Jump to content

Ankara Mazda RX-8 servisi rezaleti


savasxxx
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2006 model bir mazda rx8 aldım. Evrak işleri esanasında araba 1 hafta yattı malum havalarda soğuk.. ben arabayı almaya gittiğimde marş basmasına rağmen araba çalışmadı. (Kendi kendime dedim mazda alırsan böyle olur... :fiuw:) arkadaş arabayı bıraktıktan 4 gün sonra bir kere marşa basmış araba hemen çalışınca problem yok diye stop etmiş. Ancak 3 gün sonra ben çalıştıramadım. Servis yolu bize gözüktü ( Başıma gelecekleri bilsem hiç gitmezdim),

Neyse Ankara eskişehir yolunda mesakoru kavşağından 50 m önceki OPAN servisi aynı zamanda mazda satış ve servis noktası olmuş. Bizde ümitöyde oturunca karar vermek zor olmadı. arabayı götürdük.

Yukarıda başına  gelenleri aynen  anlattım. (doktor olduğum için hastalık teşhisinde hastanın hikayesinin önemini bildiğimden olduça detaylı anlattım.) aracı bıraktımi bana döneceklerini söylediler (Bir cuma günü sabah 09:00 da)

aynı cuma günü 14:00 da servisi aradım. Hiçbir gelişme olmadığını arızayı bulamadıklarını ifade ettiler. Bu arada her şeyi söküp bakmışlar hiçbiri arızalı değilmiş.

Ben adamlardan ümidi kestim ve şu cümleyi google a yazdım.

"mazda rx8 sabah zor çalışması"

hemen ilk sonuç linki sizin siteden (zaten o yüzden üye oldum)

 

bu linke tıkladığımda  "delta 31 tr" isimli arkadaş rx8 in motoru soğukken kapatmayın yoksa buji kurum bağlar ve ateşleme yapmaz diyor. Yabancı sitelerden de bu ifadeyi doğrular bilgiler bulduktan sonra servisi aradım ve bujileri değiştirmelerini talep ettim. Arkadaşlar 1 saat sonra beni arayıp müjde aracınız çalışıyor dediler ancak test sonucu motorda tekleme var dediler. Adamlara dedim motorda teklemeyi biraz açın onların cevabı şu an açamayız önce motoru açmamız lazım oldu.

O an karar verdim bu adamlar sığır dedim ve aracı gidip kendi sorumluluğumda aldım . Faturayı görünce  :o şok oldum 4 buji değişimi için 600 TL verdim 300 bujiler 160 işçilik kalanıda vergi falan yani bana 600 tl girdi. :kafa: (bu arada o an sinirle görmedim ama eski bujilerimi vermemişler ve servis kağıdında bana sormadan çıkan parçaları istemiyor olarak :tey: işaretlemişler.)

Aracı kendim test edeyim dedim bu motorda tekleme nedir. Hava yağmurluydu ve 1. viteste 100000 deviri görmek adına allah ne verdiyse gaza yüklendim ve EVETTTT birşeyler tekledi. Sonra çekiş kontrol ve dinamik stabilite kontrolü kapattım ve tekrar kökledim, EVETTTT arabanın arızası düzeldi birden. Sayın USTAMIZIN tekleme dediği şey araba kaydığı için olan bir takım faaliyetlerden başkası değilmiş (gaz kesme kaymaı önleyen bir takım sesler ) sonra sırayla 1,2,3,4 viteslerde 10000 devire kadar çıktım yağ gibiydi araba. Yani usta bilgisini ispatlamış.

Kafanızı şişirdiğim için özür dilerim ancak bu bana çok koydu bütün arkadaşlarımı aradım ve o servise gitmeyin dedim.

Google daha iyi. ŞİMDİ bana MAzda rx 8 özel servis ANKARADA önerecek arkadaşları dört gözle bekliyorum.

Dip not: "Eskişehir mesakoru OPAN servisi 2010 yılında sizin aleyhinizde çalışacağım" :666:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten yeni bir servis, hayatlarında kaç kere rx8 e bakmış olabilirler ki? Wankel motor var bu araçta bildiğimiz motor olsa yine neyse. İyi kurtulmuşsunuz yine, sıkıntı olduğunda Meb Başayarı öneririm.

Araba kaç kilometrede bu arada

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kotu bir anı ama kurtarmıssın arabanın gerı kalanını gecmıs olsun bole ustalar adamı deli ediyor bi .. bıldıklerı yok ustayız dıye gecınıyorlar bu tur ustalar benım gozumde bir anahtar tutamayan cıraktan dusuk... tekrar gecmıs olsun emınım oneride bulunacak buyuklerımız vardır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle geçmiş olsun, aracınızı da kazasız belasız iyi günlerde kullanın.. Ankara'daki özel servisleri bilmem ama sitemize de üye olan, Ankaralı üyelerimizin de takdir edip onayladıgı, gözlemlediğim kadarıyla müşteri memnuniyetine oldukça önem veren ve işini iyi bilen Meb Basayar'ı tavsiye ederim.. sitemize üye olan servis ve satış müdürü Tolga Bey'in profili aşagıda, kendisine ulaşmak isterseniz yardımcı olacaktır;

http://www.mazdaclubtr.com/forum/profiles/array-u166.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Savaş,

Tanıdık bir servise sordum, RX-8 in buji takımı gerçekten normal tipte olmadığı için biraz pahalı dedi . Takım olarak kdv dahil 300-350 arası bir maaliyeti olması lazım dedi ( bu saatte net bir fiyat vermedi doğal olarak ) ama bu işleme gerçekten ihtiyaç var mıydı ? daha farklı yöntemler kullanılarak bu sıkıntı giderilebilir miydi ? işçilik bu kadar tutarmı diye de sordu.

Konuyu bence Mazda ya bildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mefuhan

arkadaşlar adamı resmen kazıklamışlar.servislerin genelde anlayışı bu nerden nasıl çarparım.daha dün benim başıma geldi.bilenler var.m3 üm çalışmadı akü dediler gidip 0 akü aldım taktım yine çalışmadı, allahtan adam geri aldı aküyü, marş kömürü dediler izmirdeki servislerden birini aradım marş kömürü ne kadar dedim bilemeyiz cumartesi akşamı servis kapandı.ama yol yardımı gönderelim dediler.gelince parçayı getirip sorunu halletcekmisiniz dedim hayır sadece sorunu görcez beyin meyin dediler vede 50 tl servis parası alırız.kardeşim sorun araba çalışmıyor marşla ilgili bir sorun ben söylüyorum.sen gelip tamir etmiceksen benden ne parası alıyorsun.gelmeyin istemiyorum dedim. o sıra aklıma ferser mazda özel servisi geldi.aradım ferhan babayı pazar günü dükkanda olcam  gel bakalım dedi arabayı vurdurarak çalıştırdım.gittim arasına burasına baktı marş motorunun altındaki bobin fişi yerinden çıkmış toplam 1 dk. hadi yoluna git dedi. Allah razı olsun acaba servis öylemi yapardı.orasını söktük burasını söktük + işçilik+kdv alsana fatura=kazık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servislerde bazı yanlış uygulamalar olduğu malumumuz ama tüm servisleri aynı kefeye koymak yanlış olur.

burak abiye canı gönülden katılıyorum, mesela taber usta özel servis olmasına ragmen işini çok iyi yapan ve adını en iyi ustalardan biri şeklinde duyabilceğiniz biri :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkür ederim.verdiğiniz Linkteki sahısşa hafta içi görüşeceğim.

Araba 59000 km de.

60000 bakımı için bir yer arıyorum zaten.

Bu arada bulduğum iyi bir yer olursa buraya yazarım

Bu arada bu adamları Mazda Türkiye ye de şikayet edeceğim ancak bedava her şeyi yapacakları vaadinde bulunsalar bile onlara bi daha gitmem...

Para herşey demek değil,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkür ederim.verdiğiniz Linkteki sahısşa hafta içi görüşeceğim.

Araba 59000 km de.

60000 bakımı için bir yer arıyorum zaten.

Bu arada bulduğum iyi bir yer olursa buraya yazarım

Bu arada bu adamları Mazda Türkiye ye de şikayet edeceğim ancak bedava her şeyi yapacakları vaadinde bulunsalar bile onlara bi daha gitmem...

Para herşey demek değil,

haklısınız sizin gibi duyarlı kullanıcılar sayesinde bu tür servisleri piyasadan temizlicez inş :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haklısınız sizin gibi duyarlı kullanıcılar sayesinde bu tür servisleri piyasadan temizlicez inş :)

yok be ibo temizlenmezler bunlar :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Savaş bende 2007 model rx8 sahibiyim basın sıkısırsa 05326338138 inan benimde akum bitti akunun bittigni 2 gun sonra ben kendim fark ettim ama 2 gun once servisten cıkmıstı araç Bende bayraktar otoya gitmiycegim .Bir dolu problemide delta 31 (Erel )le brb msnde biz kendimiz çözüp buluyoruz oda ankarada sana yardımcı olur hatta toplu org bile yapılabilir birgün istersenis

messersmith16@hotmail.com msn ekliyebilrsiniz bir problemden elimden geleni yaparım ayrıca benden size tavsiye ilk çalışışta malum havalar soğuk devir 1500 altına düşene kadar gaza basmayın max 30 sn sürer zaten daha sonrada temp göstergesi kıpırdıyana kadar dip gaz yapmayın kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bulduğunuz belirgin problemleri burada paylaşırsanız Savaş'ın burayı bulmasına sebep olan konu gibi insanlar bize, dolayısıyla size ulaşır.

Bunu RX-8 i Türkiye de daha iyi tanıtmak amaçlı bir faaliyet olarak da düşünebilirsin.

Sırf tecrübelerimizin insanlar tarafından da bilinmesi ve paylaşmak amacı ile siteye chat benzeri bir program koymuyoruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Geçmiş olsun.

Buna benzer birtakım sıkıntılar hemen hemen her serviste olabiliyor. Bana da İzmit'teki serviste 1200 lira (2005 yılında) civarı masrafı var dedikleri arabadaki sorun sadece travers bağlantı cıvatalarının gevşemiş olmasıymış.

Bostancı'daki İkiler o zaman yetkili servisti. Sağolsun Taber usta 2 dakikada çözüp halletmişti. İzmit'teki de yetkili servis diğeri de yetkili servis(di). Mevzudan çıkarılacak sonuç belli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Türkiye'nin bol bol eğitim vermesi gerekiyor.İyi bir yapılanmaya giriyorlarsa bunuda yapmaları gerekiyor.Eğitimsiz insanlar sayesinde yapılan hatalar 1 değil 2 değil.

Eğitim yapıp, pratikte neyin nasıl yapılacağını anlatmıyorlarsa, seminerler düzenlemiyorlarsa yapılan hataları tamamiyle Mazda Türkiye' de buluyorum.Fakat eğitim veriyorlarsa ve karşıdaki anlamıyorsa onu zaten orada tutmamaları gerekiyor.Gelişmek, iyi bir yere gelmek istiyorsan bunları yapacaksın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa,

Mazda Türkiye benim bildiğim geldiğinden beri 2 veya 3 kere toplu eğitim verdi. Ben bu konuda bir eksiklik olduğunu sanmıyorum.

Önemli olan eğitime gidecek olan personelin doğru seçilmesi ve eğitimden dönen personelin diğer elemanlara doğru, zamanında ve kaliteli bir şekilde bu eğitim içeriğini anlatabilmesi.

Bunun yanında servislerin elinde çok ciddi bir bilgi bankasının var olduğunu tanıdığımız servislerden biliyorum ama maalesef onlar orada dururken kimseye fayda etmiyor. Birilerinin okuyup araştırması, sistemi kullanmayı öğrenmesi lazım.  Bu dediğim az çok her meslekte geçerli.

Bir de bunun üzerine bazı servislerin elemanları ellerinde çok tutmamaları da eklenince doğal olarak kalite düşebiliyor.

Ben bizim sitenin de çok önemli katkısı olduğunu düşünüyorum. Dirsek temasında olduğumuz servisler ( EVO, MeB Başayar, Şahsuvaroğlu gibi ) bizlerden dönen yorum ve şikayetleri ciddiyetle değerlendirip beklentilerimizden haberdar olurken ve bu arada isimleri bolca zikredilirken diğer servisler memnuniyeti arttırmak bir yana var olan şikayetleri bile gidermekten uzak kalıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.....

Önemli olan eğitime gidecek olan personelin doğru seçilmesi ve eğitimden dönen personelin diğer elemanlara doğru, zamanında ve kaliteli bir şekilde bu eğitim içeriğini anlatabilmesi.

Bunun yanında servislerin elinde çok ciddi bir bilgi bankasının var olduğunu tanıdığımız servislerden biliyorum ama maalesef onlar orada dururken kimseye fayda etmiyor. Birilerinin okuyup araştırması, sistemi kullanmayı öğrenmesi lazım.  Bu dediğim az çok her meslekte geçerli.

......

Bu 2 paragrafa katılıyorum ve bende diyorum ki abi eğer bu seminere gelen servis müdürü v.b elemanlar eğitimi anlayamıyorsa veya anladıklarını servis elemanlarına aktaramıyorsa  veya elinde olan bilgileri okuyup uygulayamıyorsa onları neden orada tutuyorlar?

Onların orada olma amaçları gelen araçların optimum şekilde bakımlarını yaptırmak ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak değilse o kişilerin orada ne işleri var?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle haklısın. İşte o da o servisin Servis Müdürü'nün sorumluluğunda.. İşte bu da esas o servisi diğer servislerden ayıran fark oluyor.

Un var, su var , şeker var ama herkes helvayı aynı güzellikte yapamıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...