu.

Sırf filtre egzozla hızlanmanın 2 saniye düşmesi pek olası değil bu işin içinde yazılım hafifletme ve düzgün bir lastik olması lazım. Bu ölçtüğünüz zmanalar neyle ölçüldü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sırf filtre egzozla hızlanmanın 2 saniye düşmesi pek olası değil bu işin içinde yazılım hafifletme ve düzgün bir lastik olması lazım. Bu ölçtüğünüz zmanalar neyle ölçüldü?

kronometre ile yanımdaki arkadaşım, bir insanın basma çekmesi 2 sn. fark oluşturmaz! hatta aradaki fark yaklaşık 2 sn.... arkadaşlar hepinize eyvallah, hiç birinize itirazım yok da, yapan, uygulayan ve kullananlara ne diye bu denli karşısınız onu anlamıyorum! hep teknik olarak konuştuğunuzu zannediyorsunuz, ya da teknik veriler üzerinden konuşuyorsunuz, buna da eyvallah, ancak uyguluma her zaman farklı sonuçlar çıkartır. 1992 model Toyota Corolla 1.6 16v. 114 hp. karburatörlü aracın fabrika verisine göre azami hız 187 km/s, zaten kadran da 200 km/h... ben bu arabanın kadranını 0'ın üzerine tersten getirdim, 8000 d/d'da tel dayandı ancak km kadranı 0'a yaklaştı. Ne oldu bu fabrika teknik verileri? Biriniz de bunu açıklayın. Teknik veri konuşurken gerçekten biliyorsanız söyleyin, biryerlerde yazanı okuyarak değil, lütfen arkadaşlar, bu konuda kimseyle polemiğe girmek istemem, bu kadar çok iddia ediyorsanız bana bunun kaynağını söyleyin de ikna olayım diyeceğim ama olamam. Alın takın deneyin arkadaşlar. Şimdi daha önce de söylendiği gibi Mazda'dan veyahut diğer otomobil üreticilerinden daha mı akıllı bu kitleri satan adamlar diye yine söyleyeceksiniz, biliyorum ama konuya farklı açılardan bakmanızı öneririm. Herkes her işi yapmıyor, örneğin bir Mercedes... Mercedes üretiyor, AMG geliştiriyor, Porche yapıyor, Ruf geliştiriyor, 420 hp.lik turbo'yu 650 hp yapan Rof'tur. 50 yıllık spor otomobil üreticisi porsche'nin kafası yeterli değilmiydi buna?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...