Jump to content

Ford, Volvo'yu Çinli Geely'ye satıyor


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13291205.asp?gid=229

Ford, Volvo için Çinli Geely ile 2 milyar dolara anlaştı

EKONOMİK krizle birlikte sürekli zarar eden Volvo markasını satışa çıkaran ABD’li otomotiv devi Ford, İsveçli markasını Çinli Geely’ye satma konusunda anlaştı.

Başta Çinliler olmak üzere pek çok otomotiv grubunun yakından ilgilendiği Volvo’nun, Ford’a verilen 2 milyar dolarlık teklifin kabul edilmesinin ardından Geely’nin kontrolüne geçeceği ifade edildi. Geely’den bir yetkili, firmanın Ford ile tüm önemli noktalarda anlaşma sağladığını söyledi. Ford’un da “Volvo’nun Geely’ye satışıyla ilgili tüm ticari koşulların sağlandığını” duyurmasının ardından, 2 milyar dolar olduğu belirtilen anlaşmanın, 2010’un ilk çeyreğinde imzalanmasının, yeni yılın ikinci çeyreğinde de tüm işlemlerin tamamlanmasının planlandığı ifade edildi.

6.45 milyar dolara almıştı

Anlaşmayla birlikte, Ford’un 1999 yılında 6.45 milyar dolara aldığı İsveçli lüks otomobil markası Volvo’nun, uzun süredir küresel otomobil pazarında yer almak isteyen Çinli üreticilerden Geely’nin kontrolüne geçecek. Bu sayede 2010 yılında Volvo’nun dünya genelindeki kontrolünü alacak olan Geely, hem araç üretimi hem de motor teknolojileri anlamında da istediği ‘know-how’ı elde etmiş olacak.

Yapıcı görüşmeler

Ford tarafından yapılan açıklamada anlaşmanın, Volvo’nun önümüzdeki dönemde yapacağı genişleme projelerini ve markanın küresel imtiyaz haklarının yanı sıra öz sermaye ve sermaye yatırımlarını da içerdiği belirtildi. Çinli üreticinin, Volvo’nun fabrikalarının bulunduğu İsveç ve Belçika’daki yöneticiler, işçi temsilcileri ve hükümet yetkilileriyle de yapıcı görüşmeler içinde olduğu ifade edildi. Geely CEO’su Li Shufu da anlaşmada herhangi bir sorun yaşanmaması için Volvo hissedarları ve üzerinde hakkı olan herkesle görüştüklerini söyledi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben çok üzülmedim, başaramadılar, forda satıldılar, yine başaramadılar, çine gidiyorlar... Mazda3 şasesi, pejo&ford motoru ile 55bine araç satıp, yedek parçalarda €ları geçirirken müşteriye acımadılar :) bende acımıyorum

Üstadım biz zaten arabaya acıdık kanaatimce, firma şahsen benim umurumda değil  :D  Ben arabanın kendisine acıdım... :(  çok sağlam arabaydı... Doğrumu yalanmı bilmiyorum ama, Isparta - Eğirdir yolunda bizim arkadaşlar anlatmıştı, birkaç takla atıp sonra yola devam etmişler, sanki kaza yapmamış gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla ben de Volvo'nun modellerini beğeniyor, ama uçuk fiyatlarına anlam veremiyordum. İsabet olmuş. Bu tarz satın almalarda tüketiciyi etkileyecek çok büyük değişiklikler olmuyor genelde. Volvo biraz paralandı, kadrosu muhtemelen aynı kalır. Yine Volvo ismiyle satışı devam edecektir. Geely'de Burak abinin haberindeki gibi "araba nasıl üretilir" işini öğrenecek. Bence iyi oldu.

Duygusal açıdan bakarsak da, Volvo sahiplerini üzmüş olmalı. Bizim Ford'la ilişkimizden canı sıkılmayan yoktur herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Jaguar'ı da Tata almıştı sanırım.. Çin mallarına karsı benimde ön yargım vardı ama ekonomi derslerinden birinde yaklasık 80 yasında okulda sözü gecen bi hocam zamanında Japon malları da aynı muameleyi görüyordu adamlar geliştirdiler kendilerini demişti.. sonucta Çin ekonomik anlamda fazlasıyla çıkışta olan bir ülke ve adamlar bu piyasada var olmak, kendilerini daha fazla geliştirmek istiyorlar.. o yüzden bir taraftan bir şeyler yapmaya çalışırken bir yandan da markalarına prestij kazandırmak için Volvo'yu almışlar.. bence normal.. her ne kadar isimleri kötüye çıkmış olsa da teknolojik olarak başı çeken ülkelere rahatlıkla kafa tutabilecek durumdalar.. benimsedikleri yolda emin adımlarla ilerliyorlar.. ama tabi kendilerince kartlarını dogru oynuyor olsalar bile bu şu an için Volvo'ya yazık oldu dememe engel değil :D kendilerini yukarı çekmek uğruna Volvo'nun prestijini kısmen harcamış oldukları gercegini de göz ardı edemeyiz sanırım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaslara katılmamak elde degıl...dunyanın en guvenılır saglam arabasının cınlı olması yazık...volvo bundan sonra bıtmıstır arkadaslar.cınlı geely nın volvoya + verebılecek bırseyı oldugunu sanmıyorum.keske cınlı geely yerıne mersedes-wv gıbı alman yada japon oto sırketlerıne satılsaydı ruhuna fatıha...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ısın sonu nereye gıdecek bundan sonra nostaljı muzık aradıgımız gıbı ınternette yollarda klasık araba arayacagız bınmek ıcın o zaman gercekten bıt pazarına nur yagacak 2 ncı el elınde orjınal arabası olanlar kazanacak gıbı gelıyor bana saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 13 yıl sonra ...

Biz Türkiye'de adaletsiz derecede yüksek otomobil vergilerinden şikayet ederken, Çinli otomotiv işadamı Eric Li (Çin'de bilinen adıyla Li Shufu) ABD'de Geely, Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr gibi markalarını daha çok satmak istiyor.

Amerikan Forbes dergisine göre Li'nin toplam serveti $17.3 milyar kadar ediyor ve Li Volvo, Benz, Geely gibi büyük firmalarda ciddi oranda hisselere sahip (aşağıdaki makale Li hisselerinin bir grafiğini veriyor).  Örneğin, Çin üretimi Polestar gümrük vergisine rağmen geçen sene ABD'de toplam 10,000 kadar araç sattı.  Önümüzdeki seneden itibaren Polestar gümrük vergisine takılmamak için ABD Charleston'daki Volvo fabrikasında üretilecek.

https://www.wsj.com/articles/the-chinese-auto-empire-coming-to-the-u-s-b3edd307?st=anamla29uie2rcz&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çin'de 2023'ün ilk 6 ayında Çin üretimi otomobillerin satışları % 54 ile ithal otomobil satışlarının önüne geçti (% 54 Çin üretimi - % 46 ithal oto).  Bu rakamlara ihraç edilen otomobiller de dahil.  Daha önceki senelerde hep ithal otomobiller Çin pazarını domine ediyordu.  Ayrıca, yine 2023'ün ilk 6 ayında EV ve PHEV satışları % 44 artarak 3.5 milyon araca ulaştı, bu rakam toplam araç satışlarının yaklaşık üçte biri oluyor.  Çin hükümeti EV'leri desteklemek için Çinli EV üreticilere finansal teşvikler verdi ve bu destekler için EV pillerinin Çin üretimi olması önkoşulunu koydu.  Tabii bu destekler zamanla Çin'de EV satışlarını çok artırdı.

https://www.wsj.com/articles/rise-of-chinas-ev-makers-puts-end-to-wests-local-dominance-775d0811?st=6fvwesq547lpuhu&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...