Jump to content

Lantis 7000 Devirde 2. Vitese Atınca 4500 Devire Kadar Güç Kaybı Var


canozcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

örnek olarak 4 farklı araçtan video koydum. acaba bu lantisin kronik sorunumu yoksa bi arıza mı ? ama sonuçta 9 sn 100 km ye ulaşıyor. vites geçişinde verdiği baygınlık hariç tabi..

not: debriyaj kaçırıyor demeyin çünkü sırf bu yüzden baskı balatayı değiştirttim ama yine aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni debriaj setininde kaydırma olasılığı vardır,volant tornası yaptırdınmı???,volant tornası yapılırken aynı zamanda baskı ayaklarının ayarıda yapılır bu esnada,baskı ayakları yüksek kalırsa ne yaparsan yap debriaj kaydırır,araca boşta iken gaz verdinmi düzgün gaz yiyor ise sorun aktarmadadır!!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence gayet iyi hızlanıyor.Debriyajınız kaçırsa 9 sn de 100 km/h hıza ulaşamazsınız.

2. vitesin oranı biraz düşük olduğu için 4300 d/d da yakalıyor.Kronik bir sorun değildir bence.Sonuçta maksimum tork devrinin üzerinde yakalıyor ve hızlı bir şekide maksimum güç devrine ilerliyor.Belki 2. vites şanzuman oranı biraz daha yüksek seçilse daha hızlı devirlenebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

banada normal geldi ama sizi bilmiyorum ayrıca bnm 323hb de 3ncu vites sanırım lantis de de 2ci vites devri biraz düşük kalıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç boşta iken güzel gaz yiyor. dediğiniz gibi sorun aktarmada ama debriyaj setini değiştiren usta volant ayarı yoktuki dedi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=esx7on3XiAc

kendi aracımın videosu bu.

hızlanması normal görünüyor ancak 1den 2ye geçerken 2500 devir kaybetmesi normal mi acaba?

moralinizi bozucam ama araba ciddi devir kaybediyor, adam gibi bir servis yada iyi bilen bi japon ustası bu sorunu çözücektir. Benimki karbüratörlü 323hb ama en fazla 2000 devir kaybedir o da tüplü oldugu için :(
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm lantislerde aynı olduğundan dolayı onu söyledim.Şanzıman oranıyla alakalı bir olay...

hımmm benim tüplü karburatörlü motor daha az güç kaybediyor benzer vites atışlarında ama dediğin doğrudur abi bilinçli olan sensin :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sebebi aşağıdaki olaydan dolayı.Vites oranlarını atıyorum....

1. vites: 3.416

2. vites: 1.842 ( örneğin bu dişli oranı 2.000 olsa 5500 devirde yakalar )

3. vites: 1.290

4. vites: 0.972

5. vites: 0.775

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sebebi aşağıdaki olaydan dolayı.Vites oranlarını atıyorum....

1. vites: 3.416

2. vites: 1.842 ( örneğin bu dişli oranı 2.000 olsa 5500 devirde yakalar )

3. vites: 1.290

4. vites: 0.972

5. vites: 0.775

bu oranların anlamı tam olarak nedemek oluyor? dediğiniz gibi 2. vites dişlisini misal 2000 yaptırma şansım var mıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir örnekle açıklanabilir...

1-3.58,

2-1.93,

3-1.32,

4-0.95,

5-0.76,

geri-3.62

son dişli oranı 4.06

Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/100*2)]*Pi sayısı

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

(redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

geri vites  >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h

Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebadları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.

Bu formülleri kullanarak, aracımızın farklı ebatlardaki lastiklerle hızının ne kadar değişeceğini de hesaplayabiliriz.

Alıntıdır...

Gelelim dişli oranın değişmesi olayına...Net bir bilgim yok... Ya şanzımanın 2. vites dişlisini değiştireceksin ki çok zor gibi geliyor.Yada komple şanzımanı değiştirip kısa oranlı şanzıman takacaksın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gelelim dişli oranın değişmesi olayına...Net bir bilgim yok... Ya şanzımanın 2. vites dişlisini değiştireceksin ki çok zor gibi geliyor.Yada komple şanzımanı değiştirip kısa oranlı şanzıman takacaksın...

Peki aracımıza uygun short shift şanzumanı nerden bulabilir nasıl temin edebiliriz, yada dişli değişimi ne kadar maliyetli ve zahmetli bir iş bilgi verebilir misiniz ?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki aracımıza uygun short shift şanzumanı nerden bulabilir nasıl temin edebiliriz, yada dişli değişimi ne kadar maliyetli ve zahmetli bir iş bilgi verebilir misiniz ?

O kadarını bilmiyorum İbrahim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O kadarını bilmiyorum İbrahim :D

:D gene iş başa düştü desene motor ustaları beni başından kovdu çok konuştugum için sanırım bu sefer kafama 13 & 14 anahtar yerim :D hayır anahtara yazık yoksa ben gene sormaya devam edicem :D:tey:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...