Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İçin Hangi Motor Yağını Kullanmalıyız ?


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 saat önce, tansu87 :

Bu değerler ne? Kimematik viskosite mi?

Adam bir uçtan kuvvet uygulayarak moment yaratıyor. Sürtünmeyi hangi kuvvete kadar devam ettirebildiğini ölçüyor. 

 

Motor yağından ötürü motoru bozan olmadı, ama yağını zamanında kalınlaştırmadığı için rektefiyelik hale getirenler çok. İsmi bilindik markaları kullanın da ne kullanırsanız kullanın. Yeter ki motor km.si ve eksiltme miktarına uygun kalınlıkta yağ kullanın. Kitapçıkta 10bin km.de 1lt yağ eksiltmesi normal deyip kendinizi kandırmayın yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağ seçimi için bir çok kriter var. kullanım yeri, iklim, motor gücü, fiyatı, performans, yakıt ekonomisi vs. en iyi yağ bu demekten ziyade üreticinin belirlediği kullanım kitapçığındaki referans değerlerde yağ alın ve kullanın yeter. @Mutlu Tekirdediği gibi eksiltme durumuna göre viskozite artırmanız kabaca yeterli. 

ben kendi aracımda motul 0w20 kullanıyorum ve mennunum. 7bin km bir yağımı değiştiririm (biraz garanticiyim) üreticiler emisyon değerlerini düşürmek için daha ince yağlar kullanıyorlar. aracımla sürekli pist kasacak olsam  mobil 1 (hem pahalı hemde pek bulunmuyor), eneos (trde pek fazla çeşidi yok), redline veya motul 300v gibi fosfor ve çinko içeriği  fazla olan  ve viskozite değeri daha yüksek bir yağ seçerdim. motor sekmanları ve turboyu korumak adına. performanslı kullanım yapan adamın son bakacağı sey yakıt ekonomisidir herhalde. keza araçlarımızı kullandığımız iklimde önemli. 0w20 yağ ile erzurumda sıkıntı yaşamazsınız ancak konya veya antalyada yaşıyorsanız problem olabilir. keza aracınız uzun süre yatmışsa yada yüksek devirlerde aracı uzun süre kullandıysanız yağınızı daha erken değiştirin. 

keşke yağ analizi yapıp yağımızı değiştirebilsek ama bizde biraz zor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
25.02.2016 at 19:49, Mutlu Tekir :

Asıl siz yanlış anladınız. Motor iç temizleyici bir solüsyon. Yağ değişiminden önce motor yağ haznesine dökülür, 15-20 dk rölantide çalıştırılır motor. Ardından yağı değiştirilir. Motor iç temizleyici motor içindeki kalıntıları temizler. Motor soğukken oluşan lifter yağlama eksikliğini giderir (traktör sesini yani) 

Motorun sağlığını belirten km si mi yoksa yaşı mı? Eminim ki bu araçta nasılsa km gelmedi diye yıllar geçmesine rağmen yağ değişimi yapılmamıştır, haliyle de özelliği bozulan yağ temizleme yağlama özelliğini kaybetmiştir (yağ değişimleri öncesi) bu yağların uzun süreler kullanıldığında çamurumsu olduğunu herkes biliyordur. Öyle ki her yağ değişimi sonunda motor içinde vs bir yerlerde de illaki eski yağ kalıyor. Yağ değişimi sonrası yeni motor yağının renginin çabucak değişimi de bunu gösteriyor. Yani içerdeki bir kısım eski yağ kirletiyor, e bu eski yağların bazı yerlerde belki de mikroskobik seviyede  çamurlaşmadığını nereden bileceksiniz? Ya da subap lifterlerine giden kılcal yağ borularını tıkamadığını(motor soğukken)

İç temizleyici yi hep kullanıyorum faydasını da çok gördüm. Soğukken traktör gibi ses çıkaran motoru daha uzun süre sessiz yapıyor. İç temizleyici kullanmadığımda daha kısa süre sessiz oluyor. Ayrıca motor yağının kararmasını geciktirmesi de cabası.

Traktör sesi subap iticilere yeterli yağ gelmemesindendir. Tam sentetik yağ,ve iç temizleyici kullanmak önerilir. Deneyip denememek sizlere kalmış tabi.

Mutlu hocam öncelikle paylaşımlarınız için teşekkürler. 

Şimdi ben yağ seçimi için başlığa girdim ama daha çok kafam karıştı. Mobil1 in hemen yıprandığı castrol un kurum vs yaptığı söylenince :)

 Adana da yaşıyorumhaliyle yazları bayağı bir  sıcak o yüzden acea b3 b4 sertifka onaylı (kitapçıkta bu yazıyor) 10w40  bir yağ seçimi düşünüyorum. 

Kış aylarına dogru ise 5w30 bir yağ kullnmayı düşünüyorum. 

Aracım mazda 3 2012 model dizel, 118binde şu an. 

Siz daha önce 5w30 devam edilmeli yağ eksiltme durumunda yağ bi tık kalınlaştırılmalı demişsiniz. Ben hiç yağı yakıp yakmadığını kontrol etmeden(aracı yeni aldım) direk 10w40 castrol magnatech koydurdum.  Yaz ayları adana sıcağı da düşünülerek 5w30 a geri dönüp yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol edip ona göre mi davranayım yoksa 10w40 dan devam mı edeyim? 

2. olarak hangi yağları önerirsiniz? 

Son olarak araca yeni yağ koyudurup çlıştırıp kapattığımda dahi araç yağı simsiyah olmuştu, sanırım bş motor iç temizleyici iyi olur. Bu iç temizlik ürünlerinden hangi markaları önerirsiniz? 

Şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel kullanıcısı olarak aracımda;  Mobil 3000, Mobil 1 ESP, Motul X-Clean Fe, Liqui Moly Toptec, benden önceki sahibinin koyduğu Castrol magnatec kullanıldı.

Her kullanıcıya göre değişir durum, buradaki söylediklerim kendi araç kullanma şeklime; benim aracıma ve kullanılan şartlara göre izlenimlerimdir. Bazısı benim memnun kalmadığım yağdan çok memnun kalmış olabilir. Ortalama 9.bin kmde yağ değişimimi kendim yaparım, eski yağı boşalttıktan sonra 2 litre aynı değerdeki yağ ile 10 dk rolantide çalıştırıp, çalkalama yaptıktan sonra filtreleri değiştirir yeni yağı koyarım. Çıkan yağı tekrar bidona koyup ölçerim. Aracı çok performanslı, sıkıştırarak kullanmıyorum, sakin hatta aracımı sakınarak kullanırım.  Ama ev iş mesafem 5km. Haftanın 5 günü 10-12 km lik menzille hareket ediyor.  Onun dışındaki kmler (yılda 16-18 Bin km) uzun yol sayılabilecek menziller. Memlekete gittiğimde (Osmaniye) yaylalara çıktığımda oluyor,Antalya bölgesine tatile gittiğimde.  Ayda bir Tekirdağ' a hanımın ailesini ziyarete gidiyorum.

Aracın kullanılış şeklini özellikle belirttim ki, yorumlarımın hangi durumlardaki araç için yapıldığı belli olsun.

Castrol Magnatec: Aracı aldığımda 58K kmde idi. Aldığım kişi 57 bin kmde yaptırdım yağ bakımını dedi. (Castrol Magnatec koydular dedi) Biraz toparlandıktan sonra 64bin elden geçireyim, içim rahat etsin diye yağı ve fitreleri değiştirdim. 7bin kmde boşaltılan yağ biraz yoğun çıktı, çıkan yağda eksilme var mı diye ölçmek o gün aklıma gelmedi.

Mobil 1 ESP: Yerine koyarken Mobil 1 ESP koyduk, ilk başta bayağı iyi geldi, ama 7bin km sonra sanki yıprandı verimi düştü gibi geldi. 9.bin kmde yağ değiştim. 1 litre civarı eksilme vardı. (Araçtan şüphelendim ama sonra ESP fazla uçuyor, buna kanaat getirdim.)

Motul X-CleanFe: Sonra Honda vtec2 varken kullanıp memnun kaldığım Motul aldım. X-clean Fe ile araç çok sessizleşti, dizelin titreşimi azaldı. Tüketimde hissedebileceğim kadar düşüş yaşadım.Bir sorun ya da sıkıntı görmedim. İki yağ değişiminde bunu kullandım. İkinci yağ 9.500 kmde serviste triger-devirdaim değişimi sırasında değiştirildi.  Tüketimle alakalı yorumum genel olarak yaklaşık 19bin km kullanımda ortalama olarak söylüyorum. Anlık yüklenmeler, dpf temizliği için rejenerasyon vs durumlarını hariç tutuyorum tabii ki.

Mobil 3000: Servise triger devir daim değişiminde bakım da aradan çıksın diye yaptırdığımda Mobil 3000 koymuş. Boşluğuma geldi sormadım, bilsem dışardan yağ getirip onun koyulmasını isterdim. Araç yazılım güncelleme etkisiyle enjektör öğrenmeleri de yeniden yaptığı için traktör gibi çalışıyordu. Öğrenmeler bitince düzene girer dedikleri için üstünde durmadım ama yağa 6.bin km dayanabildim. Zaten titreşim ve gürültü fazla gibi geliyordu bana ama yağı sevmediğim için psikolojiktir o kadar olmaz diyordum. Araçla çok ilgisi olmayan eşim bir gün ışıklarda beklerken arabaya bişe mi ekledin eskiden daha sessizdi sanki dedi. Orada film koptu kmyi beklemeden değiştirdim yağı. Eksilme yoktu yağda.

Liqui Moly: Servisin koyduğu Mobil3000 den sonra arkadaşın yoğun ısrarıyla Liqui Moly Toptec aldık. Tam sentetik sanıyordum ama değilmiş. Synthoil serisi tam sentetik, toptec serileri sentez teknolojisi diye geçiyor.  Şuan içinde bu yağ var. Motor sesi, titreşimi ve tüketim olarak Mobil3000 ve Mobil1 ESP den kesinlikle daha iyi. Şuan 6500 km civarında performans olarak ESP deki gibi bir gerileme henüz fark edemedim.  Eksiltme ile alakalı bir yorum yapamıyorum yağ değiştirmeden. Ama yakıt tüketimi olarak Motulden bir tık fazla diyebilirim.  Fiyat farkını ve yarı sentetik-tam sentetik olayını düşünürsem Motul öne çıkıyor. 

Bu arada tüm kullandığım yağlar 5W30. Mobil 1 ESP den sonraki değişimlerde eksilme olmadığı için Esp nin fazla buharlaştığı yorumunu yaptım. (Liqui Moly daha boşaltılmadı) Ben bu saatten sonra Motul den başka yağ düşünmüyorum.  Honda da Eneos Hyper serisini denemiştim ama atmosferik araçta Motulden çok farklı gelmedi bana o dönem. Eneos Sustina serisini çok övüyorlar, tam sentetik ve özel bir yağ vs diye ama iki katı fiyata değecek kadar bir artısı olduğunu düşünmüyorum. Dizel aracında kullanıp, değecek bir fayda gördüğünü tecrübe etmiş arkadaşlar var ise onların da yorumlarını merak ediyorum. Çevremde kullanan kimseye denk gelmedim.

Şuan aracım 106,500 km. 109.000 kmde yağ kmsi 9.500km iken yağ ve filtre bakımı yapacağım. Bir sonraki bakım için ürünlerim hazır kenarda bekliyor. Tekrar Motul X-Clean Fe koyacağım, kara cuma indirimlerinde 120 TL ye almıştım.
Kısa tutmaya çalıştım yine de uzun oldu biraz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mojohl :

Mutlu hocam öncelikle paylaşımlarınız için teşekkürler. 

Şimdi ben yağ seçimi için başlığa girdim ama daha çok kafam karıştı. Mobil1 in hemen yıprandığı castrol un kurum vs yaptığı söylenince :)

 Adana da yaşıyorumhaliyle yazları bayağı bir  sıcak o yüzden acea b3 b4 sertifka onaylı (kitapçıkta bu yazıyor) 10w40  bir yağ seçimi düşünüyorum. 

Kış aylarına dogru ise 5w30 bir yağ kullnmayı düşünüyorum. 

Aracım mazda 3 2012 model dizel, 118binde şu an. 

Siz daha önce 5w30 devam edilmeli yağ eksiltme durumunda yağ bi tık kalınlaştırılmalı demişsiniz. Ben hiç yağı yakıp yakmadığını kontrol etmeden(aracı yeni aldım) direk 10w40 castrol magnatech koydurdum.  Yaz ayları adana sıcağı da düşünülerek 5w30 a geri dönüp yağ eksiltip eksiltmediğini kontrol edip ona göre mi davranayım yoksa 10w40 dan devam mı edeyim? 

2. olarak hangi yağları önerirsiniz? 

Son olarak araca yeni yağ koyudurup çlıştırıp kapattığımda dahi araç yağı simsiyah olmuştu, sanırım bş motor iç temizleyici iyi olur. Bu iç temizlik ürünlerinden hangi markaları önerirsiniz? 

Şimdiden teşekkürler. 

İbrahim abi gerekli bilgileri vermiş sağolsun.

3 büyükten şaşılmaması taraftarıyım motul liqui moly eneos.

5-30 kullanın derim. Eksiltme varsa 0-40 ya da 5-40 a geçersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mojohl :

 

Son olarak araca yeni yağ koyudurup çlıştırıp kapattığımda dahi araç yağı simsiyah olmuştu, sanırım bş motor iç temizleyici iyi olur. Bu iç temizlik ürünlerinden hangi markaları önerirsiniz? 

Şimdiden teşekkürler. 

Bilindik markalardan Liqui Moly nin iç temizleyicilerini kullanabilirsiniz. Ama sonrasında yine çalkalama yapın bence. Ben aracı ilk aldığımda kullandıktan sonra yapmıştım. Motor iç temizleyiciden sonra koyduğum çalkalama yağı da siyah olarak çıktı. Siyah çıkacağını düşünmemişim, motor içinde her ne kadar kalmıyor, temiz yağ koyup kullanın dense de iç temizleyici kalır ve yeni yağın da yapısını bozabilir düşüncesi ile 2 litre ucuz  5w30 yağ ile çalkalama yaptım.  Ondan sonraki yağ değişimlerinde sadece çalkalama yağı kullandım. Rolatide çalışma, ara ara 2000 devir çevirerek çalkalama yapabilirsiniz. Yağ ikaz ışığı yanmıyor 2 litre ile çalkalama işleminde. Bir süre yeni yağ temiz kalıyor bu şekilde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ibrasoft :

Bilindik markalardan Liqui Moly nin iç temizleyicilerini kullanabilirsiniz. Ama sonrasında yine çalkalama yapın bence. Ben aracı ilk aldığımda kullandıktan sonra yapmıştım. Motor iç temizleyiciden sonra koyduğum çalkalama yağı da siyah olarak çıktı. Siyah çıkacağını düşünmemişim, motor içinde her ne kadar kalmıyor, temiz yağ koyup kullanın dense de iç temizleyici kalır ve yeni yağın da yapısını bozabilir düşüncesi ile 2 litre ucuz  5w30 yağ ile çalkalama yaptım.  Ondan sonraki yağ değişimlerinde sadece çalkalama yağı kullandım. Rolatide çalışma, ara ara 2000 devir çevirerek çalkalama yapabilirsiniz. Yağ ikaz ışığı yanmıyor 2 litre ile çalkalama işleminde. Bir süre yeni yağ temiz kalıyor bu şekilde. 

Aracı çalıstırmadan çalkalama olmaz dımı Her yağ degısımınde mı yapıyorsun bunu yoksa 50 bın km de bır mı

Bu arada Metro avmlerde oto bakım urunlerınde yuzde 30 ındırım var

Enıge flush Lıqıumoly 50 den 35 e felan gelıyor

Enjektor temızleyıcı gıbı urunler kullanan mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, ozgur35 :

Aracı çalıstırmadan çalkalama olmaz dımı Her yağ degısımınde mı yapıyorsun bunu yoksa 50 bın km de bır mı

Bu arada Metro avmlerde oto bakım urunlerınde yuzde 30 ındırım var

Enıge flush Lıqıumoly 50 den 35 e felan gelıyor

Enjektor temızleyıcı gıbı urunler kullanan mı

64 Bin de yağ değişirken motor iç temizleyici kullandım sadece. Onun dışında her yağ değişiminde 2 litre yağ ile çalkalama yapıyorum. Uygun fiyatlı 4 litre yarı sentetik yağ alıp iki bakımda kullanıyorum. Yağımı filtremi kendim değiştiğim için çok önemli bir maliyet değil.

Motor çalışmadan çalkalama olmaz. Motor iç temizleyicilerde de 10 dk rolantide çalıştırın denir. Ki yağ kanallarda devirdaim yapıp temizlensin. Çalıştırmadan temiz yağ ile çalkalama yapmaya kalkarsanız üstten koyduğunuz yağı direk aşağıdan geri alırsınız. 

Dizel için enjektör temizleyici arada bir gerekiyor. Ara ara forscanla görebildiğim max renim sınırda uyarısını 20 bin km kadar ötelemiştim. En son revizyon yapılsın komple elden geçsin diyerek 100.bin kmde enjektörleri siemens yetkili servisinde temizlik ve revizyon yaptırdım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsen benzinli 2. Nesilde birdaha yağ seçimim total olacak. Quartz 9000 serisi verileri ile dexelia neredeyse aynı. Zaten dexelia’yı total üretiyor. 3-5 markanın içinde en iyi yağlarından şaşmadıkça sıkıntı olacağını sanmam. Mesela mobilde 3000 yerine esp almalı gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, ibrasoft :

Motor sesi, titreşimi ve tüketim olarak Mobil3000 ve Mobil1 ESP den kesinlikle daha iyi. Şuan 6500 km civarında performans olarak ESP deki gibi bir gerileme henüz fark edemedim.  Eksiltme ile alakalı bir yorum yapamıyorum yağ değiştirmeden. Ama yakıt tüketimi olarak Motulden bir tık fazla diyebilirim.  Fiyat farkını ve yarı sentetik-tam sentetik olayını düşünürsem onda da Eneos Hyper serisini denemiştim ama atmosferik araçta Motulden çok farklı gelmedi bana o dönem. Eneos Sustina serisini çok övüyorlar, tam sentetik ve özel bir yağ vs diye ama iki katı fiyata değecek kadar bir artısı olduğunu düşünmüyorum. Dizel aracında kullanıp, değecek bir fayda gördüğünü tecrübe etmiş arkadaşlar var ise onların da yorumlarını merak ediyorum. Çevremde kullanan kimseye denk gelmedim.


Şuan aracım 106,500 km. 109.000 kmde yağ kmsi 9.500km iken yağ ve filtre bakımı yapacağım. Bir sonraki bakım için ürünlerim hazır kenarda bekliyor. Tekrar Motul X-Clean Fe koyacağım, kara cuma indirimlerinde 120 TL ye almıştım.
Kısa tutmaya çalıştım yine de uzun oldu biraz.

Hocam bilgiler için çok teşekkür ederim. Araç kitapçığında yağ için için acea b3 b4 sertifikası isteniyor. Bu yağlardan artık hangisi karşılıyorsa bakıp sececeğim. 

He bir de kısa tutmaya çalıştım uzun oldu demişsiniz, tek sorun bu olsun, siz yeter ki böyle uzun uzun yazın tam aksine bahtiyar oluruz :)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, ibrasoft :

.  Honda da Eneos Hyper serisini denemiştim ama atmosferik araçta Motulden çok farklı gelmedi bana o dönem. Eneos Sustina serisini çok övüyorlar, tam sentetik ve özel bir yağ vs diye ama iki katı fiyata değecek kadar bir artısı olduğunu düşünmüyorum. Dizel aracında kullanıp, değecek bir fayda gördüğünü tecrübe etmiş arkadaşlar var ise onların da yorumlarını merak ediyorum. Çevremde kullanan kimseye denk gelmedim.

Hocam şimdi kitapcığın fotosunu atıyorum. Burada orjinal yağ için api cf istemiş. Alt kategoride yani diğer yağlar için  ise api/cd/ce/cf_4 demiş. Şimdi ben bu seçimde dexelia dışındaki yağlarda api/cf sertifika onaylısını aldığımda uygun yağ almış oluyor muyum? Yoksa api/cd/ce/cf_4 yada acea b3 b4  tamamı yazılı şekilde mi olacak.

IMG_20190312_233220.thumb.jpg.8209cd5454d7ecc638c9da20a22f988e.jpg

 

 

Altta eneos un hypers yağını koydum. Orada ise api _sn/sm/cf yazıyor. Haliyle bunu api/cf olarak kabul edebiliyor muyuz? 

Kitapçık ve eneos hypers 5w30 un özellikleri karşılaştırıldığında kitapçıkta yazılı yağın özelliklerini eneos 5w30 hypers bu özelliği karşılıyor mu çünkü sadece apş sertifikası var b1 b3 b5 sertifikaları hiç biri yok.

Screenshot_20190312-232646.thumb.jpg.2783e18e22e447e752bbc4acef5e7340.jpg

 

Aşağıda ise motulun api cf sertifikası olan 8100 eco nergy 5w30 yağını koyuyorum. Bunda ise b5 sertifakası var ama yine aranan acea b1 b3 b4 sertifikaları yok. Motulun bu yağı mı daha uygun olur aracım için yoksa eneos mı? 

Screenshot_20190313-003609.thumb.jpg.20b13ae669527742d2db08da2f48dc03.jpg

 

Ki altta ise shell helix ultra 5w30 yağını koyuyorum. Değerlerine bakıldığında mazdanın kitapçığında yazılı api cf ve acea b3 b4 sertifasyonları komple var. Sertifikasyonlar dikkate alınınca en mantıklısı da bu gibi duruyor. Tabi bu şekilde teknik konularda  benim pek bir bilgim olmadığı için basit mantık da yürütmek istemiyorum. Bu yağı önerir misiniz peki  hocam (motul eco nergy veya enoes hypers yerine) 

Screenshot_20190313-012523.thumb.jpg.972bcfdaa7cefd0687f54becacc2c246.jpg

 

Özetle : aracın kitapcığını ekledim hocam aranan Sertifikasyonlar gözüküyor. Arada kaldığım yağlardan hangisini önerirsiniz? 

1- 8100 motul eco nergy 5w30

2- enoes hypers 5w30

3- shell helix ultra 5w30

 

 

Son olarak aşağıda kitapçıkta bir kısım daha koyuyorum. Orada da düşük kül özellikli yağları tercih edin demiş.  Bu eneos hypers veya 8100 motul eco nergy nin veya shel ultra helix in düşük kül özellikli olup olmadığını nasıl anlarız? 

Bu konunun üstüne çok gittim, yukarıda fotolarını attığım yağlar arasımda kaldım. Ama castrol magnatech 10w40  aracın titreşimini çok arttırdı. Yağın daha çok yeni olmasına rağmen. bi kaç bin sonra direk değiştireceğim. Şimdiden saygılar

IMG_20190312_235145.jpg.9a5e7f77a9be63e847ee605419456659.jpg

Mojohl tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mojohl :

 

Bu konunun üstüne çok gittim, yukarıda fotolarını attığım yağlar arasımda kaldım. Ama castrol magnatech 10w40  aracın titreşimini çok arttırdı. Yağın daha çok yeni olmasına rağmen. bi kaç bin sonra direk değiştireceğim. Şimdiden saygılar

 

Çok fazla detaya boğulmuşsun. 🙂 
Zaten 10w40 yağ seçimi doğru bir tercih değil. Bariz bir yağ eksiltmen yoksa, 5w30 kullanman gerekiyor. Kaldı ki eksiltme olsa bile hadi 5w40 kullanırsın. 10w soğuk motor için gereksiz kalın...

Şu tanımı yapıştırayım öncelikle;

ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Auto mobiles), 01.01.1996’dan beri resmi olarak CCMC yerine geçmiştir. Bu organizasyon Avrupa spesifikasyonlarına göre motor yağlarının kalitesini tanımlamaktadır. ACEA sınıflandırmaları benzinli taşıt araçları için A1, A2, A3 A5 kısaltmalarını kullanmaktadır. B1, B2, B3, B4, B5 kısaltmaları dizel motorlar için kullanılır. Euro 4 standardı ya da daha üstü için, egzoz gazı son işlemli (yani is parçacığı filtresi) benzinle veya dizel motorla çalışan taşıt araçları için Düşük SAPS veya Orta SAPS adlı yağlar bulunmaktadır. Bu yağlar ayrıca C1, C2, C3 veya C4 tanıtma kodlarını taşırlar. 


Kısaca A kısatlmaları benzin; B kısaltmaları Dizel; C kısaltmaları DPF li araçlar için önemli. Teknik olarak Api standardı yönünden C2/C3  olan bir yağ alıp geçebilirsin. Gerisine çok fazla takılma.  

Motul X-CleanFe C2/C3 ü ve SN/CF yi karşılıyor.
Liqui moly Toptec 4600 C3 SN/CF yi karşılıyor. 
(Liqui sitesinde önerdiği yağ SpecialTec, ama onda Acea C kodu yok, B5 olarak onaylı. O yüzden 4600 almıştım ben.)

Motul tam sentetik, Liuqi Moly yarı sentetik. 

Aracın dizel, DPF li olduğu için B3-B4-B5 den önce C2-C3-C4 sınıflandırması önemli. Bu kadar detaya bakmak istiyorsan bunu göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim. Ama o kadar da gözünde büyütme. Bizimle aynı motoru kullanan Ford FMY diye Opete yaptırılan yağı kullanıyor. Transite de, Focus a da.

Yukarıda kullandığım yağlardan öncelikli tavsiyem Motul olur, sonra Liqui Moly olur. Eneos u da değerlendirebilirsin. Bu kadar titiz davranıyorsan bu üçü dışındaki yağları listene alma bence. Motul un eco serisi bir kademe alt seridir, alacaksan X-clean serisinden seçim yapman daha iyi olur.  Yanlış hatırlamıyorsam Adana'da ikamet ediyordun. Osmaniye'liyim ben de, memleket sıcak malum. Yarı sentetik yerine tam sentetik daha doğru seçim olur. 
Benim sıralamam;
1-Motul X-clean FE veya X-Clean; 
2-Eneos Hyper Premium;
3-Liqui Moly Toptec

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, ibrasoft :

Çok fazla detaya boğulmuşsun. 🙂 
Zaten 10w40 yağ seçimi doğru bir tercih değil. Bariz bir yağ eksiltmen yoksa, 5w30 kullanman gerekiyor. Kaldı ki eksiltme olsa bile hadi 5w40 kullanırsın. 10w soğuk motor için gereksiz kalın...

Şu tanımı yapıştırayım öncelikle;

ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Auto mobiles), 01.01.1996’dan beri resmi olarak CCMC yerine geçmiştir. Bu organizasyon Avrupa spesifikasyonlarına göre motor yağlarının kalitesini tanımlamaktadır. ACEA sınıflandırmaları benzinli taşıt araçları için A1, A2, A3 A5 kısaltmalarını kullanmaktadır. B1, B2, B3, B4, B5 kısaltmaları dizel motorlar için kullanılır. Euro 4 standardı ya da daha üstü için, egzoz gazı son işlemli (yani is parçacığı filtresi) benzinle veya dizel motorla çalışan taşıt araçları için Düşük SAPS veya Orta SAPS adlı yağlar bulunmaktadır. Bu yağlar ayrıca C1, C2, C3 veya C4 tanıtma kodlarını taşırlar. 


Kısaca A kısatlmaları benzin; B kısaltmaları Dizel; C kısaltmaları DPF li araçlar için önemli. Teknik olarak Api standardı yönünden C2/C3  olan bir yağ alıp geçebilirsin. Gerisine çok fazla takılma.  

Motul X-CleanFe C2/C3 ü ve SN/CF yi karşılıyor.
Liqui moly Toptec 4600 C3 SN/CF yi karşılıyor. 
(Liqui sitesinde önerdiği yağ SpecialTec, ama onda Acea C kodu yok, B5 olarak onaylı. O yüzden 4600 almıştım ben.)

Motul tam sentetik, Liuqi Moly yarı sentetik. 

Aracın dizel, DPF li olduğu için B3-B4-B5 den önce C2-C3-C4 sınıflandırması önemli. Bu kadar detaya bakmak istiyorsan bunu göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim. Ama o kadar da gözünde büyütme. Bizimle aynı motoru kullanan Ford FMY diye Opete yaptırılan yağı kullanıyor. Transite de, Focus a da.

Yukarıda kullandığım yağlardan öncelikli tavsiyem Motul olur, sonra Liqui Moly olur. Eneos u da değerlendirebilirsin. Bu kadar titiz davranıyorsan bu üçü dışındaki yağları listene alma bence. Motul un eco serisi bir kademe alt seridir, alacaksan X-clean serisinden seçim yapman daha iyi olur.  Yanlış hatırlamıyorsam Adana'da ikamet ediyordun. Osmaniye'liyim ben de, memleket sıcak malum. Yarı sentetik yerine tam sentetik daha doğru seçim olur. 
Benim sıralamam;
1-Motul X-clean FE veya X-Clean; 
2-Eneos Hyper Premium;
3-Liqui Moly Toptec

Sanırım yeterince tatmin oldum, haftaya x clean alıyorum :)çok teşekkür ederim. Evet Adanada yaşıyorum malum sıcaklar için tam senetetik olması kesinlikle çok önemli. Her ne kadar ara sıra Zorkun a kaçsak da her zaman olmuyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi şu konuya bi açıklık getirebilir miyiz?

Yağ seçerken kinematik vizkositeye bakıyoruz. Eneos, total, dexelia 5-30’ların 100 derece vizkosite değerleri 9,5 civarı. Ama 40 derece vizkositeleri de 50-60 mm2/s civarı. 

 Motul 100 derecede 10mm2/s

mobil esp 11,5 civarı. Ama 40 derece ise 72 mm2/s değeri var. 

Benim motor 90binde. Ve çoğunlukla istanbul şehir içinde 15-20km’lik mesafelerde kullanıyorum. Sık çalıştır stop etme durumu var yani. Senede 1 veya 2 kez trabzon antalya yaparım. 

Konu 0-40 ya da 5-40 olunca 40 derece viskositeleri 70-90’ları görüyor. 100 derece ise 14-15’lerde.

Ben bu 5-30’ların içinden ince olanı mı almalıyım yoksa mobil gibi kalın olanı mı? Ya da 40’lara geçmeli miyim? Lpg de var.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, tansu87 :

Şimdi şu konuya bi açıklık getirebilir miyiz?

Yağ seçerken kinematik vizkositeye bakıyoruz. Eneos, total, dexelia 5-30’ların 100 derece vizkosite değerleri 9,5 civarı. Ama 40 derece vizkositeleri de 50-60 mm2/s civarı. 

 Motul 100 derecede 10mm2/s

mobil esp 11,5 civarı. Ama 40 derece ise 72 mm2/s değeri var. 

Benim motor 90binde. Ve çoğunlukla istanbul şehir içinde 15-20km’lik mesafelerde kullanıyorum. Sık çalıştır stop etme durumu var yani. Senede 1 veya 2 kez trabzon antalya yaparım. 

Konu 0-40 ya da 5-40 olunca 40 derece viskositeleri 70-90’ları görüyor. 100 derece ise 14-15’lerde.

Ben bu 5-30’ların içinden ince olanı mı almalıyım yoksa mobil gibi kalın olanı mı? Ya da 40’lara geçmeli miyim? Lpg de var.  

Yağ eksiltme başladıkça kalınlaştırmalısın. Soğuk bölgelerde ilk numaranın 0 ile 5 olması arasında belirli bir fark oluyor. Yazın zaten soğuk başlangıçta problem yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Yağ eksiltme başladıkça kalınlaştırmalısın. Soğuk bölgelerde ilk numaranın 0 ile 5 olması arasında belirli bir fark oluyor. Yazın zaten soğuk başlangıçta problem yok.

O konuyu ezberledik zaten de Yazın soğuk başlangıçta gerçekten problem yok mu? Ben kışın da kullanıyorum sonuçta. Yazın soğuk başlangıç 25-30 derece. Kışın 5-10 derece. Eğer sürekli uzun yol yapıyor olsam 40 numara alırdım. Sonuçta yüksek sıcaklıkta yağ özelliğini daha iyi koruyor. Ama ben şehir içinde trafikte ve günde birkaç kez ilk çalıştırma stop yapıyorum. İlk çalıştırmada ince olsun, viskosite düşük olsun isterim. Ama trafikte de viskosite yüksek olsun isterim. 

5-30’lar içinde daha daha ince olanı mı yüksek olanı mı kullanmalıyım? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, tansu87 :

O konuyu ezberledik zaten de Yazın soğuk başlangıçta gerçekten problem yok mu? Ben kışın da kullanıyorum sonuçta. Yazın soğuk başlangıç 25-30 derece. Kışın 5-10 derece. Eğer sürekli uzun yol yapıyor olsam 40 numara alırdım. Sonuçta yüksek sıcaklıkta yağ özelliğini daha iyi koruyor. Ama ben şehir içinde trafikte ve günde birkaç kez ilk çalıştırma stop yapıyorum. İlk çalıştırmada ince olsun, viskosite düşük olsun isterim. Ama trafikte de viskosite yüksek olsun isterim. 

5-30’lar içinde daha daha ince olanı mı yüksek olanı mı kullanmalıyım? 

Uzun yoldan çok şehiriçi dur kalk koşulları yıpratır hem motoru hem yağları. Kısa sürede ısınıp soğuması özelliklerini bozar. Uzun yol ticarilerin yıllık bakım km.si o nedenle daha yüksektir. 

5-10 derece bile yağın viskozitesini baya kalınlaştırabiliyor. 

Yağların her 2 rakamı da birbirinin vizkoziteyi etkiliyor. Çoğu kişi 5-40 ile 0-40 ın sıcak viskozitelerinin aynı olduğunu sanar. Ama aslında 0-40 ın sıcak viskozitesi daha düşüktür. Aynı şekilde 0-30 ile 0-40 kıyaslandığında  0-30 un soğuk viskozitesi daha incedir. 
Ama yanlış anlaşılmasın. En ince yağın soğuk viskozitesi, En kalın yağın sıcak viskozitesinden kalındır. Aslında olması istenen sıcaklıkla viskozite değişiminin en az olması (bknz ht-hs değeri). O nedenle Eneos Sustina 0w50 yağ çıkardı. 

Eski 10-40 kullananlar bile 300-400bin km.leri görebiliyorken biraz dikkatli kullanımla (start-stop prosedürü vs.) zaten uzun yıllar görürür o motor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...