Jump to content

Radyatör Su Seviyesi Sorunu Hakkında (90-94)


ugurince
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

selamlar benim radyatördeki su ile ilgili bir problemim var yardım ederseniz sevinirim.Ben belirli aralıklarla radyatördeki suyu kontrol ederim azalma varmı yok mu diye ama bazen bir gariplik oluyor suyu kontrol ediyorum ve atıyorum radyatöre 200 ml su ekliyorum su eksilmiş diye ama bu seferde eklediğim suyun çok daha fazlası ilave su kabına geliyor tabi aynı zamanda radyatörde dolu hatta en son pazar günü az bişey radyatöre su ilave ettim sonra motordaki yağ sızıntısını göstermek için ustaya gittim kaputu açtık bu seferde fazla su taşırma kabından dışarı akmış ama ben eminim sadece radyatörü dolduracak kadar ve çok az su ekledim ama eklediğim suyun daha fazlası taştı acaba sorun devir daimde olabilirmi radyatörümde yeni

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 44
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ugurince

    15

  • dogan_u

    4

  • unutulmayanlar

    3

radyatör kapağını değiştirirsenin sorununuz çözülecektir,

Denenebilir, içine hava alıyor olabilir, yada radyatörün havasını tam almadıgınız için de olabilir
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında ustada öyle söyledi radyatör kapağı bozuk olabilir dedi tabi bende korktum conta mı yandı acaba diye yağa baktım su karışmamış suya baktım yağ karışmamış motorun çalışmasında problem yok e hararet de yok sabahları egzosdan biraz beyaz duman çıkıyordu özellikle yüksek devirlerde bu gün baktım 2008 model mercedes de bile aynı durum var zaten gittiğim usta o duman değil soğuktan dolayı su buharı var dedi bu arada radyatörün havası nasıl alınır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hararet 70 derecelerdeyken motoru rölantide çalıştıracaksınız ve radyatör kapağını açacaksınız. araç 90 dereceye gelip fan açana kadar kapak açık duracak ve siz kapaktan su seviyesini gözlemleyeceksiniz. azaldıkça su koyacaksınız. 70 dereceden 90 a çıkması havanın soğukluğunada bağlı olarak değişir ama normalde bu işlem 5 dk ancak sürer. işleme 70 derecede başlamanız şart değil motor soğukkende olabilir ama fan açınca işlemi bitirmek sağlık açısından faydalı olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler yarın deneyeceğim sanırım dediğiniz gibi hava var çünkü dün ilave su kabıı açıp su koyunca birkaç saniye hava kabarcığı çıktı sonra da geçti usta söyledi ama kapak bozuk diye önce bir havasını alayım bu arada bu işlemde taşırma kabını da doldurmaya gerek var mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

taşırma kabında dolu olsun. motorda su varsa arada bir lıkır lıkır ses gelmesi çok normal. kapak takılırken eğilmiş yada lastiği parçalanmış-sertleşmiş olabilir. pahalı birşey değil. 10 tl ancak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

verdiğiniz bilgiler için teşekküürler bugün baktım radyatöre havamı var diye çalıştırdım ama su eksilmedi şimdi geriye ikinci ihtimal kaldı bu da kapağı değiştirmek yarın yeni kapak alacağım.birde benim radyatörün üst kısmında iki tane kelebek şeklinde ayar vidasına benzer plastik vida var bunlar nedir acaba bilen varmı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet o vida hava alma vidasıymış radyatörü yeniledim bu arada bu gün sabah bir baktım araba tekliyor çektim kenara bir baktım beyin donmuş hemen sıcak su döküp hallettim çalıştırdım o arada tüp beynine bir baktım su gelmiyor radyatör kapağına biraz bastırınca su gitmeye başladı hatta kapağı üzerinde elimi gezdirdim rölanti düzensizleşti akşam üzeri ustama geldim o da bana bir kapağı değiştirelim eğer sorun çözülmezse  bilki araç conta yakmış dedi bende de conta yaktığı düşüncesi ağır basmaya başladı ama tabi önce kapağı değiştirelim dedi usta eğer bu da çözüm olmazsa sanırım conta yandıı ama olsun bu mazdanın değil benim başlangıçta işini bilmeyen bir ustaya gitmemin sonucu oldu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

conta yaktığı düşüncesi ağır basmaya başladı ama tabi önce kapağı değiştirelim dedi usta eğer bu da çözüm olmazsa sanırım conta yandıı ama olsun bu mazdanın değil benim başlangıçta işini bilmeyen bir ustaya gitmemin sonucu oldu...

işte kendini bilen şöför - kullancı farkı sonra mazda nazlı narin araba derler :sopa:

canınızı sıkmayın conta ihtimali düşük yinede hayırlısı olsun diyelim :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

su eksiltiğinde arabanın hararetinde bir yükselme oluyormu? eğer beyin donmuşsa su devir daim olmadığından yapması ihtimal.....belkide devir daim pompası bozuktur....ben usta değilim ama kapaktan olsa ilk çalıştığında beyne suyun gitmesi gerekiyordu.. valla ustalara sormak lazım bana devir daim pompasından gibi geliyor....denemek amacıyla uzun bir rampada tam gaz bastığında araba ısınacak mı?  bir de bunu denemek lazım....bunları yazıyorum ama usta değilim sadece yorum yapıyorum....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok arkadaşar onu bende denedim hadi diyelim devirdaimde problem var ki boruları kontrol ettim su geçişi oluyordu ama taşırma kabında hava kabarcıkları var benim hatta radyatörü ve kapağı yenilediğimde bir kaç gün sonra boruyu patlatmıştı ( tabi o zaman aklımıza gelmedi bu ) bunu da şimdi şöyle yorumluyorum motordan gelen basınçlı havayı radyatör kapağı tutunca en zayıf olan boru basınç etkisiyle patladı orjinal takım conta buldum 85 tl usta işçilik 150 tl istedi zaten ustamda conta yanması en son ihtimal olsun diyor ama bende şöyle düşünüyorum conta yanmamışsa bile motorun contalarını yenilemiş olurum ve kafam rahat olur.Zaten bu işlemin ardından tüp beyninide değiştireceğim 10 yıllık beyin ister istemez bozulmaya başladı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

su eksiltiğinde arabanın hararetinde bir yükselme oluyormu? eğer beyin donmuşsa su devir daim olmadığından yapması ihtimal.....belkide devir daim pompası bozuktur....ben usta değilim ama kapaktan olsa ilk çalıştığında beyne suyun gitmesi gerekiyordu.. valla ustalara sormak lazım bana devir daim pompasından gibi geliyor....denemek amacıyla uzun bir rampada tam gaz bastığında araba ısınacak mı?  bir de bunu denemek lazım....bunları yazıyorum ama usta değilim sadece yorum yapıyorum....

  yok kardeş arabada radyatördeki deliklerden dolayı hiç su kalmamıştı onar rağmen yinede hararet yikselmedi hatta ben gösterge bozuk nasıl olur bu diye şüphelenmiştim ama değil benim conta diye ısrar etmemin nedeni şu

1. araç su eksiltiyor daha doğrusu radyatörün havasını almama rağmen sürekli hava yapıyor ve ilave su kabına basınçlı hava geliyor

2.hararet ve tekleme yok üstelik arabayı dik kullandığım yol siirtin yokuşlu bir köyü ama ben bunu şuna bağlıyorum sık sık suyunu kontrol edip ilave ediyorum

3.su ve yağ birbirine karışmıyor ama bu herzaman olmayabiliyormuş ki sanırım bu da benim için avantaj oldu

4.ben bu arabayı işgüzar bir ustacık yüzünden uzun süre susuz bıraktım ki işte bu ihtimalleri fazlasıyla güçlendiriyor

5.diyelimki conta yanmamş olsun bende derimki arabanın motorunun durumunu görmüş ve eski contaları yeni ve orjinalleriyle değiştirmiş oldum mazdaya helali hoş olsun...

  ama şunu kötü tecrübe ettim usta varki sağlam arabayı pert ,usta varki pert arabı lort yapar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ama şunu kötü tecrübe ettim usta varki sağlam arabayı pert ,usta varki pert arabı lort yapar...

demek istemiş arkadaş ve kesinlikle haklısın !!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım sizde benim aracın conta yaktığını düşünüyorsunuz

Bana sorarsanız bi zarar yoktur ama genede yağını suyunu kontrol edin ustada baksın bence radyatör kapagından yada devirdaym eden su borularındandır
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...