Jump to content

Mazda'dan Yeni SKY-G , SKY- D Motor ve SKY Drive Şanzıman


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

MazdaClubTR_SKYMotor.jpg

Mazda’dan Tokyo Otomobil Fuarı’nda Yeni Nesil Motor  Serisi ve Otomatik Şanzımanın Dünya Prömiyeri…

İstanbul,02 Ekim 2009. Mazda, 41.Tokyo Otomobil Fuarı’nda çevreye saygılı ve güçlü yeni nesil motor serisi ile otomatik şanzımanların dünya prömiyerini gerçekleştirecek. 24 Ekim – 4 Kasım 2009 tarihleri arasında düzenlenecek fuarda, ‘Mazda SKY-G’ doğrudan enjeksiyonlu benzinli motoru, ‘Mazda SKY-D’ çevreye saygılı dizel motoru ve ‘Mazda SKY Drive’ yüksek verimli otomatik şanzımanı sergilenecek. Chiba Bölgesi’ndeki Makuhari Messe’de düzenlenecek olan Tokyo Otomobil Fuarı’nda Kiyora konsept otomobili, Japonya’da ilk kez ziyaretçilerle buluşurken, Mazda’nın yeni nesil çevre ve güvenlik teknolojilerine ışık tutacak.

Mazda’nın 2009 Tokyo Otomobil Fuarı için teması “Mazda SKY konsepti —Tüm müşteriler için sürüş keyfi ile çevre ve güvenlik özellikleri!" Mazda, “Bugün”, “Yarın” ve “Gelecek” başlıkları altında, 2008’e kıyasla 2015’e kadar tüm dünyada satılan Mazda araçlarında yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağlamak için tasarlanmış teknolojileri tanıtacak. Bu, Mazda’nın uzun vadedeki vizyonu sürdürülebilir Zoom-Zoom’un da amaçlarından biridir.

Mazda, sıra dışı çevre ve güvenlik özelliklerinin yanı sıra daha fazla sürüş keyfi sunmak için, araçlarında performansı – motorlar, şanzımanlar ve daha düşük araç ağırlığı – etkileyen temel yönleri iyileştirmeye kendini adamıştır. Mazda SKY konsepti, çevreye saygılı olmayı ve araçların dinamik performansını iyileştirecek olan yeni nesil güç aktarım sistemleri geliştirmeye Mazda'nın yaklaşımını ifade eder. SKY konsepti, sürücülerin bir Mazda sahibi olarak elde ettikleri sürüş keyfini yaşayabilecekleri “sonsuz mavi gökyüzü” ne ulaşabilme amacını anlatır. Mazda mühendisleri, Mazda ismini taşıyan her araçta en iyi performansı sağlamak için “limit gökyüzü” tutkularını yansıtırlar.

SKY konseptine bağlı olarak, Mazda’nın bu yılki Tokyo Otomobil Fuarı’ndaki “Yarının Teknolojileri” gösterisinde yeni nesil doğrudan enjeksiyonlu benzinli Mazda SKY-G motor ve Mazda SKY-D temiz dizel motor ile üst sınıf yakıt ekonomisi ve doğrudan sürüş performansı hissi veren ilk yeni nesil otomatik şanzımanı, Mazda SKY-Drive’ı yer alacak. Her iki motor da iyileştirilmiş yanma verimliliği sayesinde iyileştirilmiş çevreye uyum ve tork sunar.

Mazda’nın eğlenceli sürüş karakterine sahip kompakt konsept otomobili Kiyora, Japonya Tokyo fuarı’nda ilk kez sahnelenecek. Yeni nesil Mazda SKY konsepti güç aktarım sistemi teknolojilerini ve ağırlık azaltımında kapsamlı gelişmeleri içeren Kiyora, 3,1 l/100 km olarak öngörülen (Japonya'daki 10-15 modlu test çevrimi altında) yakıt ekonomisi elde ediyor.

Mazda, SKY konseptinin yanında yeni Mazda3 (Japonya’da Axela) ile sunulan eşsiz bir rölantide durdurma sistemi olan i-stop’ı içeren “Bugünün Teknolojileri” sergisi yer alacak. “Geleceğin Teknolojileri”, hidrojenle çalışan döner motoruyla geliştirilmiş Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid’i ve Mazda’nın kazasız ve güvenle donatılmış bir toplum oluşturma gayretinin bir parçası olarak geliştirme aşamasındaki çeşitli teknolojiler tanıtılacak.

41. Tokyo Otomobil Fuarı basın günleri 21-22 Ekim’de gerçekleştirilecek ayrıca 23 Ekim’de özel bir davet verilecek. Fuar 24 Ekim Cumartesi’den 4 Kasım Çarşamba’ya kadar halka açık olacak. Mazda basın toplantısı 21 Ekim 2009 Çarşamba günü yerel saatle saat 12:30’da düzenlenecek.

Başlıca sergilerin özeti

Yeni nesil, doğrudan enjeksiyonlu Mazda SKY-G benzinli motor

Mazda SKY-G, gelişmiş termal verimliliği sayesinde yüksek yakıt tasarrufu sağlar ve iyi çıkış performanslı yeni nesil doğrudan enjeksiyonlu bir benzinli motordur. Motor bloğu, mekanik sürtünmeyi azaltmak ve en iyi hava-yakıt karışımını elde etmek için yeni tasarlanmıştır ve doğrudan yakıt enjeksiyon sistemi elde edilecek maksimum genleşme oranını sağlayarak mümkün olan geniş çeşitlilikteki yakıt püskürtme profilleri için kullanılmıştır. Özellikle, yakıt ekonomisi ve tork Mazda’nın mevcut 2.0 litre motoruna kıyasla yaklaşık yüzde 15 oranında iyileştirilmiştir. Bu, yeni nesil yakıt enjektörlerinin ve yüksek derecede işlevsel değişken supap zamanlama mekanizmasının uyarlanmasıyla elde edilmiştir. Motor, daha geniş boyutlu Mazda3’te (Japonya’da Axela) elde edilmek üzere mevcut Mazda2’ye (Japonya’da Demio) eşit yakıt ekonomisi sağlar.

Yeni nesil, temiz dizel Mazda SKY-D motor

Düşük emisyonlarla birlikte yüksek yakıt tasarrufu ve çıkış performansı Mazda’nın yeni SKY-D temiz dizel motorun övünç kaynağıdır. Yeni tasarlanmış motor bloğu, mekanik sürtünmeyi benzinli motor seviyesine indiriyor. Silindirlerdeki basıncını ve sıcaklığını, yanma odalarının şeklini ve yakıt enjeksiyon oranını iyileştirerek yanma termal verimlilik açısından en iyi avans zamanında başlar. Özellikle, piezo enjektörler, iki kademeli bir turboşarj ve diğer teknolojiler kullanılarak yakıt ekonomisi mevcut 2.2 litre dizel motordan yaklaşık yüzde 20 daha iyi hale gelir. Mazda bu motorla, daha geniş boyutlu Mazda6’da (Japonya’da Atenza) mevcut Mazda2’ye (Japonya’da Demio) eşit yakıt ekonomisi sağlar.

Yeni nesil Mazda SKY-Drive otomatik şanzıman

Mazda’nın yeni nesil SKY-Drive otomatik şanzımanı yüksek derecede verimlidir ve geliştirilmiş yakıt ekonomisine önemli ölçüde katkıda bulunup mevcut şanzımana kıyasla daha doğrudan bir his verir. Mekanik sürtünmeyi önemli ölçüde azaltan bütün bir yeni tasarım, yenilenmiş tork konvertörü, azaltılmış kaymalı kavrama ve iyileştirilmiş bir kilitleme mekanizması sayesinde yaklaşık yüzde beş yakıt ekonomisi sağlar. Minimum miktarda şanzıman yağı kullanılarak hızlı bir kavrama hareketi elde edildi.  Bu ayrıca çift kavrama şanzımanına benzer doğrudan bir his gerçekleştirmeye de yardımcı olmuştur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatirlarsaniz Yeni Mazda3 cikarken boyle bir sey olacagini tahmin ettigimi soylemistim. Mazda beni hakli cikartti. Bakalim ne zaman gelecek Turkiyeye

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda tr nin ne yazık ki büyük hedefleri yok, araç satmaktan çok sanki satmamaya çalışıyorlar.

o yüzden sarsıcı teknolojileri, donanımları ülkemizde görmemiz mümkün değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak iyimser gördüm seni.

Selimpaşa askerden gelince görür belki bu motoru diyeceğim. Bilmem, çok mu iddialı oldu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işlerin Mazda Türkiye ile alakası olduğunu düşünmüyorum o yüzden iyimserim. Bu motorlar  ve şanzıman Avrupa'ya geldikten sonra kısa bir sürede de Türkiye ye gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işlerin Mazda Türkiye ile alakası olduğunu düşünmüyorum o yüzden iyimserim. Bu motorlar  ve şanzıman Avrupa'ya geldikten sonra kısa bir sürede de Türkiye ye gelecektir.

aynen.. marka eskisi gibi distribütör tekelinde olsaydı bile yine bu kadar umutsuz olmazdım, en fazla elindeki eski motorlu aracları bitirene kadar yeni arac ithal etmezlerdi.. ki arada distribütör olmadan bu işlerin daha kolay yürümesi lazım.. mazda2 ve mazda3 ten bahsediyor, sanmıyorum ki Türkiye'ye yüksek vergilerden dolayı getirilmesi düşünülmeyecek sadece yüksek hacimli bir motor teknolojisi olsun.. 2.0 ve 1.6 motorlarda bu yeni teknolojiye sahip olursa ki yanlıs anlamadıysam bu böyle, araclar Avrupa'ya geldikten en fazla 1 bilemedin 2 ay sonra burayada gelir.. o da kargo ve gümrük süresi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu basın bülteninin ingilizcesini buldum. Burada bahsedilen motorlar 2.0 benzinli ve 2.2 dizel . Çok ciddi yakıt tasarrufu ve güç arttırımından bahsediliyor. Ben bunların kısa sürede 1.6 versiyonlarının çıkacağını da düşünüyorum ve iyimserliğimi koruyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Bu basın bülteninin ingilizcesini buldum. Burada bahsedilen motorlar 2.0 benzinli ve 2.2 dizel . Çok ciddi yakıt tasarrufu ve güç arttırımından bahsediliyor. Ben bunların kısa sürede 1.6 versiyonlarının çıkacağını da düşünüyorum ve iyimserliğimi koruyorum :)

Aşırı iyimser Admin mode: ON  :D :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu basın bülteninin ingilizcesini buldum. Burada bahsedilen motorlar 2.0 benzinli ve 2.2 dizel . Çok ciddi yakıt tasarrufu ve güç arttırımından bahsediliyor. Ben bunların kısa sürede 1.6 versiyonlarının çıkacağını da düşünüyorum ve iyimserliğimi koruyorum :)

Millet uzaya gidecek bizimkiler hala 2.0-2.2 motorlarla uğraşıyor  :D Aşın artık bunları sayın capon kardeşler.1.4 ve 1.6 motorları geliştirin 105 bg'le olmuyor bu işler :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlarun hepsi Mazda'nın kartlarını Amerika pazarı için oynamasından kaynaklanıyor.3 ve 6 gerçekten Amerikada yüksek satış rakamlarına ulaştı.Bu nedenle araştırmalarını yatırımlarını orda rağbet gören yüksek hacimli motorlar üzerinde yapıyorlar.Avrupa pazarı ise yüksek akaryakıt fiyatları ve vergiler nedeni ile küçük hacimlere yöneldi, Avrupa menşeli ve global markalar bu nedenle küçük motor hacimlerinden yüksek beygir üretme çabasındalar.Nispeten küçük bütçelere sahip Mazda'nın bu duruma ayak uydurmasına malesef daha zaman var görüşündeyim :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kadirin mesajına imza atıyorum :) Benim de öyle bir hissim var. Bu hisse 2.2 dizel motor üretildiğinden yani Ford'un motorları dışında bir motorun tamamen Mazda kaynakları ile üretildiğinden beri sahibim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...